Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4

lobek - 27-01-12, 15:32
Temat postu: Nierówna praca silnika na LPG - m43b16 - STAG 4
Witam, mam troche irytujący problem.

Mianowicie samochód na biegu jałowym chodzi strasznie nie równo. Obroty latają od ~500 do 1000/min. Jedzie 'chyba' normalnie, chociaż czasem łapie takiego zamuła, że nawet pedał w podłodze nie powoduje że zacznie przyśpieszać.

Co ciekawe, dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie wszystko chodzi idealnie, równo, sprawnie. Wymieniłem świece - nie pomogło. Kable wymienione 20 tyś km temu - ori Bosch'e.

Instalacja sekwencyjna STAG 4. 'Serwis' gazu (wymiana filtrów fazy lotnej i ciekłej + podpięcie pod kompa) był robiony jakieś 2-3 tyś km temu. Silnik to m43b16 w e36 coupe.

Może to być istotne, kilka dni temu miałem problem z pracą silnika, okazało się że jeden kabel WN wypiął się ze świecy ( :O ) Dopiąłem i wszystko było ok, na benzynie, bo na gazie falowanie.

Nie mam pomysłu co dalej może być winowajcą. Na dniach zamawiam kabel do swojej instalacji, może tam coś sie pokaże.

Macie jakieś pomysły?

MIKUr1 - 27-01-12, 15:39

Jest różnica czy ciepły czy zimny?
lobek - 27-01-12, 15:40

MIKUr1, i na ciepłym i na zimnym nie równo pracuje. Praktycznie cały czas, obojętnie czy świeci słońce, czy pada deszcz, czy jest -20.. :(
Maciek - 27-01-12, 17:45

krokowy, guma do przepływki...
lobek - 27-01-12, 17:46

Maciek, wszystko spoko, ale wtedy tak samo było by na benzynie.

A na benzynie jest wszystko idealnie.

MIKUr1 - 27-01-12, 22:55

Jest problem ze składem mieszanki. Trzebaby podłączyć i zobaczyć jak wyglądają mapy gazu i benzyny. Instalacja ile ma przejechane? Jaki reduktor?
lobek - 27-01-12, 23:41

MIKUr1, na dniach będe miał kabelek to podłącze i pobawie się z tym. W razie czego będe raportował na forum co i jak.

Instalacja ma przjechane niecałe 50 tyś km. Reduktor Tomasetto, nic więcej nie wiem.. (kupiłem auto już z założonym gazem)

spinaczo - 30-01-12, 00:04

Pewnie wtryski brudne skoro wcześniej śmigała. Daj zdjęcie spod maski albo napisz konkretnie co masz. Kabelek obowiązkowo, koszt niski a zawsze można coś poprawić bez pieprzenia się z gazownikami :yeah:
lobek - 30-01-12, 11:20

Proszę zdjęcie z pod maski, bo nie doszukam sie informacji co do wtrysków ;)
Kabelek na dniach będzie u mnie, to potem będe sie radził co i jak :)


spinaczo - 30-01-12, 12:43

Wtryski firmy Alex typu Valtek. Powinny pracować w pionie albo chociaż pod kątem wężykami w dół w przeciwnym razie ostro się brudzą. Następny krok to podłączenie pod kompa, bo nie ma sensu grzebać na oślep.
lobek - 30-01-12, 20:22

spinaczo, dam rade to sobie sam w garażu ogarnąć? Chodzi mi o obrócenie tych wtrysków. Jakieś rady, wskazówki?
Co do kabelka, to jade jutro w góry, w piątek się za to zabiore, podepne i zraportuje :)


Czy na podstawie tego zdjęcia jesteś w stanie mi powiedzieć jaki typ filtrów mam u siebie?
Filtr fazy ciekłej z otworem czy bez? Jest to jakaś różnica?
Filtr fazy lotnej z końcówkami 12mm?

spinaczo - 30-01-12, 20:49

Wymiana filtra w Alasce http://mechanikalia.wordp...to-at09-alaska/


Filtr fazy lotnej możesz sobie założyć jaki chcesz, np Czaja :)

Wtryski musisz zwyczajnie wypchnąć bardziej w stronę kolektora ssącego ;)

lobek - 30-01-12, 21:35

To to wiem :) Po prostu widziałem z otworem i bez, dlatego nie wiedziałem jaki wybrać ;)

Co do tych wtrysków.. Czyli nie musze nic rozbierać, tylko je przesunąć? :)

spinaczo - 30-01-12, 22:36

Powinny być w jakiś sposób przymocowane na łączniku gumowym, możesz poszukać zdjęć twojego silnika z LPG w internecie jak ludzie montują. Priorytet to pion.
lobek - 06-02-12, 15:18

Podłączyłem kompa pod gaz.. Nic nie zmieniałem, a auto działa na lpg :O
Czasem na chwile działa dziwnie (nie ma mocy, tak jakby sie przycina), ale po chwili znowu działa dobrze (ma moc itd).

Poniżej zamieszczam screeny z podłączenia. Niech ktoś kto ogarnia oceni moją mape z gazu. Dziwnie sie rozchodzi pod koniec. Nie rozumiem też tego mnożnika (jaki ma być?).

Przepraszam za takie pytania, ale jestem dopiero początkującym, i nie do końca wszystko ogarniam. Także będe wdzięczny jak ktoś wytłumaczy prostymi słowami o co w tym biega..







PS. Nie ukrywam że liczę na Waszą pomoc :piwo:

spinaczo - 06-02-12, 16:10

lobek, bieda na gazie :hmm:

Mnożnikiem musisz tak kręcić aby czasy wtrysku benzynowego były takie same na benzynie jak i na LPG.

Graficznie to oczywiste, ciągnij żółtą linię do góry tam gdzie zielona jest za nisko w stosunku do niebieskiej.

lobek - 06-02-12, 16:14

Całkiem możliwe że po południu się za to zabiore :hyhy:

Czyli mam dążyć do sytuacji w której wykres gazu i benzyny będzie się idealnie pokrywał :)

Po tej 'operacji' mam coś jeszcze robić?

MIKUr1 - 06-02-12, 16:47

Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu. Przód mapki masz zrobiony całkiem nieźle. Po koniec faktycznie pasowałoby trochę podnieść mnożnik, bo się może robić ubogo. Tak czy siak o ile mapki nieźle to mnożnik trochę zbyt płaski. Przód trochę za nisko, tył trochę za wysoko, aczkolwiek akceptowalnie. Dodaj sobie jeszcze kilka punktów na linii mnożnika, żeby można było dokładniej dostrajać. Tył jak Ci się pokryje będzie lux. Co do tych dziwnych momentów to trzeba by to wychwycić na oscyloskopie i zobaczyć co jest nie tak. Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie. Jeśli chodzi o mnożnik to jest to najistotniejsza linia spośród wszystkich ustawień. Te mapki które się rysują to tylko graficzna interpretacja zachowania czasów wtrysku na benie i lpg ułatwiająca ustawienie instalki. Wyznacznikiem działania jest właśnie mnożnik i czas wtrysku gazu jest ustalany na bieżąco w taki sposób:
Czas wtrysku benzyny przy danym podciśnieniu x mnożnik x ewentualne korekty na poszczególnych wtryskiwaczach.

lobek - 06-02-12, 17:26

MIKUr1 napisał/a:
Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu.

Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?

MIKUr1 napisał/a:
Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie.

Czyli jak ją podłączyć? ;)


Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy :piwo:

spinaczo - 06-02-12, 21:12

Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys :lol: ale co kto lubi :lol:
lobek - 06-02-12, 21:23

spinaczo, wiem wiem, uroki valteków :P

Póki co planuje tylko dobrze zestoić ten gaz, i tyle ;)

spinaczo - 06-02-12, 22:25

Może się nie udać, a zestaw naprawczy to 7,50zł na jeden wtrysk :lol: :lol: tyle że za kalibracje u mnie biorą 5 dych.
MIKUr1 - 06-02-12, 22:35

lobek napisał/a:
MIKUr1 napisał/a:
Nie zauważyłem, że masz Staga 4... niestety nie da się w nim robić korekt po temperaturze gazu.

Czyli nic z tym strzelaniem z wydechu nie zrobie?

MIKUr1 napisał/a:
Kolejna sprawa to już widzę, że masz sondy nie podłączone - obowiązkowo do podłączenia, wykres z sondy znacznie ułatwia ustawianie lpg i diagnostykę nawet na benzynie.

Czyli jak ją podłączyć? ;)


Zaraz idę na pojeżdżawkę, dodam punkty, spróbuje idealnie pokryć te wykresy :piwo:


Jeśli chodzi o strzelanie z wydechu, to z korektami nic nie zrobisz. Trzeba by obczaić w ogóle z czym jestem problem, ale tak jak Spinaczo skłaniałbym się w stronę zużytych wtryskiwaczy. 50 tyś km na Alexach to całkiem niezły wynik :D Gdybyś był w stanie przewidzieć kiedy auto zacznie mulić to oscyloskop na pewno by pokazał co boli instalkę. Ale do pasuje podłączyć sondę, żeby widzieć co się dzieje z mieszanką w tych chwilach mulenia. Sondę podłączasz w ten sposób, że szukasz kabla koloru fioletowego (NIE fioletowy z szarym) i wlutowujesz się w CZARNY przewód sondy. Najlepiej zrobić to od strony instalacji samochodu ponieważ nie ma potem problemu z wymianą sondy i kable od strony instalacji są miedziane (łatwiej przylutować) a od strony sondy są stalowe.

lobek - 06-02-12, 23:47

Dzięki bardzo Panowie za pomoc, już wiem do kogo kierowac się w sprawie lpg i nie tylko :lol:

Jak będzie okazja, będzie doobry browar w nagrode :piwo:

MIKUr1 - 06-02-12, 23:52

Najważniejsze żeby auto śmigało jak należy :)
lobek - 21-02-12, 21:53

spinaczo napisał/a:
Jak ustawisz w miarę na czasy wtrysku a z wydechu będzie strzelać tzn, że wtryski trzeba oddać do wymiany sprężynek,tłoczków,oringów i kalibracji.... to pewnie pomoże na max 10 tys ale co kto lubi

Panowie specjaliści, ile może wyjśc cenowo wymiana wtrysków na coś - powiedzmy - lepszego od 3Ohm valteków? :piwo:

MIKUr1 - 21-02-12, 22:23

Ja polecam Hany, Spinaczo pewnie będzie podobnego zdania :) Spokojnie kupisz poniżej 100zł sztuka, i z tego co się orientuję to są już dostępne Hanki na wtyczki typu Valtek, więc i przejściówek nie potrzebujesz, a nawet jeśli byś dorwał taniej te na wtyczki typu Keihin, to się odezwiesz i Ci powiem jak niskim kosztem zrobić tak, żeby było ładnie i dobrze :) Wtryskiwacz o najlepszej relacji jakość/cena. Można zejść nisko z temperaturą przełączania, aczkolwiek na zimno są troszkę głośne i dają bogatszą mieszankę ;) Jak się gaz nagrzeje, to jest ideał. Trzeba tylko rozwiązać kwestię montażu (w listwę, lub z króćcem), wystroić ładnie i cieszyć się zajebiście i bezawaryjnie śmigającą instalacją LPG :)
spinaczo - 21-02-12, 23:58

Dobrze prawi, polać mu !!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group