Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - trzesie kierownica przy mocnijeszym hamowaniu przy ok 160km/

kantor - 17-12-08, 16:19
Temat postu: trzesie kierownica przy mocnijeszym hamowaniu przy ok 160km/
mam problem z moim benkem przy hamowaniu przy wiekszych predkosciach trzesie mi kierownica. nie sądze zeby był to tarcze bo są prawie nówki (nawet nie maja żadnego ranta ani nic) czy jest mozliwe ze może to być jakiś opowiedzialny drażek za to albo coś? dzieje sie tak tylko przy hamowaniu i to przy wiekszych predkosciach. opony mam niedawno zalozone i były wyważone, pierścienie centrujące tez mam założone.

jak myslicie co zrobic? dam rade sam to wykryć czy zaraz lepiej jechać na stacje diagnostyczna?

JuniorS - 17-12-08, 16:40

Jak kupilem berte to mialem te telepanie kierowica przy hamowaniu ale z kazdej predkosci...I wiesz ze nic nie zrobilem i samo przestalo...Tak jakby sie dotarło.

Przy duzych predkosciach to moze byc jakis element zawieszenia.Tak mi sie wydaje.Sam jesli bedziesz szukal moze wiecej kosztowac jak przeglad i ew.wymiana czesci.To moje zdanie.
Na koncowke drążka bym nie stawiał bardziej w sworzen (Sforzen? :D ) wachacza.

Ale to jak typowanie w totolatka :P

wacha - 17-12-08, 16:41

moze sprawdz zbierznosc z przodu ??
///ESIU - 17-12-08, 16:42

to że tarcze masz "prawie " nowe nie oznacza ze nie moga mieć bicia,
po pierwsze sprawdz bardzo dokładnie luzy
tarcze nawet nowe maja bicie nawet te najlepsze

p.s. poszukajna forum bo było o tym z 7309764,337 razy

kantor - 17-12-08, 16:43

no wiem wiem, ale ja lubie konkrety esiu:)
///ESIU - 17-12-08, 16:48

kantor napisał/a:
no wiem wiem, ale ja lubie konkrety esiu:)

jeśli chodzi o bicie tarcz to kazdy temat jest identyczny

PAWEŁ - 17-12-08, 18:26

na mój gust to odkręć koło i przejedz palcem po tarczy a następnie zwróć szczególną uwagę na klocki. :)
///ESIU - 17-12-08, 18:28

PAWEŁ napisał/a:
na mój gust to odkręć koło i przejedz palcem po tarczy a następnie zwróć szczególną uwagę na klocki. :)


tego palcem nie zauważysz, chyba ze jest tarcza pęknieta
po klockech tez nic nie stwierdzisz, chyba ze sie okładzinka odkleiła

lolejko - 17-12-08, 18:35

Hehehee z tym stukaniem to może być i koło nie doważone. Ostatnio miałem bicie na kole wyczuwalne tylko w pewnym zakresie prędkości. I wiedziałęm, że mam niedoważone koło, ale miałem też delikatne bicie przy hamowaniu takim delkatnym i byłem pewien że tarcza też ma jakiś nieosiowy prześlizg między klockami :D Co się okazało po wyważeniu nie ma też bicia przy hamowaniu. Dobrze najpierw sprawdź wyważenie jak i opony.
///ESIU - 17-12-08, 19:00

jasne od kół najlepoej zacząć bo najtaniej
CAMARO - 25-12-08, 16:55

PAWEŁ napisał/a:
na mój gust to odkręć koło i przejedz palcem po tarczy a następnie zwróć szczególną uwagę na klocki. :)
dokładnie kolega dobrze zauwazył jednak oponki wywarzyc by sie też przydało :hyhy:
Davo - 25-12-08, 21:16

najlepiej poszukaj warsztatu gdzie Ci wywaza kolo na aucie wywazarka dojazdowa. zwykla wazy chyba do 60 km/h (czy jakos tak) a dojazdowa moze zwazyc grubo ponad stowke, zalezy od maszyny. tak mi znajomy mechanik tlumaczyl przynajmniej :) i sprawdz tez sworznie przod wachacze bo ja mialem bicie jak mialem rozleciane sworznie (teraz mam zrobione "nieprofesjonalnie" :P ) i przy przyspieszaniu jest w 90% przypadkow ok ale przy hamowaniu czasem bija i to wcale nie za delikatnie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group