|
Forum BMW3ER
|
|
Paliwa & Spalanie - Problem z gaśnięciem
Damka - 13-07-11, 10:12 Temat postu: Problem z gaśnięciem Witam.
Wczoraj kupiłem e36 coupe 1.8is +lpg.
na jeździe próbnej auto jeździło ok nie gasło, obroty na lpg i bp takie same były.
Gdy miałem jechać do domu (z uwagi na brak obycia z LPG) zapomniałem się włączyć na BP i odpaliłem na gazie czego efektem był strzał. Facet zajrzał pod maskę i wężyk spadł tylko. Ale już wycofując zauważyłem że strasznie niskie obroty ma aczkolwiek to zlekceważyłem i już w mieście na światłach gasł, myślę może mało tego gazu i fakt było mało ale zalałem 20l i to samo.
Co sprawdzić, gdzie zajrzeć by do zlikwidować bo na PB i LPG obroty tak spadają że gaśnie na jałowym biegu/sprzęgle. Dodam że z rana na ssaniu na benie trzymał równe obroty około 1100-1200 a po wyłączeniu się ssania od nowa.
HELP bo już się zastanawiam czy go nie oddać.
P.S.
W sprawie instalacji gazowej jestem laikiem.
Damka - 13-07-11, 22:14
Sprawa wyjaśniona - guma na przepływomierzu odskoczyła, a z uwagi na brak doświadczenia z LPG nie wiedziałem gdzie patrzeć.
spinaczo - 16-07-11, 01:02
Zostań normalny, załóż sekwencje
miro123 - 16-07-11, 08:39
na sekwencji też strzela tylko z innych powodów ale efekty te same, dolot, wężyk do krokowca odlatują czasem
Damka - 16-07-11, 11:58
Szczerze to na gazie nie ma różnicy w mocy. Mam nadzieję że będzie mało problemów przez LPG.
Może ktoś by mi podpowiedział czemu czasami sobie zgaśnie na gazie np jak z górki jadę i sobie sprzęgło wcisnę (nie zawsze ale czasami się zdarzy). Przeważnie jezeli zrobię mała przygazówkę (naprawdę małą) to już nie zgaśnie.
lewicki01 - 16-07-11, 18:20
masz źle wyregulowany parownik.
prawdopodobnie masz do regulacji 3 pokrętła:
2 w parowniku i 1 na wężu od parownika do miksera (parownik to takie srebrne okrągłe coś pod maską a mikser jest na dolocie - taka zwężka) odkręć 3/4 obrotu jedno z tych pokręteł.
ew. na wężu parownik-mikser masz silniczek krokowy który czyta sygnały z sondy lamda. i on też może zamulać.
Damka - 16-07-11, 22:34
Silniczek krokowy od gazu jest wyciągnięty i zastosowane tam mam ręczne pokrętelko. Sprzedawca tłumaczył to tym że często się zacinają te silniczki. Oczywiście dostałem go.
W parowniku które to pokrętło ?
grzesiek2304 - 17-07-11, 09:58
Daj fotke z boku tego parownika, powinny być dwie śruby do regulacji, jedna do ustawienia czułości membrany a druga do ustawienia ilości gazu na wolnych obrotach, skoro auto pracuje równo, nie przerywa na wolnych, nie faluje i ma moc to nic tam nie kręć bo bez wiedzy na ten temat na pewno nic tam nie poprawisz tym bardziej że wszystko jest ok.
Co do gaśnięcia podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła - powodem takich objawów jest powietrze wdmuchiwane do kolektora, przy tego typu instalacjach odłancza sie rure powietrza króra idzie z grila do filtra i wygina w bok tak aby podczas jazdy nie dmuchało powietrzem w filtr
MIKUr1 - 17-07-11, 15:49
Nie wszystkie parowniki mają dwie śruby do regulacji. Musisz podać dokładny model i wtedy będzie łatwiej określić. Co do gaśnięcia na wolnych, tak jak napisał poprzednik - może to być wina wdmuchiwanego powietrza do dolotu przy braku podciśnienia z kolektora. To tak jakby zdmuchnąć świeczkę
Damka - 17-07-11, 18:27
Parownik jest firmy Stefanelli.
Tej rury od grilla do filtra nie ma wcale, aczkolwiek myślałem by założyć ją ale skierowaną w stronę lampy ( tak by nie dmuchało do środka z pędu).
Dzisiaj podczas jazdy na trasie zauważyłem że przeważnie gdy jadę do 40km/h to po wciśnięciu sprzęgła auto nie zgaśnie (400-600obr/min ale nie gaśnie) powyżej tej prędkości prawie zawsze gaśnie. (oczywiście na postoju nigdy).
I zamiast silniczka krokowego gazu mam takie ręczne pokręteło gdzie sam mogę ustawić przepływ przez ten wąż- może przy tym pomajstrować czy nie?
grzesiek2304 - 17-07-11, 19:11
polecam lekturę pod tytułem "krótki poemat na gazu temat"
http://www.autogaz.webd.p...showpage&pid=28
spinaczo - 18-07-11, 10:47
XXI century
Damka - 26-07-11, 19:19
Temat do zamknięcia faktycznie dmuchał wiatr z pędu w filtr.
|
|