|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - [E36] Wymiana płynu hamulcowego
_BBoyOne_ - 22-02-08, 19:19 Temat postu: [E36] Wymiana płynu hamulcowego Witam. Niech mi ktoś dokładnie opisze jak wymienic płyn hamulcowy...Wiem jaka koleność kół ma być...ale jak zacząć? I spuścić stary płyn + jak wyglada to po zdjeciu koła...Pozdrawiam
lolejko - 22-02-08, 19:48
Weź sobie do tylnego prawego koła słoiczek i odkręć odpowietrznik!
Niech płyn zlatuje podczas pompowania hamulcem do słoiczka!
Otwórz korek od zbiorniczka i wlewaj płyn nowy jednocześnie pompując by wylatywał stary płyn! Niezbędna druga osoba!
I tak po koleji do każdego koła! Wymienisz płyn wlewając nowy gdy jednocześnie stary jest w środku!
Nowy będzie wypychał stary! Mam nadzieje, że wieszz o co mi chodziło!
no_limit - 22-02-08, 20:17
I trzeba zwrócic uwagę aby nawet przez chwilę nie zabrakło płynyu w zbiorniczku... Bo jak Ci się zapowietrzy pompa to będziesz miał ogromne problemy z odpowietrzeniem
styling79 - 22-02-08, 20:21
A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy
lolejko - 22-02-08, 20:22
Problem może być taki że ci hamulec zaniknie!
Odpowietrzanie to żmudna robota! Lepiej tego pilnować!
no_limit - 22-02-08, 20:23
styling79 napisał/a: | A to dlaczego sa takie problemy jak sie uklad zapowietrzy |
Bo pompa jest na tyle zawitym "naczyniem" że zawsze gdzieś zostanie jakiś pęcherzyk powietrza
styling79 - 22-02-08, 20:50
A co jezeli poprzedni wlasciciel zalal dot 3 , to nalac do tego syfu .
no_limit - 22-02-08, 21:13
Tak jak lolejko pisał wyżej lej dobry płyn, aż z odpowietrznika zacznie lecieć czysty nowy płyn. Dobry płyn hamulcowy to podstawa sprawnego samochodu...
styling79 - 22-02-08, 21:23
dlatego wymieniam jak zobaczylem co mam w zbiorniczku to jak mozna tak jezdzic heble to podstawa
Piotrk - 22-02-08, 21:54
może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas
yeahman - 22-02-08, 22:55
Serwo hamulca masz zaraz przy zbiorniczku płynu. Jest taka zasada w samochodach że zawsze spuszczasz płyn od najdalszego koła od serwo. W naszym przypadku to prawe tylne, lewe tylne, prawe przednie, lewe przednie. Odniesienie to tak jakbyś siedział za kółkiem. Zalej dot 4. Świerzy płyn ma prawię przezroczysty kolor a zużyty robi się przezroczysto brązowy.
Don.Wojciech - 22-02-08, 23:28
Piotrk napisał/a: | może temat nie do końca odpwiedni, ale nie wiem czy dopiero teraz to zauważyłem ale chyba pojawiła mi się ikonka zegarka przy przebiegu, w intrukcji przeczytałem że zegarek + inspection = płyn hamulcowy. To co oznacza sam zegarek czy mam poprostu zwidy i palił się on cały czas |
to zależy od przebiegu, nie od jakości płynu
co do zmiany to polecam dot 5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia, przy do hamowywaniu z dużych prędkości sie przydaje a kosztuje 16 zł za 500ml wiec nie majątek ( dot 4 z 12zł)
co do odpowietrzaniu to tak jak poprzednicy pisali od najdalszego koła od servo. do okręcania odpowietrzniku załatw sobie nasadowy klucz 8 jak już je poluzujesz to potem oczkowym ( bo jakoś musisz założyć przewód )
|
|