Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - E46 Brak ogrzewania TYLKO na wolnych obrotach

marcingaw - 19-12-11, 16:28
Temat postu: E46 Brak ogrzewania TYLKO na wolnych obrotach
Witam
Sprawa jest tego typu:
M52TUB20
Auto na biegu jałowym nie ma ogrzewania (nie leci ciepłe powietrze). Wystarczy dodać gazu ok 3tys obr. i pojawia się na chwilę
Podczas jazdy jest podobnie gdy jadę delikatnie to go nie ma, (leci ledwo ciepłe)
Wskazówka temp utrzymuje pion i nie ma z tym problemu... Auto nie przegrzewa się.
Posiada climatronic.
Czy wina leży po stronie pompki??
http://realoem.com/bmw/sh...890&hg=64&fg=18
nr 2 ??
czy też co innego?
Z góry dzięki za zainteresowanie

dominpl - 19-12-11, 18:45

Miałem tak przy zapowietrzonym układzie.
bobiszonn - 19-12-11, 22:24

czasem niski poziom
płynu powoduje taki objaw

lubie_beczki - 20-12-11, 11:06

mam ten sam problem kolego... pisz tu jak bys cos zdziałał :O
marcingaw - 20-12-11, 11:07

Układ jest odpowietrzony (chyba że są gdzieś zaworki do odpowietrzania o których nie wiem), stan płynu jest w normie
marcingaw - 20-12-11, 12:03

Czy wina leży po stronie pompki??
http://realoem.com/bmw/sh...890&hg=64&fg=18
nr 2
węże od niej są ciepłe...
przy chłodnicy góry jest gorący a dolny chłodny
nagrzewnica przytkana??
co sądzicie ?

Czesiu - 20-12-11, 12:07

Jeśli układ jest na 100% dobrze odpowietrzony to może być wina pompy wody. Przy odpalonym aucie odkręć korek i zobacz czy leci tam strumyk płynu... jeśli nie to znaczy że nie ma obiegu.
A ten link z realoem nie działa.

marcingaw - 20-12-11, 12:16

strumień wody leci...
oto ten link
http://realoem.com/bmw/sh...890&hg=64&fg=18

marcingaw - 24-12-11, 11:38

węże przy zaworze są gorące więc chyba go wyeliminuję...
Jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia tzn węże są twarde.
Dodam że płynów czy też oleju nie ubywa ani przybywa...
Czy jest to możliwe że uszczelka pod głowicą przepuszcza?
A może wina leży po stronie korka wlewu?
Jakieś rady?

MIKUr1 - 24-12-11, 13:25

A jaką masz wartość na korku napisaną?
marcingaw - 24-12-11, 13:30

200
Daniel_325i - 24-12-11, 13:44

nagrzewnica może być zakamieniona i nie ma takiej przepustowości cieczy .
mnie tak było.... bo ktoś na wodzie latał...

MIKUr1 - 24-12-11, 13:51

Daniel_325i napisał/a:
nagrzewnica może być zakamieniona i nie ma takiej przepustowości cieczy .
mnie tak było.... bo ktoś na wodzie latał...

A jeszcze nie daj Bóg jak dowalił magicznego uszczelniacza do układów chłodzenia. Efekt murowany dosłownie i w przenośni.

Korek masz dobry, jak trzyma ciśnienie to jest OK.

marcingaw - 24-12-11, 13:57

MIKUr1 napisał/a:
Daniel_325i napisał/a:
nagrzewnica może być zakamieniona i nie ma takiej przepustowości cieczy .
mnie tak było.... bo ktoś na wodzie latał...

A jeszcze nie daj Bóg jak dowalił magicznego uszczelniacza do układów chłodzenia. Efekt murowany dosłownie i w przenośni.

Korek masz dobry, jak trzyma ciśnienie to jest OK.

Płyny chce zmienić w przyszłym tyg.
Poza tym może zrobię test na CO2 w układzie - tylko gdzie w KRK?? i jak cena??
Nie wydaje Wam się to dziwne że węże robią się twarde??

Hazet - 24-12-11, 14:36

jak twarde to nie dobrze, napewno to wykluczy proba CO2, sama proba nie jest droga a napewno cos pomoze w diagnozie, ale bmw zawsze mialo lekkie nadcisnienie w porownaniu do innych aut jak np z grupy vw.
MIKUr1 - 24-12-11, 16:16

Dokładnie, jakby węże były miękkie to też byś ogrzewania nie miał. Nie mogą być twarde "jak kamień", po POPUSZCZENIU korka na ciepłym silniku powinno być dosyć krótkie psyknięcie i możliwość zdjęcia korka bez wywalenia płynu. Problem może być też gdy auto pracuje tylko chwilę a węże robią się bardzo twarde.
marcingaw - 24-12-11, 16:24

MIKUr1 napisał/a:
po POPUSZCZENIU korka na ciepłym silniku powinno być dosyć krótkie psyknięcie i możliwość zdjęcia korka bez wywalenia płynu.

dokładnie tak jest, można otworzyć korek... ciśnienie ucieka i spokojnie można otworzyć korek, płyn nie wypływa przez zbiorniczek tzn znad korka...
więc sugerujecie że to nagrzewnica??

Hazet - 24-12-11, 19:47

najlepiej pojedz do warsztatu i spytaj o probe CO2 zawsze to cos wykluczy , mysle ze wiecej jak 50 zl Cie nie skasuja, a wiesz jak nie widzimy tego naocznie to tez ciezko powiedzieć,

moze być nie drożny uklad np dajes mu gaz wytwarza pompa wody wieksze cisnienie i wymusza mu obieg na mniejsze kanaly ktore moga byc lekko przytkane np moze byc to nagrzewnica w twoim przypadku,

ja na twoim miejscu zorbil bym probe CO2 i zmienil plyn , zawsze mozna zobaczyc stary czy nie ma w nim jakiegos syfu.

MIKUr1 - 24-12-11, 20:16

marcingaw napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
po POPUSZCZENIU korka na ciepłym silniku powinno być dosyć krótkie psyknięcie i możliwość zdjęcia korka bez wywalenia płynu.

dokładnie tak jest, można otworzyć korek... ciśnienie ucieka i spokojnie można otworzyć korek, płyn nie wypływa przez zbiorniczek tzn znad korka...
więc sugerujecie że to nagrzewnica??


Jeśli jest tak jak piszesz to niezwykle mało prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

A węże od nagrzewnicy są obydwa ciepłe?

marcingaw - 25-12-11, 05:38

węże od nagrzewnicy nie wiem jakie są gdyż dostęp do niej jest fatalny, zapewne jak wiecie znajduje się ona pod deską na środku i jest cała zabudowana, dlatego nie wiem jakie są węże od niej.
Nie wiem którędy biegną więc nie potrafię ich zlokalizować

barteke36 - 25-12-11, 10:32

wg mnie już pompa wody nie domaga.
MIKUr1 - 25-12-11, 12:38

barteke36 napisał/a:
wg mnie już pompa wody nie domaga.


Przelewem leje jak należy.

Węże od nagrzewnicy masz na ścianie grodziowej za kolektorem.

seba328 - 25-12-11, 13:34

dokładnie tak jak napisał MIKUr1, są przy ścianie grodziowej. Można tam śmiało wsadzić rękę i to sprawdzić.

Odpal auto i zagrzej włącz obieg ciepłego powietrza i sprawdź czy oba węże są ciepłe
Dodatkowo sprawdź czy leci ciepłe powietrze jeśli nie to odkręć korek wlewu i powciskaj te 2 węże co idą do nagrzewnicy. Po czym sprawdź znowu czy juz leci ciepłe powietrze

majler - 25-12-11, 13:38

marcingaw,
Przerabiałem ten temat 2 dni temu w e39. Brak ogrzewania na wolnych obrotach, słabe podczas jazdy.


Niski poziom płynu (pomimo, że w zbiorniczku wyrównawczym wydawało się ok), dolałem płynu i uciskałem oba węże idące do chłodnicy, zabieg powtórzyłem kilka razy aż płynu przestało ubywać ze zbiorniczka.


Po tym odpaliłem auto i zabrałem się za odpowietrzanie, poszukaj info na forum bo DOBRZE odpowietrzony układ w bmw to podstawa.

marcingaw - 25-12-11, 13:38

Sprawdzę to lecz dopiero jutro
Póki co dziękuję za rady...
Napiszę co i jak

majler napisał/a:
olałem płynu i uciskałem oba węże idące do chłodnicy, zabieg powtórzyłem kilka razy aż płynu przestało ubywać ze zbiorniczka.

U mnie nie ubywa płynu w zbiorniczku... Właśnie to jest dziwne oraz to że robi się w układzie duże ciśnienie...
Sprawdzę te węże i dam Wam znać

dziś miła MAŁA niespodzianka... zaczęło lecieć cieplejsze powietrze lecz to nie jest to co powinno być...
co do węży od nagrzewnicy to za kol wyd nie widzę ich, są ale od klimy...

barteke36 - 26-12-11, 11:17

a elektrozawór się nie zasyfił?? Jak miałem e30 to podobny objaw miałem. Nic nie pomagało a został elektrozawór przy nagrzewnicy, który był sprawny. Jednak kamień i inne zrobiły swoje...
marcingaw - 26-12-11, 13:58

W M52 nie ma elektrozaworu przy nagrzewnicy...

Panowie, już nie wiem... Właśnie wracałem do domu przejechałem 40km i cały czas lodówka w aucie... Ręce opadają...
Jutro odstawię auto do mechanika bo sam z tym nic nie zdziałam :(

Byłem na teście CO2. Niestety w Krakowie jest mało zakładów które mają urządzenie do sprawdzenia tego. Gość powiedział że testu nie da się wykonać ponieważ po zamontowaniu "sprzętu" płyn zaczął się przelewać między korkiem jego urządzenia a wlewem w zbiorniczku wyrównawczym.

Obecnie auto zostało sprawdzone...
Wymieniony elektrozawór gdyż pokazywał błąd.
Pompa wody ok. - została wyciągnięta i sprawdzone. Płyn wymieniony.
Efekty są takie że nadal grzeje słabo...
Co zauważyłem... Połowa w od strony kierowcy grzeje znacznie lepiej niż po stronie pasażera obecnie. Przy ok. 3tys obr strona pasażera grzeje znacznie lepiej. Czym to może być spowodowane?
Ogólnie ogrzewanie jest lepsze lecz 32 stopnie na 100% nie osiąga.
Wąż powrotny z nagrzewnicy jest ledwo ciepły a dopływ tak gorący że się go nie da dotknąć.
Czy nagrzewnica wg Was jest przytkana i dlatego grzeje słabo i TYLKO na połowie od strony kierowcy??

marcingaw - 01-01-12, 20:23

Rady??
MIKUr1 - 01-01-12, 21:03

Wszystko wskazuje na nagrzewnicę niestety.
marcingaw - 02-01-12, 08:22

Czy aby ją wyciągnąć trzeba ściągać całą deskę tak jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k z tym że tutaj gość wyciąga A/C
czy też można to tak zrobić:
http://e46forum.pl/viewto...e343c21a41a464c
i stosować się do wskazówek użytkownika hackunek??
Da się tak wyciągnąć??
MIKUr1, sądzisz że przez przytakną nagrzewnicę grzeje (lepiej) tylko z prawej strony?

MIKUr1 - 02-01-12, 10:07

marcingaw napisał/a:
MIKUr1, sądzisz że przez przytakną nagrzewnicę grzeje (lepiej) tylko z prawej strony?


Jesteś pewien, że lepiej grzeje? Jest to znaczna różnica? Jak dasz na maks temperaturę i dużą siłę nadmuchu to nie nagrzewa się czasem jakiś element deski rozdzielczej? Może jednak problem jest w sterowaniu przepływem powietrza, skoro mówisz że prawa grzeje lepiej. Może deska była zrzucana i ktoś źle poskładał??

marcingaw - 02-01-12, 10:19

MIKUr1 napisał/a:
marcingaw napisał/a:
MIKUr1, sądzisz że przez przytakną nagrzewnicę grzeje (lepiej) tylko z prawej strony?


Jesteś pewien, że lepiej grzeje? Jest to znaczna różnica? Jak dasz na maks temperaturę i dużą siłę nadmuchu to nie nagrzewa się czasem jakiś element deski rozdzielczej? Może jednak problem jest w sterowaniu przepływem powietrza, skoro mówisz że prawa grzeje lepiej. Może deska była zrzucana i ktoś źle poskładał??

Pomyłka z mojej strony... nie lewa lecz prawa, przepraszam.
Nie odczuwam tego aby nagrzewał się element deski. Z tym że tak samo jest gdy dam nadmuch na nogi to strona kierowcy jest ok lecz pasażera - leci zimne.
Tak jak pisałem wcześniej przy ok 3tys obr leci CIEPLEJSZE POWIETRZE.
Czy deska była wyciągana??? Nie wiem.
Jestem w 100% pewien że lepiej grzeje lewa strona

marcingaw - 08-01-12, 17:56

temat kosz
majler - 08-01-12, 22:34

marcingaw napisał/a:
temat kosz

Może napisz jak rozwiązałeś problem. Przyda się potomnym ;)

marcingaw - 10-01-12, 14:58

Problem do końca nie został rozwiązany.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group