|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz?
BarMoto - 25-10-16, 20:42 Temat postu: wymiana sworznia wahacza wystaczy czy cały wahacz? Niedawno pisałem o problemie trzęsienia kierownicy, i ściąganiu na prawo
Po uprzedniej wymianie tulei wahacza, wyważeniu kół letnich, oraz zrobieniu geometrii( myślałem że to powód) niestety żadna z tych rzeczy nie pomogła.
Muszę odświeżyć temat...
także po zmianie kół na zimowych na mniejsze 16` po prostu NIE DA się jechać powyżej 80km/h bo tak trzęsie kierownicą lewo prawo lewo prawo...
felgi prościutkie, bardzo ładnie wyważone, opony też b dobre więc to odpada.
także pojechałem na stację diagnostyczną zrobić przegląd zawieszenia...
także...
Wyszło że sworznie do wymiany, szczególnie prawy..
także pytanie do was koledzy...
wystarczy wymiana sworznia
http://www.realoem.com/bm...&diagId=31_0242
nr 18...
czy też muszę wymienić cały wahacz bo też taką opinię słyszałem
ale z tego co widzę w realoem sworzeń nr 18 jest wymienialny( wcisk na prasie) tak?
jak to jest Panowie? chodzi o to że nie wiem co wymienić/co powinienem wymienić lub co warto jeszcze wymienić?
tzn sam sworzeń? czy warto wymienić cały kpl z wahaczem, lub zregenerować go itd.
Proszę o fachowe doradztwo, bo już nie ma innej możliwości powodu, która by wyjaśniała problem z prowadzeniem
Raw - 26-10-16, 15:34
Możesz wymienić sam sworzeń. A najlepiej wszystkie 4
Naymad - 26-10-16, 15:52
Przy okazji wstawić tuleje "pełne"
Koszt wyszystkiego nie przekroczy 3,5 stówki za części, a pokój na pare lat
BarMoto - 26-10-16, 17:00
mam już tuleje pełna z lema wstawiane w sierpniu.
czytałem że w ori wahaczu sworznie nie są wymienialne, ewentualnie ten zewnętrzny przy kole.
dopiero sworznie spokojnie wymieniane są w zamiennikach wahaczy,
także chyba się szarpnę na kpl wahacz i sworznie,
Naymad - 27-10-16, 08:30
Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy.
BarMoto - 27-10-16, 09:38
Naymad napisał/a: | Osobiście wymieniałem wszystkie 4 sworznie w swoich ori wahaczach. Trzeba ładnie oczyścić gniazda, i użyć prasy. |
nie uszkodzę mocowania wahacza w miejscu sworznia wybijając i potem wbijając sworznie?
czytałem że potrafią się zniszczyć
dzordz - 27-10-16, 10:01
łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz
PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria
BarMoto - 27-10-16, 15:15
dzordz napisał/a: | łatwo jest uszkodzić plaszkę która jest od dołu sworznia ,chyba że kupisz Meyla HD ,one tego nie mają ,druga sprawa ,jak masz dojście do prasy ,to wymień same 4 sworznie ,a jak nie to kup całe kompletne wahacze ,wtedy sam je zmienisz
PS,Widzę że jesteś z kato ,wpadnij kiedy na spota Pogoria |
myślisz że nie uszkodzę gumy w wahaczu w miejscu mocowania sworznia? o to mi głownie chodzi. bo nie widzi mi sie potem koeljny problem z wiezieniem tych wahaczy do regeneracji.
Naymad - 27-10-16, 15:43
W wahaczu nie ma żadnych gum.
mocowanie sworznia to metal w metal, jest zaprasowany siłą 2-3 ton.
na dole sworzni zewnętrznych są takie właśnie dziwne blaszki dlatego należy wprasowywać je patentem, przez dużą tuleję na przykład.
Oddaj to komuś, i przyjrzyj się, nie ma sensu tego tłumaczyć.
dzordz - 27-10-16, 20:24
Nic ci nie uszkodzą ,działaj wymieniaj ,poszło pw
|
|