Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - jak wyregulować gaz

511201 - 05-07-10, 11:52
Temat postu: jak wyregulować gaz
Mam pytanie który z poniższych sposobów na wyrególowanie gazu jest najlepszy ?
1. Podłaczenie się komputerem do sterownika , zrobienie mapy wtrysków benzynowych i gazowych i dążenie do ich jak najlepszego nałożenia się jednej na drugą.
2 czy może podłączenie się z komputerem przez wtyczkę wewnątrz auta(UBE) nie jestem pewien czy tak to się nazywa i ustawienie tak żeby parametry były takie same na benz i gazie.
Podobno ten 2 sposób jest lepszy ale nie wiem więc proszę o radę.

lewicki01 - 06-07-10, 00:26

z tymi mapami to jest trudna sprawa, bo wydajności paliwowo energetyczne lpg i PB są dosyć różne więc jak zrobisz takie same mapy to na gazie nie będzie szału. moim zdaniem i na podstawie mojego doświadczenia podpowiem Ci żę lepiej jest dążyć do uzyskania takich samych parametrów, najlepiej jest to robić na hamowni bo wtedy masz możliwość sprawdzania na bieżąco co uzyskałeś lub straciłeś. jako początkowy odnośnik proponuję stworzenie w miarę podobnych map a później kombinowanie z dawkami wtryskiwanego gazu aby osiągnąć pożądany efekt, dobrze jest jak gaz ma troszkę dłuższy czas wtrysku niż wtryskiwacz PB i jest minimalnie wczesnij ustawiony. ale to już wszystko zależy od instalacji jaką posiadasz ;) powodzenia bo masz twardy orzech do zgryzienia jeśli chcesz mieć perfekt :)
511201 - 07-07-10, 23:48

Czyli lepiej jest ustawic takie same parametry niż idealnie dopasowane mapy wtrysków? JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI?
lewicki01 - 08-07-10, 00:12

511201 napisał/a:
JESLI CHODZI O CIŚNIENIE NA REDUKTORZE TO JAKIEJ POWINNOBYĆ WARTOŚCI?

to zależy od instalacji a przede wszystkim od wtryskiwaczy bo to one muszą podać w danej jednostce czasu odpowiednią ilość cm3 gazu więc jeśli ich wydajność jest X a czas otwarcia Y to ciśnienie powinno być wartości Z. bo jeśli zwiększysz wartość Z dwukrotnie to całość będzie kulała. oczywiście jest też wartość minimalna. poszukaj dokumentacji technicznej instalacji i wtedy kombinuj. jeśli masz daną wartość ciśnienia to kombinuj z momentem i czasem otwarcia. najlepiej będzie to robić na hamowni dążąc do uzyskania parametrów takich jak na PB. jak coś niejasno tłumaczę to pisz ;)

511201 - 30-07-10, 12:41

Mam pytanie czy ma jakieś znaczenie podłączenie wtrysków z dyszami na listwie (matrix hd)chodzi o kolejność czy pod A ma byc podłączony wtrysk z cylindra 1 czy nie ma to znaczenia, jeśli ma to co sie może dziac z autem?
lewicki01 - 30-07-10, 13:28

:O dziwne że o to pytasz bo oczywiste jest że tak! każdy wtryskiwacz LPG bierze impuls z wtryskiwacza PB jak inaczej miałby działać ? no chyba że wszystko zmotasz z czujnikiem położenia wału i bezpośrednio z kompem.
511201 - 30-10-10, 15:07

Udało się zejść ze spalaniem o 2 litry przez wymianę świec na nowe
E30 ROST - 19-02-11, 11:59

a jakiej dlugosci masz przewody od wtryskow po dysze ??
spinaczo - 19-02-11, 14:38

E30 ROST napisał/a:
a jakiej dlugosci masz przewody od wtryskow po dysze ??


A jakie to ma znaczenie poza estetycznym?

E30 ROST - 19-02-11, 18:30

bardzo duze!! im krotszy przewod tym szybszy czas wtrysku gazu!! zazwyczaj przewod nie powinien byc dluzszy nic 20cm!! mapa gazowa jest mniejsza a gaz szybciej reaguje na dodanie pedalu gazu!!
spinaczo - 19-02-11, 18:36

Wszelakie testy obalają tą tezę w praktyce, chociaż w teorii ma to jakiś sens.

Osobiście nie zaobserwowałem różnic przy wężykach o długościach od 3 cm do około 23cm.

E30 ROST - 19-02-11, 23:50

3 cm ?? ?? ile lat monterowalem podtlenek nigdy nie nie udalo mi sie zamonterowac 3 cm wezykow!! jakaja to fura ??
spinaczo - 20-02-11, 13:15

Bo z listwą się nie da... Hany2000 można montować pojedyńczo i wtedy się da.
E30 ROST - 20-02-11, 21:22

no w sumie i tak ! ja nie mialem hany w lapkach nawet albo medy albo lovato badz valteki
jok211 - 21-02-11, 10:08

W moim aucie na gazie obroty falują jak głupie i gaśnie po wciśnieciu sprzęgła(oczywiście nie zawsze),byłem ostatnio u fachowców w Antoniówce(osoby z kozienic i okolic wiedza ocb)i powiedzieli mi że to jest własnie wina za długich węży od wtyskiwacza do dyszy, mam listwe valtek 2x po 3 sztuki i zaproponował mi zmiane na wtrysk HANA oczywiście pojedyńcze to pomoże, inaczej zawsze będę miał problemy z obrotami itp.czyli coś musi być z tymi wężykami........
E30 ROST - 21-02-11, 10:13

obroty niee to nie wina dlugosci!! a na benzynie nie faluje ci ?? chodzi nawet o falowanie 50 obr/min? ja bym na poczatek obstawil silniczek krokowy wolych obrotow, jak nie to to mieszanka gazowa za uboga !! badz jeszcze lewe powietrze
jok211 - 21-02-11, 11:01

Na benzynie jest OK,wiec to nie krokowiec lewe powietrze też odpada,mieszanke gazu właśnie przy tej wizycie mi ustawiali jest trosze lepiej niż było ale problem pozostał w mieście gdzie często się przyśpiesza i hamuje jeździ się okropnie.PS.Jak zgaśnie to wiadomo,ale jak zaczyna falować obroty schodza praktycznie do zera,kołyska do 1000 i tak kilka razy zanim się unormuje.ogólnie lipka a szkoda bo tanio się jeździ :P ;)
spinaczo - 22-02-11, 00:26

"Dupa tam Panie Paździoch ;) "

Faluje bo Twoje wtryski to totalne dno a Panowie dobrze wiedzą, że po montażu Hany będą mieli spokój. Dla ubawienia Dziatwy kazałbym im podłączyć Hany na tej samej długości wężykach co Valteki i wkleić wyniki na forum....

Valtekom może pomóc tylko zestaw naprawczy (7,50zł :lol: ) plus kalibracja plus korekty na każdym wtrysku osobno.... objedziesz max 3 tysiące km i problem wróci.

Pzdr

E30 ROST - 22-02-11, 09:27

ja mam na valtekach ok 130.000km i nic sie nie dzieje !! filtry wym co 10000km ... hana czyj to wyrob
spinaczo - 22-02-11, 12:18

Hana jest Koreańska. Znam auta które przelatały po 300tysi na Valteku, o niczym to nie świadczy. Jedyne co z tego możemy wywnioskować to że użytkownik miał niskie wymagania. Przy jakiej temperaturze przełączasz na LPG? Czy w mrozy -15 wtryski działają Ci prawidłowo na krótkich dystansach? Jak auto zachowuje się zaraz po przełączeniu na gaz?
E30 ROST - 22-02-11, 16:43

mam na gazie 2 auta nie bmw . dwie audi jedna na stagu 300 i valtekach 2 fure na landirenzo omegas'ie , staga mam ustawionego na 15*c przelaczenie i w mrozy nie zauwazam zadnej ale to zadnej roznicy i nigdy nic z nia sie nie dzialo! nie wplywa to ani na reduktor ani na listwe ! filtry wymieniam czesto zdarza sie ze nie przejezdzja 8000km. omegas mam wywalony czujnik i w wakacje nie uzywam benzyny chyba ze sporadycznie a w ziime 3-4 minuty po odpaleniu klikam na gaz !
spinaczo - 23-02-11, 00:55

Sam widzisz różnice ;)

Masz ustawioną opcję rozgrzewania wtryskiwaczy?

To jest tylko Twój przypadek przeciwko np takiemu:

E36 Alexy na Diego G3 >> nie znosi zimy, faluje, gaśnie itp dopóki zimna :)

Nic w ten sposób nie udowodnimy dlatego dajmy już Sobie siana :)

Potrzeba screenów, plików osc itp żeby potwierdzić teorie ;)

Pzdr :7:

Sidriel - 24-02-11, 11:00

jok211 napisał/a:
Na benzynie jest OK,wiec to nie krokowiec lewe powietrze też odpada,mieszanke gazu właśnie przy tej wizycie mi ustawiali jest trosze lepiej niż było ale problem pozostał w mieście gdzie często się przyśpiesza i hamuje jeździ się okropnie.PS.Jak zgaśnie to wiadomo,ale jak zaczyna falować obroty schodza praktycznie do zera,kołyska do 1000 i tak kilka razy zanim się unormuje.ogólnie lipka a szkoda bo tanio się jeździ :P ;)


Kolego miałem podobny problem na silniku M50B20 podczas jazdy ok, a na wolnych obrotach hustawka i przygasanie, czasem gasł podczas zejścia z obrotów + hamowanie i skręt (czyli zwiększone obciążenie silnika).

Konf. instalacji to: 2 listwy Valeteka po 3 wtryski, wężyki z 25 cm :/ reduktor KME Silver + KME Diego :no:

Problem leżał w zestrojeniu całej instalacji i jej stanie technicznym.

Po pierwsze, dysze były dość spore bo 2,4mm przez co przy 1,0 - 1,1 Bar przy prawidłowym ustawieniu mapy komp. silnika skracał czas trysku poniżej możliwości Valteków. Czas trysku wtedy wynosił około 2,9-3,0ms, a moje Valteki (co dokładnie sprawdziłem podczas kalibracji) stabilnie pracowały powyżej 3,7ms. W efekcie trzeba było mocno wzbogacić (na mapie gazu) sektor biegu jałowego. Trzeba jednak uważać na wartości graniczne i niestabilną pracę wtryskiwaczy - która powoduje huśtawki obrotów.

Druga sprawa to stan techniczny reduktora i wtrysków. Reduktor jak się okazało był mocno brudny i przytkany, membrany popękane. A szpilka która odpowiedzialna jest za regulacje ciśnienia gazu (w KME Silver) zacierała się, powodując niechciane skoki ciśnienia.

Definitywnie pomogła wymiana reduktora oraz wtrysków (pojedyncze) na MagicJet :ok: + skrócenie węży + porządna regulacja mapy gazu i dobór wielkości dysz co zajęło mi trochę czasu :D

A! Jeszcze jedna ważna rzecz. Sprawdź masz podłączone ogrzewanie reduktora? Jest wpięte równolegle z nagrzewnicą? Czy może szeregowo w obwód ogrzewania przepustnicy?

Ta druga opcja to nie najlepsze rozwiązanie, daje słabsze ogrzewanie reduktora. A niekiedy jak jest rozgrzany silnik, może zostać w całości odcięte!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group