Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?

BarMoto - 25-10-16, 20:42
Temat postu: wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?
Niedawno pisałem o problemie trzęsienia kierownicy, i ściąganiu na prawo
Po uprzedniej wymianie tulei wahacza, wyważeniu kół letnich, oraz zrobieniu geometrii( myślałem że to powód) niestety żadna z tych rzeczy nie pomogła.
Muszę odświeżyć temat...
także po zmianie kół na zimowych na mniejsze 16` po prostu NIE DA się jechać powyżej 80km/h bo tak trzęsie kierownicą lewo prawo lewo prawo...
felgi prościutkie, bardzo ładnie wyważone, opony też b dobre więc to odpada.

także pojechałem na stację diagnostyczną zrobić przegląd zawieszenia...

także...

Wyszło że sworznie do wymiany, szczególnie prawy..
także pytanie do was koledzy...

wystarczy wymiana sworznia

http://www.realoem.com/bm...&diagId=31_0242

nr 18...

czy też muszę wymienić cały wahacz bo też taką opinię słyszałem
ale z tego co widzę w realoem sworzeń nr 18 jest wymienialny( wcisk na prasie) tak?

jak to jest Panowie? chodzi o to że nie wiem co wymienić/co powinienem wymienić lub co warto jeszcze wymienić?

tzn sam sworzeń? czy warto wymienić cały kpl z wahaczem, lub zregenerować go itd.

Proszę o fachowe doradztwo, bo już nie ma innej możliwości powodu, która by wyjaśniała problem z prowadzeniem

Raw - 26-10-16, 15:34

Możesz wymienić sam sworzeń. A najlepiej wszystkie 4
Naymad - 26-10-16, 15:52

Przy okazji wstawić tuleje "pełne"

Koszt wyszystkiego nie przekroczy 3,5 stówki za części, a pokój na pare lat

BarMoto - 26-10-16, 17:00

mam już tuleje pełna z lema wstawiane w sierpniu.

czytałem że w ori wahaczu sworznie nie są wymienialne, ewentualnie ten zewnętrzny przy kole.
dopiero sworznie spokojnie wymieniane są w zamiennikach wahaczy,
także chyba się szarpnę na kpl wahacz i sworznie,

Naymad - 27-10-16, 08:30

Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy.
BarMoto - 27-10-16, 09:38

Naymad napisał/a:
Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy.


nie uszkodzę mocowania wahacza w miejscu sworznia wybijając i potem wbijając sworznie?
czytałem że potrafią się zniszczyć

dzordz - 27-10-16, 10:01

łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz

PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria

BarMoto - 27-10-16, 15:15

dzordz napisał/a:
łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz

PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria


myślisz że nie uszkodzę gumy w wahaczu w miejscu mocowania sworznia? o to mi głownie chodzi. bo nie widzi mi sie potem koeljny problem z wiezieniem tych wahaczy do regeneracji.

Naymad - 27-10-16, 15:43

W wahaczu nie ma żadnych gum.
mocowanie sworznia to metal w metal, jest zaprasowany siłą 2-3 ton.
na dole sworzni zewnętrznych są takie właśnie dziwne blaszki dlatego należy wprasowywać je patentem, przez dużą tuleję na przykład.

Oddaj to komuś, i przyjrzyj się, nie ma sensu tego tłumaczyć.

dzordz - 27-10-16, 20:24

Nic ci nie uszkodzą ,działaj wymieniaj ,poszło pw

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group