|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - Wibracje przy zwalnianiu - tylko na luzie poniżej 50km/h
arturb - 06-10-08, 07:33 Temat postu: Wibracje przy zwalnianiu - tylko na luzie poniżej 50km/h Witam
Proszę o diagnozę:
Jadę z prędkoscią np.80km/h. Dojeżdżam do świateł zaczynam lekko hamować. Gdy prędkość spadnie do ok.40-50km/h zaczynają pojawiać się wibracje, które narastają wraz ze zmniejszającą się prędkością. Muszę zaznaczyć że wibracje występują tylko wtedy gdy wyrzucę na luz. Gdy dojeżdżam z wrzuconym biegiem sytuacja ta nie ma miejsca.
Po zatrzymaniu trzęsie jeszce przez chwilę i przestaje - o co chodzi?
lolejko - 06-10-08, 07:46
Podejżewam docisk, tylko na luzie w sumie nie powinien. Chociaż kto wie???
Ale te wibracje sa duże??
Jak już stoisz to tez trzęsie? Bo równiez opona nie dowazona moze byc.
arturb - 06-10-08, 09:42
Zaczynam lekko hamować to zaczyna sie telepac i im bardziej zwalniam tym gorzej. Pytanie dlaczego tylko na luzie? i dlaczego trzęsie przodem?Opony są 4 nowe. Gdyby była opona to chyba też przy większej prędkosci by telepało.
Raczej eliminuje tarcze bo wibrowałoby też i na biegu.
Po zatrzymaniu jeszcze przez moment trzęsie i przestaje - jakby sie zatrzymało....
lolejko - 06-10-08, 10:07
To coś z układem napędowy najszybciej. Może jakas poduszka od skrzyni lub silnika. Jak jedziesz na biegu to ma rezonans wyrównany, a jak na biegu jałowym popada w wibracje.
A na kierownicy nie czujesz nic?
krzysiek8833 - 06-10-08, 10:49
Cytat: | A na kierownicy nie czujesz nic? |
od tego trzeba zacząć!
a silnik ci równo chodzi na biegu jałowym???
arturb - 06-10-08, 11:01
Poduszki pod skrzynią i silnikiem sporawdzał mi mechanik - i niby ok. Ale słyszałem że jak są przykręcone to nie bardzi idzie to sprawdzić. Podobno trzeba wyjąć i oglądnąc. Ale tego już nie zrobiłem. Podpory wału wymienione na nowe - obie.Łacznik elastyczny wału sprawdzał mi mechanik i też niby ok.
Powiem szczerze że pierwsze co to mi poduszki przyszły do głowy ale znów w ASO mi mówili że nie bardzo. Ale przy gaszeniu silnika też telepnie budą.
W ASO piwedzieli mi też że być może koło pasowe - tłumik drgań 850zł
Na biegu jałowym jak auto stoi to silnik pracuje równo i nie ma wibracji. Tylko gdy zaczynam hamować i prędkość spadnie poniżej 50km/h. Dodam jeszcze że jak auto jest zimne to mniej trzescie a jak sie rozgrzeje to bardziej....Czeski film ;(
krzysiek8833 - 06-10-08, 11:13
chyba koło dwumasowe... bo tam jest tłumik drgań skretnych! przynajmniej u mnie
lolejko - 06-10-08, 11:38
krzysiek8833 napisał/a: | chyba koło dwumasowe |
Dokładnie jak się rozgrzeje to taki mozesz mieć efekt.
Najprawdopodobniejsza przyczyna.
arturb - 06-10-08, 12:36
Czyli nie ciekawie
Czy jest sens pakować się w używkę? 1/3 ceny
rafal-LUBIN - 06-10-08, 13:16
...uzywka moze i podziala rok, dwa a moze miesiac...takze raczej obstawiam na kupno nowego...nie znam ceny...chyba ze to jakies kosmiczne sumy to juz sam mialbym dylemat
lolejko - 06-10-08, 13:23
Koło dwumasowe na bank drogie.
arturb, po pierwsze trzeba rozebrać i przeanalizować co trzeba wymienić. Może to cos innego.
krzysiek8833 - 06-10-08, 14:07
grubo ponad 1000zł!
[ Dodano: Pon Paź 06, 08 14:18 ]
ale zalezy gdzie masz ten tłumik drgan! bo były w tarczy sprzegłowej i w kole dwumasowym, przynajmniej w e36 ale w e46 to juz chyba tylko w kole
|
|