Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - e36 320 m50 coupe ocencie spalanie gazu / filtr K&n st.2

ToLa - 19-07-11, 13:26
Temat postu: e36 320 m50 coupe ocencie spalanie gazu / filtr K&n st.2
Koledzy jakiś mc temu zamontowano mi w aucie instalację gazową oto podzespoły :

Stag300+
Reduktor wzmacniany 1500 model shark
Listwa wstryskiwaczy alex typu valtec
wielozawór tomasetto
zbiornik stako 53 l

Od tego czasu zrobiłem jakieś 1700 km.
Moje wyniki w trasie - za cały zbiornik gazu 43/43 litry w trasie zrobiłem jakieś 360 km
W mieście wyszło mi coś ok 250 km
Po takich wynikach udałem się do gazownika i wgrał mi bardziej oszczędne mapy i dziś mam na liczniku 160 km i pali się ostatnia kropka przed czerwoną - wydaje mi się że nie ma szansy abym zrobił więcej km niż ostatnio bo ile niby mam przejechać na jednej palącej się kropce na wyświetlaczu gazu :)

Koledzy którzy mają takie same silniki w trasie potrafią zrobić max 404 km a w mieście coś ok 300 km

Czy to u mnie jest jeszcze coś do regulacji czy może mam za ciężką nogę ?
Zdarza mi się czasem na starcie ze światłem posłać wskazówkę na czerwone pole ale mimo to chyba coś za duże spalanie w mieście .

orzel_totti - 19-07-11, 14:03

Ja jak miałem gaz w E36 to na ostatniej czerwonej kropce robiłem 200 km a na całym zbiorniku 360 km średnio. Na ten wskaźnik nie ma co patrzeć.
ToLa - 19-07-11, 14:08

Co racja to racja ale jak mi się przełącza na czerwona to max 20 km zrobię :) Przekazano mi że za bardzo nie ma co sie sugerować wskaźnikiem :) No nic zobaczę na ile jeszcze starczy :) nie ukrywam że jak bym zrobił w mieście te 360/70 bym był zadowolony a jak na razie przed regulacją ok 250km.
swierzy_9 - 19-07-11, 21:24

ToLa Po pierwsze jaki masz rozmiar opon - to ważny czynnik spalania no i "technika jazdy" też.
Co do wskaźnika poziomu paliwa to jest coś nie tak (u mnie wskazuje w miarę równo )
Ale spalanie masz odpowiednie do twojego stylu jazdy.

spinaczo - 20-07-11, 00:17

HaHaHa :lol: 17 litrów na setke i to są te oszczędne mapy ?? :lol: :lol:

1. Umarłem ze śmiechu
2. Nie istnieją oszczędne mapy, mapy tworzą się same podczas jazdy, dzięki nim ustawia się model
3. Spalanie jest za wysokie, tyle to mam jak kręcę się na odcince dwie godziny po rondzie
4. Mam aktualnie Alexy na testach i stwierdzam, że są lepsze od Waldków ale z gówna bata nie ukręcisz
5. Szczerze wątpię w ten reduktor chociaż nie miałem go w życiu w ręku, opisz coś więcej, czy nie pada ciśnieniowo i jak z temp gazu?

landrinito - 20-07-11, 17:26

Ja u siebie zrobie 330km wiekszosc miasto noi tez mam ciezkawa noge wiec jej nie zaluje bak 40-41l, trasa do120km/h 380 do 400 km
jacol e36 - 20-07-11, 18:12

TOLA troche duzo, u mnie miasto trasa pol na pol cos kolo 13l wychodzi, mam 53 zb ale wchodzi mi tylko 38litra(nie wiem czemu ale tak tak juz zawsze bylo moze SPINACZO podpowie co to moze byc)no i na 280-300km starcza czy z klima czy bez, z tym ze ja mam m52 ale w touringu, a wskaznikiem sie nie sugeruj bo u mnie 1sza gasnie po 20km od tankowania :lol: za to rezerwa starcza na 140km :P
ToLa - 20-07-11, 20:28

Dziękuję koledzy za odpowiedzi , pośmigam jeszcze trochę i się okaże ile wyjdzie mi teraz jak na razie mam na liczniku 195 km i została cały czas jedna kropka gazu ( zielona )

Oponki to norma 215/55/16
Spinaczo co masz na myśli pytając " czy nie pada ciśnieniowo i jak z temp gazu "
Jedyne co widze to wiem że mi nic nie faluje na obrotach, na gaz mi się przełącza przy ok 33 stopniach .

grzesiek2304 - 20-07-11, 20:29

jacol e36 napisał/a:
wskaznikiem sie nie sugeruj bo u mnie 1sza gasnie po 20km od tankowania :lol: za to rezerwa starcza na 140km

masz żle ustawiony czujnik, podjedź do gazownika i ci to ustawi

spinaczo - 21-07-11, 01:21

grzesiek2304 napisał/a:
jacol e36 napisał/a:
wskaznikiem sie nie sugeruj bo u mnie 1sza gasnie po 20km od tankowania :lol: za to rezerwa starcza na 140km

masz żle ustawiony czujnik, podjedź do gazownika i ci to ustawi


Zależy jaka instalka, Staga da sie ustawić.

Dlaczego wchodzi tylko 38 litrów? Bo tak jest ustawiony pływak. Wyjeździj gaz, spuść ciśnienie, odkręć i wyjmij wielozawór z butli a domyślisz się co trzeba zrobić żeby weszło więcej :cwaniak:

ToLa napisał/a:
Spinaczo co masz na myśli pytając " czy nie pada ciśnieniowo i jak z temp gazu "


Jak ciskasz niemiłosiernie auto to nie odłącza LPG? Nie miga centralka? Jak jedziesz długo z dużą prędkością to nie mrozi reduktora? Wtedy też by odłączał. Pytam bo zbieram opinię o tym reduktorze. Niestety na testach będę go mieć najwcześniej za miesiąc.......

ToLa napisał/a:
na gaz mi się przełącza przy ok 33 stopniach .


Zobaczysz zimą ile będzie żarła benzynki a za rok kupisz dobre wtryski i zejdziesz z temp przełączania do 0 stopni :ok:

ToLa - 21-07-11, 07:16

spinaczo, nie zauważyłem takich objawów ale weź pod uwagę że w temacie gazu jestem zielony ;)
ToLa - 24-07-11, 20:48

Dzwoniłem go gazowników i jak to powiedzieli " niech Pan podjedzie to coś tam dopieścimy " na cos konkretnego zwracać uwagę ?
spinaczo - 25-07-11, 12:19

Pierdyknij zdjęcie map telefonem przez ramie i zobaczymy co tam wymodzili ;)
ToLa - 25-07-11, 15:37

Powiedzieli że wszytko w normie i warto wymienić filtr powietrza wiec za chwile jade po nowy dla świętego spokoju .

Mam dwie fotki mało wyraźne niestety




spinaczo - 26-07-11, 13:38

Brak punktów na mapie, brak możliwości dobrego wystrojenia. Mnożnik na oko ustawiony.

W strojeniu instalacji chodzi o to aby czasy wtrysków benzyny były takie same na obu paliwach. Przełączamy na lpg i patrzymy tylko na czasy benzyny, mają pozostać bez zmian!

Resztę można doczytać w byle jakiej instrukcji Staga.

Przykładowe zdjęcie mapy w BMW 1.8 IS


ToLa - 26-07-11, 18:16

Nie chcę zakładać nowego wątku więc tu zapytam .
Kupiłem filtr powietrza mecca za 16 zł i zamontowałem dla świętego spokoju.
W między czasie w piwnicy znalazłem filtr taki : KN 33-2070

http://www.moto-hit.pl/KN...Z4_E85-122.html

Uprałem go ładnie teraz się suszy czy warto montować taki filtr u siebie i czy faktycznie coś on daje a w moim przypadku czy może mieć jakiś wpływ na prace auta na plus oczywiście ?

spinaczo - 26-07-11, 18:26

Oczywiście, że coś daje. Niestety po założeniu należałoby od nowa zrobić adaptacje. Nie zapomnij nasączyć olejkiem.
ToLa - 26-07-11, 18:29

Czyli po założeniu znowu kalibracja gazu ? Czy poczekać na wynik ilości km na pełnej butli ?
Czytałem o czyszczeniu tych filtrów i ktoś ładnie napisał że nie warto stosować tych olejków tylko dobrze wyczyścić w wodzie z jakimś preparatem do bawełny np płynem do płukania .

jacol e36 - 26-07-11, 18:34

ToLa napisał/a:
Nie chcę zakładać nowego wątku więc tu zapytam .
Kupiłem filtr powietrza mecca za 16 zł i zamontowałem dla świętego spokoju.
W między czasie w piwnicy znalazłem filtr taki : KN 33-2070

http://www.moto-hit.pl/KN...Z4_E85-122.html

Uprałem go ładnie teraz się suszy czy warto montować taki filtr u siebie i czy faktycznie coś on daje a w moim przypadku czy może mieć jakiś wpływ na prace auta na plus oczywiście ?


daj sobie spokoj z tym filtrem, bawelna przy praniu sie zbila ,tylko pogorszysz,zakladaj nowy, i nie wierz w to ze jakis filter da ci moc :D no jedynie czysty ;)

SPINACZO ile podgiac plywak plus minus aby weszlo z 5-6litra wiecej podtlenku lpg? tak, tak ssory za ot

ToLa - 26-07-11, 18:42

jacol e36, nie chodzi tu o moc tylko o lepszy przepływ powietrza ( szukam przyczyny dużego spalania gazu ) Gazownik powiedział zmień filtr i się okaże , a że akurat przypadkiem k&n się znalazł dlatego myślę czy nie spróbować zamiast nowego mecca filtra za 16 zł
spinaczo - 26-07-11, 20:13

Filtr K&N w oryginalnej puszcze daje przyrost i sprawdzało to kilka osób na hamowni. Ja tego nie sprawdzałem, opieram się na wiedzy i wykresach z internetu.

Ile podgiąć pływak to zależy od butli, kąta montażu w aucie, konstrukcji pływaka.... Ogólnie to jeśli umiesz policzyć objętość butli mając średnicę to będziesz wiedział ile podgiąć ;)

jacol e36 - 26-07-11, 21:18

he he dzieki za podpowiedz, moze prosciej bedzie podgiac na maxa i kazac lac 45l :cwaniak2:
spinaczo - 27-07-11, 02:19

jacol e36 napisał/a:
he he dzieki za podpowiedz, moze prosciej bedzie podgiac na maxa i kazac lac 45l :cwaniak2:


We Włoszech leją z zaworu kulowego aż butle skaczą :lol: Ja bym to po prostu obliczył, rozbierasz i widzisz jak to wygląda po czym konstruujesz równanie matematyczne na poziomie gimnazjum gdzie niewiadomą jest kąt ;) ;) niestety takie skrzywienie moje.

I tak wiadomo, że prawie każdy robi to na oko :yeah:

ToLa - 29-07-11, 21:31

Ciągniemy temat dalej ....'
Filtr wymieniony na nowy , jak na razie na liczniku 160 km i została ostatnia kropka gazu na zielono czyli wnioskuję że raczej na jednej kropce nie zrobię ok 150km :( no Panowie co może być przyczyną skoro gazownicy twierdzą że parametry są ustawione ok
Za każdym razem kiedy do nich jadę sprawdzają wszytko i niby jest ok , powiedzieli ze filtr powietrza ale nie pomogło jakieś dalsze pomysły gdzie szukać przyczyny ?

spinaczo - 30-07-11, 00:50

ToLa, gazownicy to z reguły partacze więc przygotuj nerwy na miesiące walki ;)

Trudno cokolwiek powiedzieć, brak map, brak wystrojenia proste :wstydnis:

ToLa - 03-08-11, 19:21

Więc tak .... zakupiłem kabelek i już pokazuję co Ja tam mam , kilka fotek bo nie wiem które są istotne :)










Nie wiem czy to wymiana filtra coś pomogła ale mam na liczniku 260 km i kontrolka z zielonej na czerwoną mi skacze więc pewnie jeszcze kilka km zrobię . No ale warto poznać Wasze zdanie na temat tej mapy .

Dla przypomnienia stag300+ e36 320i

spinaczo - 04-08-11, 11:28

Zrób dobrą mapę benzyny, to powalczymy z LPG. W skrócie, niebieskich punkcików masz za mało :cwaniak:

Jak to wykonać? Podłączasz laptop, dajesz na benzkę i jedziesz. Lukasz na ekran ukratkiem coby policja nie widziała i byś pieszych nie rozjechał. Jedziesz na np. 3 biegu i starasz się tak dodawać gazu aby sonda lambda zmieniała się od ubogo do bogato. Chodzi o dodanie jak największej ilości punktów niebieskich, kiedy dodasz wystarczającą ilość to sterownik narysuje Ci linią ciągłą tak jak masz w tym momencie dla LPG. Popróbuj to skumasz o co chodzi.

ToLa - 04-08-11, 21:49

Na 41,3 gazu zrobiłem 275 km czyli spalanie 15,1 jak na razie , jak zbuduję mapę benzyny dam znać :)
spinaczo - 05-08-11, 01:25

Warto byłoby się dowiedzieć jakiego rozmiaru masz dysze przy wtryskach.... Jutro pokażę manuala jak to zmierzyć jeśli nie wiesz.
ToLa - 06-08-11, 07:52

Czekam na manuala ;)
spinaczo - 06-08-11, 17:51

Sprostuję moją wcześniejszą wypowiedź żeby ktoś nie miał wątpliwości. Mapę benzyny oczywiście można zebrać bez laptopa ;) , przydaje się on aby zrobić to szybciej :cwaniak:

Listwa wtryskowa Alex



(przy odkręcaniu pamiętajmy, że w wężach jest nieznaczna ilość gazu który ulotni się po poluzowaniu opasek, nie palić :lol: )

Średnicę dyszy widzimy poniżej... Dla Alexów w E36 320i powinna wynosić około 2,1mm. Najlepiej zmierzyć dopasowując wiertełko na styk.


ToLa - 05-09-11, 18:35

Wracam do tematu , na 41 litrach zrobiłem 288 km , filtr powietrza wymieniony , kilka butli z gazem spalonych tak wygląda mapa gazu i benzyny wdzięczny będę za jakieś wskazówki bo plus minus wychodzi mi spalanie 15 litrów gazu





spinaczo - 05-09-11, 19:21

Co tu pisać, przesuwaj żółte punkty w górę, kasuj mapę gazu i jazda od nowa....

Przeczytaj intrukcję do Staga ;)

ToLa - 05-09-11, 21:22

hmm mam jakąś tam książeczkę ale nie tam nie widzę na temat regulacji :)
Mozę jakiś pdf ?

Daniel_325i - 05-09-11, 23:35

ToLa napisał/a:
wychodzi mi spalanie 15 litrów gazu

to sporo :O
miasto ?? ? czy mieszany ??

spinaczo - 05-09-11, 23:51

Stag akurat w tym temacie ma świetne wsparcie

http://www.ac.com.pl/pl/d...trukcje-obslugi

W skrócie ruszasz punktami żółtymi tak aby nałożyć zieloną linię na niebieską (wyobraź Sobie że zielona linia ma podpórki w żółtych punktach, niektóre musisz dać wyżej a końcowe dla przykładu niżej)

ToLa - 06-09-11, 22:50

spinaczo, jutro będę kombinował ale mam pytanie...
Mam mapę benzyny i gazu , muszę ustawić aby były jak najbliżej do siebie zbliżone. czyli ruszam żółte kropki myszką lekko w górę , robię auto kalibracje i w trasie sprawdzam jak się ułożyła linia gazu w stosunku do linii benzyny . dobrze rozumiem ? Jesli będzie nie za dobrze to znowu powtarzam wcześniejszą instrukcję ?

spinaczo - 07-09-11, 15:57

:ok:
ToLa - 10-09-11, 20:51

No to trochę pokombinowałem i mam taki wykres



Jak mi się skończy gaz to zatankuje i zobaczę ile teraz będzie spalać .

spinaczo, jak teraz Ty to widzisz ? Coś poprawiać dalej czy jest ok ?

spinaczo - 11-09-11, 10:45

No jest prawie ideał, w środkowym zakresie podniósłbym minimalnie i można jeździć :)
patt - 12-09-11, 11:16

Podczepię się pod temat ,

Spinacz co może być przyczyną szarpania i dławienia się między 2500 a 3000 obr/min praktycznie na każdym biegu , chyba , że od razu od zera jej daje w kocioł to zapindala ok ale jak chcę normalnie jeździć to właśnie szarpie i przerywa , no i spalanie wzrosło z 10 do 14l na 100km , silnik 1,8 is, świece, przewody nowe, filtry gazu nowe , na gazie zrobione 50tkm od założenia , na benzynie wszystko ok, na wykresie gazu też nic nie wychodzi złego???
Pisz jakie jeszcze informacje potrzebujesz to uzupełnię .

spinaczo - 13-09-11, 10:41

patt, na początek Inpa albo DIS. Uszkodzony czujnik położenia wałka daje podobne objawy w niektórych autach. Napisz jakiej firmy sterownik LPG, jakie wtryski, reduktor, czy obydwa filtry LPG nowe?
patt - 13-09-11, 11:13

Stag 4 , firma jakaś AG-autogaz , wtryski MAGIC , reduktor też AG, filtry obydwa wymieniane co 10tkm, ale chyba problem rozwiązany a mianowicie pękł mi przewód od chłodzenia reduktora i przy wymianie zauważyłem prawie zdjęty przewodzik z reduktora chyba jakiś podciśnieniowy , więc naciągnąłem go na swoje miejsce i od tej pory wszystko ok, przynajmniej na razie :yeah:
gregzary - 14-09-11, 00:10

ToLa,
patrze na te twoje screeny (tez mam staga) i widze jeszcze jeden problem w twoich ustawieniach, mianowicie chodzi o dosc dużą różnicę w czasach wtrysku między pb a gas. U ciebie jest to ok 1,3ms różnicy a nie powinno być więcej niż 0,3-0,5ms powodem tego może być kilka przyczyn. Pierwsza już widzę i jest to ciśnienie gazu na reduktorze jest za wysokie (1,41bar) powinno ocsylować w granicy 1bar co więcej powiedz czy te wykresy masz robione podczas pracy ciepłego czy "chlodnego" silnika? w dolnej części masz wykresy parametrów i między innymi pracę sondy lambdy (różowy kolor) jeżeli twoja skala czasu ma podziałki co 5sec to powinieneś mieć tam ładną sinussoidę a jest linia ciągła co może podpowiadać że sonda nie działa prawidłowo co więcej napięcie na sondzie masz 0,31 i jest to stała wartość czyli komp gazowy ciągle wali ci bogatą mieszankę i leją wtryski (nawet jak średnica dysz jest dobrze dobrana to komp będzie otwierał wtryski na dłużej aby dostarczyć więcej gazu)


Tak czy inaczej mi tu dużo rzeczy nie pasuje.

Zacznij od wykasowania wszystkich ustawień.
Przekręć stacyjkę (bez odpalania) i sprawdź jakie ciśnienie gazu bedzie pokazywać komp (STAG) odpal silnik i sprawdz jeszcze raz (po odpaleniu powinien pokazywać ok 1bar)
Wyłącz silnik i odpal jeszcze raz i zrób auto kalibrację na ustawieniach fabrycznych staga (wybierz z listy jedynie jakie masz wtryski i reduktor)
Wyłącz gaz i zrób mape na pb w pełnej skali obrowów (trasa i miasto) im dłużej pojeździsz tym lepsza mape zrobisz. nastepnie przelacz na gaz i powtorka z rozrywki (mapa).

powinno być ok (ale sprawdź tą sondę na wszelki wypadek) :piwo:

spinaczo - 14-09-11, 00:48

Zasada jest tylko jedna i jakże prosta

Czasy wtrysku benzyny na benzynie jak i na gazie mają być takie same

Regulacja na mapki nie jest idealna ale chyba zgodzicie się ze mną, że jest lepsza niż na oko jak to ustwiono początkowo ??

gregzary, masz racje, dla Alexów ciśnienie powinno być w okolicach 1 bara ale nie wiadomo jak wtedy z dyszami a nie chcę radzić coś komuś przez internet żeby się później wkurzał, że mu nie działa wcale.

ToLa - 14-09-11, 20:17

gregzary, pomiary były robione na ciepłym silniku .
Co do sondy to była sprawdzana i działa prawidłowo coś zmieniać czy sprawdzić jak teraz wyjdzie spalanie i dopiero kombinować ?

gregzary - 18-09-11, 22:14

ToLa, Twój ostatni screen z mapy pb i gazu jest ok aczkolwiek za krótka linia mapy jakby brakowało ostatniego zakresu (prawidłowa mapa - ostro idzie w górę po czym prostuje sie i na końcu lekko opada) u Ciebie widać tylko że idzie w górę.

Zrób na ciepłym silniku auto kalibrację (jak zgłosi bąłd to go ignoruj STAG jest wrażliwy na wszelkiego rodzaju wyimaginowane błędy i lubi wywalać cokolwiek) zrób przy bardzo spokojnej jeżdzie ale w całym zakresie obrotów mape na pb oraz trasa z przeciętną prędkością podróżowania sprawdź jak zakresli ci się mapa pb i po tym zrob to samo na gazie.

linie wykresów powinny się nakładać jak na twoim ostatnim wykresie.
pojeździj troche i oblookaj ile pali (moja 325i w automacie pali na trasie ok 12-13l/100km w mieście potrafi 15-16l/100km i to jest dobry wynik ale 2,0 i to w manualu powinna brać ze 2-3l/100km mniej)

jak nie pomoże to musisz doprowadzić aby czasy wtrysków pb i na gazie były zbliżone (niemalże identyczne) ważna uwaga na gazie nie moga być mniejsze niz na pb!!! :cisza:

ToLa - 06-01-12, 14:43

Mapa gazu z dziś do oceny



Temperatura obniżona do 23 stopni i dość szybko się przełącza.
Mino to przed zmianami dziś cały czas spore spalanie ok 40 litrów na 260 km.
Jakieś pomysły ?
Gazownicy wgrali nowy soft do staga więc znowu mam obserwować .

misieek1226 - 06-01-12, 15:45

chyba jest wmiare ale i tak do lekkiej korekty w środku za ubogo na końcówie za bogato :) ,,,ileeee ci to pali :oczy: :oczy: :oczy: :2: , i chyba mnożnik za wysoki
jaco0620 - 06-01-12, 15:56

ja na 42 l. robię 330 km. motor 2.8 w automacie przy dosyć dynamicznej jeżdzie.
adri4n - 06-01-12, 20:03

ja np. na zbiorniku 42l zrobiłem 420KM trasa. silnik 2.0 M52 i też STAG 300
adri4n - 06-01-12, 20:03

ja np. na zbiorniku 42l zrobiłem 420KM trasa. silnik 2.0 M52 i też STAG 300
ToLa - 06-01-12, 21:57

Trasa trasą :) ale mój wynik to Miasto wiem ze za dużo bo wychodzi ok 14 litrów na 100 gdzie szukać przyczyny
spinaczo - 06-01-12, 22:04

na tych wtryskach niżej nie zejdziesz, zapomnij, Pzdr

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group