|
Forum BMW3ER
|
|
Paliwa & Spalanie - Ekonomia jazdy 325i
Kalik87 - 04-07-12, 10:00 Temat postu: Ekonomia jazdy 325i Cześć,
silnik to m52. w jakim zakresie obrotów powinien pracować by zwalczyć trochę nadmierne spalanie?
Najwyższy moment osiaga przy 3,5tys., moc natomiast przy 6tys.
Firewall - 04-07-12, 11:37
masz silnik m52b25 czy b28? Z tego, co wiem to m52b25 pali mniej więcej podobnie do m50b20 mając przy tym o wiele lepsze osiągi
Kalik87 - 04-07-12, 11:48
Akurat pytam o m52b25
Chodzi mi w jakich zakresach obrotowych najlepiej jeździć.
marszal - 04-07-12, 11:53
na 5biegu 2tyś obr.
misieek1226 - 10-07-12, 13:32
marszal napisał/a: | na 5biegu 2tyś obr. |
yhym to nie dizel a tak na powaznie mam ten silnik i wiem przy takich obrotach nie jedzie nie ma reakcji na gaz i juz, 3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało i nie męczylo silnika
krasek - 10-07-12, 19:42
misieek1226 napisał/a: | 3 tysie musi byc zeby jakos fajnie sie zbierało |
To ma sie zbierać czy ekonomicznie jeździć ? Proponuję Ci w miarę dynamicznie osiągnąć prędkość podróżną i potem na 5ym biegu utrzymywać obroty, będzie eko.
Kalik87 - 10-07-12, 19:52
I tak pali 12l w mieście
Leonsjo - 10-07-12, 21:22
12l w mieście to jeszcze chyba norma ?
addicted - 11-07-12, 09:30
Kalik87 napisał/a: | I tak pali 12l w mieście |
czego chcieć więcej
ten silnik uzyskuje najlepszy stosunek spalanie/osiągi ze wszystkich r6 i wynik 12 po mieście to dobry wynik
wiele b20 tyle pożera po mieście, a nawet więcej także no stress
marszal - 11-07-12, 10:22
misieek1226, pytanie było jakie są ekonomiczne obroty... jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę...
misieek1226 - 11-07-12, 13:03
marszal napisał/a: | pytanie było jakie są ekonomiczne obroty. | do 3 tysi marszal napisał/a: | jak chcesz wyprzedzić do redukcja na 3 i gaz w podłogę... | z tym sie zgodze nie ma nic piekniejszego jak z 5 na 3 tak przy 80-90 ciąg niesamowity
szay - 25-08-12, 14:09
Tak jak koledzy piszą - chcesz ekonomii - zmień na Pandę 1,3 JTD ;P - masz bawarkę - ciesz się jak brzmi powyżej 4 tys.obr.
A tak na serio, to rzeczywiście 2,5 jest chyba najrozsądniejszym kompromisem między osiągami a spalaniem, choć ja mam M54 i też uważam, że 12l w mieście to super. Auta 1,6 potrafią tyle wziąć i ciągniesz się w szarym końcu...
Na trasie, jak już się rozbujasz 2-3 tys. będzie najrozsądniej...! W mieście po prostu nie kręcić za ostro i nie deptać w podłogę - by nad tym czuwać, nie od parady wymyślili w Monachium taką wskazóweczkę co od 0-20 (lub w starszych 0-40) się porusza...
misieek1226 - 25-08-12, 14:47
szay napisał/a: | lub w starszych 0-40 | 30
koko2403 - 25-08-12, 21:00
Ja zauważyłem że jak jadę jak dziadek to pali jeszcze więcej ale jak można jeździć ekonomicznie? mnie to zawsze korci depnąć i posłuchać dźwięku R6
Kratek - 25-08-12, 22:17
Krotszy dyfer da na miescie mniejsze spalanie , u mnie spadło o Litr. Ale na trasie bedzie palic wiecej,takze jezeli jezdzisz po miescie to zmien przelozenie i tam gdzie jechałes na 3 to bedziesz jechał na 4
|
|