Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - e46 320i przerobienie instalacji stag300

iroonhide - 24-07-12, 12:36
Temat postu: e46 320i przerobienie instalacji stag300
Witam, mam w swoim bmw instalację staga 300 dawki i czasy są ustawione ok ale instalacja jest zrobiona tak że z reduktora idzie jeden wąż do listwy wtryskowej, będąc na przeglądzie instalacji gazownik mi powiedział (inny niż ten co ją zakładał ) że trzeba było by to przerobić tak żeby listwę zasilały dwa węże (z przodu i tylu listwy) i za reduktorem dać rozdzielacz i chciał za to 150zł. i teraz moje pytanie czy jak bym sam to zrobił to czy trzeba jechać raz jeszcze na regulacje? czy nie będzie takiej potrzeby? a wolę zrobić sam bo to nic skomplikowanego i szkoda kasy wydawać na coś co można samemu zrobić.
MIKUr1 - 24-07-12, 14:41

Możesz to zrobić samemu, aczkolwiek jest taka ewentualność, że mapki się mogą rozjechać.
spinaczo - 24-07-12, 15:22

Zmienią się parametry, strojenie powinno odbyć się od nowa. Daj zdjęcie, podpowiemy jak to mniej więcej być powinno.
iroonhide - 24-07-12, 19:09

OK, czyli nawet jak to sam to zrobię to do gazownika jechać muszę, dobra to chciałem wiedzieć. A co do instalacji to zrobię foto i pod wieczór wrzucę.
Edit: mam foty.
u mnie to wygląda tak:


a u znajomego u którego właśnie ten gazownik zakładał instalacje wygląda tak:


bez porównania w tej srebrnej jest estetyczniej oraz przy parowniku nie ma prawie żadnych kabli, a u mnie (w czerwonej) jest pełno i jakieś czujniki i wężyki idą za parownikiem, których nie ma w srebrnej. W obydwu jest stag 300, z tym ze ja (w czerwonej mam żółte wtryski 1ohm o ile dobrze pamiętam, a w srebrnej są czerwone wtryskiwacze 3 ohm) Z tego co słyszałem to czerwone są lepsze ale na żółtych już kupiłem)
Przy tej srebrnej (nad obudową filtra oleju widać ten drugi wąż którego u mnie nie ma)
I za ten wąż i rozdzielacz + regulacja (jednak konieczna) 150zł. A orientuję się ktoś mniej więcej ile by kosztowało przerobienie instalacji na czerwone wtryski? :) Z góry dziękuję za odp - później pomogę :piwo:


I jeszcze jedno jaka jest żywotność tych żółtych wtryskiwaczy? w tys km ?

iroonhide - 26-07-12, 19:21

Zadzwoniłem do gazownika i mówił że dopiero za dwa tygodnie mogę do niego przyjechać, wiec myślę żeby zakupić kabel od gazu i samemu to zrobić tylko że nie mam pojęcia co tam w kompie ustawić, od początku do końca musiał by mnie ktoś pokierować co i jak. znalazł by się ktoś taki? ;-)
MIKUr1 - 26-07-12, 22:03

Coś możemy podziałać :hyhy:
misieek1226 - 27-07-12, 14:41

kolego zrób to sam zaplacisz za kawalek węzyka grosze filterek z dwoma wyjsciami zeby nie bawic sie w dodatkowe trójniki podpinasz listwy osobno i juz a do gazownika na regulacje dasz 20 zł za wyregulowanie. Czyli podsumowanie jest takie ze ze wszystkim nie przekroczysz 50 zł a nie 150. Swoja droga niezłe ceny ma jak za kawalek weża :2: :2: i filterek
iroonhide - 27-07-12, 16:25

no też dlatego wolę sam to zrobić, druga sprawa to musiał bym mu auto zostawić bo powiedział że na miejscu tego nie zrobi. a wracając do tematu też tak myślałem żeby kupić filtr z dwoma wyjściami i teraz pytanie gdzie umieścić czujnik ciśnienia? bo teraz jest za filtrem tak jak na foto a jak później dam filtr na dwa wyjścia to przed filtrem czy za na jednym z dwóch wyjść?
misieek1226 - 27-07-12, 18:47

iroonhide napisał/a:
, druga sprawa to musiał bym mu auto zostawić bo powiedział że na miejscu tego nie zrobi.
fakt w choyyy roboty :wstyd: :wstyd: :wstyd: z 20 minut z regulacją 30-40
iroonhide napisał/a:
a wracając do tematu też tak myślałem żeby kupić filtr z dwoma wyjściami i teraz pytanie gdzie umieścić czujnik ciśnienia? bo teraz jest za filtrem tak jak na foto a jak później dam filtr na dwa wyjścia to przed filtrem czy za na jednym z dwóch wyjść?
ja przerabiałem tez u siebie wlasnie w taki sposób i mam czujnik na jednym z wezyków na tym co byl od początku dziala wszystko aZ milo ale to niech sie specjalisci wypowiedza czy ma to jakies znaczenie wg. mnie NIE bo na obu bedą takie same wartosci
chodz90 - 10-08-12, 19:10

witam, mam pytanie co tak naprawde dadzą te dwa węże? nie może byc na jednym?
misieek1226 - 10-08-12, 20:05

chodz90 napisał/a:
witam, mam pytanie co tak naprawde dadzą te dwa węże? nie może byc na jednym?

moze byc ale na dwóch bedzie lepiej z tego wzgledu ze nie bedzie takiego efektu ze na koncu listwy brakuje gazu tylko dwie listwy sa dobrze zaopatrywane w gazik

bmw1992 - 11-08-12, 09:53

nie stety ja stwierdzam że stag 300 sie nie nadaje do bmw bo to nie jest pełna sekwencja
MIKUr1 - 11-08-12, 11:18

bmw1992 napisał/a:
nie stety ja stwierdzam że stag 300 sie nie nadaje do bmw bo to nie jest pełna sekwencja


A co to jest? Ćwierć sekwencja?

kat23 - 11-08-12, 13:24

hehe stag 300 bez problemu obsługuje nasz furki tylko zależy od montażu a potem ustawienia
chodz90 - 12-08-12, 04:35

[quote="misieek1226"]
chodz90 napisał/a:
witam, mam pytanie co tak naprawde dadzą te dwa węże? nie może byc na jednym?

moze byc ale na dwóch bedzie lepiej z tego wzgledu ze nie bedzie takiego efektu ze na koncu listwy brakuje gazu tylko dwie listwy sa dobrze zaopatrywane w gazik[/quot
Tak myslalem wlasnie bo u siebie tez musze zmienic na dwa węże, bo zalozone mam na jeden

spinaczo - 12-08-12, 14:52

Żółty Valtek i Alaska, rzeźba w gó wnie. Wypieprzyć całość i działać.

bmw1992, zmiotłeś komentarzem. Klasyka :krzeslo:

kat23 - 13-08-12, 19:06

ja mam takie ułożenie przewodów i nie mam problemów z spadkami ciśnienia na listwach

Shot at 2012-08-13

Shot at 2012-08-13

Shot at 2012-08-13

jacol e36 - 15-08-12, 13:18

nie porownuj m52 do m54 bo to inna bajka :D do e46 330 proponuje; Instalacja LR Omegas oparta na wtryskiwaczach Med i Reduktorze IG1+ Specjalny Firmware do sterownika, w innym przypadku to strata kasy i czasu ;)
iroonhide - 17-08-12, 21:47

Witam po długiej przerwie związaną z wyjazdem.
Kabla nie kupiłem z barku czasu a przed wyjazdem przerobiłem sam te instalację, za reduktorem idzie rozdzielacz na dwa węże i listwa została zakupiona nowa - jednak czerwone valteki, (bo dowiedziałem się że instalację z 1 ohm na 3 ohm można bez problemu przeprogramować w kompie) wężyki od listwy do dyszy mają po jakieś 7cm ogólnie najkrótsze jakie dało się zrobić (poprzednie miały coś koło 12cm - nie wiem czy to ma znaczenie ale ponoć czym krótsze tym lepsze) a po tym wszystkim pojechałem tylko na regulacje i efekt taki ze z 16l na 100 spadło do 10l na 100km. Z tamtymi wtryskami miałem też taki problem że zdarzyło się wypadanie zapłonów i ogólnie brak mocy przy mocnym depnięciu, czasem się zadławiła. Ale jest jeszcze jeden problem bo gazwonik nie mógł jej wyregulować i twierdzi że to wina umiejscowienia dyszy, u mnie są obok wtrysków od benzyny a on twierdzi że powinny być za wtryskiwaczami i w dodatku przedłużone i do tego zabiegu trzeba korektor zdejmować :/ lipa... a

chodz90 - 12-09-12, 20:08

kat23 napisał/a:
ja mam takie ułożenie przewodów i nie mam problemów z spadkami ciśnienia na listwach
Obrazek
Shot at 2012-08-13
Obrazek
Shot at 2012-08-13
Obrazek
Shot at 2012-08-13


Węże po kolektora powinny być jak najkrótsze, a wtryskiwacze ustawione pionowo, poniewaz jesli sa inaczej bardzo szybko ulegaja zabrudzeniu.

kat23 - 19-09-12, 14:17

dzięki za info przy swapie zmienię to

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group