Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Problem z regulacją IIgen BMW 325i

grzesiek2304 - 19-02-11, 12:19
Temat postu: Problem z regulacją IIgen BMW 325i
Witam auto to BMW e36 325i instalacja KME Bingo-M, reduktor Tomasetto Blue Star 140HP.
miałem duże problemy z falowaniem wolnych obrotów na gazie.

Zrobiłem troche testów... wymontowałem silnik krokowy od gazu i wstawiłem register, regulacje zrobiłem według informacji z internetu czyli po kolei:
-ustawiłem silnik na 3tyś obrotów i dokręcałem śrubę aż zaczeły spadać obroty po czym odkręciłem o jeden obrót
-wkręciłem śrube od czułości membrany, wkręcałem śrube od regulacji wolnych obrotów, aż silnik zaczął kulawić
-wykręciłem śrubke od czuł. membrany aż silnik zaczął równo pracować.

Teraz silnik na wolnych obrotach już nie faluje, chodzi równo, ale do czasu. Po kilku minutach postoju silnik zaczyna kulawić - przerywać jakby brakowało mu gazu.
Jeśli wykręce śrubke od reg. wolnych obrotów to wtedy zacznie falować.

Podłączyłem multimetr pod sonde lambda i na benzynie cały czas oscyluje a na gazie jest tak:
- na wolnych obrotach stoi na 0.86V
- do ok 3000 obr/min stoi na 0.1V
- powyżej 3000 - 3500 obr/min zaczyna oscylować
- gdy postoi dłużej na biegu jałowym to sonda spada na 0.1-0.2V i silnik przerywa.

Nie mam już pojęcia co z tym zrobić, może reduktor jest za słaby i nie daje rady dostarczyć odpowiedniej ilości gazu? przypomne że to Tomasetto Blue Star 140hp.
Z tego co wiem to jeśli będe jeździł na takiej mieszance to będą sie wypalały gniazda zaworowe prawda?
Naprowadzcie mnie prosze jak to wszystko ustawić i dojść do ładu

MIKUr1 - 19-02-11, 12:43

II generacja w M50 :O Ja do M20 nawet nie chce tego pakować. Nie za słaby masz ten reduktor? Mikser gdzie jest wsadzony i jaka średnica wewnętrzna?
grzesiek2304 - 19-02-11, 12:56

no właśnie wydaje mi sie że za słaby, mikser przed przepustnicą wewnątrz rury dolotowej, średnicy nie znam
MIKUr1 - 19-02-11, 13:58

Na bank za słaby. Emulator wtrysków masz? Od początku Ci się to dzieje, czy od jakiegoś czasu?
grzesiek2304 - 19-02-11, 14:03

emulator wtrysków jest, od początku tak jest
eCo^ - 19-02-11, 14:25

za słaby reduktor, dobiera się zawsze reduktor z ok 20% wyższa mocą, czyli w twoim wypadku jakieś 230-250 KM
mieszanka za uboga, jak będziesz tak dalej jeździł to wymienisz zawory

grzesiek2304 - 19-02-11, 14:27

eCo^ napisał/a:
za słaby reduktor, dobiera się zawsze reduktor z ok 20% wyższa mocą, czyli w twoim wypadku jakieś 230-250 KM
mieszanka za uboga, jak będziesz tak dalej jeździł to wymienisz zawory

tego sie właśnie bałem

spinaczo - 19-02-11, 14:36

Wywalić reduktor, wstawić nowy a najlepiej dać 4 gen.
grzesiek2304 - 19-02-11, 14:49

jaki reduktor byłby najlepszy?
spinaczo - 19-02-11, 15:07

Kup jakąś używkę instalkę 4 gen z prawdziwego zdarzenia, jeśli nie masz kasy.... to już nie te czasy, żeby bawić się w wybuchy.

Na reduktorze który masz pewnie to auto by jeździło (czytaj toczyło się), pytanie tylko "jaki jest jego stan" ?

MIKUr1 - 19-02-11, 16:39

eCo^ napisał/a:
jak będziesz tak dalej jeździł to wymienisz zawory
Albo całą głowice. Nawet w M50 potrafi pęknąć.
E30 ROST - 19-02-11, 23:55

zalezy jak obroty faluja jak jakies 150 obr to znaczy ze sonda pracuje jak powinna i nalezy sie tylko lekka regulacja !! w m50 nie musimy na sile montowadc sekwencji wystarczy tak zwany starting protekting urzadzenie do wypalaniu gazu przy gaszeniu by przy odpalaniu wylacznie na benzynie co by nie kichalal i nie chciala przeplywki zepsuc
grzesiek2304 - 20-02-11, 09:23

E30 ROST napisał/a:
starting protekting urzadzenie do wypalaniu gazu przy gaszeniu

fakt, spełnia to role, ale jest lipne, gasisz silnik, a on jeszcze robi pyr pyr - telepie całym całym autem i po chwili gaśnie - takie coś odpada. Mam założone dwie klapy w kolektorze i one robią swoją robote. Falowania już sie pozbyłem, udało mi sie ustawić tak że teraz równo chodzi, ale martwi mnie to że auto chodzi na ubogiej mieszance i nie da rady jej podnieść i moje pytanie czy to aby na pewno od tego że za słaby reduktor...

E30 ROST - 20-02-11, 09:30

zatkaj troche powietrza !! ktore zasysa silnik jakas zwezka czy cus! no chyba ze masz stozek! jak to nie pomoze reduktor do wymiany
grzesiek2304 - 20-02-11, 10:39

po zatkaniu silnik pewnie zacznie mulić?
rozeznałem sie troche po reduktorach i mam zamiar kupić Lovato Super 140KW lub OMVL R90 140KW lub 170KW, do tego blos i myśle że będzie dobrze

bmkamill - 20-02-11, 12:47

ten reduktor nie koniecznie musi być za słaby niektórzy zakładają mniejszy mikser zeby wymusic dawkę lpg tylko wiadomo ze gdy za bardzo wymusza to na wolnych obrotach po czaasie zacznie zalewac spróbuj wyjac mikser i daj do tokarza niech ci roztoczy jakies 2-3mm
MIKUr1 - 20-02-11, 20:10

Lovato Super, dobry reduktor. Znajomy ma i pięknie hula. Ile dasz za reduktor i blosa? Nie lepiej używka sekwencja wyjdzie?
grzesiek2304 - 20-02-11, 20:45

jakieś 600zł za nowke blosa i reduktor, za tyle używki raczej nie kupie, na allegro każdy sobie ceni i dochodzi ryzyko że coś okaże sie do wymiany...
E30 ROST - 20-02-11, 21:13

ja bym wybral omvl a jesli chodzi o blosa przejedz sie gdzies do siebie na szrot na pewno maja !! a dysze do blosow ktore zazwyczaj sie wycieraja dokupisz na allegro jakby twoja "nowa " byla troszke przytarta
grzesiek2304 - 20-02-11, 21:20

no właśnie na OMVL sie nastawiłem, z tym szrotem to faktycznie, musze podjechać i zobaczyć

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group