Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - [E36] Wymiana pompy wody

darek_dtx - 21-10-10, 13:49
Temat postu: [E36] Wymiana pompy wody
Witam

Poniewaz pompa w moim autku odmowila posluszenstwa, nadszedl czas by ja wymienic.
Zamierzam zrobic to samemu i jedyny problem jaki widze na ta chwile to pasek ktory napedza pompe wody.
Przejrzalem rózne fora i wymiana pompy nie wyglada na zbyt skomplikowana, jednak mam obawy co do paska.
Czy jest mozliwosc wyjecia pompy i ponownego jej wlozenia bez calkowitego zdejmowania paska?Prosze o wszelkie wskazowki oraz porady ludzi ktorzy robili juz cos takiego lub wiedza jak mi pomoc

Pozdrawiam

jacusbmw - 21-10-10, 17:41

Zeby wymienić pompe to musisz zdjąć i tak koło pasowe paska,tak więc pasek musisz zdjąć całkowicie.
samuray - 22-10-10, 16:19

Musisz:
1.spuścić płyn chłodniczy: z chłodnicy i z bloku
--powinno się udać bez wyjmowania chłodnicy, ja wyjąłem, bo chciałęm ją przeczyścić
2.zdjąć wiatrak, odkręcasz kluczem 32 w odwrotną stronę niż zawsze
3.zdjąć pasek z rolek (łatwizna, musisz nacisnąć rolkę napinającą)
4.odkręcić to koło na którym był wiatrak
5.odkręcić pompę wody: napierw cztery śruby, później wkręcasz dwie śruby po bokach i w ten sposób pompa powolutku pięknie wychodzi
6.zakładasz nową pompę, polecam HEPU, łopatki są metalowe i inaczej ustawione niż w ori, wydaje mi się, że lepiej teraz grzeje.
7.skręcasz

Bagins - 06-02-11, 17:32

Witam.A własnie jakie sa objawy zuzytej po,py wody??napomne ze dwa tydnie temu wywaliło mi plyn chlodnczy,naszczescie nic sie nie stało zalałem nowy plyn odpowietrzyłem i wszystko jest oki tylko zaczeło mi cos piszczec w okolicy tej pompy!!Pomozecie!!
yeahman - 06-02-11, 18:50

Bagins, dziwne odgłosy pompy są podejrzane, głównie to przegrzewania sie silnika (z wykluczeniem termostatu).
Bagins - 06-02-11, 20:24

ale tem jest oki wskazówka stoii w pionie,nic se złeg nie dzieje zauwazyłem to pare dni temu ze cosik piszczy.dzisiaj tez zdjałem pasek i kreciłem pompa i była cisza,no chyba ze rolka jakas juz jest na wykonczeniu,sam nie wiem,jutro to sptawdze i nagram filmi!!
///ESIU - 06-02-11, 20:33

zdejmij pasek i zakręć rolkami, one szybko się konczą
szkoda że nie zrobiłeś tego jak zdjołeś by sprawdzić pompe :lol:
ale to nic pasek zdejmuje się w 13 sekund :ok:

Bagins - 06-02-11, 21:06

Rolkami juz kreciłem tzn,tymi co napedza pasek alternatora zostały mi jeszcze ten drugi co klime napedza,mam nadzieje zeby to była tylko rolka
CalibraFan - 06-02-11, 23:47

Jak pompa umiera to zdecydowanie idzie wyczuć kręcąc wirnikiem że coś jest nie halo. Kręci się za lekko, są ślady wycieków z wałka lub czuć że coś przyciera podczas kręcenia.
vit - 28-05-14, 17:16

Witajcie koledzy, pytanie odnośnie przegrzania, jechałem na trasie po przejechaniu 800 km gdzie sprawdzałem zegary cały czas wskazówka była w pionie, nagle traciłem moc po czym spojrzałem na wskaźnik temperatury i była wykręcona na max w prawo. Posiadam e36 320 silnik m52. Korek zbiorniczka płynu chłodzącego wywaliło, wylał się płyn, silnik na ciepłym telepał, auto po minucie grzało się. po ostygnięciu pracował równo dobrze. Węże w układzie chłodniczym zimne i puste. Brak ogrzewania brak pracy silnika na LPG. Czy to usterka pompy? Czy takie przegrzanie może wpłynąć na głowice, uszczelkę pod nią? Co radzicie zreperować by sprawdzić czy motor nadaje się do dalszej eksploatacji? Jakie części kupić dobrej jakości, Dodam że auto posiadam 5 lat, najechane licznikowo ponad 300 k pompa za mojej kadencji nie tykana.
miro28 - 28-05-14, 17:21

tez miałem kiedyś taki przypadek ale była wina termostatu zamiast dawać na duży obieg był cały czas zamknięty i niestety wywaliło korek i miałem kilka rzeczy do wymiany oczywiście wywiało mi uszczelkę pod głowicą musiałem zrobić komplet przegląd:)
vit - 28-05-14, 17:28

Remont odpada zbyt duże koszta :( ale wydmuchana uszczelka daje znaki jakieś, dobrze kojarzę że nie czasem nie kopci z rury? Biały osad w oleju? Dobrze wnioskuje?
miro28 - 28-05-14, 17:32

no ja tak miałem ale auto sprzedałem i tyle nie opłacało się robić
spinaczo - 28-05-14, 17:48

vit, przegrzałeś silnik i nikt ci teraz nie odpowie czym to się dla niego skończyło.

Zacznij po najmniejszej linii oporu, wyjmij pompę i sprawdź czy nie jest zużyta. Termostat daj od razu nowy, bo koszt jest śmieszny, kup ori BMW albo Wahlera. Zalej destylowaną i porządnie odpowietrz. LPG nie działa z tego samego powodu co ogrzewanie, układ jest zapowietrzony. Przy okazji kup Sobie śrubkę odpowietrznika nową, bo i tak pęknie przy odpowietrzaniu jeśli nigdy nie wymieniana :) Jak wykluczysz te dwa elementy i nie pomoże, to podmień chłodnicę.

Objawów zniszczonej uszczelki pod głowicą jest wiele, nie muszą być typowe.

vit - 28-05-14, 19:57

spinaczo napisał/a:
vit, przegrzałeś silnik i nikt ci teraz nie odpowie czym to się dla niego skończyło.

Zacznij po najmniejszej linii oporu, wyjmij pompę i sprawdź czy nie jest zużyta. Termostat daj od razu nowy, bo koszt jest śmieszny, kup ori BMW albo Wahlera. Zalej destylowaną i porządnie odpowietrz. LPG nie działa z tego samego powodu co ogrzewanie, układ jest zapowietrzony. Przy okazji kup Sobie śrubkę odpowietrznika nową, bo i tak pęknie przy odpowietrzaniu jeśli nigdy nie wymieniana :) Jak wykluczysz te dwa elementy i nie pomoże, to podmień chłodnicę.

Objawów zniszczonej uszczelki pod głowicą jest wiele, nie muszą być typowe.


Dzięki za info tak uczynie, co dalej się okaże poinforumje :padam:

vit - 30-05-14, 18:52

Panowie Pompa dobra, jakieś pomysły co może być dalszą przyczyną nie chłodzenia silnika?
vit - 30-05-14, 21:15

Sorki za powielanie postów ale nie widzę edycji.
Mam pytanie, pompę mam luzem, jest cała wygląda na dobrą, jest jeszcze fabryka :oczy: po tylu latach i takim przebiegu. Wychodzi na to że termostat chyba nawalił. Jak sądzicie? Jezeli to termostat polecacie jakiś sprawdzony dobry, nie zależnie od ceny? Co dalej wymienić by grało. Dodam że kręce duże kilometry, autostrady i rozwijam sporę prędkości

spinaczo - 01-06-14, 00:07

Przecież pisałem jaki kupić...
Kensey - 01-06-14, 09:19

vit napisał/a:
Sorki za powielanie postów ale nie widzę edycji.
Mam pytanie, pompę mam luzem, jest cała wygląda na dobrą, jest jeszcze fabryka :oczy: po tylu latach i takim przebiegu. Wychodzi na to że termostat chyba nawalił. Jak sądzicie? Jezeli to termostat polecacie jakiś sprawdzony dobry, nie zależnie od ceny? Co dalej wymienić by grało. Dodam że kręce duże kilometry, autostrady i rozwijam sporę prędkości


wahler.

vit - 13-06-14, 13:04

Koledzy mam problem termostat wymieniony pompa wymieniona visco nowe i nadal nie chłodzi. Chłodnica gorąca węże gorące, twarde temperatura w pionie i zero reakcji. Czy to źle odpowietrzania układ? Może czujnik temperatury padnięty. Macie jakiś pomysł porady?
dzordz - 13-06-14, 18:34

vit napisał/a:
Koledzy mam problem termostat wymieniony pompa wymieniona visco nowe i nadal nie chłodzi. Chłodnica gorąca węże gorące, twarde temperatura w pionie i zero reakcji. Czy to źle odpowietrzania układ? Może czujnik temperatury padnięty. Macie jakiś pomysł porady?

Miałem ostatnio tak samo m52b28,
termostat nowy ,wskazówka temp idealnie w pionie ,
jak się okazało blok pusty
zalej płynem blok ,a na pewno za działa :)
zlokalizuj przewód wodny który wchodzi w blok
ja zalewałem przez wężyk od chłodzenia przepustnicy ,za
zalałem i dział od razu :yeah:

vit - 14-06-14, 08:42

Przegoniłem samochód, dostał dość po obrotach, nagle, ciepło z nawiewów, LPG się włączyło, wszystko cacy, po chwili, ciepła brak, temepratura rośnie, węże spowrotem puchnął zbiornik również.
dzordz - 14-06-14, 09:40

Blok jest pusty ,zalej go
węże puchną bo termostat nie otwiera ,przerabiałem to ,zelej blok i bedzie działać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group