Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Wymiana sprzęgła

yeahman - 21-03-08, 17:20
Temat postu: Wymiana sprzęgła
Musze wymienić sprzęgło. Zastanawiam się czy samemu da radę to wykonac ?? Miał ktoś z tym doświadczenie ??

No i jakie kupić. Czy wchodzi w grę używka dobra ??
Np to. Używane sprzęgło LUK. Jak oceniacie jego stan ?? Na co zwrócić uwagę ??
http://moto.allegro.pl/it...0_sprzeglo.html

Annoth - 21-03-08, 17:51

uzywanego sprzegła to ja bym sie bał kupić
no_limit - 21-03-08, 21:11

Wg. mnie założyćużywane sprzęgło to tak jak założyć używane klocki... Lepiej zapłacić za dobre nowe sprzęgło!! Tym bardziej że jest to element który dość mocno pracuje...
padre - 22-03-08, 23:15

Wszystko da radę samemu wymienić, ale trzeba dużo kluczy i odpowiednie warunki (podnośnik lub kanał) no i pomagiera (asystenta).
Sprzęgło tylko nowe, no chyba, że chciałbyś mieć potem niespodzianki.
Najlepiej zaraz dokonać zamiany całego kompletu tz. tarczy, docisku oraz łożyska.
Nie stosuj żadnych tanich podróbek, które też są na rynku, ale renomowane firmy np. Sachs lub Valeo.
Taka rzecz do wymiany jest pracochłonna, a samochód też kręcisz czasami na obrotach dlatego nie ma co oszczędzać.
Ze swojego doświadczenia powiem, że kilka lat temu popełniłem ten błąd i kupiłem używany zestaw (docisk i tarczę), a po wymianie już nigdy nie było to samo bo sprzęgło się lekko ślizgało.

///ESIU - 23-03-08, 10:59

tylko nowe i tylko sachs
krzysiek8833 - 23-03-08, 11:30

Cytat:
tylko nowe i tylko sachs

popieram w 100 procentach!!!!!!!!!!
sachs jest najlepsze!!!!!!! :piwo:

ilpadino - 23-03-08, 12:39

a tak orientacyjnie ile czasu potrzeba do wymiany sprzęgła uwzględniając że mamy odpowiednie warunki czyli powiedzmy kanał,wiadomo klucze i pomagiera? ktoś sie orientuje?
krzysiek8833 - 23-03-08, 12:54

no troszke schodzi z robota i jak masz kanał i bume na sportowym zawiasie to strasznie wolno i jeszcze gorzej niewygodnie! ale wszytsko zalezy czy znasz sie na tym czy nie! i jakie masz tempo pracy!
zeby wymienic sprzegło trzeba odpiac skrzynie a zeby skrzynie sciagnac to trzeba układ wydechowy zdjac, i odkrecic z jednej stony wał! takze jest troszke roboty i nie raz jak nie masz odpowiednich kluczy to moze człowieka szlag trafic! cos o tym wiem! :D :D :D
co do czasu to mysle ze z 2godz co najmniej!!!

ilpadino - 23-03-08, 13:02

hehe.......o tak najbardziej lubie jak ludzi trafia szlag ;] hehe....robota idzie idzie,wszystko pieknie aż tu nagle przed samym końce-trach- kluczyka odpowiedniego nie ma :D hehe...idzie się pociąć :) czyli sporo roboty:/ a jakie jets prawdopodobieństwo że coś spieprze? tzn ,czy w ogóle jakieś jest o ile wsyztsko zrobie zgodnie z instrukcją:D
krzysiek8833 - 23-03-08, 14:58

hmm... mozesz miec problemy odkrecenia tych nakretek aby opuscic układ wydechowy! a tak pozatym to chyba nic sie nie da zepsuc! o ile kupisz dobra tarcze sprzegłowa! ostatnio wymieniałem koledze tarcze sprzegłowa to kupił nie taka jak miała byc!(kupił ta tarcze gdzie tłumik drgan skretnych jest w kole dwumasowym a u niego miało to byc na tarczy ale nic kazał załozyc to załozyłem ale po złozeniu wszystkiego sprzegło do konca nie wysprzeglało i musiałem od nowa wszytsko zdejmowac i czekac az kupi prawidłowa do swojego auta!- a mówiłem mu ze ta nie bedzie! ale sie uparł i dwa razy roboty było!
ale jak wszystko kupisz jak nalezy to problemów nie ma z wymiana!
POZDRO!

yeahman - 23-03-08, 15:13

krzysiek8833 napisał/a:
trzeba odpiac skrzynie a zeby skrzynie sciagnac to trzeba układ wydechowy zdjac, i odkrecic z jednej stony wał

To chyba jednak podjadę z tym do mechanika :brawo:

krzysiek8833 - 23-03-08, 15:22

no jak nie masz warunków do tego i cierpliwosci to lepiej podjedz! :ok: :D
POZDRO!

yeahman - 25-03-08, 14:33

Panowie co sądzicie o tym ?? ? warto ?? ? Chyba taniej nie znajdę :hmm:

http://moto.allegro.pl/it...30_e34_e36.html

///ESIU - 26-03-08, 10:46

wszystko pięknie tylko ciekawi mnie to jak potem z gwarancja bo często jest tak na stronach ze dają gwarancje tylko robia myk ze u producenta i tak naprawde tak jak by jej nie było,
np zawieszena sportowe z allegro , gwarancja jest owszem, wysyłasz zawias do producenta i tam poprostu ginie i po pieniądzach tak jes np z zawiasem gt cupline, supersport itd

ilpadino - 26-03-08, 13:10

///ESIU, naciołeś sie sma na to czy jakiś znajomek :/ :(
SID - 15-05-08, 21:20

Dołączę się do tematu, szykuje mi się chyba wymiana sprzęgła! Wiem że mam kupić nówkę Sachs a objawy mam takie kiedy ruszam na 1 biegu to mi szarpie ze trzy razy i potem normalnie jedzie to znaczy jak chcę ruszyć szybciej. Przy powolnym ruszaniu jest ok! Reszta biegów wchodzi bez problemu. I tu pytanie czy to na pewno sprzęgło? Bo mam znajomego mechanika który za bardzo nie jest w temacie bmw i mówił ze pewnie sprzęgło i mówił żebym spróbował przepalić i wtedy zobaczyć, co o tym myślicie? Dodam ze obroty tez spadają i rosną jak dodam gazu na 1 może to jednak nie sprzęgło a lipne paliwo lub coś innego?
krzysiek8833 - 15-05-08, 23:42

hmm.... a ślizga ci sie??
sprawdz tak: rozpedz auto do dajmy 60km/h na 3 biegu wcisnij sprzegło i jak auto sie bedzie toczyło to wcisnij gaz do oporu i pusc nagle sprzegło przy wcisnietym pedale gazu! jak auto zmuli na poczatku to dobra oznaka gdyz sprzegło dobrze łapie! a jak po zerwaniu ze sprzegła obroty nie spadna to znaczy ze sie slizga!
nie wiem czy dosc dobrze ci to opisałem ale ja bym na twoim miejscu tak spróbował! tylko rób to na rozgrzanym silniku!
POZDRO!

lolejko - 16-05-08, 11:38

Jeśli szarpie tak jak mówisz to pewnie docisk do wymiany!
SID - 16-05-08, 11:42

W sumie zaraz pojadę sprawdzić sposób krzysiek8833
lolejko a docisk ewentualnie tylko wymienić czy lepiej od razu całe sprzęgło? bo i tak trzeba chyba wszystko rozkręcać?

lolejko - 16-05-08, 13:12

Wszystko na raz wymień!
SID - 16-05-08, 13:35

krzysiek8833 napisał/a:
hmm.... a ślizga ci sie??
sprawdz tak: rozpedz auto do dajmy 60km/h na 3 biegu wcisnij sprzegło i jak auto sie bedzie toczyło to wcisnij gaz do oporu i pusc nagle sprzegło przy wcisnietym pedale gazu! jak auto zmuli na poczatku to dobra oznaka gdyz sprzegło dobrze łapie! a jak po zerwaniu ze sprzegła obroty nie spadna to znaczy ze sie slizga!
nie wiem czy dosc dobrze ci to opisałem ale ja bym na twoim miejscu tak spróbował! tylko rób to na rozgrzanym silniku!
POZDRO!
No to tak zrobiłem i wszystko jest OK! Z resztą biegów niema żadnych problemów jak ruszam powoli to jest w porządku tylko szarpie przy raptownym ruszeniu!

lolejko napisał/a:
Wszystko na raz wymień!
Miałem odac do lakierowania zderzaki i progi a tu teraz psikus, chyba że odłoże sprzęglo na późniejszy termin czy przy tych objawach mogę jeszcze troszkę pojeździć czy muszę to wymienić natychmiast?

[ Dodano: Pią Maj 16, 08 15:11 ]
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i jestem umówiony na weekend na kanalik może niekoniecznie jest to sprzęgło może być też coś z wałem jakaś uszczelko czy coś w tym stylu popatrzymy zobaczymy! Dzięki wszystkim za poświęcony czas i rady!

olszii - 19-05-08, 20:45

lolejko napisał/a:
Jeśli szarpie tak jak mówisz to pewnie docisk do wymiany!


podpisuje sie docisk!! a jesli juz wymieniac to komplet bo stosunkowo duzo z tym pracy. Polecam sprzeglo LUKa wymienialem na takie i jestem bardzo zadowolony pozatym slyszalem duzo pozytywnych opini o tych sprzeglach w E36.

SID - 28-05-08, 19:03

Byłem wczoraj u znajomego mechanika i okazało się że sprzęgło jest ok! Przyczyną jest pęknięta guma od przepływomierza i przy okazji wymienię filtr paliwa bo nie wiem czy był w ogóle ruszany?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group