Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki

ac_schnitzer - 17-06-08, 10:12
Temat postu: m42b18 - podkrecanie i ulepszanie fabryki
jak w temacie szukam info co i jak zeby uzyskac ciut lepsze osiagi.

mam 1 silnik w aucie i 2 bez bloku,1 tloku i 1 korbowodu lezy w piwnicy, bo wyciagnal kopytko.... ale to dluga historia.


Zbieralem rozne info na ten temat, co by zobic zeby bylo lepiej, ale za duzo tego nie ma.


to co znalazlem

- rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu

- dodac podkladke pod kolektor ssacy

- wyprzedzic walek ssacy, ale o ile stopni

- wstawic sprzeglo jednomasowe - to juz najprawdopodobniej juz mam

- no i na koniec chip



Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?

czy olac to i cieszyc sie tym co mam bo zadne swapy nie wchodza w gre

lolejko - 17-06-08, 11:37

ac_schnitzer napisał/a:
to juz najprawdopodobniej juz mam

Prawdopodobie masz dwumasowe.
ac_schnitzer napisał/a:
rozwiercic o 3mm przepustnice, czy moze ktos mi pokazac na foto jak to zrobic? tzn co rozwiercic w ktorym miejscu

Pewnie zwiększyć średnicę przelotu, ale to i klapkę trzeba by dać większą = większe spalanie.
ac_schnitzer napisał/a:
Ile to moze dac KM i czy wplynie to jakos na osiagi ?

Jakieś max 20KM
Najlepiej wsadzić turbo, Słyszałem, że IS jest podatny na turbo i dzielnie to znosi.
Swap byłb7y najlepszy, ale jak nie chcesz to nie ma co mówić.
Turbo najlepszy przyrost mocy względem kosztów.

ac_schnitzer - 17-06-08, 12:02

znalazlem tylko takie fotki

a o tej podkladce pod kolektor ssacy juz poczytalem, a wyglada ona jak na fotkach:

m42 i m44 maja regulowane kola w standardzie ;) wiec ssacy trzeba o 5stopni wyprzedzic ale po co teog nie wiem...

[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]
[url="http://imageshack.us"][/url]

[ Dodano: Wto Cze 17, 08 12:05 ]
co do uturbiania i swapowania - to nei mam worka pieniedzy na takie zabiegi, ale tu wstawic podkaldke, tam rozwiercic przepustnice przepolerowac kanaly, cyz cos to moge robic, bo mam 2 silnik w czesciach, i jak cos bedzie nei tak, to zawsze moge wstawic oryginalne czesci ;)


do tego znalazlem schemat conversji przeplywki z klapkowej na taka jak maja rzedowe 6 ;)

lolejko - 17-06-08, 14:19

No próbuj próbuj zawsze coś może się uda.
Tylko musisz mapę później do tego wszystkiego dograć, bo bez tego to tylko straty będą.
Przestawienie kąta na wałku chyba da wcześniejsze i dłuższe spalanie mieszanki w komorze spalania i przez to większe sprężanie, ale to tylko tak gdybam.

no_limit - 17-06-08, 15:42

Może to Ci coś pomoże...

http://www.yeahman.nazwa....topic.php?t=253

mucha - 17-06-08, 19:00

moje mody to :
- wentylator el. zamist wisko
- regulator cisnienia paliwa 3.5 bara (seryjny 3.0 bara)
- portowanie dolotu
- wkladka K&N
- kolektor wydechowy 4-1 (seryjny 4-2-1) + wydech liczony pod silnik na przelocie
- chip - odcinka 7 tys rpm a jak ze srodkiem obrotow i dolem to trudno powiedziec

2 projekty n/a
http://www.bmw-syndikat.d...p?TOPIC_ID=2723
http://forums.bimmerforum...ad.php?t=433471

teoretyczne rozwazania
http://www.m42club.com/fo...read.php?t=2971

ac_schnitzer - 17-06-08, 20:30

mucha, ile dzieki temu zyskales ??
lolejko - 17-06-08, 21:41

mucha napisał/a:
- wentylator el. zamist wisko

Jak to rozwiązałeś tzn. elektronicznie.
Skąd bierze np informację, że temperatura skoczyła i musi się załączyć?

Don.Wojciech - 17-06-08, 21:46

lolejko, wstawia sie czujnik temperatury w chłodnice, jest nawet na niego miejsce (u kumpla m m40 widziałem ze chłodnica jest taka sama jak u mnie i jest otwór na czujnik zaślepiony) :)


co do polerowania kanałów to już to przerabiałem (w kazdym moim pojeździe mechanicznym :lol: ) warto sie pobawić dla zabicia czasu :)


daje linka żeby można było sobie o tym trochę poczytać ( jeszcze z czasów kiedy latałem Escorciakiem 2.0 turbo)
http://www.capri.pl/forum/51114

ac_schnitzer - 17-06-08, 21:46

lolejko - wkrecasz czujnik w chlodnice o ile masz miejsce ;) po lewej stronie za lampa powinno byc ;)

jesli nei ma to trzeba nagwintowac lub zamontowac gdzies indziej czujnik, widzialem jzu patenty, ze jest adapter na wezu gornym idacym do chlodnicy z wkreconym czujnikiem.

najlepiej czujnik oryginalny, bo on ma chyba 2 predkosci silnika ;)

do tego potrzebujemy troszke kabla i przekaznik i troszeczke czarnej peszelki i mamy elektryczny wentylator ;) ktory za ok 200-300zl mozemy kupic na allegro

lolejko - 17-06-08, 21:57

Okiej wielkie dzięki. Ja myślałem, że ten czujnik co daje znać wskazóweczce w zegarach, że może pełnić tą funkcję. Nawet to jest proste. :D
ac_schnitzer - 18-06-08, 16:17

lolejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?

bo ladny tutorial MUCHA napisal, ze zdjeciami.

lolejko - 18-06-08, 18:57

ac_schnitzer napisał/a:
olejko, ty jako moderator mzoe zadzialaj i przeneis ten opis przerobki do dzialu zrob to sam ?

Zrobione. No też tak pomyślałem! :D
Link jak by ktoś chciał do tematu muchy Instalcja wentylatora zamiast Visca

ac_schnitzer - 21-06-08, 23:14

no dobra my tu o wentylatorze, a jak sprawa podkrecania fabryki i m42 ??

czy ktos mzoe cos dodac od siebie w tym temacie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group