|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki
ac_schnitzer - 17-06-08, 10:12 Temat postu: m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki jak w temacie szukam info co i jak zeby uzyskac ciut lepsze osiagi.
mam 1 silnik w aucie i 2 bez bloku,1 tloku i 1 korbowodu lezy w piwnicy, bo wyciagnal kopytko.... ale to dluga historia.
Zbieralem rozne info na ten temat, co by zobic zeby bylo lepiej, ale za duzo tego nie ma.
to co znalazlem
- rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu
- dodac podkladke pod kolektor ssacy
- wyprzedzic walek ssacy, ale o ile stopni
- wstawic sprzeglo jednomasowe - to juz najprawdopodobniej juz mam
- no i na koniec chip
Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?
czy olac to i cieszyc sie tym co mam bo zadne swapy nie wchodza w gre
lolejko - 17-06-08, 11:37
ac_schnitzer napisał/a: | to juz najprawdopodobniej juz mam |
Prawdopodobie masz dwumasowe.
ac_schnitzer napisał/a: | rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu |
Pewnie zwiększyć średnicę przelotu, ale to i klapkę trzeba by dać większą = większe spalanie.
ac_schnitzer napisał/a: | Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ? |
Jakieś max 20KM
Najlepiej wsadzić turbo, Słyszałem, że IS jest podatny na turbo i dzielnie to znosi.
Swap byłb7y najlepszy, ale jak nie chcesz to nie ma co mówić.
Turbo najlepszy przyrost mocy względem kosztów.
ac_schnitzer - 17-06-08, 12:02
znalazlem tylko takie fotki
a o tej podkladce pod kolektor ssacy juz poczytalem, a wyglada ona jak na fotkach:
m42 i m44 maja regulowane kola w standardzie wiec ssacy trzeba o 5stopni wyprzedzic ale po co teog nie wiem...
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[ Dodano: Wto Cze 17, 08 12:05 ]
co do uturbiania i swapowania - to nei mam worka pieniedzy na takie zabiegi, ale tu wstawic podkaldke, tam rozwiercic przepustnice przepolerowac kanaly, cyz cos to moge robic, bo mam 2 silnik w czesciach, i jak cos bedzie nei tak, to zawsze moge wstawic oryginalne czesci
do tego znalazlem schemat conversji przeplywki z klapkowej na taka jak maja rzedowe 6
lolejko - 17-06-08, 14:19
No próbuj próbuj zawsze coś może się uda.
Tylko musisz mapę później do tego wszystkiego dograć, bo bez tego to tylko straty będą.
Przestawienie kąta na wałku chyba da wcześniejsze i dłuższe spalanie mieszanki w komorze spalania i przez to większe sprężanie, ale to tylko tak gdybam.
no_limit - 17-06-08, 15:42
Może to Ci coś pomoże...
http://www.yeahman.nazwa....topic.php?t=253
mucha - 17-06-08, 19:00
moje mody to :
- wentylator el. zamist wisko
- regulator cisnienia paliwa 3.5 bara (seryjny 3.0 bara)
- portowanie dolotu
- wkladka K&N
- kolektor wydechowy 4-1 (seryjny 4-2-1) + wydech liczony pod silnik na przelocie
- chip - odcinka 7 tys rpm a jak ze srodkiem obrotow i dolem to trudno powiedziec
2 projekty n/a
http://www.bmw-syndikat.d...p?TOPIC_ID=2723
http://forums.bimmerforum...ad.php?t=433471
teoretyczne rozwazania
http://www.m42club.com/fo...read.php?t=2971
ac_schnitzer - 17-06-08, 20:30
mucha, ile dzieki temu zyskales
lolejko - 17-06-08, 21:41
mucha napisał/a: | - wentylator el. zamist wisko |
Jak to rozwiązałeś tzn. elektronicznie.
Skąd bierze np informację, że temperatura skoczyła i musi się załączyć?
Don.Wojciech - 17-06-08, 21:46
lolejko, wstawia sie czujnik temperatury w chłodnice, jest nawet na niego miejsce (u kumpla m m40 widziałem ze chłodnica jest taka sama jak u mnie i jest otwór na czujnik zaślepiony)
co do polerowania kanałów to już to przerabiałem (w kazdym moim pojeździe mechanicznym ) warto sie pobawić dla zabicia czasu
daje linka żeby można było sobie o tym trochę poczytać ( jeszcze z czasów kiedy latałem Escorciakiem 2.0 turbo)
http://www.capri.pl/forum/51114
ac_schnitzer - 17-06-08, 21:46
lolejko - wkrecasz czujnik w chlodnice o ile masz miejsce po lewej stronie za lampa powinno byc
jesli nei ma to trzeba nagwintowac lub zamontowac gdzies indziej czujnik, widzialem jzu patenty, ze jest adapter na wezu gornym idacym do chlodnicy z wkreconym czujnikiem.
najlepiej czujnik oryginalny, bo on ma chyba 2 predkosci silnika
do tego potrzebujemy troszke kabla i przekaznik i troszeczke czarnej peszelki i mamy elektryczny wentylator ktory za ok 200-300zl mozemy kupic na allegro
lolejko - 17-06-08, 21:57
Okiej wielkie dzięki. Ja myślałem, że ten czujnik co daje znać wskazóweczce w zegarach, że może pełnić tą funkcję. Nawet to jest proste.
ac_schnitzer - 18-06-08, 16:17
lolejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?
bo ladny tutorial MUCHA napisal, ze zdjeciami.
lolejko - 18-06-08, 18:57
ac_schnitzer napisał/a: | olejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?
|
Zrobione. No też tak pomyślałem!
Link jak by ktoś chciał do tematu muchy Instalcja wentylatora zamiast Visca
ac_schnitzer - 21-06-08, 23:14
no dobra my tu o wentylatorze, a jak sprawa podkrecania fabryki i m42
czy ktos mzoe cos dodac od siebie w tym temacie?
|
|