|
Forum BMW3ER
|
|
Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - Kontrolka aku miga
Arczi52 - 09-02-09, 08:34 Temat postu: Kontrolka aku miga Witam!od dwoch dni podczas jazdy zarzy sie i mruga kontrolka akumulatora na liczniku.po wl zaplonu nie zawsze sie zapala.po odpaleniu miga.co to moze byc?akumulator slaby czy alternator pada?
lolejko - 09-02-09, 08:36
regulator napięcia raczej.
Arczi52 - 09-02-09, 08:46
Gdzie tego szukac i jaki ew koszt moze byc?
padre - 09-02-09, 08:59
Musisz wyjąć alternator, gdyż regulator jest do niego przykręcony (demontaż nie jest taki wygodny jak w VW)
Są dwa tymy regulatorów.
Masz silnik M50 to raczej starszy typ.
Nie pamiętam już dokładnie ceny, ale do 20zł się zmieścisz.
vmasher - 09-02-09, 09:01
Arczi52 napisał/a: | akumulator slaby czy alternator pada? |
jeżeli nie regulator napięcia to szczotki do wymiany w alternatorze, przerabiałem to ostatnio u kolegi
Arczi52 - 09-02-09, 09:07
tak myslalem,ze szczotki,ale wolalem zapytac..
Gdy zaczyna swiecic to np wycieraczki wolniej pracuja..
padre - 09-02-09, 09:16
w poprzednim motorze to robiłem i oprócz szczotek musiałem również wymienić pierścień ślizgowy bo od szczotek zrobił się już niezły próg
Arczi52 - 09-02-09, 09:19
dzieki wielkie Koledzy.
radzek - 09-02-09, 19:16
z wymiana tak jak z cenami jest roznie
sa alternatory firmy bosch i valeo regulatory sa umieszczone na wierzchu,przykryte jedynie plastikowa pokrywka.Co do cen to wyglada to nastepujaco,bo sa alternatory ktore maja sygnal na kompa i koszt juz jest wysoki bo ori kosztuja kilka stówek,ewentualnie mozesz poszukac chinskich zamiennikow (awarie regulatora z polaczeniam na kompa wygladaja tak ze alternator normalnie ładuje,aleod czasu do czasu zapala sie kontrolka)
jesli chodzi o regulatory bez wyjscia na kompa to koszty sa jzu nizsze od ok 30 do 120zl w zaleznosci od producenta
Ja jednak stawial bym u cibie na usterke,czyli wytarcie szczotek i moze pierscienia,koszt czesci nie wyniesie duzo
pozdro
Arczi52 - 09-02-09, 20:35
Raczej szczotki,bo aku calkowicie mi wyssalo.nawet swiatla mi nie swieca..
padre - 09-02-09, 22:26
Arczi52 napisał/a: | Raczej szczotki,bo aku calkowicie mi wyssalo.nawet swiatla mi nie swieca.. |
Akurat, że Ci wyładowało to nie oznaka szczotek tylko braku ładowania, a tego powodów może być dużo.
Najważniejsze to wyjąć i rozebrać, sprawdzić stan uzwojenia i diody.
Nie wiem kto to ma robić, ale szczotki i regulator nie przedstawiają żadnego problemu, a już nad pierścieniem trzeba trochę przysiąść. Te rzeczy wymieniłbym kompleksowo.
radzek - 09-02-09, 23:17
Dokladnie tak jak Padre pisze.
Szczotki kumutator i łozyska t oczysto eksploatacujne czesci alternatora,ale przyczyn braku ładowania moze byc wiele.Najlepiej pojedz do jakiegos dobrego elektryka,a lepiej do warsztatu ktory posiada tez sklep z takimi cesciami,badz hurtownie,a napewno zaplacisz mniej niz u zwyklego mechanika
Arczi52 - 13-02-09, 13:59
Koledzy,okazało się,że regulator napięcia poszedł...Całość 70zł
radzek - 13-02-09, 23:53
czyli nie wiele
sympatycznie
|
|