Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - Zawieszenia sportowe

lolejko - 08-05-08, 11:09
Temat postu: Zawieszenia sportowe
Jakie kto ma zawiesznie sportowe? Chodzi mi o to żeby przy zakupie wiedzieć czego się spodziewać. Jakiej są firmy, jaki mają kolor, ile obniżają, jaka jest trakcja i jaki jest komfort! Myślę, że taki temat pomoże przyszłym kupującym takie zawieszenia!
misza - 08-05-08, 12:26

dobre pytanie !
kryters - 08-05-08, 14:14

Więc może ja zacznę :wstydnis: Mam zawieszenie KONI Sport. Amorki żółte, sprężyny niebieskie (progresywne). Zawias ten już był założony jak kupiłem autko.
W sumie to dokładnie nie wiem ile obniżają ale z tego co znalazłem w katalogu to chyba przód- 40 tył- 20 lub 50 - 40.
Co do komfortu to - wrażenia z pierwszej jazdy- myślałem że jadę taczką :niepasi: Wcześniej woziłem się golfem III z normalnym zawiasem więc może dlatego były takie moje odczucia. Ale jakoś się przyzwyczaiłem. W zakręty wchodzi się elegancko :hyhy:
Ale za to powoli zaczyna mi już tapicerka trzeszczeć od tych naszych polskich dróg :zly:
Co do tego obniżenia to jestem za tym drugim. Bo dupa tak mi siedziała że w końcu wymieniłem z tyłu sprężyny na normalne.
W zimie w koleinach to zdarzało się że tarłem całym podwoziem :wsciekly:
I tym samym chciałem trochę zmniejszyć twardość bo powoli zaczęła mi już dokuczać.
Dopiero niedawno dowiedziałem się że mają również regulację siły tłumienia :hyhy: Na razie regulowałem tylko przód bo tył trzeba rozkręcać. Różnica w regulacji jest zauważalna.
Przy okazji dodaję fotkę jak wyglądała bmka przed zmianą sprężyn.

lolejko - 08-05-08, 14:26

Czyli firma Koni, amortyzatory żółte, sprężyny niebieskie, obniżenie-40/-20, trakcja b. dobra i komfort twardy zawiasik!
Enzo - 08-05-08, 14:37

Zielone zazywczaj sa sprezyny Weitec
vmasher - 08-05-08, 18:58

a czerwone sprężyny ??
co to moze byc za firma ?

SID - 08-05-08, 19:52

Czerwone JAMEX :D np. FK ale zawsze jest oznaczenie na sprężynach
padre - 08-05-08, 21:38

vmasher napisał/a:
a czerwone sprężyny ??
co to moze byc za firma ?


Czerwone to też mocno obniżające H&R, które również wypuściły niebieskie- średnio obniżające

Annoth - 08-05-08, 23:23

U mnie tak - Bilstein B6 + niebieske sprężyny H&R przód i tył (-40 bodajże). Komfort dużo lepszy niż mnie straszyli (amorki dodatkowo utwardzone, znajomy robił pod drift, ale sprzedał E30 i kupił nyske s13)

Prowadzenie super, dosyć twardo (ale komfortowo jak dal mnie), nic tylko polecić :ok:

Jak wygląda na tym zawiasie można w galerii zobaczyć :P

padre - 08-05-08, 23:35

Trzeba też dodać zawieszenie:
- M3, które obniza o około 30mm,
- sprężyny M-technic też około 30mm
- Biały AC Schnitzer- około 30mm (mam przód)
te zestawy obnizają, ale bez pogorszenia komfortu
- niebieski H&R 40/20 również delikatnie (mam tył)

lolejko - 09-05-08, 10:26

Annoth, masz niebieski H&R??? I jak wrażenia. bo nad tym się zastanawiam.
Amorki Bilstein B6 i blue H&R dobry zestaw :ok:
padre napisał/a:
Biały AC Schnitzer- około 30mm (mam przód)

padre nie są twarde te Ac? Bo słyszałem, że nie da sie na tym jeździć.

padre - 09-05-08, 11:30

AC Schnitzera przyrównałbym raczej do m-technica. Nie ma utraty komfortu jazdy w znacznym stopniu. W żadnym razie nie jest to decha.
Teraz właśnie chcę zapodać do nich B6, wtedy pewnie znowu stracę trochę na komforcie.

Annoth - 09-05-08, 17:04

lolejko, wrażenia jak najbardziej pozytywne. Jest twardo, ale nie jest to twardość męcząca. Po przejechaniu 350 km nonstop nie odczuwałem zmęczenia ani innych negatywnych objawów (co prawda w jednym miejscu podskakiwałem jak piłeczka, ale to juz wina drogi - krajowa 7, przed płońskiem za intercarsem. kto jeździ wie o który fragment mi chodzi :hm: )

Swoją drogą widać, że galerie moją oglądałeś :haha: :P

Enzo - 09-05-08, 20:42

Czerwone H&R wcale nies atkei mocne, np. w E30 te M-technik obnizaja -35/35
Jaras E21 - 09-05-08, 22:10

BMW: u mnie bilstein b6 wyregulowany pod mase m30 + spręzyny robione na zamówienie pod mase m30 + robione na zamówienie stabilizatory o większej sztywności
obniżenie -30/-30
prowadzenie idealne ;]

ALFA: fabryczne sportowe zawieszenie -15/-10+grubsze stabilizatory - bujania się brak
-bardzo niskie auto ...

padre - 10-05-08, 09:23

Muszę się pochwalić, że wczoraj zakupiłem Bilsteiny B6 ale do M3 więc i sprężyna inna wymiarem, w tym wypadku Eibach.
W przyszłym tygodniu zakładam, także postaram się opisać jak się jeździ.
Niestety moje przednie AC Schnitzer już nie pasują dlatego będą na sprzedaż (to tak w ramach ciekawostki ;) )

krzysiek8833 - 10-05-08, 13:11

ja mam zawieche AC Schnitzer i powiem wam ze na poczatku to w zyciu takim sztywnym autem nie jezdziłem! ale teraz moge powiedziec ze to jest lux zawiecha! w zakrety wchodzi sie z duzą szybkoscia pieknie! heh... pamietam jak kiedys dopadłem ojca słuzbowe seicento i jak sie jedzie do mnie to jest taki dosc ostry łuk beta tam 120km/h wchodze elegancko wiec pomyslałem a spróbuje jak sie fiatem wejdzie.... kurde miałem 100km/h wchodze a tu prawa strona auta w gorze :O taka panika odrazu na heble opadło zatrzymałem sie na chwile i sobie powiedziałem nigdy wiecej z taka predkoscia innym samochodem niz BMW!
a wracajac do zawiechy to mam sprezyny białem ACS i amorki rózowe :hyhy: KW!!!
jak auto stoi mozna w galerii zobaczyc!

padre - 10-05-08, 16:06

więć nie twoja twardość nie wynika tylko ze sprężyn, ale dodatkowo amorki mają twardą charakterystykę
lolejko - 29-05-08, 22:36

A przerabiał ktoś Springi WEITEC zielone?
lolejko - 04-11-08, 08:35

Zawieszenie gwintowane TA TEchnics

Na pełnym obniżeniu jazda jest i niska i nawet komfortowa. Po podniesieniu zawias robi się sztywniejszy, ale wiadomo podnosi się na zimę to do tego dochodzi opona z większym profilem i się to wyrównóje :D
W zakrętach jest sztywno i czuje się samochód. Obniżenie jakieś -80 do chyba +30 :lol:
Teraz na najwyższym ustawieniu w cabrio mam i jest Koza straszna :D

mkolosa - 04-11-08, 20:58

najtwardsze zawieszenie jakim jezdzilem bylo w 323 hehe, dla kumpla zawiesilo sie ponad tydzien temu, cos co zdarza sie czasem zima, ze za zadne chiny nie ruszysz tego, jak zaspawane, ale sie tym jezdzi auto wogole sie nie wychyla :)

za to mialem strach w oczach wjezdzajac na wiadukt w granicach 120 gdy auto nagle wybilo do gory na laczeniu nowego asfaltu z starym, myslalem ze amorki wyjda maska, ale jak to sie mowi glupi ma szczescie

lolejko - 05-11-08, 11:35

mkolosa napisał/a:
ze za zadne chiny nie ruszysz tego, jak zaspawane

HEhehee może takie było :D

Shu - 04-01-10, 16:56

każdy pisze co innego więc napiszę na czym mi zależy: auto ma być obniżone, ale bez przesady, ma być w miarę miękkie ale z małym skokiem tak aby gumy (8,5J i 10J) nie tarły o nadkola na chopach; jakie springi i amory a może jednak gwint z regulacją twardości?
vmasher - 04-01-10, 17:09

ten TaT odradzam od ręki

jest miękki (same sprężyny)
wątpię aby te amory były na tyle twarde że gumy nie będą tarły o nadkola
niezastąpionym amorem jest Koni Sport - można go skręcić na mega beton

miałem w E30
przód B6, a tył Koni Sporty

przód był twardy, ale tył był beton nawet na ori springach

///ESIU - 04-01-10, 18:49

polecam gwint FK wersja AK lekko ponad 1000zł
tawardszy od TAT i swietnie się jeździ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group