Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - tarcze hamulcowe

banan0100 - 08-05-12, 18:02
Temat postu: tarcze hamulcowe
witam mam taki problem zaczęły mi sie wichrować tarcze hamulcowe i chciałbym kupić cos co sie szybko nie zwihruje co mam szukac cos nawiercane wentylowane ? i jakiej firmy wo gule szukać aby to zaraz sie znowu nie zwichrowało jakies propozycje moze ktos z was mial ten problem a zapewne
kazikm3 - 08-05-12, 18:08

ATE ;)

co zwichrowały się same z siebie ??

banan0100 - 08-05-12, 18:13

no nie wiem czy same z siebie kilka razy sie zachamowalo na autostradzie z 200 do zera i sie zwichrowaly xd bo pepiki sie rozwalily... i teraz musze nowe kupic heh
banan0100 - 08-05-12, 18:40

a co powiecie na te ? http://moto.allegro.pl/at...2318910964.html
http://moto.allegro.pl/ta...2279270741.html

jasiel - 08-05-12, 18:46

Nie kupuj ATE, ostatnimi czasy często się zdarza, że kupisz już powichrowane. Ja u siebie założyłem 4szt Zimmermann i na chwilę obecną jestem zadowolony.
kazikm3 - 08-05-12, 18:46

Power disc są dobre tylko proponował bym klocki ATE CERAMIC ;)
banan0100 - 08-05-12, 18:52

kazikm3 napisał/a:
Power disc są dobre tylko proponował bym klocki ATE CERAMIC ;)


czyli mowisz cos w tym stylu ?



http://moto.allegro.pl/at...2275476461.html
http://moto.allegro.pl/ta...2290341971.html

kazikm3 - 08-05-12, 18:57

tak :cwaniak2:
klocki CERAMIK nie brudzą felg ;)

banan0100 - 08-05-12, 18:58

lub moze to ? http://moto.allegro.pl/ta...2293403309.html

kurde pomocy :D bo nie wiem co wybrac

barteke36 - 08-05-12, 22:02

http://allegro.pl/mikoda-...2275327538.html


do e36 kupowałem Mikody z tego linku i klocki od tego kolesia. śmigam miesiąc na nich i jestem zadowolony

spinaczo - 09-05-12, 10:47

Mikody fajne tarcze, ale jak wiadomo cena nie bierze się znikąd, raczej wolałbym je założyć na tył, z racji mniejszych obciążeń. Skoro autor tematu tak szaleje po autostradach to wziąłbym te ATE PD, bo o Zimmermanach zdecydowanie więcej można się nasłuchać, że się krzywiły.
///ESIU - 09-05-12, 12:59

jasiel napisał/a:
Nie kupuj ATE, ostatnimi czasy często się zdarza, że kupisz już powichrowane.



hahaha :lol: masakra :lol:


tarcze jeszcze trzeba umieć odpowiednio założyć,

bo 95% tarcz które przychodza na reklamacje, powichrowane sa z nie odpowiedniego montażu



jak bym wybrał tylko i wyłącznie ATE lub ZIMMERMAN i nic innego

kucin - 09-05-12, 15:10

Wtrącę się.. zatem jak powinien wyglądać PRAWIDŁOWY montaż?

Zakupiłem do siebie tarcze BREMBO (zwykłe bez nacinań/nawiercań) i klocki TRW nie zamontowałem ich jeszcze, dlatego pytam ; )

jick - 09-05-12, 16:56

kucin napisał/a:
Wtrącę się.. zatem jak powinien wyglądać PRAWIDŁOWY montaż?

Zakupiłem do siebie tarcze BREMBO (zwykłe bez nacinań/nawiercań) i klocki TRW nie zamontowałem ich jeszcze, dlatego pytam ; )

Ate montaż

///ESIU - 09-05-12, 17:17

jick napisał/a:

Ate montaż


DOKŁADNIE TAK

oprócz tego tarcze ate należy bardzo delikatnie dogrzewać przez 300 km

Maciek - 09-05-12, 19:54

czytalem cos o docieraniu i dogrzewaniu nowych tarcz i klocków

na dzien dobry

jedziemy w miejsce gdzi ejest maly ruch

rozpedzamy auto do 90-100 km/h delikatnie hamujemy do ok 20 km/h potem przyspieszamy znów do 90 km/h

powtarzamy to jeszcze 4 razy

nastepnie przejezdzamy jakis odcinek aby wystudzic hamulce

co wy na to?

banan0100 - 09-05-12, 20:22

postanowilem ze zamowie to co mysliscie dobry wybor ?
http://allegro.pl/ate-pow...2270496101.html

oraz jak narazie na tyl same klocki bo tarcze tylnie raczej dobre wątpię ze sie zwichrowały :P
http://allegro.pl/klocki-...2274589064.html

Szczurek - 09-05-12, 20:31

Ja postanowiłem od razu zrobić całość przód klocek i tarcze i tył kloce i tarcze :P
banan0100 - 09-05-12, 20:33

bo nie wiem jakie tarcze na tyl wybrac zeby byly dobre
JOHNY - 09-05-12, 21:36

Jak jest możliwość montuj ate, ale z tym tyłem nie ma co się tak spuszczać, tył nie hamuje na tyle, żeby poczuć znaczącą różnicę między czymś z średniej półki, a górnej no chyba, że masz wyprutą elektrykę, przewody earlsa i korektor wilwooda w co wątpie ;)
banan0100 - 09-05-12, 21:38

no z tym tylem to mi tylko chodzi oto zeby klocki wymienic lub tarcze tez ale wtedy tarcze zeby jakis fajny wyglad mialy :)

maly edit:

zostanie zakupiony zestaw taki tarcze ATE power disc + klocki ATE ceramic a co do tylu zostanie chyba jak jest tylko klocki zmienie narazie :P


http://moto.allegro.pl/at...2280820570.html


http://moto.allegro.pl/at...2269142009.html

no i na tyl dam to :

http://moto.allegro.pl/at...2283214997.html

///ESIU - 09-05-12, 22:05

Maciek, troche z zadużej prędosci

jak byłem na szkoleniu z ATE mówili tam o hamowaniu z 60 do 20tu bardzo delikatnie .

poza tym te 300km i tak trzeba bardzo uwaznie jexdzić

banan0100 - 09-05-12, 22:26

wlasnie gadalem z kuzynem mial tarcze ATE power disc w fordzie coguar i mowi ze sa do dupy bo sie scieraja i te rowki zapychaja sie pylem i mowie ze lepsze sa te http://moto.allegro.pl/ta...2298619651.html

teraz juz nic nie wiem ;(

spinaczo - 09-05-12, 23:31

No ale to stary co Ty porównujesz, nie ta półka cenowa.
Energy - 10-05-12, 07:20

Dla mnie osobiście ATE są świetne. Mam je w swoim aucie i nie narzekam.
TomekCK - 10-05-12, 11:37

Też mam Ate wiercone i nacinane i uważam,że hamulce są zdecydowanie lepsze niż seria.
Minus to szybsze zużycie klocków.

pan_samochodzik - 10-05-12, 11:57

Kolego a ja w E38 mam jakieś tanie tarcze,kupiłem je bo był brak kasy a auto musialo hamować(a często hamuje z 200 do zera bo jeżdzę autobaną).Jeżdze na nich już 3 rok i żadnego bicia etc nie mam,także to nie jest kwestią czy kupisz ATE czy inne firmowe i będzie ok.
Powered by BMW - 11-05-12, 16:39

W moim BMW przerobiłem już ATE Power D. z klockami ATE i powiem tak, tracze wystarczyły na max 50 tyś. Od wewnętrznej strony rowki uległy całkowitemu wytarciu co spowodowało nieprzyjemne buczenie podczas hamowania oraz słabe działanie hamulców, pod koniec bicie. Obecnie jeżdżę na Mikodzie GT wierconych i nacinanych + klocki ATE, sprawują się rewelacyjnie, do drugiego auta sporo mocniejszego i cięższego również założyłem Mikodę GT + klocki ATE - niedawno przeszły test z 210 km praktycznie do zera ( gość włączał się na obwodnicy od razu na lewy pas). Tarcze sa w dalszym ciagu idealnie proste, przypaliło tylko klocki. Osobiście polecam ten zestaw. Tarcze polecam kupić bezpośrednio w fabryce Mikody, z klockami trzeba uważać bo na rynku jest sporo podróbek.
czescidobmw.pl - 11-05-12, 17:57

banan0100 napisał/a:
postanowilem ze zamowie to co mysliscie dobry wybor ?
http://allegro.pl/ate-pow...2270496101.html

oraz jak narazie na tyl same klocki bo tarcze tylnie raczej dobre wątpię ze sie zwichrowały :P
http://allegro.pl/klocki-...2274589064.html


Możesz u nas kupić taki sam zestaw na przednią oś za 485,44 zł

https://czescidobmw.pl/produkty/Tarcza-hamulcowa-ATE-Power-Disc,1948.html
https://czescidobmw.pl/produkty/Klocki-hamulcowe-ATE,56.html

A jeśli skorzystasz z Facebookowej promocji odejdzie jeszcze 3% od w/w cen:
http://www.facebook.com/c...337753726235437

Gdybyś potrzebował również czujnik zużycia będziesz mógł skorzystać z aktualnej promocji i kupić 1L płynu ATE DOT4 TYP200 lub SL6 za 1 zł.


banan0100 napisał/a:



http://moto.allegro.pl/at...2280820570.html

l


Taki zestaw u nas kosztuje (z 3% Facebookowym upustem) 572 zł, ale dla forumowiczów BMW3ER nie doliczamy kosztów przesyłki kurierskiej dla zamówień powyżej 500 zł (również przy pobraniu) także ostatecznie będziemy tańsi. Tylko że to jest zestaw do 330-tek.

banan0100 napisał/a:

http://moto.allegro.pl/at...2269142009.html

http://moto.allegro.pl/at...2283214997.html


To z kolei wyjdzie u nas 358,43 zł -3% = 347 zł ,a więc również taniej ;)

banan0100 napisał/a:
wlasnie gadalem z kuzynem mial tarcze ATE power disc w fordzie coguar i mowi ze sa do dupy bo sie scieraja i te rowki zapychaja sie pylem i mowie ze lepsze sa te http://moto.allegro.pl/ta...2298619651.html

teraz juz nic nie wiem ;(


Wszystko zależy od przebiegu i stylu jazdy - tarcze ATE Power Disc w końcu tracą rowki - gdy tarcza osiągnie grubość minimalną (w przypadku Twojego BMW 20,4mm vs 22mm dla nowej tarczy) rowek znika.

Jeżeli połączysz tarcze ATE z klockami ATE lub ATE Ceramic to jak najbardziej jest to zestaw godny polecenia.

///ESIU - 12-05-12, 00:06

zanim zaczniesz sobie wymieniać zastanów sie czy podołasz sam :lol:
fotki z dzisieja
klient przyprowadził piekne e90 po samodzielnej wymianie klocków i tarcz (niepodołał zadaniu) :hyhy:



klocki załozone blachą do tarczy "lewo na prawo" :lol:



dwa koła nie dokrecone trzymały sie na kilku zwojach cudem sie nie zabił



tarcze oczywiscie toczone, jak by tego było mało nie umiejetnie







klocki oczywiscie remsa najtansze gówno jakie było na półce , superowy sklep zawsze zachwali towar :hyhy:

oprucz tego piast całe w rdzy, jażma w rdzy, prowadnice nic nie oczyszczone śruby nie podokręcane :mur: czujniki TOPRAN które nie gaszą kontrolek przy okazji zgubione spreżyny dociskowe i wiele wiele innych błedów w sztuce :hyhy:

masakra jednym słowem

jak to mawiają oczedny traci dwa razy

no i przypadek ze stanowiska obok

poducha macpersona skręcona na trititke w celu zlikwidowania luzu :lol:




fajnie jest na robocie :lol:

LUBIE TO :ok:

czescidobmw.pl - 12-05-12, 09:42

Narzekasz na klocki ale jestem pewny że właściciel tego E90 jeździł by na nich i jeździł! A okładziny wciąż były by jak nowe :brawo:

Swoją drogą niby świeży samochód a tarcze złom totalny..

spinaczo - 12-05-12, 13:15

///ESIU, załóż temat i wklejaj lepsze kwiaty w nim, pośmiejemy się. Uwielbiam takie montaże :lol: :lol: :lol: :lol:

czescidobmw.pl, tarcze to można w rok tak zarżnąć jak ktoś 100tysi walnie :D

czescidobmw.pl - 12-05-12, 13:20

spinaczo napisał/a:


czescidobmw.pl, tarcze to można w rok tak zarżnąć jak ktoś 100tysi walnie :D


Zgoda, chodziło mi o to że dziwie się że w tak świeżym samochodzie właściciel przy tak zużytych tarczach bawi się w toczenie..

Szczurek - 12-05-12, 15:49

I masz Ci babo placek :2:
///ESIU - 12-05-12, 20:13

oszczedny płaci dwa razy, te czasy kiedy toczyło sie tarcze w polonezach skończyły sie bez powrotnie
niestety

Szczurek - 12-05-12, 20:46

Ale jakie to jest w ogóle myślenie... stać go na takie autko a tarcze toczy... śmiech na sali :]
ikarus - 12-05-12, 20:48

///ESIU napisał/a:
klient przyprowadził piekne e90 po samodzielnej wymianie klocków i tarcz (niepodołał zadaniu) :hyhy:
dobrze,ze blaszek ustalających klocek w tłoczku nie wyrwał a kół nie powiązał trytitkami :lol:

normalnie miszcz :lol:

ja zmieniałem ostatnio komplet przedniej osi z tarczami bosch... jestem zadowolony i z hamowania i z ceny :D

spinaczo - 13-05-12, 12:43

ikarus, już nie kłam, widziałem te iskry, jak hamujesz :lol:
ikarus - 13-05-12, 13:58

spinaczo napisał/a:
widziałem te iskry, jak hamujesz :lol:
to nie od hamowania :lol: łodwrotnie klocki zapodałem :lol:
Rafal1987 - 05-06-12, 00:57

Szczurek napisał/a:
Ale jakie to jest w ogóle myślenie... stać go na takie autko a tarcze toczy... śmiech na sali :]


Skoro toczy tarcze w takim aucie to znaczy, ze go na nie nie stać. Kupić auto to nie problem, trudniej jest je utrzymać w dobrym stanie...

Rafal1987 - 05-06-12, 01:08

ja zmieniałem ostatnio komplet przedniej osi z tarczami bosch... jestem zadowolony i z hamowania i z ceny :D [/quote]

Może jeszcze ktoś potwierdzić ta opinie ?? Jestem szczęśliwym posiadaczem e46 od tygodnia i nie mam jeszcze rozeznania w temacie ;) To zwykła 318i Ja jeżdżę raczej spokojnie i zastanawiam sie czy komplet tarcz i klocków BOSH na przód za nie całe 500zl to dobra decyzja?? Czy lepiej dołożyć kilka stowek i kupić coś lepszego ?? Z góry dzięki za pomoc.

iroonhide - 05-06-12, 01:52

Rafal1987 napisał/a:
ja zmieniałem ostatnio komplet przedniej osi z tarczami bosch... jestem zadowolony i z hamowania i z ceny :D

Może jeszcze ktoś potwierdzić ta opinie ?? Jestem szczęśliwym posiadaczem e46 od tygodnia i nie mam jeszcze rozeznania w temacie ;) To zwykła 318i Ja jeżdżę raczej spokojnie i zastanawiam sie czy komplet tarcz i klocków BOSH na przód za nie całe 500zl to dobra decyzja?? Czy lepiej dołożyć kilka stowek i kupić coś lepszego ?? Z góry dzięki za pomoc.

Według mnie do 1.8 za te pieniądze kupisz wystarczająco dobre heble.

iroonhide - 05-06-12, 01:53

dwa razy się wyslało ;)
///ESIU - 05-06-12, 07:32

na tarcze boscha mielismy swego czasu bardzo duzo reklamacji, juz ich nie zakładamy bo po co nam problemy, jednak na tył zakłada się to najczesciej jak i trw

ostatnio mieliśmy reklamacje po 1000km zaczeła bić tarcza z przodu orginał z aso :hyhy:

milky - 05-06-12, 08:55

Ja swego czasu założyłem tarcze Brembo, które wielokrotnie były wychwalane na tym forum i jestem zadowolony. Cena dość podobna do firmy BOSCH, ale jakoś do nich nie miałem przekonania. A kupiłem tutaj - tarcze hamulcowe Brembo.
czescidobmw.pl - 05-06-12, 09:29

milky napisał/a:
Ja swego czasu założyłem tarcze Brembo, które wielokrotnie były wychwalane na tym forum i jestem zadowolony. Cena dość podobna do firmy BOSCH, ale jakoś do nich nie miałem przekonania. A kupiłem tutaj - tarcze hamulcowe Brembo.


U nas te same tarcze są w lepszej cenie http://czescidobmw.pl/szukaj/09.5390.34.html

///ESIU - 05-06-12, 09:46

kiedys bremo robiło naprawde niezłe tarcze dopuyki nie otworzyli fabryki w Polsce, mniejwiecej od tego czasu zaczeły giąc sie na potęge :no:
Firewall - 05-06-12, 19:58

Ja rok temu załozyłem na przód tarcze + klocki TRW i po jakiś 10 tyś km tarcze biły jakby były założone z jakiegoś szrotu :wstydnis: teraz załozyłem całe hamulce z 2.8 używki i jest gitara :D nie wiem, czemu te TRW tak pokrzywiło :oczy: niby zachwalane tarcze, a tu taka lipa była...
Rafal1987 - 12-06-12, 22:07

ja dzis sie zdecydowalem i zamowilem caly komplet. Wentylowane tarcze BREMBO przod i tyl plus klocki przod i tyl BREMBO. Na forum polecaliscie ta firme, do tego doszly opinie kilku znajomych i mam nadzieje, ze bedzie OK. Zakupu dokinalem na stronie www.czescidobmw.pl za nie cale 720zl :) To chyba dobra cena :)
Zakov - 13-06-12, 01:30

Firewall napisał/a:
Ja rok temu załozyłem na przód tarcze + klocki TRW i po jakiś 10 tyś km tarcze biły jakby były założone z jakiegoś szrotu


Miałem to samo. Te tarcze to straszny bubel.

kamil560 - 15-06-12, 22:06

nie dawno kupilem Zimmerman sport nawiercane do mojej e36 i klocki do tego w sumie jakies 650 zł i zobaczymy jak sie beda sprawdzały
mc211 - 24-07-12, 10:56

No i dalej nie wiem co wybrać naczytałem się na różnych forach ani o jednej marce nie było tylko dobrych opinii

ATE - podrabiają gną się na potęge lub swietne najlepsze na rynku
Zimmerman - podobno dużo wadliwych na rynku
Brembo trw - opinie podzielone dużo osób chwali dużo nie jednak cena niższa 100zł wg ATE
BOSCH -najmniej opinii jednak każdy słyszał ze podrabiają boscha już wszystko

Ja szukam tarcz z klockami na przód do 323i najbardziej interesuję mnie brembo lub bosch bo jednak 100zł zostaje w kieszeni na wymianę a i tak myśle że będą lepsze od kompletów za 160zł :) więc co lepsze?

czescidobmw.pl - 24-07-12, 11:05

mc211 napisał/a:
No i dalej nie wiem co wybrać naczytałem się na różnych forach ani o jednej marce nie było tylko dobrych opinii

ATE - podrabiają gną się na potęge lub swietne najlepsze na rynku
Zimmerman - podobno dużo wadliwych na rynku
Brembo trw - opinie podzielone dużo osób chwali dużo nie jednak cena niższa 100zł wg ATE
BOSCH -najmniej opinii jednak każdy słyszał ze podrabiają boscha już wszystko

Ja szukam tarcz z klockami na przód do 323i najbardziej interesuję mnie brembo lub bosch bo jednak 100zł zostaje w kieszeni na wymianę a i tak myśle że będą lepsze od kompletów za 160zł :) więc co lepsze?


Jeśli chodzi o oryginalność ATE to możesz ją bardzo łatwo potwierdzić sprawdzając kod znajdujący się na opakowaniu w aplikacji ATE:

http://www.ate.de/generat...ifyForm_en.html

Bardzo ważne dla trwałości tarcz jest przestrzeganie przez mechanika zasad prawidłowego montażu:

http://www.motofakty.pl/a...amulcowych.html

Najbardziej polecam tarcze ATE, Textar i Zimmermann.

TRW polecam z mniejszym przekonaniem - te tarcze nie cieszą się najlepszymi opiniami Klientów. Natomiast Bosch na wielu pozycjach jest znacznie tańszy i wtedy mogę go polecić, ale raczej do mniejszych wersji silnikowych lub na tylną oś, gdzie nie zawsze jest konieczność wyboru najdroższych marek wśród producentów klasy ATE, Brembo, Textar czy Zimmermann.

///ESIU - 24-07-12, 11:21

mc211 napisał/a:
najbardziej interesuję mnie brembo lub bosch bo jednak 100zł zostaje w kieszeni na wymianę a i tak myśle że będą lepsze od kompletów za 160zł :) więc co lepsze?


zły wybór :mur:

czescidobmw.pl, opisał wszystko ładnie a ja się pod nim tylko moge podpisać

zakładaj tylko i wyłącznie ATE, ZIMMERMANN, TEXTAR i nic poza tym
jezeli boisz się że kupisz podróbki (w co wątpie) to kupuj poprostu w duzych dobrych sklepach, a zaoszdzędzone 100zł uwierz to kropla w morzu, zresztą oszczędny traci dwa razy bo bosche ci sie pogną i bedziesz mussiał i tak kupić ATE a wtedy stracisz nie 100 a 500

mc211 - 24-07-12, 14:15

Brembo też odpada ?
///ESIU - 24-07-12, 15:09

mc211 napisał/a:
Brembo też odpada ?


umiesz czytać??
to czytaj kilka postów wyżej
bmw to wredne auto pod zwgledem doboru częsci, na tanich zamienikach nie pojedzie jak inne marki

kucin - 24-07-12, 22:18

mc211, Kolego u siebie mam Brembo + zimmerman na przodzie, na tyle kpl bosha. zrobiłem już 2,5kkm i z czystym sumieniem mogę polecić; )

Oczywiście wszystko kupione u kolegi z forum, w serwisie 'części-do-bmw"

mar_1981 - 25-07-12, 20:10

Mam u siebie Brembo założone przez poprzedniego właściciela. Nie chce mi się teraz wertować książki serwisowej i szukać przebiegu jaki mają przelatany, ale właśnie kończą mi się klocki (więc przebieg pewnie spory) i będę zmieniał same klocki bo tarcze są w dobrym stanie. Dodam że mam automat więc hamulce mają co robić cały czas. Nie narzekam na Brembo ;)

Mówię cały czas o przedniej osi.

jick - 25-07-12, 20:48

Co do tarcz i klocków. Ci co piszą które dobre bo "przelatałem troche" to napiszcie:
były awaryjne hamowania?
było kilka hamowań z wysokiej prędkości ~200k/h w ciągu kilku minut zanim wystygły?
jak się zachowywała kierownica wtedy?
jakieś porównanie długości hamowania z okolicy 100k/h nawet "krokami"?
sprawdzane bicie na tarczach po przejechaniu tych kilometrów?
jazda agresywna czy "jak emeryt"?

Dopiero tych kilka informacji pomoże stwierdzić czy tarcze się dobrze zachowują. Bo mam wrażenie że mój dziadek całe życie mógłby przejeździć na tekturowych tarczach i napisać "polecam" ;)

Moli_E36 - 25-07-12, 22:24

jick napisał/a:
Dopiero tych kilka informacji pomoże stwierdzić czy tarcze się dobrze zachowują. Bo mam wrażenie że mój dziadek całe życie mógłby przejeździć na tekturowych tarczach i napisać "polecam"


:lol: :lol: :lol: .Co prawda to prawda zależy co do czego jest komu potrzebne i jak to użytkuje.Ja miałem ATE PD i klocki ATE i wytrzymały u mnie wiele ostrych hamowań i teraz przy hamplach z e46 330 jak mi sie skończą tarcze to napewno ATE PD albo MIKODA GT :ok:

mar_1981 - 26-07-12, 09:35

jick napisał/a:
były awaryjne hamowania?
było kilka hamowań z wysokiej prędkości ~200k/h w ciągu kilku minut zanim wystygły?


Mam dopiero samochód od marca i dopiero ok. 8 tyś zrobiłem ale miałem kilka ostrych hamowań.
Nie były one z prędkości 200km/h (nie wolno tyle jeździć po PL) ale ze 160/170km/h już darłem kilka razy asfalt.
Samochód nadal hamuje dobrze, nie ściąga przy hamowaniu, kierownica nie telepie wszystko jest OK. :cwaniak2:

///ESIU - 26-07-12, 10:12

170 to nadal nie dozwolona prędkosc w polszy :lol:
mc211 - 26-07-12, 13:28

Kupię Brembo i za 15 tys km normalnej jazdy napiszę jak się sprawują bo jak dla mnie w Polsce nigdzie nie ma miejsca gdzie bezpiecznie jezdzić 200 i hamować awaryjnie myśle że przy normalnych obciążeniach wytrzymają - to przecież nie marketówa za 120zł za komplet .

A jak będą słabę to bedzie nauczka na przyszłość .

mar_1981 - 26-07-12, 17:06

///ESIU napisał/a:
170 to nadal nie dozwolona prędkosc w polszy :lol:


Czepiasz się :lol: Akurat jechałem do Pionek w rodzinne strony i jakoś tam Wawa - Radom mi się bujnęło w nocy ;)

Lotnik1006 - 26-07-12, 20:45

ja polecam trw sam mam i nie narzekam
wywrotka7 - 11-11-12, 20:47

OSTRZEGAM PRZED TARCZAMI HAMULCOWYMI FIRMY TRW.
W warsztacie mechaniki pojazdowej (pełne moje wieloletnie zaufanie) zleciłem naprawę układu hamulcowego w moim E46 ( kpl. - klocki, tarcze, ręczny). Zaproponowano mi m.in. tarcze hamulcowe firmy TRW, zgodziłem się i tu niestety się przejechałem. Pierwsze kilkaset kilometrów po naprawie zrobiłem praktycznie po mieście i niezbyt dalekich trasach, wszystko było O.K. Pierwsze niepokojące objawy zauważyłem natomiast podczas jazdy na autostradzie. Zawsze przy jazdach na większych prędkościach- tzn. powyżej ok.130km/h PODCZAS HAMOWANIA czułem wyraźne, niepokojące drgania koła kierownicy. Przy mniejszych prędkościach zjawisko to nie występowało. Opisane wyżej drgania były na tyle niepokojące (przejechałem tak ok. 3000 km), że zdecydowałem się jeszcze raz wymienić tarcze hamulcowe, a te felerne ( od TRW) po prostu reklamować. Za te następne zapłaciłem nieco więcej (inna firma), ale mam teraz spokój, kierownica już mi nie drży. Teraz najciekawsza część historii: MOJA REKLAMACJA NIE ZOSTALA UZNANA! W piśmie, jakie otrzymałem od dystrybutora części AD Polska Aftermarket Sp.z o.o. Filia w Bydgoszczy napisano: Bicie tarcz w tolerancji producenta.
Ja w przyszłości do wszystkich wyrobów TRW będę podchodził z bardzo dużym dystansem, tym bardziej, że po przeczytaniu opinii na zagranicznych forach internetowych (szkoda, że tak późno), dowiedziałem się, że jest to - jak niektórzy określają- jedna z firm: NO NAME MARKEN.

czescidobmw.pl napisał/a:
milky napisał/a:
Ja swego czasu założyłem tarcze Brembo, które wielokrotnie były wychwalane na tym forum i jestem zadowolony. Cena dość podobna do firmy BOSCH, ale jakoś do nich nie miałem przekonania. A kupiłem tutaj - tarcze hamulcowe Brembo.


U nas te same tarcze są w lepszej cenie http://czescidobmw.pl/szukaj/09.5390.34.html

Zakov - 12-11-12, 17:25

wywrotka7 napisał/a:
OSTRZEGAM PRZED TARCZAMI HAMULCOWYMI FIRMY TRW.
W warsztacie mechaniki pojazdowej (pełne moje wieloletnie zaufanie) zleciłem naprawę układu hamulcowego w moim E46 ( kpl. - klocki, tarcze, ręczny). Zaproponowano mi m.in. tarcze hamulcowe firmy TRW, zgodziłem się i tu niestety się przejechałem. Pierwsze kilkaset kilometrów po naprawie zrobiłem praktycznie po mieście i niezbyt dalekich trasach, wszystko było O.K. Pierwsze niepokojące objawy zauważyłem natomiast podczas jazdy na autostradzie. Zawsze przy jazdach na większych prędkościach- tzn. powyżej ok.130km/h PODCZAS HAMOWANIA czułem wyraźne, niepokojące drgania koła kierownicy. Przy mniejszych prędkościach zjawisko to nie występowało. Opisane wyżej drgania były na tyle niepokojące (przejechałem tak ok. 3000 km), że zdecydowałem się jeszcze raz wymienić tarcze hamulcowe, a te felerne ( od TRW) po prostu reklamować. Za te następne zapłaciłem nieco więcej (inna firma), ale mam teraz spokój, kierownica już mi nie drży. Teraz najciekawsza część historii: MOJA REKLAMACJA NIE ZOSTALA UZNANA! W piśmie, jakie otrzymałem od dystrybutora części AD Polska Aftermarket Sp.z o.o. Filia w Bydgoszczy napisano: Bicie tarcz w tolerancji producenta.
Ja w przyszłości do wszystkich wyrobów TRW będę podchodził z bardzo dużym dystansem, tym bardziej, że po przeczytaniu opinii na zagranicznych forach internetowych (szkoda, że tak późno), dowiedziałem się, że jest to - jak niektórzy określają- jedna z firm: NO NAME MARKEN.


Potwierdzam. Też swego czasu zmieniłem wszystkie tarcze na TRW i po około roku wszystkie nadawały się do wymiany! Miały bicie, jakieś wżery, po zdemontowaniu rdza sypała się ze środka całymi płatami! Radzę unikać tego jak ognia. Teraz mam na obu osiach Zimmermann'y na klockach tej samej firmy i święty spokój już od dłuższego czasu.

Andrzej87 - 12-11-12, 20:40

Ja się zawiodłem na tarczach 286x22 Meyle. Po około 7 tys. zaczęła jedna bić i jest coraz gorzej. Bicie zmierzone w warsztacie nie mieści się w normie wg BMW. Będę składał reklamację.

Pozdrawiam

Fabiano - 12-11-12, 21:06

To i ja się podzielę moją opinią. Aktualnie jeżdżę na ATE PD z przodu + klocki nie wiem nawet jakiej firmy ale hamuje to wyraźnie lepiej niż na standartowych tarczach, dodatkowo wymieniłem płyn hamulcowy na ATE Typ200 bodajże czyli też trochę lepszy i też polecam. Zrobiłem ok 4 tyś i nic się z nimi nie dzieje a przeżyły już sporo ostrych dohamowań aż klocki się paliły :D Uważam że w tej cenie nic lepszego nie znajdziemy. Jak się klocki skończą to spróbuję założyć te ceramiczne ATE a tak wogóle ktoś już ma jakieś doświadczenia z tymi klockami ?
JOHNY - 12-11-12, 21:29

Mi też już coś bije przy prędkościach autostradowych- fuck tarcze wymienione rok temu, a jakoś strasznie nie głupiałem. Mam jednak cichą nadzieje, że to wina niewyważonych opon po sezonie leżakowym, albo lekko wybity sworzeń...
Andrzej87 - 13-11-12, 19:25

Raczej nie tarcze obstawiam zawieszenie lub koła.
tomciuu90 - 30-06-13, 17:11

czyli podsumowujac najlepszym kompletem po przeczytaniu calego tematu jest ATE PD (tarcza) i klocek ATE ceramic? w IC 661 komplet na przod... ale dobrze ze są znizki?
Zbyszek89 - 04-08-13, 12:06

Zna ktoś firmę FERODO ?? Ktoś może próbował tarcze tej firmy ?
Kensey - 04-08-13, 12:55

Jasne, dobra firma i godna polecenia ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group