Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Tuning M52b28

rafal-LUBIN - 03-08-08, 11:03
Temat postu: Tuning M52b28
Co można nagrzebać przy tym silniczku zeby wykrzesac z niego jakies rumaki i niutki???
Wiem ze kolektor ssacy z M50b25 moza zaaplikowac czy cos jeszcze???Czego mozna sie spodziewac po zmianie kolektora...gra warta zabawy???

lolejko - 03-08-08, 11:27

Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą.

rafal-LUBIN - 03-08-08, 15:57

czyli moc idzie do góry ale moment spada???hmmm.... a wie ktos jak to sie przeklada na przyspiesznie...czy jest lepsze czy gorsze???poprostu jaki jest stosunek przyrostu koników a spadku niutków
///ESIU - 04-08-08, 00:25

podobno że mimo wszystko idzie lepiej niż na serii.
moment nie koniecznie musi spaśc ale napewno nie urosnie

rafal-LUBIN - 04-08-08, 09:39

aha.jak sie ogarne do konca ze swapem to moze spróbuje zamontowac ten kolektor.
padre - 05-08-08, 15:45

Przy zmianach samego kolektora w każdym aucie jest inna reakcja.
W niektórych moment spada, a w innych jest zły rozkład momentu itd.
Nie wiem czy robić zmianę na chybił trafił się opłaca.
Dodaj regulator ciśnienia paliwa i ustaw na hamowni nową mapę.
Najważniejszy w przyspieszeniu jest moment obrotowy.

Don.Wojciech - 06-08-08, 16:25

Padre dobrze pisze, te bajki z kolektorem z b25 biorą sie ze wsi :)

najlepszym tuningiem jest dołożenie kompresora z mercedesa + plus remaping (ale to musisz ews zdjąć) 260 koni jest na dzień dobry. Ale jeśli już wsadzać kompresor to można zrobić wydech z nierdzewki tylko z tłumikiem końcowym +plus stożek(nie gubisz momentu przy stożku jak w silniku wolno ssącym bo kompresor reguluje przepływ powietrza).

regulator ciśnienia paliwa obowiązkowy na ok 3,5 bara bez kompresora (w serii jest 3)

ogólnie droga zabawa i i tak cudów sie nie osiągnie bez odprężenia silnika :/

Annoth - 06-08-08, 16:37

o, to może mi kotś wyjaśni o co biega z tym odprężeniem silnika, bo jakoś nie kumkam tego
Don.Wojciech - 06-08-08, 16:41

zmniejszenie kompresji, można podnieść głowice ( specjalna uszczelka) albo frezować tłoki. Ale przy takich zabiegach to już powinny być kute części a nie odlewy.
rafal-LUBIN - 06-08-08, 18:41

czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ?? ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej???
Rafal325i - 06-08-08, 18:57

rafal-LUBIN napisał/a:
czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ?? ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej???
Hej.jak sie zdecydujesz na ten kolektor wydechowy to moge ten sam kolektor z tej samej firmy załtwić za 680zł z kosztami wysyłki. mam sklep tuningowy i mam zniżki w tej firmie z kolektorami. miałem jeden na sklepie,jest solidny.miałem zakładać do swojej ale sprzedałem.moge załatwić kolektorki do różnych silników.jutro wstawie liste do czego moge mieć.
Don.Wojciech - 06-08-08, 22:07

ogólnie kolektor jest firmy krzak i żadne ingerencje w układ wydechowy mocy naprawdę nie podniosą bez re mapingu. Na plus mu sie pisze ze ma długie portki zwiec jest szansa ze komora spalania lepiej sie opróżni ze salin i nie zassie z sąsiedniego cylindra.

ja na twoim miejscu zaczął bym od zportowania kanałów. bo widzę ze masz chyba za dużo kasy ze tak wymyślasz :) (bez obrazy oczywiście) zdejmij głowice wypoleruj denka tłoków na lustro ( zapobiegniesz osadzaniu sie nagaru) dotrzyj zawory i splanuj głowice, możesz tez oddać ja do azatowania co wzmocni ja i zapobiegnie uszkodzenia związanym z poważniejszymi przyrostami mocy. przy składaniu załóż nowy rozrząd i możesz o parę stopni go przestawić (silnik straci na elastyczności ale zyska na momencie w górnej fazie obrotów (ala ostre wałki) ale to tylko gdy masz pływające koło (jak np w m44 is).

wiec gdy juz masz tak zrobiona gorę i nie społkałes sie do reszty możesz zająć sie dołem :) kupujesz nad wymiarowe panewki oddajesz wał do szlifu kupujesz kute korbowody i kute tłoki.

i na tym etapie zauważasz ze za tą kasę miał byś już e 36 z 98r M3 SMG :P

nie wiem czemu większość ludzi myśli ze żeby podrasować silnik to wystarczy kupić parę gratów z allegro za 1000zł i już przyrost 70 km i 50 nm :(

takie rzeczy to tylko w erze i fiacie 126p (ale tam nie za 1000zł tylko za maks 300 :) )

Rafal325i - 07-08-08, 15:16

lolejko napisał/a:
Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą.
Niejestem specem ale czytałem że po zmianie kolektora dolotowego od m50b25 moc można uzyskać większą,pewnie ma większą średnice przelotu i dlatego nm.troche spadnie.albo tylko przeniesie sie na wyższe obroty. :)
Don.Wojciech - 07-08-08, 16:05

dokładnie kolego, ma większa średnice, ale trzeba sportować głowice jeżeli już, bo co za sens zwiększać średnicę jak zwęża sie w głowicy ;) Po za tym jaki sens ma zwiększanie ilości powietrza bez zwiększenia dawki paliwowej. momet na pewno przeniesie na wyższą partie obrotów i prawie na pewno spadnie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group