Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Ekonomia jazdy 325i

Kalik87 - 04-07-12, 10:00
Temat postu: Ekonomia jazdy 325i
Cześć,

silnik to m52. w jakim zakresie obrotów powinien pracować by zwalczyć trochę nadmierne spalanie?

Najwyższy moment osiaga przy 3,5tys., moc natomiast przy 6tys.

Firewall - 04-07-12, 11:37

masz silnik m52b25 czy b28? Z tego, co wiem to m52b25 pali mniej więcej podobnie do m50b20 mając przy tym o wiele lepsze osiągi :)
Kalik87 - 04-07-12, 11:48

Akurat pytam o m52b25 :)

Chodzi mi w jakich zakresach obrotowych najlepiej jeździć.

marszal - 04-07-12, 11:53

na 5biegu 2tyś obr.
misieek1226 - 10-07-12, 13:32

marszal napisał/a:
na 5biegu 2tyś obr.

yhym to nie dizel :lol: :lol: a tak na powaznie mam ten silnik i wiem przy takich obrotach nie jedzie nie ma reakcji na gaz i juz, 3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało i nie męczylo silnika

krasek - 10-07-12, 19:42

misieek1226 napisał/a:
3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało

To ma sie zbierać czy ekonomicznie jeździć :D ? Proponuję Ci w miarę dynamicznie osiągnąć prędkość podróżną i potem na 5ym biegu utrzymywać obroty, będzie eko.

Kalik87 - 10-07-12, 19:52

I tak pali 12l w mieście :hyhy:
Leonsjo - 10-07-12, 21:22

12l w mieście to jeszcze chyba norma ?
addicted - 11-07-12, 09:30

Kalik87 napisał/a:
I tak pali 12l w mieście :hyhy:


czego chcieć więcej ;)
ten silnik uzyskuje najlepszy stosunek spalanie/osiągi ze wszystkich r6 i wynik 12 po mieście to dobry wynik

wiele b20 tyle pożera po mieście, a nawet więcej także no stress :ok:

marszal - 11-07-12, 10:22

misieek1226, pytanie było jakie są ekonomiczne obroty... jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę... :lol:
misieek1226 - 11-07-12, 13:03

marszal napisał/a:
pytanie było jakie są ekonomiczne obroty.
do 3 tysi
marszal napisał/a:
jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę...
z tym sie zgodze nie ma nic piekniejszego jak z 5 na 3 tak przy 80-90 ciąg niesamowity :lol: :lol: :lol: ;)
szay - 25-08-12, 14:09

Tak jak koledzy piszą - chcesz ekonomii - zmień na Pandę 1,3 JTD ;P - masz bawarkę - ciesz się jak brzmi powyżej 4 tys.obr. ;)
A tak na serio, to rzeczywiście 2,5 jest chyba najrozsądniejszym kompromisem między osiągami a spalaniem, choć ja mam M54 i też uważam, że 12l w mieście to super. Auta 1,6 potrafią tyle wziąć i ciągniesz się w szarym końcu...
Na trasie, jak już się rozbujasz 2-3 tys. będzie najrozsądniej...! W mieście po prostu nie kręcić za ostro i nie deptać w podłogę - by nad tym czuwać, nie od parady wymyślili w Monachium taką wskazóweczkę co od 0-20 (lub w starszych 0-40) się porusza... :)

misieek1226 - 25-08-12, 14:47

szay napisał/a:
lub w starszych 0-40
30 :cwaniak2: :cwaniak2: :lol: :lol: :lol:
koko2403 - 25-08-12, 21:00

Ja zauważyłem że jak jadę jak dziadek to pali jeszcze więcej ale jak można jeździć ekonomicznie? :D mnie to zawsze korci depnąć i posłuchać dźwięku R6 :padam:
Kratek - 25-08-12, 22:17

Krotszy dyfer da na miescie mniejsze spalanie , u mnie spadło o Litr. Ale na trasie bedzie palic wiecej,takze jezeli jezdzisz po miescie to zmien przelozenie i tam gdzie jechałes na 3 to bedziesz jechał na 4 :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group