|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - GLEBA-jak maxymalnie można zglebić do seryjnych amorków
Kaktus - 16-03-08, 20:03 Temat postu: GLEBA-jak maxymalnie można zglebić do seryjnych amorków Pytanie takie jak w temacie... a dokładnie w e36 w 6-cylindrowcu.Pytam bo są rozne opinie i pytam was ,ale spodziewam sie ze bedą rozbieżne odpowiedzi...
seebba - 16-03-08, 20:10
powiem ci tak kolego każde obniżenie zawieszenia seryjnego powinno być nie większe niż 40mm-używając samych sprężyn obniżających....
przy większym obniżeniu jak 40mm,trzeba zakładać sprtowe amory do tych sprężyn-o mniejszym skoku....
jak założysz np.do seryjnych amorów sprężyny o obniżeniu 60mm,żywotność takich amorów znacznie się skróci i szlak ich trafi prędzej niż się spodziewasz...krótsza sprężyna wymusza na seryjnym amoże mniejszą prace,mniejszy zakres pracy i lipa.....
pozdrawiam
Kaktus - 16-03-08, 21:03
w kombi tym co mam w podpisie pod postami to miałem -80/60 i na seryjnych jezdziłem pół roku i nic sie nie stało sprzedałem i koles dalej smiga bez problemu...
Don.Wojciech - 16-03-08, 21:31
większość producentów sprężyn obniżających nie zaleca stosowania serjnych amortyzatorów przy obniżeniu większym niż 40mm. zachęcam do lektory stron :
http://eibach.com/
http://www.hrsprings.com/
http://www.tein.co.jp/
tam będziesz miał informacje z pierwszej reki a nie co sie komu wydaje czy kto co słyszał ze ktoś jeździł na czymś i było dobrze.
lolejko - 16-03-08, 21:38
Przedewszystkim jak amor nie siądzie to na pewno nie tłumi drgań! Czyli jeżdzisz na spężynach, a amorek sobie tylko jest! Gleba -40 to jest max i nie w kązdym przypadku!
-30 jest takie akurat!
///ESIU - 17-03-08, 11:38
ja też sporo jeździłem na glebie z -80 i było dobrze lecz jazda jest do d...py bo samochód odbija się jak piłeczka, jak chcesz glebe to zakładaj amory sport, osobiście bez nich założył bym najwięcej -30
losiu - 17-03-08, 23:41
przylanczam sie do tem mam bilsejny amory seryjne jesli bym chcial przod -40 a tyl -20 to moga zostac te seryjne czy raczej radzili byscie zmienic??
Don.Wojciech - 18-03-08, 12:06
ja bym nie zmieniał o 4 cm to usiądzie jak naładujesz 4 ludzi i zalejesz do pełna ( poza tym to jest obniżenie od stanu prosto z salonu, no a twoje sprężyny już podejrzewam ze woje przeszły wiec już pewnie siedzą -20
losiu - 18-03-08, 20:16
wlasnie chodzi o to ze tyl siedzi bo popekaly z tylu prawie po dwa zwoje i chcialem kupic troszke obnizone i utwardzone zeby przy okazji troche sztywniej bylo a nie moge calkiem na glebe posadzic bo mi na to stan drog w mojej okolicy niestety nie pozwala
Lastx - 20-03-08, 01:16
to albo gleba albo seria niestety wszystko idzie w stronę kosztów, obniżanie auta o 3-4 cm hmm nie wiem czy wogóle bym sie za to zabierał to już lepiej wsadzić 3 cale większe fele
padre - 20-03-08, 07:47
Lastx napisał/a: | to albo gleba albo seria niestety wszystko idzie w stronę kosztów, obniżanie auta o 3-4 cm hmm nie wiem czy wogóle bym sie za to zabierał to już lepiej wsadzić 3 cale większe fele |
Przy felgach 17" obniżenie w granicach 4cm zupełnie wystarczy jeżeli ktoś do końca nie chce stracić komfortu, a nadkole z kołem jest wtedy fajnie spasowane.
Nie każdy ma ambicję aby wóz posłać na glebę.
Ja mam białe AC Schnitzer i zupełnie mi starcza.
Takie rzeczy to każdy musi rozpatrzyć indywidualnie.
Jaras E21 - 20-03-08, 18:32
widze że, niezłe druciarstwo się tutaj uprawia...
jeśli ktoś mysli że, za kilkaset złotych kupi komplet sprężyn obniząjących wsadzi je do auta i tym samym będzie się cieszył LEPIEJ PROWADZĄCYM SIĘ i bardziej sportowo wyglądającym samochodem
TO JEST W BŁĘDZIE
już ja widze e36 na seryjnych amorach z krótkimi twardymi sprezynami ... życze powodzenia i wielu odmówionych paciorków przy szybszej jeździe po zakrętach ...
dla mnie ładowanie sport sprezyn z seryjnymi amorkami to coś NIEDOPUSZCZALNEGO
pozytywne efekty daje:
założenie sportowych amorów do seryjnych sprężyn
założenie sportowych sprężyn z sportowymi amorkami
także jak bawicie się w zawieszenia to róbcie je z głową i zrozumcie że, auto ma przedewszystkim bezpiecznie się prowadzić ...a to kosztuje i nie uznaje pól środków...
Lastx - 20-03-08, 18:34
popieram całkowicie
cartonik - 20-03-08, 18:54
Jaras E21 napisał/a: | widze że, niezłe druciarstwo się tutaj uprawia...
jeśli ktoś mysli że, za kilkaset złotych kupi komplet sprężyn obniząjących wsadzi je do auta i tym samym będzie się cieszył LEPIEJ PROWADZĄCYM SIĘ i bardziej sportowo wyglądającym samochodem
TO JEST W BŁĘDZIE
już ja widze e36 na seryjnych amorach z krótkimi twardymi sprezynami ... życze powodzenia i wielu odmówionych paciorków przy szybszej jeździe po zakrętach ...
dla mnie ładowanie sport sprezyn z seryjnymi amorkami to coś NIEDOPUSZCZALNEGO
pozytywne efekty daje:
założenie sportowych amorów do seryjnych sprężyn
założenie sportowych sprężyn z sportowymi amorkami
także jak bawicie się w zawieszenia to róbcie je z głową i zrozumcie że, auto ma przedewszystkim bezpiecznie się prowadzić ...a to kosztuje i nie uznaje pól środków... |
I popieram w 10000000000% ja Robie u siebie zawias na Wiosne i chyba wsadzę Bilsteina B6 cały zestaw!! Choć może Kupie jakiegoś dobrego Gwinta Co polecacie z Gwinta za 1500zł? stwierdziłem ze Felgi Poczekają wsadzę sobie do moich Felg Oponki 225/55 R15 i Dobry zawias! Do tego może dystanse i bedzie cacy
Annoth - 20-03-08, 18:55
za 1500 nie kupisz dobrego gwinta, sorry. ja wydalem tyle na b6 po regeneracji i sprezyny H&R
losiu - 20-03-08, 19:11
ale ja wlasnie pytam bo nie wiem czy to jest sens czy lepirj zainwetowac w amory i sprezyny bo duzo nie chce obnizac max 50, 60 mm a gwinta nie zaloze bo jezdzilem golfem i mi sie nie podobalo lubie sztywno ale bez przesady
Annoth - 20-03-08, 19:13
to amory + spreżyny. teraz mam sztywno ale auto nie zachowuje sie jak piłeczka na drodze.
losiu - 20-03-08, 19:17
amortyzator bilsteina np ile moze kosztowac sportowy?? jaki koszt kompletu takiego zawieszenia
Enzo - 21-03-08, 15:56
losiu napisał/a: | amortyzator bilsteina np ile moze kosztowac sportowy?? jaki koszt kompletu takiego zawieszenia |
zalezy jaki bilstein b4, b6, b8 itd
cartonik - 21-03-08, 17:17
mnie interesuje B6 Koszta? Potrzebuje Również B6 do E30 również koszta
Annoth - 21-03-08, 17:50
u mnie wyszło 1500. ale amorki były po regeneracji
cartonik - 21-03-08, 17:59
no to dosyć drogo ja mam za 1700 i je chyba będę brał ! pozdrawiam
Annoth - 21-03-08, 19:21
znaczy 1500 mnie wszystko wyniosło czyli amorki, sprezyny i zamontowanie. Sorki za nieścisłość
cartonik - 21-03-08, 19:46
looooz
Jaras E21 - 22-03-08, 10:25
jeśli bile to polecam WWW.ZERKOPOL.PL
generalnie fachowcy ;] a jak zabierasz się za B6 i wiesz co chcesz to na wstepie jest możliwość wyregulowania twardości na tych amorach
Annoth - 22-03-08, 11:27
no ja mam po regulacji twardosci....przod moze na 1 cm ugniesz . Nie powiem, jeździ się fajnie. Jutro test - w ciągu dnia zrobie około 1000km
cartonik - 22-03-08, 14:02
no na nie sie własnie porwę B6 i nic wiecej
Jaras E21 - 22-03-08, 22:36
b6 to rewelacja teraz planuje isę przesiąśc na b8 albo jeden amor na przód >800zl na tył >700zł sporo kasy...
SID - 05-05-08, 22:30
Dołączę się do tematu, chciałbym obniżyć zawieszenie o 40mm i chodzi oto że szkoda mi kasy na cały zawias do sedana 1.8. Myślałem kupić same sprężyny ale czytając powyżej to chyba niedobry pomysł? Dodam że mam fele 17 oponki 225/45, czy kupić używany zawias ale że mam ograniczone fundusze jak na razie to też nie za dużą kaskę i jaki byście polecili i za ile szukać aby sie nie rozsypał po roku.
Dodam że na zdjęciu wygląda chwila obecna , jak widać przód wygląda tragicznie!
Don.Wojciech - 06-05-08, 07:42
kup używane firmowe sprężyny ( h&r, Apexi,bilstein,eibach) i zakładaj ci co tak marudzą to nigdy nie obniżali, owszem szybciej sie wytłukują amortyzatory ale to jest nieuniknione no ale równie dobrze możesz załatwić amortyzator jednym strzałem na serjnych sprężynach.
ja mam Apexi -60/-40 i to jest maksymalne obniżenie ponieważ krótsze sprężyny nie był by w stanie rozprężyć sie w mc personie tak aby nie wypadły. auto trzyma sie drogi jak by było przyklejone ( opony F1 225 na 17", rozporka wichersa, wymienione wszystkie gumki)
SID - 06-05-08, 08:43
Czyli spokojnie mogę kupić sprężynki 40/40, ewentualnie później kupie używane sportowe amortyzatory. Czy na przód dać 60 i czy to nie będzie zbyt wiele do seryjnego bo chyba 40 za dużo nie da? to znaczy dalej będzie duża przestrzeń miedzy kołem a nadkolem?
Hubabuba - 06-05-08, 10:43
Wygląda to następująco :
Jeżeli założysz -60 do seryjnych amorków - to możesz jeździć spokojnie, ale jak będziesz wjeżdzał w każdą wielką dziurę i skakał po wszystkim, to amory będą dobijały co zaowocuje ich szybkim wykończeniem.
Annoth - 06-05-08, 12:15
Więc nie rób tak bo sam doskonale wiem jakie są drogi w okolicach mrągowa. Ciekawe ile moje tam wytrzyma.......
Don.Wojciech - 06-05-08, 14:16
no przy -60 z przodu koło jest lekko schowane w nadkole( minimalnie) wiec jeśli wsadzisz - 40 to będzie mała szpara.
SID - 06-05-08, 14:17
W takim razie zostanę przy 40/40. Dzięki za rady i poświęcony czas
Teraz popatrzyłem i zastanawiam sie czy tył obniżać? dodam ze mam ET35 i jak wsiądzie mi do tyłu 2-3 osoby to nie będzie obcierać po obniżeniu?
lolejko - 06-05-08, 14:19
SID, nie dygaj -80/-60 zakładaj!!! Ja do swojej następnej założe na bank najmniej -60/-40! Jak glebić to na całość!
Annoth - 06-05-08, 14:40
chcesz zeby zderzaki stracił? tam są naprawde kiepskie drogi
SID - 06-05-08, 14:49
Annoth i tu z tobą sie zgadzam, tu jest tragedia ale ostatnio coś tam działają z tym W niedziele byłem w Mikołajkach i zrobili drogę pikuś! Na szerokich oponkach prowadzi sie nieźle jechałem bez trzymanka nic nie ściąga, mnóstwo zakrętów dla fana Driftu a co do sprężynek to kupie 40/40
Don.Wojciech - 06-05-08, 22:42
obcierać nic nie może sprężyny progresywne maja taka samo ilość zwojów wiec przy dobiciu samochód nie opada niżej niż na serjnych sprężynach( dlatego odradzam ja kies takie no name byallegro bo z tym to nic nie wiadomo!!) jesli teraz ci nic nie obciera to po obnizeniu nie zacznie.
Lolejko w e36 nie da rady obniżyć bardziej niż 60/40 na serjnych amortyzatorach ponieważ sprężyna mogła by wyskoczyć z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Te moje springi apexa są idealnie na styk
lolejko - 06-05-08, 23:02
Don.Wojciech napisał/a: | Lolejko w e36 nie da rady obniżyć bardziej niż 60/40 na serjnych amortyzatorach ponieważ sprężyna mogła by wyskoczyć z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Te moje springi apexa są idealnie na styk |
Nie no ja mówię o kompletnym zawiasie! Przy springach -60 to tłumienie amorek jakieś musi mieć, więc seria odpada! Gwint to najlepsze rozwiązanie na nasze drogi, ale drogie!
Chociarz FK były na allegro za 1600zł, i to dobra firma jak za tą kasę!
Enzo - 07-05-08, 22:45
lolejko napisał/a: | SID, nie dygaj -80/-60 zakładaj!!! Ja do swojej następnej założe na bank najmniej -60/-40! Jak glebić to na całość! |
No tak ,ale z adekwatnym ido tego wtardymi amorami
lolejko - 08-05-08, 10:40
Enzo napisał/a: | No tak ,ale z adekwatnym ido tego wtardymi amorami |
Nie no ja mówię tylko i wyłącznie o zawiasie kompletnym!
Don.Wojciech - 08-05-08, 14:42
to proszę nie off topic ! temat jest głębienie na serjnych amorach/ amorach m technik
Jaras E21 - 08-05-08, 21:40
podsumowując
jakiekolwiek ładowanie nizszych sprezyn do seryjnych amorów jest bezsensem
jak nie ma funduszu to nie kupuj samych sprezyn... lepiej jeźdizć tak jak jest...
poczekaj aż zbierzesz fundusz i zainwestuj w dobry zawias ktory poskutkuje super prowadzeniem, wyglądem, trwałością i bezpieczeństwem.
lolejko - 08-05-08, 21:58
Jaras E21 napisał/a: | podsumowując
jakiekolwiek ładowanie nizszych sprezyn do seryjnych amorów jest bezsensem
jak nie ma funduszu to nie kupuj samych sprezyn... lepiej jeźdizć tak jak jest...
poczekaj aż zbierzesz fundusz i zainwestuj w dobry zawias ktory poskutkuje super prowadzeniem, wyglądem, trwałością i bezpieczeństwem. |
No i tutaj się zgodzę! Nie idź na żadne półśrodki tylko rób jak należy!
SID - 08-05-08, 22:49
W takim razie odłożę to i wezmę się za inne rzeczy, po prostu chciałem żeby to jakoś wyglądało najwyżej kupię używany zestawik! Dzięki!
|
|