|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - Jak zaklepać ranty wewnętrzne błotników tylnych E36 Touring?
DominikE36 - 03-08-10, 19:38 Temat postu: Jak zaklepać ranty wewnętrzne błotników tylnych E36 Touring? Witam
Przymierzyłem dziś dystanse 20mm do tylnych kół i nie ma szans żeby weszło bez klepania rantów. Jak to zrobić? Od czego zacząć? Żeby nie uszkodzić nic na zewnątrz? Ten rant wogole jest taki dziwny bo łamany 2 razy. Może ktoś ma maszynke do rozpychania z Warszawy lub okolic żeby użyczyć? Czekam na rady i podpowiedzi bo nie chcialbym mieć błotników do malowania zaraz. Dodam że koła mam 245/40 R17 felga 8,5 cala z ET41. Pozdrawiam
///ESIU - 03-08-10, 20:40
trzeba to ruszyć maszyneczką, może nie popęka
DominikE36 - 03-08-10, 21:13
no właśnie tylko skąd ją wziąc? i było by miło gdyby za mocno nie popękał lakier...
krzysiek8833 - 04-08-10, 12:30
lakier podgrzewaj suszarka czy czyms podobnym i jazda maszynka
DominikE36 - 04-08-10, 13:20
a ta maszynke gdzies moge kupic? czy raczej musze kogos szukac kto ma?
menl - 04-08-10, 13:27
DominikE36, pomysl najpierw nad zmiana opon na wezsze . Nie mowie o zadnym golfiarskim mega naciagu , tylko zamiast 245/40 daj 235/40 lub nawet 225/45
Mialem podobnie w e34. Z tylu bylo 8.5x10 cali z opona 245/40 i tarlo. Zmienilem na 235/40 i bajka.
DominikE36 - 04-08-10, 16:52
tez sie nad tym zastanawiam ale wolałbym nie zmieniać bo to oryginalny rozmiar a i opony mam w dobrym stanie
menl - 04-08-10, 18:59
A wolisz ryzykowac rantami i lakierem ? Jak ci peknie w jednym miejscu od zaklepywania to idzie caly element do malowania :niepasi:
DominikE36 - 04-08-10, 19:34
ale i tak nie ma szans zeby weszlo z 225. musze te wew ranty zaklepac i tak. przynajmniej troche. nie chce rozpychac blotnikow. od srodka to wiem ze lakier sie uszkodzi ale to sobie zabezpiecze
cichondo - 04-08-10, 19:53
maszynka jedynie albo przez drewno ale może popękać jak masz gips na blotniku to bankowo odleci
DominikE36 - 04-08-10, 20:15
nie mam zadnego gipsu... moj samochod nigdy nawet nie mial nic malowane... to kto ma namiar na to maszynke?
SYLWEK E36 - 04-08-10, 22:00
powiem tak jak rozklepywać to na maxa ale bez malowania sie nie obejdzie a tą "śmieszną" maszynką to sobie można przody wyciągnąć
DominikE36 - 04-08-10, 22:57
ja potrzebuje tylko delikatnie zeby mi nie obcieralo. nie bede robil germana i wkladal 10 czy 11 cali na tyl. wiec moze ta maszynka wystarczy
menl - 04-08-10, 23:00
No to tutaj nie zgodze sie z Sylwkiem, bo ta maszynka wlasnie mozna delikatnie podgiac ranty i moze obejdzie sie bez malowania.
Ale nadal jestem, aby sprawdzic wezszy rozmiar opon.
cichondo - 04-08-10, 23:04
dokładnie węższa opona i maszynka. popchniesz trochę i wejdzie .
Z tym nigdy nie malowane to przegiąłeś przecież ostatnio sąsiad ci furaka przestawił
darth talil - 05-08-10, 07:22
gdzieś na yt jest jak japoniec kawalkiem rury plus opalarka podwija ranty bez zdejmowania kół-nie uszkadzając lakieru(niestety nie znam angielskiego okreslenia tego zabiegu i nie moge znalezc filmiku)
SYLWEK E36 - 05-08-10, 08:16
robie takie rzeczy i uwierzcie mi że delikatne (ale to naprawde delikatne) rozciągnięcie bmw z tyłu może się udać bez pęknięcia lakieru ale przy większym poszerzeniu nie ma takiej opcji. Tylnie nadkola w BMW są jak w czołgu , kilka blach do kupy więc nie ma mowy o większym rozciągnięciu maszynką bez uszkodzenia lakieru. darth talil, piszesz o japońcu i zapewne w japońskim aucie którego nie ma co porównywać z niemiecką siłą
DominikE36 - 05-08-10, 10:33
cichondo, przestawil ale jeszcze nie pomalowalem
SYLWEK E36, zgadzam sie ze jest gruba blacha ale naprawde ja potrzebuje tylko ten wew rant spłaszczyć z zew nie chce poszerzac. przydaloby sie czym przytrzymac blotnik z zew a od srodka rozprasowac ten rant. jakis czas klepalem koledze w touringu na szybko jeden rant i to mlotkiem i z zewnatrz nic sie nie stalo. lakier popekal troche od srodka ale po zabezpieczeniu jest ok. u mnie chcialbym zrobic to lepiej i moze rzeczywiscie ta maszynka zrobie to w miare rowno bo mlotkiem to sie raz trafi a raz nie
menl - 05-08-10, 11:33
Dominik, znam dwoch kolesi z okolic Warszawy co maja maszynki, jeden z Ozarowa Mazowieckiego, drugi z Grojca. Niestety pierwszego napewno nie polece nawet wrogowi , z drugim natomiast nie najlepiej zyje
ps. Obaj siedza czasami na Syndykacie.
DominikE36 - 05-08-10, 11:47
menel, no rozumiem ja najlepiej bym chcial od kogos pozyczyc ew zrobic u kogos na miejscu zeby miec pod kontrola szerokosc ale jeszcze mam pomysl zeby opony przednie dac na tyl 225/45 by bylo a na przod kupic 205/50. Czy to jest dobry pomysl?
menl - 05-08-10, 12:07
Od razu tak mowilem A tylne 245/40 sprzedasz na allegro.
Przy zestawie 205/50 (przod) i 225/45 (tyl) bedzie roznica wysokosci tylko 1.3mm
Przy 215/45 i 225/45 roznica 4.5mm
DominikE36 - 05-08-10, 12:45
czyli lepiej 205/50? czy moze 205/45?
menl - 05-08-10, 13:28
Roznica przy 205/45 (przod) a 225/45 (tyl) wynosi 9mm.
DominikE36 - 05-08-10, 17:17
to juz chyba sporo? ile jest dopuszczalne?
menl - 05-08-10, 17:29
A tego nie wiem
Ja bym bral 215/45 z lepszym bieznikiem niz Twoje 225/45, wiec wyrowna sie troche roznica wysokosci.
DominikE36 - 05-08-10, 17:50
no ale 4 to nie bede zmienial....
juz nie wiem sam co wybrac....
menl - 05-08-10, 23:55
Ale dlaczego masz 4szt zmieniac ? Masz podobno 2szt 225/45 na przodzie, dasz je na tyl i szukaj 2szt 215/45 na przod. Swoje tylne 245/40 wystawisz na allegro i w pare tygodni sie sprzedadza.
DominikE36 - 06-08-10, 00:25
a dlaczego lepsze 215 niz 205?
menl - 06-08-10, 12:07
Bo troche wiecej "miesa" maja wiec wiecej wygody dla ciebie ( biorac pod uwage w obu profil 45 ).
KOSA25 - 06-08-10, 13:10
też miałem ten sam problem co ty , i jeżeli chcesz tylko delikatnie podgiąć ranty to ja zrobilem w nastepujący sposób. bierzaesz młotek blacharski,opalarkę, samochód na podnośnik. Opalarką dobrze nagrzewasz ranty co chcesz zaklepac a następnie klepiesz tym młotkiem i spowrotem nagrzewasz i znow klepiesz(trochę monotonne ale u mnie wyszło ) Następnie podmalujesz sobie czymś te ranciki żeby ci rdza nie wychodziła.
DominikE36 - 06-08-10, 17:29
KOSA25, no wlasnie o to mi chodzi
menel, ale ja mysle o 205/50 i 215/45 i z tych ktora lepsza?
menl - 06-08-10, 21:35
Obawiam sie ze 205/50 wyjdzie baloniasto. Mialem na felgach 8.5x17 oponki 215/45 i wygladalo bardzo fajnie.
DominikE36 - 06-08-10, 21:43
menel, tylko ja to 205 chce na 7,5 cala. 215 moze mi sie nie schowac pod blotnik a wlasnie na tym mi troche zalezy.
menl - 06-08-10, 21:49
Ehh no to wszystkie obliczenia poszly w pi***
Caly czas myslalem ze masz 4 x 8.5
DominikE36 - 06-08-10, 21:50
menel, z przodu 7,5 z tylu 8,5 dobra to zacznijmy od nowa co proponujesz?
menl - 06-08-10, 21:51
a to juz jutro bo nie trafiam w klawisze
DominikE36 - 06-08-10, 21:54
ok pozdr
menl - 07-08-10, 15:04
DominikE36, zaczynamy od nowa
205/45 i 225/45 - 9mm tyl wyzszy od przodu.
205/50 i 225/45 - 1.3mm przod wyzszy od tylu.
195/50 i 225/45 - 3.8mm tyl wyzszy.
Wiec najlepsza opcja to chyba 195/50 i 225/45.
ps. tylko ze na allegro nie ma zadnej 195/50 z letnich. Jest tylko komplet zimowy
darth talil - 08-08-10, 06:35
...i pochwal sie całością(zdjęciami)jak wyszło pozdro
DominikE36 - 11-08-10, 20:56
kurcze juz sam teraz nie wiem co robic. czy opona 205 nie jest troche za waska do szybkiej jazdy szczegolnie na zakretach do auta z silnikiem 2,5 ktory jakby nie patrzec jest dosc ciezki z przodu?
darth talil - 11-08-10, 23:25
DominikE36 napisał/a: | kurcze juz sam teraz nie wiem co robic. czy opona 205 nie jest troche za waska do szybkiej jazdy szczegolnie na zakretach do auta z silnikiem 2,5 ktory jakby nie patrzec jest dosc ciezki z przodu? | mam ten sam dylemat-obawe(chociaz tylko2.0poj i szer felgi8cali)dlatego poluje na uzywki 215/45
|
|