Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Klekot przy rozruchu

wladek1712 - 05-01-09, 18:15
Temat postu: Klekot przy rozruchu
Witam.Podczas odpalania silnika na silnym mrozie slychać przez sekundę klekot który po chwili zanika.Na ciepłym silniku lub podczas wyzszych temp na dworze nie ma tego problemu.Co to może byc??
krzysiek8833 - 05-01-09, 18:43

normalne! olej jest zimny i zanim dojdzie wszedzie to troszke ci zaklekocza popychacze i takie tam! nie ma sie czym martwić! normalka
cartonik - 05-01-09, 20:09

standardzik :) ja jak nie odpalałem buni 4dni to mi przez 15sekund klekotało :) a tak to jak jest mroz dosyć duzy to na 2sekundy to jest normalka. po prostu olej z cieka do misy i go nie ma tam gdzie trzeba :) po za Tym olej staje sie gęstszy przy mrozie i z tad te slyszane klekoty. To jest norma :) także nie obawiaj sie niczego:) powtórzyłem slowa krzysiek8833, ale to nic :)
lolejko - 05-01-09, 20:28

Hehehe w poprzedniej mi tak klekotało. To zapalałem na 2 razy :D
Pierwszy raz zakręciłem rozrusznikiem tak aby nie zapalić, a drugi raz już bez klekoty zapalała. :D Taki patencik :D

///ESIU - 05-01-09, 20:40

lolejko napisał/a:
Pierwszy raz zakręciłem rozrusznikiem tak aby nie zapalić, a drugi raz już bez klekoty zapalała. :D Taki patencik :D


prawda jest taka ze to bez róznicy bo rozrusznikiem kręciłes i tak całym układem korbowotłokowym więc twoje starania były na darmo :lol: :lol: :lol:

lolejko - 05-01-09, 20:42

///ESIU napisał/a:
prawda jest taka ze to bez róznicy bo rozrusznikiem kręciłes i tak całym układem korbowotłokowym więc twoje starania były na darmo :lol: :lol: :lol:


No wiem, ale czułem się lepiej że nie klekocze :D

wladek1712 - 06-01-09, 13:16

Aha ok dzięki za odp.
Nie chce zakładać nowego tematu a mam takie pytanie.Dzisiaj rano gdy jechałem do pracy zagotował mi się płyn w chłodnicy!Przy takim mrozie to dość nieprawdopodobne.Co to mogło byc?

///ESIU - 06-01-09, 13:34

wladek1712 napisał/a:
Nie chce zakładać nowego tematu a mam takie pytanie.Dzisiaj rano gdy jechałem do pracy zagotował mi się płyn w chłodnicy!Przy takim mrozie to dość nieprawdopodobne.Co to mogło byc?


nie jest to jakos dziwne bo.....

pewnie masz wode w układzie nie płyn
:no:

radze to szybko sprawdzic zanim rozsadzi Ci blok silnika

wladek1712 - 06-01-09, 13:51

W układzie napewno jest płyn.Sam go wymieniałem.
///ESIU - 06-01-09, 17:22

wladek1712 napisał/a:
W układzie napewno jest płyn.Sam go wymieniałem.


moze dolewałeś wody, radze to sprawdzić bo...

pare dni temu przyjechał do mnie kolega w duzy mróz i mu sie też fura zagotowała, ja patrze a tam chłodnica zimna, mówie co jest , okazało sie ze chłodnica zamarzła, koles mówi nie mozliwe przeciez płyn nie tak dawno był zalany, a jednak zamarzła, co sie okazało przyznał się że dolewał ostatnio troche wody i taka szopka wyszła.

jak ci sie gotuje sprawdz czy chłodnica jest ciepła czy zimna, mze termostat się zacioł , albo ci sie zapowietrzyła

Darkshine. - 06-01-09, 22:47

No to ja tez sie dopisze z tym klekotem to tez tak mam , a o temperature silnika chciałem zapytać bo strasznie długo mi sie grzeje silnik musze przejechac dobrych pare kilometrów żeby silnik miał swoja temperature , wydaje mi sie ze to termostat, co wy na to??
lolejko - 06-01-09, 22:48

Termostat :D
krzysiek8833 - 06-01-09, 22:55

Cytat:
No to ja tez sie dopisze z tym klekotem to tez tak mam , a o temperature silnika chciałem zapytać bo strasznie długo mi sie grzeje silnik musze przejechac dobrych pare kilometrów żeby silnik miał swoja temperature , wydaje mi sie ze to termostat, co wy na to??

zalezy jaka jest temp na dworze! bo mi przy tych mrozach tez sie silnik dłuugo nagrzewał zamin osiagnał pion na wskazówce :D

///ESIU - 07-01-09, 00:56

panowie zimno jest kutwa
wszystkie samochody sie wolno nagrzewaja ale jak chcecuiie wymieniajcie termostaty :ok:

Darkshine. - 07-01-09, 09:49

:lol: :lol: To zostawie tak jak jest przynajmniej nie będe miał problemu że mi sie przegrzeje silnik
vmasher - 07-01-09, 14:29

///ESIU napisał/a:
panowie zimno jest kutwa
wszystkie samochody sie wolno nagrzewaja ale jak chcecuiie wymieniajcie termostaty :ok:


zgadza się - Esiu wie co pisze
przy tych mrozach ogólnie się auto nagrzewa dłużej
wymiana termostatu raczej nie ma sensu

jak ktoś chce takie eksperymenty robic to można jedną nerke tekturką przysłonić :P :P :P

x_e_o_n - 07-01-09, 17:00

nic to nie da chyba ze faktycznie termostat otwarty ale w tedy to przydalo by sie tez wisco zatrzymac w koncu woda zaczyna krążyć przez chlodnice dopiero w tedy jak termostst pusci , Esiu powiedzial prawde w takie mrozy auto naprawde dlugo sie nagrzewa niestety taki urok zimy
czarny - 08-01-09, 07:49

Chcial bym dolaczyc sie do tematu porannego klekotania,tylko ze u mnie zaczelo klekotac po zmianie oleju,przed bylo ok.Wlalem olej Castrol 10W40 poniewaz bunia byla sprowadzona z Niemiec i nie wiedzialem czym byla zalana-motor M50B25 w E36.Moze byla zalana olejem 5W40?
lolejko - 08-01-09, 08:43

czarny, z reguły tak jest, że jak kupisz furę i po zmianie zaczną klepać zaworki,
Mogą być 3 przyczyny takiego zachowania.
1. Poprzedni właściciel nie dbał o olej i robił przebiegi większe jak przewiduje ustawa
2. Handlarz od którego kupiłeś auto słyszał regulacje i żeby wyciszyć silnik zalał jakiegoś motodoktora, żeby kupujący miał lepsze wrażenia przy zakupie :D
3. Bawarka latała na gęstszym oleju niż ty zalałeś. Na pewno nie było 5W40, bo zalałes gęstszy olej.

vmasher - 08-01-09, 10:10

zgadzam się z Lolejko

gdyby była zalana 5W40 to napewno po 10W40 nie zaczęła by klepać - logiczne ;)
10W40 to gęstszy olej

albo auto było zalane jakimś doktorkiem, albo gęstszym olejem, a ty wlałeś rzadszy :(

miałem kiedyś silnik po takim motodoktorku - przykra sprawa :zly: :zly: :zly:

ewentualnie zmieniłeś olej, spadły temperatury otoczenia ostatnio i może stąd te objawy ??
klekocze tylko przy rozruchu czy także jak silnik jest już zagrzany ??

czarny - 08-01-09, 19:00

Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo
MAJSU - 08-01-09, 23:22

Panowie głupoty tu piszecie. Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót, chyba że mówimy o kompletnie zarżniętych silnikach w stopniu agonalnym tylko takim pomaga zalanie gęstszego oleju.

vmasher napisał/a:


gdyby była zalana 5W40 to napewno po 10W40 nie zaczęła by klepać - logiczne ;)
10W40 to gęstszy olej


Logiczne że by zaczęła. A zanim się zaczniesz kłócić wstaw sobie jeden i drugi olej do zamrażarki na noc albo wystaw na parapet przy obecnych mrozach i porównaj sobie rano.

czarny napisał/a:
Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo


Co tam zalałeś ?

czarny - 09-01-09, 08:00

Zalalem olej Castrol Magnatec 10W40-czyli prawdopodobnie byla zalana jakims zadszym np.5W40?
no_limit - 09-01-09, 08:21

Raczej chodzi tu o to, że po zalaniu rzadszego oleju na gęstszy następują jakieś mikro-rozszczelnienia...

U kolegi powinien zmienić olej na inny nie koniecznie na gęstszy, ale spróbowac na inne.. jest już kilka tematów o oleju i ludzie polecają "cichsze" ...

czarny - 09-01-09, 08:46

Chyba na zadszy?bo tylko zaklepie przy rozruchu
vmasher - 09-01-09, 08:54

czarny napisał/a:
Chyba na zadszy?bo tylko zaklepie przy rozruchu


ale Castrol Magnatec to bardzo dobry olej,
ja zawsze go zalewam i żadnego klepania, nawet przy tych -20*C

MAJSU napisał/a:
Panowie głupoty tu piszecie. Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót


czytaj uważnie posty kolego, chodziło o to, że jak miał gęstszy i zalał rzadszy, to mogły wypłukać się jakieś nagary i zaczęło klepać

nie sądzę też że M50 do tej pory była zalana 5W40

jaki masz przebieg kolego czarny ??

lolejko - 09-01-09, 09:53

MAJSU napisał/a:
Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót


Przy rozruchu na pewno tak. Zalewając gęstszy olej popychacze potrafią się wyciszyć, bo gęstszy olej niweluje luzy, ale lepiej jak sobie klepie na 5W40. Chyba, że już olej silnik zdrowo bieże to można przejść na gęstszy.
BMW zaleca lanie syntetyka jak najdłużej. Zaleca tylko wymianę na gęstszy gdy silnik ma juz apetyt.

vmasher - 09-01-09, 09:59

lolejko napisał/a:
Zaleca tylko wymianę na gęstszy gdy silnik ma juz apetyt.


hehe, a który silnik BMW nie ma apetytu :P :P :P

z książki instrukcji obsługi BMW :

"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"

czyli 1dm/3 = 1l oleju na 1000km

krzysiek8833 - 09-01-09, 10:20

Cytat:
hehe, a który silnik BMW nie ma apetytu :P :P :P

z książki instrukcji obsługi BMW :

"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"

czyli 1dm/3 = 1l oleju na 1000km


:coo: :oczy: ja w sam naprawiam e36 wyczytałem ze silnik sobie moze wziac 1,5litra oleju na 10000km i to jest normalne!
w moim tak jest ze jak jade wolno do 3tys obr go krece to nic nie bierze ale jak go krece pod czerwone pole to bierze... :hyhy:

vmasher - 09-01-09, 10:28

Cytat:
"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"


w ten sposób firmy się zabezpieczają przed reklamacjami ;)

dobra koniec OT !!


co do klekotania, to jak przy rozruchy sobie pyknie te 2sekundy to nie ma tragedii

jak miałem M40 to cały czas klepała jak szalona i nic się nie działo :P
ale taki urok M40 :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group