|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - Tuning M52b28
rafal-LUBIN - 03-08-08, 11:03 Temat postu: Tuning M52b28 Co można nagrzebać przy tym silniczku zeby wykrzesac z niego jakies rumaki i niutki???
Wiem ze kolektor ssacy z M50b25 moza zaaplikowac czy cos jeszcze???Czego mozna sie spodziewac po zmianie kolektora...gra warta zabawy???
lolejko - 03-08-08, 11:27
Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą.
rafal-LUBIN - 03-08-08, 15:57
czyli moc idzie do góry ale moment spada???hmmm.... a wie ktos jak to sie przeklada na przyspiesznie...czy jest lepsze czy gorsze???poprostu jaki jest stosunek przyrostu koników a spadku niutków
///ESIU - 04-08-08, 00:25
podobno że mimo wszystko idzie lepiej niż na serii.
moment nie koniecznie musi spaśc ale napewno nie urosnie
rafal-LUBIN - 04-08-08, 09:39
aha.jak sie ogarne do konca ze swapem to moze spróbuje zamontowac ten kolektor.
padre - 05-08-08, 15:45
Przy zmianach samego kolektora w każdym aucie jest inna reakcja.
W niektórych moment spada, a w innych jest zły rozkład momentu itd.
Nie wiem czy robić zmianę na chybił trafił się opłaca.
Dodaj regulator ciśnienia paliwa i ustaw na hamowni nową mapę.
Najważniejszy w przyspieszeniu jest moment obrotowy.
Don.Wojciech - 06-08-08, 16:25
Padre dobrze pisze, te bajki z kolektorem z b25 biorą sie ze wsi
najlepszym tuningiem jest dołożenie kompresora z mercedesa + plus remaping (ale to musisz ews zdjąć) 260 koni jest na dzień dobry. Ale jeśli już wsadzać kompresor to można zrobić wydech z nierdzewki tylko z tłumikiem końcowym +plus stożek(nie gubisz momentu przy stożku jak w silniku wolno ssącym bo kompresor reguluje przepływ powietrza).
regulator ciśnienia paliwa obowiązkowy na ok 3,5 bara bez kompresora (w serii jest 3)
ogólnie droga zabawa i i tak cudów sie nie osiągnie bez odprężenia silnika :/
Annoth - 06-08-08, 16:37
o, to może mi kotś wyjaśni o co biega z tym odprężeniem silnika, bo jakoś nie kumkam tego
Don.Wojciech - 06-08-08, 16:41
zmniejszenie kompresji, można podnieść głowice ( specjalna uszczelka) albo frezować tłoki. Ale przy takich zabiegach to już powinny być kute części a nie odlewy.
rafal-LUBIN - 06-08-08, 18:41
czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej???
Rafal325i - 06-08-08, 18:57
rafal-LUBIN napisał/a: | czy ogolnie dorga zabawa...i nie wiadomo co z tego wyjdzie a co do kolektora to roznie bywa. apowiedzci co myslicie na temat tego kolektora wydechowego http://allegro.pl/item408...w_e46_328i.html ? poprawi to cos osiagi???ma ktos moze juz w swojej??? | Hej.jak sie zdecydujesz na ten kolektor wydechowy to moge ten sam kolektor z tej samej firmy załtwić za 680zł z kosztami wysyłki. mam sklep tuningowy i mam zniżki w tej firmie z kolektorami. miałem jeden na sklepie,jest solidny.miałem zakładać do swojej ale sprzedałem.moge załatwić kolektorki do różnych silników.jutro wstawie liste do czego moge mieć.
Don.Wojciech - 06-08-08, 22:07
ogólnie kolektor jest firmy krzak i żadne ingerencje w układ wydechowy mocy naprawdę nie podniosą bez re mapingu. Na plus mu sie pisze ze ma długie portki zwiec jest szansa ze komora spalania lepiej sie opróżni ze salin i nie zassie z sąsiedniego cylindra.
ja na twoim miejscu zaczął bym od zportowania kanałów. bo widzę ze masz chyba za dużo kasy ze tak wymyślasz (bez obrazy oczywiście) zdejmij głowice wypoleruj denka tłoków na lustro ( zapobiegniesz osadzaniu sie nagaru) dotrzyj zawory i splanuj głowice, możesz tez oddać ja do azatowania co wzmocni ja i zapobiegnie uszkodzenia związanym z poważniejszymi przyrostami mocy. przy składaniu załóż nowy rozrząd i możesz o parę stopni go przestawić (silnik straci na elastyczności ale zyska na momencie w górnej fazie obrotów (ala ostre wałki) ale to tylko gdy masz pływające koło (jak np w m44 is).
wiec gdy juz masz tak zrobiona gorę i nie społkałes sie do reszty możesz zająć sie dołem kupujesz nad wymiarowe panewki oddajesz wał do szlifu kupujesz kute korbowody i kute tłoki.
i na tym etapie zauważasz ze za tą kasę miał byś już e 36 z 98r M3 SMG
nie wiem czemu większość ludzi myśli ze żeby podrasować silnik to wystarczy kupić parę gratów z allegro za 1000zł i już przyrost 70 km i 50 nm
takie rzeczy to tylko w erze i fiacie 126p (ale tam nie za 1000zł tylko za maks 300 )
Rafal325i - 07-08-08, 15:16
lolejko napisał/a: | Po zmianie kolektora moc rośnie, ale moment maleje.
Słyszałem że 230KM po tym zabiegu można osiągnąc razem z nową mapą. | Niejestem specem ale czytałem że po zmianie kolektora dolotowego od m50b25 moc można uzyskać większą,pewnie ma większą średnice przelotu i dlatego nm.troche spadnie.albo tylko przeniesie sie na wyższe obroty.
Don.Wojciech - 07-08-08, 16:05
dokładnie kolego, ma większa średnice, ale trzeba sportować głowice jeżeli już, bo co za sens zwiększać średnicę jak zwęża sie w głowicy Po za tym jaki sens ma zwiększanie ilości powietrza bez zwiększenia dawki paliwowej. momet na pewno przeniesie na wyższą partie obrotów i prawie na pewno spadnie.
|
|