Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - M3 a instalacja LPG?

lucas88bmw - 07-04-11, 17:20
Temat postu: M3 a instalacja LPG?
zastanawiam się nad zakupem E46 M3 343KM.
Ale robię około 35-40tys km rocznie i chciałbym założyć do niej instalacje LPG. Przecież teraz te instalacje są już tak zaawansowane technologicznie, że praktycznie nie czuć różnicy na jeździe na benzynie a na LPG.
tylko zasadnicze pytanie czy można założyć gaz do takiego silnika??

p.s. wiem że pewnie będziecie pisali ze to siara itd zakładać gaz do takiego silnika, albo ze stać na m3 to stać na tankowanie...
ale oczekuję konkretnych i mądrych wypowiedzi.

łuki3xx - 07-04-11, 17:32

wszystko się da! W Bachorzynie Ci założą gaz. Moja siostra ma monde 2002r 2.0 Dura..coś tam i podobno nie można założyć do tego LPG... a jedna dało się, kosztowało to więcej ale przy dzisiejszych cenach paliw było warto.
lucas88bmw - 07-04-11, 17:37

Bardzo dobrych gazowników to ja mam w Łodzi na Wydawniczej.
Natomiast chodzi mi o to czy konstrukcja silnika pozwala na montaż instalacji LPG?

no name - 07-04-11, 17:41

Masz dobrych gazowników to zapytaj ich,
chyba powiedzą więcej niż forum

lucas88bmw - 07-04-11, 17:43

tak ale chciałbym zebrać opinię wielu użytkowników.
///ADi - 07-04-11, 18:38

lucas88bmw napisał/a:
tak ale chciałbym zebrać opinię wielu użytkowników


a ilu jest tu użytkowników M3 z LPG? :O

krzysiek8833 - 07-04-11, 19:03

na forum ani jednego
zreszta czego sie spodziewasz? myslisz ze kazdy ci odpisze ze spoko ładuj lpg i jezdzij smiało? no sory ale ja bym chyba wysmiał ziomka który ma m3 i tankuje lpg
zreszta jak bedziesz robił 30- 40tys km rocznie to na naszych pieknych drogach bedzie sie ci sypała zawiecha, no nie wiem mi by m3 na tyranie było szkoda szczególnie z gazem

bumblebee - 07-04-11, 19:23

lucas88bmw napisał/a:
ale oczekuję konkretnych i mądrych wypowiedzi.


mądrze i konkretnie--- kup sobie m3 jako drugie auto :P

///ESIU - 07-04-11, 20:09

troche siara to fakt, ja bym nigdy nie założył lpg do m3 bo poprostu kupił bym jakieś inne auto na codzień do robienia km w lpg

ale punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, jak masz hajs na robienie takich przebiegów m3 to czemu niby nie

ja wychodze z założenia ze lepiej mieć dużą moc z gazem i cieszyć sie jazda na codzień niż jexdzić na pb takim 316

mysle że u dobrych gazowników nie będzie problemu z instalka przynajmniej na początku, potem jak zwykle zaczną się problemy tym bardziej w takim m3

wybór nalezy do Ciebie bo dać sie da

osobiscie kupił bym takie 330 i tam wpakował lpg ale korzystanie z takiej mocy na codzień też fajna sprawa :ok:

kostek_ja - 07-04-11, 21:57

M3 nie będzie palić więcej niż twoje 323i przy normalnej jeździe.

Oszczędność związana z jazdą na LPG będzie już znacząca przy tych przebiegach, aczkolwiek uważam że nie jest warta zwiększania ryzyka poważniejszej usterki, której usunięcie w M3 będzie drogie. Jest to jednak skomplikowany samochód i łatwo w nim coś zepsuć. Wystarczy spojrzeć chociażby na stosunek mocy do pojemności. 107KM na 1L pojemności, to bardzo dużo przy silniku wolnossącym.

Dołóż gaz do swojego 323 i jeździj nim na co dzień, a M3 jak już kup sobie jako drugi samochód.

M3 e46 jest świetnym samochodem i gorąco ci go polecam, ale niestety żeby dawał frajdę nie można na nim oszczędzać. Wówczas zamiast czegoś co cię uszczęśliwia masz coś cię tylko denerwuje.

Wieczorek501BMW - 07-04-11, 22:26

Witam... Już od dawna myślałem żeby zalożyć taki temat:) sam myśle nad zakupem M3 ale w budzie od e36 oczywiście w gazie albo z myślą o późniejszej przeróbce:) czy gaz pasuje do M3 to cieżko stwierdzić ale udało mi sie znaleźć na holenderskich stronkach (typu allegro) M3 w e36 w lpg. tak więc już ktoś to zrobił. Co do siary to przy obecnych cenach paliwa myśle ze jest to zła argumentacja bo jak było napisane wyżej lepiej lać gaz do M-ki niź PB do 316... Polecam zobaczyć forum Subaru gdzie była poruszana sprawa przeróbki STI na gaz... tam to sie prawie pozabijali na forum. Pozdrawiam!!!
Mates M-Power - 07-04-11, 22:37

Da się założyć tak że wszystko będzie śmigało, aczkolwiek Mki to nie są proste silniki i każdy szczegół ma w nich znaczenie także nie będzie to taka prosta sprawa, zwykły gazownik moim zdaniem tego dobrze nie ogarnie, najlepiej żeby robił to ktoś kto ma doświadczenie w instalacjach w silnikach "sportowych". Druga sprawa robić takie przeloty M-ką będzie Cie sporo kosztowało bo same części eksploatacyjne nie są tanie.
jacacity - 07-04-11, 23:11

Jako że zostałem wrzucony przed chwilą do kosza ze swoją wypowiedzią, napiszę inaczej, rozumiem ze dla większości z nas M-ka jest przedmiotem kultu i fascynacji ,jednakże widziałem równie pożądanego Hammera z LPG ; chyba nie powiecie że to wóz niegodny porównania?
LITROWY - 07-04-11, 23:19

noo akurat to kiepskie porównanie ;)
jacacity - 07-04-11, 23:26

dlaczego kiepskie?
oczywiście abstrahuje od marki

seniorita - 07-04-11, 23:28

Panowie, proszę o nie odchodzenie od tematu. Kolega nie pyta czy LPG pasuje do M3 tylko czy da się ten silnik zagazować. Proszę wiec o wypowiedzi NA TEMAT
jacacity - 07-04-11, 23:41

Dać się na pewno da; z technicznego punktu widzenia problem pojawia się przy jednostkach dwunasto-cylindrowych, dla 6 czy 8 garów większego problemu nie ma , rozważam oczywiście nie warsztat "pan józka" ale konkretny warsztat z odpowiednim certyfikatem.
spinaczo - 08-04-11, 00:11

Założyć nie problem, gorzej wystroić, żeby chodziło jak na benzynie ale jest to wykonalne.

Co was tak w tym LPG odrzuca to nie rozumiem.... przecież nie zmienia to charakterystyki silnika, dźwięku itp. Gdyby ktoś diesla proponował do M3 to też jestem przeciw ale o co lotto z tym LPG to mógłby mi ktoś wreszcie wytłumaczyć...

Proponuję aby ludzie nie mający nic do powiedzenia w temacie LPG się w ogóle nie wypowiadali bo temat nie doczeka jutra bez kłódki.

jwpanjeff - 08-04-11, 00:12

Moj koleszka ma subaru legancy rocznik 2007 moze wyższy i tez ma sekwencje a co subaru to subaru sportowe samochody i szkoda takich na lpg ale ma dobra sekwencje jezdzi juz rok i nic sie nie psuło samochod jedzie jak powinien to z m3 tez chyba nie powinno byc problemu ... moje zdanie :)
jacacity - 08-04-11, 00:16

spinaczo napisał/a:
ale o co lotto z tym LPG to mógłby mi ktoś wreszcie wytłumaczyć...

to że wydając parę kafli na instalkę można taniej jeździć

bosch - 08-04-11, 00:19

Moim zdaniem to szkoda trochę tego M3 na takie przebiegi :) Ogólnie M'ki to są jak dla mnie samochody weekendowe, ale to tylko jest moja opinia :D
jacacity - 08-04-11, 00:25

To od jakich przebiegów w/g Ciebie nie szkoda?
spinaczo - 08-04-11, 01:56

jacacity napisał/a:
to że wydając parę kafli na instalkę można taniej jeździć


To akurat rozumiem, nie wiem po prostu co ludzi w tym odrzuca?

Nie przemawia do mnie argument, że BMW M3 szkoda na duże przebiegi, bezsens. Ja lubię jeździć dlatego jeżdżę dużo i często bez powodu a LPG mi na to pozwala, inni niech Sobie chowają auta po garażach, wiatach, pokrowcach i złomowiskach, moje ma jeździć bo to jest samochód.

padre - 08-04-11, 07:47

Po włożeniu silnika S50B32 do E36 tak się teoretycznie zastanawiałem czy da się dobrze założyć gaz w tej budzie, gdyż nie ma tam na nic miejsca, wszystko jest na styk, a z tego co wiem (nie jestem znawcą) to najlepiej jak wszystko jest jak najbliżej, któtkie równe przewody itd. Nie wiem jak z miejscem wygląda w M3 E46, ale pewnie jest podobnie.
Dla mnie również samochód służy do jazdy na codzień, ta radość z jazdy i moc potrzebna jest każdego dnia i w każdej chwili, drugi samochód jest, jeździ nim Kobieta.
Muszę powiedzieć, że te silniki przy swojej mocy są bardzo oszczędne. Wcześniej miałem 2.5, potem 2.8 i przy normalnej jeździe palą tyle samo co one.
Wiem, że oszczędnie dla mnie to nie to samo stwierdzenie co dla przeciętnego właściciela samochodu, ale np. wczoraj byłem w trasce i przyspokojnej jeździe wyszło 9l/100 nie licząc mandatu 500zł w mieście- to boli.
Zastanawiałem się też kilka razy, czy do różnych motorów nie włożyć gazu, ale zawsze mi przechodziło bo "kupę" lat temu miałem przez kilka miesięcy niezłe przejścia z instalką w "siódemce" (fakt, że wtedy była to II generacja), ale pół Polski, łącznie z serwisem nie potrafiło mi pomóc. Uraz został
Znam wielu gazowników, ale tego silnika bym u nich nie zaryzykował. Wiem jak to jest, wszystko bajka, a jak potem co chwilę przyjeżdżasz to już jako intruz i zawracacz dupy.

no_limit - 08-04-11, 08:46

Widziałem kiedyś zainstalowany gaz w Viperze SRT10... co prawda to zupełnie inny silnik ale jak da się w 600 KM V10 założyć to czemu nie w rzedowej 6... kwiestia tylko ceny. może się okazać że instalka, jej wystrojenie i poźniejsza eksploatacja nie dała by zamierzonych efektów... co prawda przy takich przebiegach szybciej się to wszytsko zwraca, ale znam kilka przypadków w którym zwykły serwis silnik M sprawiał autoryzownanym serwisom problem, a co dopiero zagazowany... Zreszą kostek wie najlepiej o serwisie samochodu z literką M...
Walle - 08-04-11, 10:06

Wszystko się da, tylko po co? Tanio i tak nie będzie. Jak dla mnie bez sensu, ale każdy ma swoją wizję. Jeśli nie boisz się problemów to dajesz!
kostek_ja - 08-04-11, 12:05

Jak już ktoś zauważył problemem jest wystrojenie. Samochód ma bardzo skomplikowaną mapę zapłonu i z wystrojeniem tego silnika na benzynie mają problem nawet ludzie którzy się na tym znają. Jak ktoś twierdzi że jakakolwiek modyfikacja w S54 jest łatwa to po prostu się nie zna. W Polsce nikt, albo prawie nikt tych silników nie zna, nie rozumie. Ja się ze swoją serią męczyłem 2 lata. Problem w końcu rozwiązałem, ale kosztowało mnie to dużo czasu, pieniędzy i nerw.

Zawsze jak jeździłem czymś zagazowanym to jeździło gorzej niż na benzynie. Może to po prostu uraz po kiepskiej albo starej generacji instalacji, nie wiem. Po prostu tego nie lubię.

Nawet zakładając że da się każdy silnik przerobić tak żeby chodził na gazie jak na benzynie, a kwestią są tylko koszty to gaz będzie miał wady w stylu zmniejszenie pojemności bagażnika, większa komplikacja a co za tym idzie awaryjność.

Przy dużych przebiegach jest to spora oszczędność więc można uznać że się to opłaca i owe wady przeżyć.

I w samochodach pokroju jakiś ford, zwykłe BMW itd, ma to nawet sens. Ja bym tego nie zrobił bo nie lubię, wolę diesla, ale ma to sens. Tak przy skomplikowanych silnikach typu S54 wątpię żeby ktoś był w stanie ogarnąć ten silnik. Za duże ryzyko że coś pójdzie nie tak, a jak coś pójdzie nie tak to będzie to większa strata niż oszczędności z tym związane.

Do tego M3 e46 pali na tyle mało a cała reszta kosztów z nim związana jest na tyle duża że nie bardzo ma to sens.

A teraz takie pytanie teoretyczne do zwolenników gazu którzy mówią że nie rozumieją dlaczego do samochodów kultowych nie wstawiać gazu:
Czy wrzucilibyście gaz do Ferrari Enzo? ;)

jacacity - 08-04-11, 12:11

kostek_ja napisał/a:
Czy wrzucilibyście gaz do Ferrari Enzo? ;)

nie, z prostej przyczyny, nie ma miejsca na butle ;)

Walle - 08-04-11, 12:13

Niektórym tego nie przetłumaczysz niestety.....
kostek_ja - 08-04-11, 12:32

jacacity napisał/a:
kostek_ja napisał/a:
Czy wrzucilibyście gaz do Ferrari Enzo? ;)

nie, z prostej przyczyny, nie ma miejsca na butle ;)

Nie, gdyby było cię stać na ferrari enzo nie wrzuciłbyś tam gazu przede wszystkim dlatego że oszczędności z tym związane to grosze w porównaniu do ceny twojego czasu. Masz pieniądze płacisz i nie chcesz się martwić więcej niż to konieczne. Twój czas jest wielokrotnie cenniejszy.

ikarus - 08-04-11, 12:36

Ja tam przeciwnikiem gazu nie jestem,ale... kostek mam rację są auta do,których moze nie to,ze gaz nie pasuje ale się po prostu nie opłaca.Czy zawracałby sobie ktoś głowę zagazowaniem Bugatti Vaerona :O płacisz dwa miliony za auto zakładasz sekwencję i martwisz sie,o kużwa... nie przełacza sie na gaz :lol: musze jechac do gazownika na regulację :lol:

Nie oszukujmy sie,ale są to auta na które po prostu przynajmniej mnie:nie stać i kropka :D

yeahman - 08-04-11, 12:40

Gaz służy by jeździć tanio, M3 służy by jeździć szybko. Dwa rozbieżne cele.
Ale pod względem merytorycznym uważam że nic nie stoi na przeszkodzie by LPG działało w M3.

kostek_ja - 08-04-11, 12:42

yeahman napisał/a:
Ale pod względem merytorycznym uważam że nic nie stoi na przeszkodzie by LPG działało w M3.

Wszystko się da. Pytanie tylko kto jest w stanie to zrobić i czy ryzyko z tym związane jest warte tych przyszłych oszczędności. Moim zdaniem w M3 nie ma to sensu.

spinaczo - 08-04-11, 13:34

Jak kupujesz auto za dwa miliony to stać Cię żeby LPG założyć w G-Techu czy jak im tam. Wezmą za instalacje 300 tysi, będą robić pół roku ale będzie działać. Kupno tego auta jest bezzasadne nie bardziej niż włożenie do niego LPG.
ikarus - 08-04-11, 13:40

spinaczo, :wstydnis: no ale to był only przykład (junoł) yyy understand :O :O
jacacity - 08-04-11, 15:58

No a w maju kolejne podwyżki cen paliw :D ; teraz na tvn24 oznajmili...
ale oczywiście przeciwników gazu to wali bo ich StaĆ... nawet po dychu za liter tankować he he
dziękuję i dobranoc

yeahman - 08-04-11, 16:01

kostek_ja napisał/a:
czy ryzyko z tym związane jest warte tych przyszłych oszczędności. Moim zdaniem w M3 nie ma to sensu.

Moim zdaniem też ale chcialem odpowiedziec merytorycznie autorowi tematu :D

no_limit - 08-04-11, 16:10

jacacity napisał/a:
ale oczywiście przeciwników gazu to wali bo ich StaĆ...


Niedługo będzie wstyd mieć samochód na benzyne... :wstyd:

Masters - 08-04-11, 16:21

O czym w ogóle jest ten temat ? Jak cie stać na m3 to stać cię na benzyne do niego :) no sorry to takie moje zdanie. Jak nie, a bardzo chcesz m3 to kup je na weekend i inne wypady, a nie do pracy, bo i tak nie wykorzystasz mocy tego auta na trasie :P
ikarus - 08-04-11, 16:25

Masters napisał/a:
O czym w ogóle jest ten temat ?
O tym :D
Autor tematu
zastanawiam się nad zakupem E46 M3 343KM.
Ale robię około 35-40tys km rocznie i chciałbym założyć do niej instalacje LPG. Przecież teraz te instalacje są już tak zaawansowane technologicznie, że praktycznie nie czuć różnicy na jeździe na benzynie a na LPG.
tylko zasadnicze pytanie czy można założyć gaz do takiego silnika??

p.s. wiem że pewnie będziecie pisali ze to siara itd zakładać gaz do takiego silnika, albo ze stać na m3 to stać na tankowanie...
ale oczekuję konkretnych i mądrych wypowiedzi.

bosch - 08-04-11, 16:38

no_limit napisał/a:

Niedługo będzie wstyd mieć samochód na benzyne... :wstyd:


No dokładnie :D

Masters napisał/a:
Jak cie stać na m3 to stać cię na benzyne do niego :) no sorry to takie moje zdanie. Jak nie, a bardzo chcesz m3 to kup je na weekend i inne wypady, a nie do pracy, bo i tak nie wykorzystasz mocy tego auta na trasie :P


O i popieram, też mam takie zdanie.

Walle - 08-04-11, 16:41

Panie Autor,

co tu więcej pisać????????????

Da się. Nikt tutaj nie napisze, że będzie działało bez problemów.

Szukasz w złym miejscu. Jedź, zadzwoń do kilku gazowników. A potem dopiero załóż temat na forum.

Merytorycznie nikt nie pomoże bo nie ma doświadczenia, więc nie ma co się denerwować, że w temacie są KOCOPOŁY! :12:

kostek_ja - 08-04-11, 18:18

Walle napisał/a:
Merytorycznie nikt nie pomoże bo nie ma doświadczenia, więc nie ma co się denerwować, że w temacie są KOCOPOŁY! :12:

lucas88bmw, kolega Jacson z Mforum miał gaz w M3 e46 jeżeli dobrze kojarzę. Zaloguj się na www.mforum.com i napisz do niego.

Mimo wszystko nie polecam.
jacacity napisał/a:
ale oczywiście przeciwników gazu to wali bo ich StaĆ... nawet po dychu za liter tankować he he

W przeciwieństwie do kolegi który się śmieje z ludzi którzy tankują takie paliwo do którego został zaprojektowany silnik nie chcę nikogo obrażać, ale: Dokładnie, nawet za 20zł do M3 będę lał V-Powera Racinga, a jak nie będę mógł pozwolić sobie na takie wydatki na codzień to będę jeździł na co dzień Fiestą na gaz i dalej będę mógł sobie pozwolić na lanie benzyny do M3. Proste.

spinaczo - 09-04-11, 03:00

Dla przeciwwagi ja założyłbym do M3 LPG bo gdzieś mam te ideologiczne brednie sponsorowane przez ExonMobile a przez was powtarzane. Paliwo nie jest religią, mimo iż tak je traktujecie, objawiony Bóg nie siedzi w oktanach.

Istnieje duży problem z wystrojeniem ale da się. Czemu ktoś ma na co dzień jeździć badziewiem skoro za ten sam hajs może jeździć Mką ?? Bo mu forum powiedziało, że to niepoprawne politycznie ?? Żaden z was ale to żaden nie podał logicznego argumentu przeciwko LPG, pomijam ten o zmniejszeniu bagażnika.

Jasne, że jazda na benzynie to siara, to taka sama siara jak używanie Internet Explorera, kupowanie w Społem i metoda kalendarzyka jako antykoncepcja. Świat zmienił się po 11 września :wstyd:

krzysiek8833 - 09-04-11, 07:32

ja bym do emki nie załozył nigdy gazu.
po jakims czasie sondy szlag trafi a tanie pewnie nie sa

kostek_ja - 09-04-11, 13:06

Moim zdaniem ty wy coś liczyć nie umiecie. Kotś stwierdił że założyłby gaz do Ferrari Enzo nawet za 300k PLN. I gdzie tu oszczędność. Załóżmy nawet że ferrari pali 50l/100km i jeździsz nim 5k km rocznie, co jest w każdą stronę potężną przesadą. Wówczas oszczędzasz jakieś 5k PLN rocznie. Musiałbyś więc jeździć tym samochodem 60lat. I gdzie tu ekonomia? :) Tym bardziej że w praktyce wyszłoby to coś rzędu 100-200 lat ;)
Jaro30 - 09-04-11, 13:35

Witam,dla mnie wsadzanie gazu do M3 to po prostu kpina,jak nie stać cię na benzynę do M3 to również nie stać cię na same auto nie wspominając o eksploatacji.
rempp - 09-04-11, 13:55

Jaro30 napisał/a:
Witam,dla mnie wsadzanie gazu do M3 to po prostu kpina,jak nie stać cię na benzynę do M3 to również nie stać cię na same auto nie wspominając o eksploatacji.


Jak czytam takie coś to mnie trafia. Jak stać Cię na benzyne to i stać Cię na M3. Co za posrany tok myślenia!!!!

Wolałbyś e36 316 w benzynie czy M3 w gazie?

no name - 09-04-11, 14:00

rempp napisał/a:
Wolałbyś e36 316 w benzynie czy M3 w gazie?

To chyba też nie jest najlepszy
rempp napisał/a:
tok myślenia!!!!

rempp - 09-04-11, 14:02

podałem przykład tylko ale taki gadki że stać cię na jedno to i stać cie na drugie są niepoprawne
no name - 09-04-11, 14:05

rempp napisał/a:
ale taki gadki że stać cię na jedno to i stać cie na drugie są niepoprawne

W tym temacie chyba jednak nie do końca a podpieram się tutaj tylko
opinią kostka który serwisuje taki silnik.

Autor tematu twierdzi że ma konkretnych gazowników więc dalej
uważam że powinien dokładnie z nimi pogadać.

rempp - 09-04-11, 14:16

Prawie w każdym temacie można spotkać się z taką opinią. Pomyśl sam racjonalnie czy jest poprawna. Dobra nie wdaje sie w duskusje bo odbiegamy od tematu
Jaro30 - 09-04-11, 14:17

rempp, To jest forum motoryzacyjne i każdy ma prawo wyrazić swoją opinie,a ja to właśnie zrobiłem :D .A co do tego co bym wolał to odpowiem;kuchenkę na gaz :P
no name - 09-04-11, 14:23

rempp napisał/a:
Pomyśl sam racjonalnie czy jest poprawna

Było by nudno gdyby wszyscy się ze wszystkim zgadzali.
Jest czy nie jest poprawna nie założył bym instalki do siebie
a tym bardziej do M-ki i nie przekona mnie to że jest idealna,
mniej się zostawia na stacji. Ale cała moja wiedza pochodzi z
Tv Polsat więc :lol:

Już napisałem że powinien pogadać z gazownikami i uderzyć
do kolesia który ma M3 w gazie ( namiar podał Kostek )

rempp - 09-04-11, 14:25

Jaro30 napisał/a:
rempp, .A co do tego co bym wolał to odpowiem;kuchenkę na gaz :P


To wstaw ją sobie do fury i będziesz miał w gazie :yeah: :yeah: :yeah: Sorry ale musiałem to napisać. :haha: :haha: :haha: :haha:

Jaro30 - 09-04-11, 14:37

rempp, Wiesz tą kuchenkę mogę równie dobrze założyć sobie na plecy :padam: ,ale koleżko wybacz nie do M3
scooter - 09-04-11, 14:40

Jak ktoś ma ochotę założyć sobie gaz to ja nie jetem temu przeciwny aby była dobra instalacja i dobrze zamontowana

I nie ma znaczenia czy to M3 czy jakaś inna marka

bartnik3er - 09-04-11, 15:25

Witam ja ci powiem tak jak chcesz m3 to kupuj wkladaj gaz i jezdzij bo nie rozumiem gosci kup inne na codzien a m3 na weekendy mnie osobiscie by krew zalała jak bym miał na codzien jezdzic 316 a w garażu kisło m3 a po za tym każdy patrzy że gaz to oszczędnosć a przecież to ekologia może kolega dba o nature i dlatego chce m3 zagazować :9:
krzysiek8833 - 09-04-11, 16:21

bartnik3er napisał/a:
każdy patrzy że gaz to oszczędnosć a przecież to ekologia może kolega dba o nature i dlatego chce m3 zagazować :9:

to niech zagazuje moze dopłaty z unii weźnie :lol: :lol:
sory ale ja w zyciu bym m3 nie zagazował, ale jak ktos chce to niech zagazuje ;)

scooter - 09-04-11, 16:26

Krzysiek każdy ma inne podejście ja bym tez chyba nie wkładał gazu ale tu podkreślam chyba
kostek_ja - 09-04-11, 16:27

Chłopaki co to za prownanie 316 e36 na PG do M3 e46 na LPG? 330i e46 na PB będzie tańsze w utrzymaniu niż M3 na LPG. Na ulice lepiej kupić 330i + kompresor i będzie tańsze i szybsze od M3. Do M3 wszystko jest droższe niż do normalnych beemek. Spojrzcie na sam czas jaki BMW zaleca do serwisowania M3. Inspekcja w M3 to bodajże 54 jednostki a w 330i 17 jeżeli dobrze pamiętam.

Jak chcesz mieć M3 i się nim cieszyć to musisz mieć pieniądze na 2 takie i nie próbować oszczędzać na siłę bo to się po prostu zemści.

Co do znajomego który miał M3 na LPG to ma aktualnie drugie M3 e46 i wydaje mi się że teraz jeździ na PB. Niedopytywałem się dlaczego, ale wydaje mi się ze to tylko potwierdza moje stanowisko.

E30 ROST - 09-04-11, 17:14

Elo panowie troche lat robilem w lpg i powiem ze nie wazne jaki silnik i jaka moc 'nie liczac fsi-ktore w sumie juz sie gazuje i to bdb" wszystkie silniki mozna zasilic w gaz ! najwazniejsze to jaka to bedzie instalacja !! ja polecam albo landirenzo omegas , albo prinsa! sam tankuje w sumie auto lpg i nie bylo stacji na ktorej ludzie nie smiali sie ze mnie . ja uwazam inaczej a jednego chlopaczka zjechalem mowiac ze moj lpg kosztowal tyle co twoja bryka! nie wazne czy m3 czy turbo kompressor ja bym walil w gaz. pozatym apropo kultu i fascynacji dla mnie auto e30 m3 albo e24 m6 to sa fury! e46 jak e46 M jak M. duza butla w miejsce kola i poszli .......
kostek_ja - 09-04-11, 17:49

E30 ROST, możesz mi wytłumaczyć dlaczego nie można było wcześniej gazować silników FSI?

E30 ROST napisał/a:
e46 jak e46 M jak M. duza butla w miejsce kola i poszli .......

Wybacz ale to jest kompletna ignorancja i niewiedza z twojej strony. M3 ma od zwykłej e46 ponad 80% innych części, jest to kompletnie inny samochód, tylko wygląda podobnie. Do tego eMki nie mają miejsca na koło. Musisz zając dużą cześć bagażnika. Kasujesz możliwość złożenia foteli w celu zwiększenia pojemności bagażnika, usuwasz w ten sposób worek na narty itp.

Niech każdy robi jak uważa. Dla mnie gazowanie M3 to bezsensowna oszczędność która w końcu się zemści. M3 jest na tyle drogie w utrzymaniu że oszczędność związana z gazem jest naprawdę niewielką oszczędnością, a do tego psujemy sobie osiągi poprzez zwiększenie masy i zmianę jej rozkłądu.

Ale z tego co zauważyłem po stanie większości M3 w PL, to większość ludzi bardziej interesuje znaczek niż samochód i potwierdza to stan dużej części M3 w naszym kraju.

Ja się wyłączam z tej dyskusji bo moim zdaniem nie ma ona sensu. Wypowiadają się tutaj ludzie którzy szczycą się tym że nie są głupi bo oszczędzają kilka do kilkunastu tysięcy PLN rocznie. Ja uważam że lepiej skupić się na tym jak zarabiać miliony i mieć głęboko gdzieś takie oszczędności.

krzysiek8833 - 09-04-11, 19:50

rempp napisał/a:
Wolałbyś e36 316 w benzynie czy M3 w gazie?

nie nie nie
wolałbym 316i w lpg na codzien a m3 na benzynce na weekendy :hyhy:

Jaro30 - 09-04-11, 20:35

Ja się wyłączam z tej dyskusji bo moim zdaniem nie ma ona sensu. Wypowiadają się tutaj ludzie którzy szczycą się tym że nie są głupi bo oszczędzają kilka do kilkunastu tysięcy PLN rocznie. Ja uważam że lepiej skupić się na tym jak zarabiać miliony i mieć głęboko gdzieś takie oszczędności. I tą oto wypowiedzią Panowie i Panie dyskusja powinna być zakończona bo moim skromnym zdaniem ten temat zahacza delikatnie o wiejski tuning,M3 to bolid dla ludzi z kasą i fantazją,w tym przypadku nie należy szukać oszczędności w postaci urwania paru groszy na LPG :20:
spinaczo - 10-04-11, 01:28

Że niby nie zaoszczędzisz na LPG w M3 ?? Jasne, że zaoszczędzisz, każdy to wie. Czytając jednak ten temat należałoby taką instalację tam włożyć chociażby z przekory :lol: olać te pieniądze :cwaniak:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group