Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Stag300+ temperatura przełączania

ToLa - 10-12-11, 21:07
Temat postu: Stag300+ temperatura przełączania
Koledzy kilka pytań mnie nurtujących :)

Mam instalację stag300+ i ustawioną temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
Dziennie robię ok 10 km w jedną stronę do pracy i po pracy ta sama trasa, zauważyłem że schodzi mi coraz więcej paliwa. Tankuję gaz do pełna czyli ok 40 litrów i benzyny za 50 zł .
Benzyny mi starcza na jakieś nie całe 2 tankowania gazu. Wcześniej nie miałem takiego problemu i starczało mi paliwa na trochę więcej tankowań gazu. Pytanie na ile bezpiecznie można zmniejszyć temperaturę przełączenia ?

Drugie pytanie jest następujące , zauważyłem czasem ( tzn kilka ostatnich dni ) ze jak odpalam auto i przejadę kilka km i prawidłowo mi się przełącza na gaz , zatrzymam się gdzieś na 5/10 min i pomimo że wskaźnik temperatury pokazuje mi taka temperaturę w której już powinien chodzić gaz auto przełącza się na benzynę .

Dodam że instancja to :
Stag300+
Reduktor wzmacniany 1500 model shark
Listwa wstryskiwaczy alex typu valtec
wielozawór tomasetto
zbiornik stako 53 l

Auto e36 320 m50, byłem z tym drugim problemem u gazowników bo instalacja na może 5 mc wgrali nowy soft do staga i kazali obserwować .

ToLa - 11-12-11, 21:10

nikt nic nie podpowie koledzy ?? :)
yogi7456 - 11-12-11, 21:14

ToLa napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga
MIKUr1 - 11-12-11, 21:29

yogi7456 napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga


Ja na IG1 i wtryskach Hana i mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko. Czasem tylko delikatnie szarpnie, ale tylko jak zejdę do niskich obrotów i nagle wcisnę gaz bez zatrzymywania bryczki.

ToLa napisał/a:
zatrzymam się gdzieś na 5/10 min i pomimo że wskaźnik temperatury pokazuje mi taka temperaturę w której już powinien chodzić gaz auto przełącza się na benzynę .


Albo wywala jakiś błąd, albo masz nieprawidłowo ustawione parametry w ACGasSynchro w polu Ustawienia sterownika gazu, przełączanie na benzynę.

ToLa napisał/a:
Wcześniej nie miałem takiego problemu i starczało mi paliwa na trochę więcej tankowań gazu.


Zima jest - reduktor się dłużej nagrzewa i szybciej ochładza, więc to norma o tej porze roku ;)

spinaczo - 11-12-11, 21:31

Na Alexach możesz dojść do 25 stopni, poniżej będą się ostro brudzić. Musisz dbać o dobry stan płynu w układzie, jeśli dawno nie zmieniany, można prewencyjnie wymienić termostat. Warto sprawdzić czujnik temperatury reduktora.

Zaznaczyć opcję rozgrzewania wtryskiwaczy.


Cały problem leży w posiadanych wtryskiwaczach które są gówno warte ;)

misieek1226 - 11-12-11, 21:43

yogi7456 napisał/a:
ToLa napisał/a:
temperaturę przełączenia na gaz na 33 stopnie.
:oczy: to bardzo malo,ja mam 45 stopnie,tez mam staga

kolego jesli myslisz żę 33 stopnie to mało to sie mylisz ,fakt jest to takie minimum do normalnej nieuciązliwej eksploatacji zwłaszcza w zime , ja mam staga 300 nie + :lol: mam 30 stopni i jest spokuj robie tak jak kolega 10km w jwdną do pracy miesiecznie 1500-1700 latem za 50 zł beny mi starcza na miesiac zima leje za80 starcza ze na rezerwe nie wbija, mianowicie podwyzszone spalanie beny moze byc spowodowane reduktorem miałem tak :) nie wydalał przy duzym obciazeniu (but) wywalał na bezyne jest tam taka opcja 'wyłącz przy pierwszym' trzeba ja odchaczyc no i ciśnienie robocze wyregulować :) chodzi o to ze jak spadnie ponizej podanego cisnienia minimalnego w komputerze ja mam ok. 0,75(da sie ustawić) to przerzuca na Pb, a co do drugiej zagatki to może złe wpiecie przewodów ogrzewania reduktora w układ auta tzn. nie tam gdzie trzeba i wtedy na zegarze bedziesz miał już dobra temp. a dalej na Pb zapier... masz tu link jak to powinno wyglądac http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=65174 ja mam tak a kupilem swoja juz z instalacją i tak była wpieta a tu sie wypowiada specjalista na tan tamat czyli coś w tym jest :)

spinaczo - 12-12-11, 00:37

Ludzie to by po 80 stopni poustawiali najlepiej :lol: bo szkoda silnika :lol:

Wpięcie reduktora warto sprawdzić, dobry pomysł.

yogi7456 - 12-12-11, 08:55

misieek1226 napisał/a:

kolego jesli myslisz żę 33 stopnie to mało to sie mylisz
nie wiem,byc moze,ale zawsze myslalem ze ponizej 40 stopni to malo a tu czytam...
MIKUr1 napisał/a:
mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko
jak dla mnie szok :O ale gaziarzem to ja nie jestem,moze tak ma byc
MIKUr1 - 12-12-11, 10:36

yogi7456 napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
mam temperature przełączania 15 stopni i hula elegancko
jak dla mnie szok :O ale gaziarzem to ja nie jestem,moze tak ma byc


Sam sobie ustawiałem :P

spinaczo - 12-12-11, 13:10

Ja na Hankach mam zawsze 0 stopni ustawione :yeah: :yeah:
MIKUr1 - 12-12-11, 15:02

W Stagu 15 stopni to minimum ;) Niżej po prostu się nie da ustawić, aczkolwiek reduktor też dostaje po dupie przy niskiej temperaturze.
swistak240 - 17-12-11, 23:04

siema a takie cos jak by zrobic na wezu zasilajacy jak wiecie wiekszosc diesli ma problemy z szybkim nagrzaniem wody to montuja takie cos obojetne czy to vw czy co http://allegro.pl/podgrze...1949582612.html
jak myslicie dalo by to cos np vw przy tdi ma po 3 swiece wkrecone w ten kruciec reno montuje 4 wiadomo jakis przekaznik mocniejszy instalacja i np kupic uzywany przelacznik asc czy cos takiego zeby ladnie wygladalo w kabinie i przy wlaczonym aucie to wlaczac zaraz przed reduktorem zeby odczytal temperature pracy szybciej i szybciej sie przelaczal

a jednak nie jestem pierwszy co takie cos kombinuje znalazlem na elektrodzie ze ludzie juz tak kombinuja http://www.elektroda.pl/r...57.html#7145193
i niby to dziala

MIKUr1 - 18-12-11, 15:57

No to jak działa to próbuj i napisz jakie efekty ;)
spinaczo - 19-12-11, 01:05

Ciężko uzyskać jakiś konkretny efekt, zużycie alternatora dziesięciokrotne pewnie, zysk względnie mały. Oczywiście całość da się usprawnić aby miało to sens, ale wymaga to pieniędzy, czasu, testów. Wg mnie najlepszym pomysłem na zejście z ilością spalanej benzy jest zakup dobrych wtryskiwaczy. Możemy wtedy drastycznie zejść z temperaturą przełączania, dodatkowo generujemy zysk dzięki zwiększonej dokładności dawkowania LPG.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group