Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - [e36] Remont silnika czy swap?

Adler - 15-11-10, 19:29
Temat postu: [e36] Remont silnika czy swap?
Witajcie
Mam problem i myślę że pomożecie mi go rozwiązać. Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie. Myślę ze to kres tego silnika, mam teraz poważny dylemat. W grę wchodzi albo kapitalka obecnego silnika albo swap, myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18. Czytałem właśnie o tych silnikach i nie wyczytałem żeby były trudności jakieś w swapie, czy tak osprzęt jest plug&play co do mojego M40?

Myślę też nad jakimś R6, ale z tego co czytałem to tam inne skrzynie, mosty, stabilizatory.
Czy może ktoś mi doradzić co robić teraz? Silniczek sobie mogę wstawić do garażu i dłubać do wiosny tak żeby wszystko grało na cacy jeśli miał bym jakiś kupić.

Dzięki za wszystkie posty. :piwo:

seniorita - 15-11-10, 19:31

Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu? Czy masz jakaś konkretniejszą diagnozę?

Adler - 15-11-10, 19:40

Mam w rodzinie mechanika, oglądaliśmy silniczek. Jego zdaniem można się pakować w naprawę tego, ale nie wiadomo co mi wyskoczy jeszcze w koszty, więc jeśli ten miał bym robić to lepiej zrobić raz a porządnie. Przeszłość auta wskazuje na to że nie dbano ani o serducho ani ogólnie o autko.
Dlatego też pytam was co o tym sądzicie?

jacusbmw - 15-11-10, 19:42

Dokładnie,tak jak Seniorita napisała,zdiagnozuj co mu naprawdę dolega,a potem zakwailifikujesz to do naprawy czy wymiany. :)
Maciek - 15-11-10, 19:55

jesli klekocze to pewnie wałek lub popychacze, ciezkie odpalanie to raczej przyczyna uszkodzenia jakiegos elementu osprzetu, dobry fachowiec od BMW ogarnie te sprawy kosztem max 500 zł

jak swapować to M44B19 lub M52B28

piewszy ze wzgledu na prostote operacji i niski koszt, drugi ze wzgledu na super osiągi i mozliwosc dosc latwego podniesienia mocy o 20-25 km

SlaVkoEg - 15-11-10, 19:56

Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.

Adler napisał/a:
myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18.


Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.


seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu?


Zaufaj, ze tak :D Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho.

cartonik - 15-11-10, 19:58

Najpierw Podjedz kolego do kogoś kto sie na Tym zna bo popatrzeć to kążdy może.


Jeżeli chodzi o swapa to tak jak koledzy wyżej :)

lolejko - 15-11-10, 19:58

Adler, pewnie ci przepływka padła, albo przewód czy świeca niedomaga. Posprawdzaj wszystko i dopiero się zastanawiaj nad remontem.
Krolu - 15-11-10, 20:17

SlaVkoEg napisał/a:
Ja też stoję przed tym dylematem. Jestem już przekonany do swapa na M42B18, miedzy innymi dlatego ze jest to najłatwiejszy swap. Najpierw brałem pod uwagę naprawę M40 ale chcąc dobrze zrobić to trzeba wydać ponad 1000zł no i nie będzie takiego efektu jak swap na IS-a.

Adler napisał/a:
myślę nad M43B18, M42B18 lub M44B18.


Trochę poczytałem o tym problemie i myślę, że najlepsza opcja to M42 zwłaszcza, ze większość osprzętu pasuje z M40. Nie wiem jak jest z M43 ale pewnie koszty zbliżone co do M42, a efekt gorszy. M44 ma EWS i podobno jest z tym problem.


seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Mianowicie zaczyna dolegać coś mojemu m40, klekocze ciężko pali, gaśnie.


I to według Ciebie powód do kapitalnego remontu?


Zaufaj, ze tak :D Mój już dosyć mocno klekocze (choć słyszałem gorsze klekotanie w tych silnikach) i męczy to strasznie ucho.


M43 tez maja EWS :)

Adler - 15-11-10, 20:23

Od zakupu zrobiłem dolot od filtra do kolektora, bo guma była dziurawa jak ser szwajcarski, miałem nadzieje że to lewe powietrze przyczyną lecz nie. Wymieniłem kopułkę oraz palec bo były wyjarane strasznie, przy okazji wymiana świec. Nic nie dało, dalej ciężko pali, trudno utrzymać go na zimnym na obrotach, jak się zagrzeje to lubią mu falować obroty i ciężko go zapalić. Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min. Strasznie klekocze, czy to zimny czy to ciepły.

Więc albo pakuje dalej się w koszta albo swap, widzę że zdania są podzielone.

seniorita - 15-11-10, 20:26

Adler napisał/a:
Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min.

To niefajnie, ale może wystarczy wymiana uszczelniaczy

A jakie wyniki podłączenia do kompa?

Adler - 15-11-10, 22:38

Komp raz nic nie wykazał, a raz zdarzyło się że niby przepływka walnięta. A tak nic nie pokazuje.
kazikm3 - 15-11-10, 22:45

seniorita napisał/a:
Adler napisał/a:
Bierze olej, od czerwca zjadło przedziałkę od max do min.

To niefajnie


Seniorita pokręć swojego kapsla 1,2,3 do odcinki to gwarantuję Ci, że też weźmie ;)

seniorita - 16-11-10, 07:29

kazikm3 nie bierze :P

a tak w temacie to jednak za dużo tego oleju

no_limit - 16-11-10, 08:44

Mysle że to jeszcze zależy od przebiegu w tym okresie... ;) od czerwca mineło prawie pół roku.. czyli ja robie w tym okresie ponad 10000 km... na taki odcinek zjedzone ok 1l oleju to nie jest dużo... natomiast jak było przejechane 1000 km i to silnik zjadł ten olej to dobrze nie jest... ale to ni oznacza że kapitalka jest potrzebna. Swap może wyjść taniej, ale kto wie czy nie kupisz silnika który też będzie wciągał olej :kij:
seebba - 16-11-10, 12:13

SWAPUJ nie ma co reanimować tego m40 ,szkoda kasy ...
swap swap swap....

kazikm3 - 16-11-10, 12:16

seniorita napisał/a:
kazikm3 nie bierze :P

a tak w temacie to jednak za dużo tego oleju


seniorita nawet w instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że może wziąć olej :P

seniorita - 16-11-10, 12:48

kazikm3 napisał/a:
seniorita nawet w instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że może wziąć olej :P


może to nie znaczy, ze musi, a ubytki nie zawsze świadczą od tego że bierze :P

kazikm3 - 16-11-10, 13:28

seniorita napisał/a:
kazikm3 napisał/a:
seniorita nawet w instrukcji obsługi samochodu jest napisane, że może wziąć olej :P


może to nie znaczy, ze musi, a ubytki nie zawsze świadczą od tego że bierze :P


chyba nie chcesz powiedzieć że jeździsz jak emeryt 2500 rpm max :lol:

seebba - 16-11-10, 13:46

kazikm3 napisał/a:
chyba nie chcesz powiedzieć że jeździsz jak emeryt 2500 rpm max :lol:

bez urazy dla posiadaczy ale jak sie ma m40 to niema czym nawet pojeżdzić,no chyba ,że po bułki do sklepu....

kazikm3 - 16-11-10, 14:28

seebba napisał/a:
kazikm3 napisał/a:
chyba nie chcesz powiedzieć że jeździsz jak emeryt 2500 rpm max :lol:

bez urazy dla posiadaczy ale jak sie ma m40 to niema czym nawet pojeżdzić,no chyba ,że po bułki do sklepu....


nie wiem jak jeździ m40 ??

na razie miałem m10,m50b25 i mam m43b19tu
to że mam r4 a nie r6 nie znaczy że jestem gorszy :no:

seebba - 16-11-10, 14:55

kazikm3 napisał/a:
to że mam r4 a nie r6 nie znaczy że jestem gorszy :no:

nie chodzi mi tu o r4 czy r6 tylko o konstrukcje silnika ,nowocześniejsze rozwiązanie,np.łańcuch....
m40 jest na pasku i to przeżytek jak dla mnie....wszystko co na pasku jest :no:

kazikm3 - 16-11-10, 16:04

to trzeba było tak od razu :ok:

łańcuch to łańcuch :cwaniak2:

_sebcio_ - 16-11-10, 17:14

mi w m40 też już zaczyna się to co w każdej m40 i co ? mam swap robić ?? :no: pojadę do Pana z Aleksandrowa mam nie daleko i m40 będzie śmigać jak nówka. nie wiem jak w e36 ale w e30 coupe 1.8 daję radę nie tylko po bułki :cwaniak:

kolega wyżej ma 1.8 i też jeździ, wiadomo łańcuch nie trzeba wymieniać ale czy koszt rozrządu m40 jakiś wielki ?? otóż nie :)

większość aut ma pasek dla mnie plus oczywiście na łańcuch

z tym braniem oleju zależy ile km i czy gdzieś sobie nie leci

orzel_totti - 16-11-10, 19:01

jak bierze olej to uszczelniacze a żeby to porządnie zrobić to trzeba zdjąć głowice i dać ją do zakładu gdzie dotrą zawory itd do tego części i wychodzą grube pieniądze. ja mam m40 w e30 i śmiało mogę powiedzieć że ten silnik to totalna porażka w przyszłym tygodniu swap na m20 :5: chodź niestety autko sprzedaje koledze :(
Adler - 16-11-10, 19:09

No autko jeździło nie zadużo, codziennie do szkoły i z powrotem to jakieś 5km razem plus jakiś wyjazd to liczę niech 7 od pon do piątku, w weekendy około 35km przez pół roku, z czego i tak miesiąc już stoi bo do przeglądu było przygotowywane. Więc wydaje mi się że dużo nie zrobilem km.

Jest to moje drugie autko, a jeździłem już wieloma i jak na mój gust daje rade to m40, ale to nie o to chodzi tylko o koszty. Bo jak bym miał pieniędzy wór to bym szukał sobie odrazu najmocnieszego M3.

Wydaje mi się że najlepszą opcją będzie swap na jakieś M42. Robił już ktoś coś takiego? Moze ma ktoś jakieś rady, wskazówki?

krzysiek8833 - 16-11-10, 19:15

Adler, yeahman robił takiego swapa, podbij do niego ;)
orzel_totti - 16-11-10, 21:29

Adler, żadna filozofia wsadzasz drugi silnik tylko mocowanie na zespół cewek trzeba dorobić. zależy jakie M42 kupisz bo te ciut nowsze ale nie M44 miały pasek wieloklinowy to ze swoim osprzętem nie podejdziesz. zostaje ta sama chłodnica, wisko, skrzynia, zegary, rozrusznik i takie pierdoły różne. Nowy silnik musisz kupić najlepiej z osprzętem, wiązką i kompem. No i troche pracy i bedzie lala :ok: A no i kupując IS'a M42 nie kupuj silnika z palet tylko z auta w którym silnik chodzi posłuchaj rozrządu przy 2500rpm, zobacz czy nie miesza wody z olejem, niech pochodzi czy sie nie grzeje i sprawdz czy nie bierze oleju.
Kondzio811 - 17-11-10, 00:11

Panowie M40 to przecież konstrukcja BMW, Więc jak wogóle możecie mówić ,że jest zła????

A już bardziej w temacie ja też bym swapował jak już na M42.Oszczędny i mocniejszy od tego co masz.także remont nie da ci tyle satysfakcji co swap. Jeżeli byś szukał dobrego motoru to kolega Moli e36 ma taki silnik i z tego co wiem w niezłym stanie, bo jeździło to jak wściekłe.

Jeździłem M44B19 w E46 i przy moim M40 to sobie może postać jedynie, także tego nie polecam.

lolejko - 17-11-10, 09:43

Kondzio811 napisał/a:
Panowie M40 to przecież konstrukcja BMW, Więc jak wogóle możecie mówić ,że jest zła????

Bo nie jest zła i wbrew pozorom jest bardzo odporna na idiotów.
Jedyna wada klepiące hydropopychacze, ale to w niczym nie przeszkadza tyle, że klepie. Jak kogoś denerwuje w 300zł robi konwersję z M43 kowadełek.
Co do wycierających się wałków to też ludzie przesadzają, bo jak się wałek wytarł, to już przebieg jest olbrzymi. Przerobiłem 3xM40 i w żadnym wałek nie był wyjechany, a w najdłuzszym przebiegu miał 350tysi i nie wiadomo czy jeszcze nie cofany, a na bank wałek był ori. Pasek też nigdy nie strzelił, bo się wymienia i jest spokój. W tym silniku nie ma co się sypnąć, chyba że przepływka, ale to już wina LPG Tanie częsci, obsługa prosta. Normalny silnik i wbrew pozorom wytrzymały. Jak M40cha się sypneła, to znaczy że jest zajechana jakimś słabym olejem lub skatowana do bólu.

///ESIU - 17-11-10, 10:10

m40 nie jest takie złe poza klekotaniem ogólnie jak lolo powiedział cieżke do zaje!ania

zależy co chcesz od życia jesli satysfakcjonuje cie 115km to rub remont

moli od nas z forum ma ISa do sprzedania w bardzo dobrej kondycji, ma tez reszte gratów wiazke idt wszystko co potrzebne by zrobic tip top, ja bym sie nie zastanaiwał ni chwili tym bardziej ze silnik pewny

lolejko - 17-11-10, 10:22

///ESIU napisał/a:
moli od nas z forum ma ISa do sprzedania w bardzo dobrej kondycji, ma tez reszte gratów wiazke idt wszystko co potrzebne by zrobic tip top, ja bym sie nie zastanaiwał ni chwili tym bardziej ze silnik pewny

I to chyba jest najlepszym w miarę wyjściem. Tez potwierdzam, że jednostka Moliego jest dobra i chyba można się jeszcze przejechać, o silnik w aucie :D

Adler - 17-11-10, 23:11

Bardzo chętnie skorzystał bym z okazji, ale budżet jeszcze słaby. Trzeba trochę dozbierać i będę szukał. A wolę wcześniej już nazbierać info, dlatego temat no i musiałem wybrać co robić.

Czyli podsumowując do swapa potrzebne mi będzie:
-silnik m42b18 z kompletnym dolotem(przepływka inna?)
-DME z m42 razem z wiązką(może ktos zapodać schemat z realoem tej wiązki?)
-cewki z m42
-kolektor z m42

Skrzynia podejdzie, rozrusznik też jak już ktoś pisał, a co z alternatorem? Wystarczy taki jak w m40?
Co z zbiorniczkiem do wspomagania, czy tylko jest przesunięty do przodu czy coś z układem jest inaczej?
Chłodnica i wisko z m40?
Wężyki do podcisnienia takie same?
Oczywiście przydały by się inne heble na przód zmiana tylko na wentylowane tak jak w IS, wszystko p&p?
Co z tylnymi heblami, napewno tarcze ale co potrzeba do zmiany?

///ESIU - 18-11-10, 07:13

Adler napisał/a:
Bardzo chętnie skorzystał bym z okazji, ale budżet jeszcze słaby. Trzeba trochę dozbierać i będę szukał. A wolę wcześniej już nazbierać info, dlatego temat no i musiałem wybrać co robić.

Czyli podsumowując do swapa potrzebne mi będzie:
-silnik m42b18 z kompletnym dolotem(przepływka inna?)
-DME z m42 razem z wiązką(może ktos zapodać schemat z realoem tej wiązki?)
-cewki z m42
-kolektor z m42

Skrzynia podejdzie, rozrusznik też jak już ktoś pisał, a co z alternatorem? Wystarczy taki jak w m40?
Co z zbiorniczkiem do wspomagania, czy tylko jest przesunięty do przodu czy coś z układem jest inaczej?
Chłodnica i wisko z m40?
Wężyki do podcisnienia takie same?
Oczywiście przydały by się inne heble na przód zmiana tylko na wentylowane tak jak w IS, wszystko p&p?
Co z tylnymi heblami, napewno tarcze ale co potrzeba do zmiany?


wszystko jest inne i musisz dawać z isa, dla tego kupno gratów od moliego to super okazja bpo on nie sprzedaje samego gołego silnika tylko całutki zestwaw co tylko bedzie potrzebne

lolejko - 18-11-10, 07:45

Cytat:
Czyli podsumowując do swapa potrzebne mi będzie:
-silnik m42b18 z kompletnym dolotem(przepływka inna?)
-DME z m42 razem z wiązką(może ktos zapodać schemat z realoem tej wiązki?)
-cewki z m42
-kolektor z m42

To wszystko musisz kupić.
Adler napisał/a:
Skrzynia podejdzie, rozrusznik też jak już ktoś pisał, a co z alternatorem? Wystarczy taki jak w m40?

Alternator będziesz mieć zapewne razem z silnikiem.
Adler napisał/a:
Co z zbiorniczkiem do wspomagania, czy tylko jest przesunięty do przodu czy coś z układem jest inaczej?

Bez problemu to spasujesz.
Cytat:
Chłodnica i wisko z m40?

Może zostać z M40, bo chłodnica nie różni się dużo.
Adler napisał/a:
Oczywiście przydały by się inne heble na przód zmiana tylko na wentylowane tak jak w IS, wszystko p&p?
Co z tylnymi heblami, napewno tarcze ale co potrzeba do zmiany?

Na upartego możesz zostawić z M40, ale żeby zmienić heble wystarczy zmienić tarcze i jarzma z zaciskami, ale zaciski nie jestem pewien czy nie są takie same.
Jakbyś kupił od moliego silnik, to wszystkie graty byś miał razem z ISa.
dogadaj się z nim podejżewam, ze dużo nie będzie chcieć. Ma zdrowy silnik i naprawdę masz okazję w dobrej cenie kupić pewny i sprawdzony silnik.
Dobrze się zastanów, bo rzadko się zdarza kupić zdrowego ISa z możliwością sprawdzenia.

seniorita - 18-11-10, 08:13

lolejko napisał/a:
ale żeby zmienić heble wystarczy zmienić tarcze


a to nie jest przypadkiem tak, że w isie są tylko tarcze? Bo w M40 bębny na tyle.

lolejko - 18-11-10, 08:39

seniorita napisał/a:
a to nie jest przypadkiem tak, że w isie są tylko tarcze? Bo w M40 bębny na tyle.

Tak tak masz rację. mi chodziło o przód. Z tyłu cały wachacz najlepiej zmienić

///ESIU - 18-11-10, 09:23

z tyłu cały wahacz trzeba zmienić inaczej nie da rady, z przodu aby zaciski i jażma
jacusbmw - 18-11-10, 18:54

Niekoniecznie,są M40 z tarczami z tyłu ;)
seniorita - 18-11-10, 18:57

jacusbmw napisał/a:
Niekoniecznie,są M40 z tarczami z tyłu ;)


ale nie w wersji fabrycznej

Marcin08 - 18-11-10, 19:05

seniorita napisał/a:
jacusbmw napisał/a:
Niekoniecznie,są M40 z tarczami z tyłu ;)


ale nie w wersji fabrycznej


są fabrycznie ale nie w wersji z niemiec

jacusbmw - 18-11-10, 19:06

seniorita napisał/a:
jacusbmw napisał/a:
Niekoniecznie,są M40 z tarczami z tyłu ;)


ale nie w wersji fabrycznej
Ja mam takie u siebie i są fabryczne ,wersja krajowa Francja.
Monster325 - 18-11-10, 21:47

Ja od siebie dodam że raz już robiłem remont 1.8 M40 i to był ostatni remont jaki będe robił w :bmw: tylko swap i raczej na większy motor bo kase nie wiele większa od remontu a efekty są! Byle ten silnik był pewny i możliwość sprawdzenia była jak w tym przypadku. Kase można pożyczyć lub dogadać się ze sprzedającym a okazja żadko się trafia już pare razy się o tym przekonałem ;) ale zrobisz oczywiście jak zechcesz :ok: Powodzenia!
x_e_o_n - 18-11-10, 21:50

nie oplaca sie robic remontu !! !!! koszt zrobienia samej gory z walkiem to kwoty zedu 2000 pln mam kompletny silnik M40 do sprzedania cichy przy odpalaniu na zimnym ...... szkoda kasy na remont $ cylindrow
Mroku - 20-11-10, 07:49

Ja bym naprawiał M40.
http://www.youtube.com/watch?v=NZPEl5rtLAs

mac433 - 20-11-10, 21:25

Ja również polecam remont, robisz i wiesz, że to co masz pod maską jest pewne.
Mniej pieprzenia się niż ze swapem, kombinowanie co pasuje, co nie itd.
Sam zrobiłem remont i gra, silniczek chodzi jak trzeba - równo i cichutko
Kupisz motor i się zacznie ruletka.
W zapewnienia nie ma co wierzyć bo każdy sprzedawca tak gada. :lol:

cartonik - 21-11-10, 10:01

Cytat:
Ja również polecam remont, robisz i wiesz, że to co masz pod maską jest pewne.
Mniej pieprzenia się niż ze swapem, kombinowanie co pasuje, co nie itd.
Sam zrobiłem remont i gra, silniczek chodzi jak trzeba - równo i cichutko
Kupisz motor i się zacznie ruletka.
W zapewnienia nie ma co wierzyć bo każdy sprzedawca tak gada. :lol:


Ale to jest M40 w Takim motorze Kompletnie bym nie robił Remontu! Co innego w M42 lub M43. Kompletnie nie opłaca sie w Tym silniku robić remontu.

Mroku - 21-11-10, 14:59

Wam wszystkim nic sie nie opłaca. Na laminaty, spojlery, niebieskie diody i tłumiki jak komin macie kasę. Tylko jak remont silnika się szykuje to pieprzycie o swapach ma M3, albo żeby wlać motodoktor. Do jasnej cholery, M40 to świetny motor. Jeżeli ktoś ma wątpliwości to zapraszam na jazdę próbną tym "parszywym" M40.
cartonik - 21-11-10, 15:18

Panie ale wydać 2000zł na remont M40 To lekka przesada To wole kupić 4 silniki po 500zł ;] Pozdrawiam :cwaniak2:
jacusbmw - 21-11-10, 15:27

nie wiem skąd takie koszta?Wałek i dzwigienki plus regulatory to 800zł.Dodać uszczelki i robotę to tak będzie taniej i cała góra nowa. ;)
cartonik - 21-11-10, 20:56

jacusbmw napisał/a:
nie wiem skąd takie koszta?Wałek i dzwigienki plus regulatory to 800zł.Dodać uszczelki i robotę to tak będzie taniej i cała góra nowa. ;)


hmmm a co Ty myślisz ze jakiś mechanik bedzie to robić za darmo? a gdzie szlif? liczyłeś Wypadało by zrobić przy remoncie silnika prawda? Wyjdzie 2000zł jak nie wiecej wiec nie czaruj. Nowe świece przy okazji nowy olej kable jak robić remont no to robić prawda? :cwaniak2:

Mroku - 22-11-10, 11:20

M40. poza hydrauliką i paskiem rozrządu to jest to samo co m43. Dlaczego twierdzicie że w M43 remont się opłaca, a w M40 już nie ?! Takie rzeczy jak kable i świece zmienia się regularnie czy robi się remont, czy nie. Nie dodawajcie niepotrzebnych kosztów. Jeżeli dół jest zdrowy to na co szlif robić? Zrobić górę i jazda dalej! W zasadzie to zawsze tłuką się najmocniej dźwigienki bo wyciera się w nich dołek w miejscu kontaktu z wałkiem. Wymiana samych dźwigienek pomaga w 90% przypadków klekotania rozrządu w M40. Dla was wystarczy że zacznie komuś M40 cykać delikatnie to już doradzacie swapy, złomowanie, motodoktora, albo remont za 2000.- Ludzie! Opamiętajcie się!
///ESIU - 22-11-10, 12:09

jak ktos umie liczyc kase to wsadzi b2,8 i wyjdzie go cała ta przyjemnosc na zero, nie dołozy nic
SlaVkoEg - 22-11-10, 18:16

Ja jak liczyłem na swoim silniku to jeżeli miałbym zrobić to dobrze to koszt prawie jak swap na M42. Chcąc robić remont swojego M40 musiałbym kupić pasek, rolki, napinacz bo już się zbliża wymiana do tego popychacze, wałek, dźwigienki, pewnie w trakcie wyjdzie że przydałoby się jeszcze wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i jakieś duperele. Ratuje mnie to, że zrobiłbym to sam a jak nie to mechanik pewnie ze 300zł by wziął, więc tak czy inaczej wychodzi powyżej 1000zł. Za tyle można kupić M42. Z drugiej strony to resztę mam dobrą bo poza tym, że klekocze to nic złego się z nim nie dzieje więc jak nie znajdę dobrego M42 to naprawie swoje M40. Kolega pisze, że pali mu sporo oleju tak więc pewnie i dół do remontu i trochę jest w gorszej sytuacji, ale bez oględzin można sobie gdybać.

http://moto.allegro.pl/bm...1289521596.html


http://moto.allegro.pl/wa...1296808427.html

Tak poza tym to czy ten zestaw wałka z popychaczami itp. jest wart tych pieniędzy? Czy ta firma Motive ma dobre produkty?

SlaVkoEg - 22-11-10, 20:37

Mroku napisał/a:
Wyobrażam sobie, jak zadowolony jest ubezpieczyciel, który w razie wypadku ma pretekst do tego żeby nie zapłacić ani grosza ze względu na zrobiony szczep silnika.


Nie wiem jak to dokładnie wygląda ale M40 i M42 to przecież ta sama pojemność, a adnotacje co do mocy można sobie zrobić i podejrzewam że to wcale nie wielki koszt aby dowód zmienić. Czemu jesteś taki anty co do swapa?

///ESIU - 22-11-10, 20:45

z 4cylindrów na 4 cylindry nikt tego nie bedzie sprawdzał. kto Ci udowodni ze silnik jest zmieniony?
x_e_o_n - 22-11-10, 20:47

a po co cokolwiek zmieniac w dowodzie silnik jest traktowany jako czesc zamienna jak jestes taki uczciwy ze chcesz placic wiecej za ubezpieczenie od pojemnosci to zmieniasz w dowodzie jesli uwazasz ze panstwo juz za duzo ukradlo Ci pieniedzy to nie zmieniasz
SlaVkoEg - 22-11-10, 20:50

x_e_o_n napisał/a:
a po co cokolwiek zmieniac w dowodzie silnik jest traktowany jako czesc zamienna jak jestes taki uczciwy ze chcesz placic wiecej za ubezpieczenie od pojemnosci to zmieniasz w dowodzie


Nie wiem czy to nie dotyczy tego ze musi być ten sam silnik. Pozatym w przypadku zmiany M40 na M42 pojemność się nie zmienia jedynie moc.

///ESIU - 22-11-10, 21:01

kurcze, nikt nie auwazy takiej zmiany ludzie, poza tym to nie jest ferrari ze kazdy bedzie ogladał co tam pod machą

co innego swap z 1,6 na V8 dodatkow 4 cylindry mogą kogos zainteresować ale tak? bezsens

ja mysle nad swapem z m20 na m30 i tak sobie wymysliłem ze jak ktos kiedyś na przeglądzie czy gdzie kolwiek zapyta co ten silnik taki duzy to powiem ze zmieniłem kolektor ssący i już proste, no chyba mi mozna nie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group