Forum BMW3ER

Rozmowy Motoryzacyjne - BMW E46 - Opinie, co i jak?

Marczy - 28-01-12, 10:23
Temat postu: BMW E46 - Opinie, co i jak?
Witam, proszę o opisanie swoich spostrzeżeń odnośnie modelu E46 w wersji 316i (105KM) oraz 318i (118KM), oczywiście wersji przed liftingiem. Jak auta sprawują się w eksploatacji, jaka jest charakterystyka silników, spalanie, na co zwrócić uwagę, proszę podzielić się swoimi uwagami. Kiedyś pytałem o E36, było to parę lat temu, aktualnie zwracam swoją uwagę na E46 ;) Z góry dziękuje za pomocne posty :)
AdamM - 28-01-12, 10:55

Marczy mamy taką ładną bibliotekę uniwesytecką w Warszawie na ul.Dobrej, skorzystaj czasem.
Tu nie ma urzytkowników w/w modeli.

lukasbmw - 28-01-12, 11:08

Adam.M, jak to nie ma jak są. :6:

Ja bym odpuścił ten silnik i pomyślał nad jakimś R6.Spalanie prawie takie same,a przynjmniej przy wyprzedzaniu całe życie ci nie śmiga przed oczami. :coo: .

Tylko że opłaty troszke mniejsze.

misieek1226 - 28-01-12, 11:54

wszystkie r4 w e46 sa zjeb....e i tyle moge powiedzec palą kosmiczne ilosci paliwa a nie jadą wcale i juz ,odpusc sobie kup chociaz najmniejsze r6 czyli 2.0 i bedziesz zadowolnoy
ikarus - 28-01-12, 12:28

lukasbmw napisał/a:
Adam.M, jak to nie ma jak są. :6:
a właśnie ze nie ma :lol:

są tylko użytkownicy jeśli juz :lol:

Marczy - 28-01-12, 14:04

Nie zależy mi na osiągach lepszych niż tych co oferuje 318i, wyprzedzanie wszystkich nie leży w mojej naturze, bo raczej jeżdżę spokojnie i przepisowo, po za tym, tak na marginesie R6 2.0 to nieporozumienie, pali tyle samo co 2.5 czy 2.8 a osiągi ma porównywalne choć nieco lepsze do 1.9 118 KM. Znajomy miał i nie był zadowolony, mi wystarczą podstawowe wersje do przyjemnej spokojnej jazdy. Jakbym chciał mieć R6 to bym zdecydował się na 328i, więc z góry proszę o nie pisanie, że lepiej R6 tylko skupieniu się na wypowiedziach odnośnie modeli wymienionych przez mnie w temacie, gdyż interesują mnie tylko takie.
misieek1226 - 28-01-12, 15:36

jesli myslisz ze 2.0 bedzie paliło tyle co 2.8 to mysl tak dalej ,niby nieduzo róznicy ale te 2 litry przy tych cenach bezyny to dużo a i kultura jazdy sie zmienia troszke :lol: :lol: :cwaniak2:
Marczy - 28-01-12, 16:18

Czekam na posty, które są na temat...
sky - 28-01-12, 18:07

Kolega dostał od siostry E46 1.8 bo przesiadła się na mniejsze auto. On zadowolony był do pierwszego liczenia ile to pali. Jeździ spokojnie, trasy po ok 300km wychodzi średnio 8l a miasto 11.5-12l. Nie jedzie prawie nic, on sam narzeka i po pól roku już ma w planach to sprzedać. Dla porównania moje E36 coupe 2.0 pali mniej w mieście :)
mlodyLDZ - 28-01-12, 19:14

Cytat:

Czekam na posty, które są na temat...


Jak widzisz wiele ich nie ma :lol:
Jechałem e46 1.9 z 98r sedan. Pali to w uj, ledwo co ten wehikuł się toczy i dźwięk ma...
wcale go nie ma :lol:

R6 to jest najlepszy wybór bo jest i dźwięk i to też jedzie, a co do spalanie tak jak w/w. :hyhy:

seniorita - 28-01-12, 21:54

bmwŁDZ WTF? Chcesz ferie zimowe od forum?
vojtek - 28-01-12, 22:09

nie wiem jak 318, kumpel ma 316 1,9L, fakt szatanem to nie jest, ale do przemieszczenie się z punktu A do B wystarczy :) spalanie 110-120km/h ok 5,5L - sprawdzone! Chociaż wspominał, że 318 pali tyle samo ale jeździe trochę lepiej:) Obstawiałbym na 318 :)
ikarus - 28-01-12, 22:24

Nie wiem jaki masz priorytet,ale jesli chodzi o spalanie to mozna by było sie pokusic o 318 lub 320d spalanie w trasie ok 4,5 /100 przy predkosciach dopuszczalnych w naszym kraju jesli chodzi o miasto to w granicach 7,5-8 litrów pod warunkiem,ze bedzie to silnik pozbawiony pompy wtryskowej czyli modele poliftowe... dynamika nie grzeszą... no ale demony tez to nie sa.Jesli chodzi o małe jednostki benzynowe to naprwde palą niewiele mniej od 2,0 R6 ale jazda jest zupełnie inna... Wszystko zależy do czego bedziesz uzywał auta :D
senor - 29-01-12, 10:03

Sam mam e46 1.9 i powiem tak: jakis rok temu bylem zadowolony z zakupu, przyjemnie sie jezdzilo itp, ale teraz odczuwam niewyobrazalny brak mocy i dla mnie to prawie wcale nie jedzie. Planuje zmiane na jakies r6 na wakacjach. Co do spalania to jest ono w sumie rozne. Przy normalnej jezdzie, przepisowo w miescie wychodzi z 9-10l, zalezy jakie odcinki i korki. Trasa, predkosci ok 110-120km/h, bez klimy to jakies 7-7,5l, z klima ok.8l.
Ogolnie polecam zakup jezeli ma sie jezdzic przepisowo i za bardzo sie nie wyprzedza.
Wiadomo r6 bedzie lepszym wyborem, spali o jakies 2l wiecej na 100 i lepiej jedzie, ale nie o to chodzi autorowi, wiec... po co robic offtop.

Marczy - 29-01-12, 20:29

senor i vojtek, dziękuje za wypowiedź :)
Zakov - 30-01-12, 22:24

Marczy napisał/a:
Jakbym chciał mieć R6 to bym zdecydował się na 328i, więc z góry proszę o nie pisanie, że lepiej R6 tylko skupieniu się na wypowiedziach odnośnie modeli wymienionych przez mnie w temacie, gdyż interesują mnie tylko takie.


I bardzo słusznie. Miałem oba te modele. 318i (M43) jest ok, przy spokojnej jeździe spali średnio 8L, nie jest zbyt awaryjny, koszty napraw silnika też nie są wygórowane. Do tego kultura pracy jak na R4 nie jest zła, bo silnik ten o ile się nie mylę dostał wałki wyrównoważające, co czyni go sporo łagodniejszym dla ucha niż M40. Jak nie zależy Ci na mocy to nawet się nie zastanawiaj.

Marczy - 06-03-12, 21:54

Zakov, dzięki za sensowną odpowiedź :piwo:
GRABA20 - 13-03-12, 12:45

ja sam teraz przesiadlem sie z bmw e38 740i do e 46 318i wlasnie tylko i wylacznie ze wzgledow ekonomicznych spalanie ok. 8 L jest ok mocy wiadomo nie jest to 2.8 ani nawet 2.0 ale do normlanej jazdy wsytarczy. Podoba mi sie tez jak pracuje silnik na postoju nawet nie czuc ze jest odpalony naprawde super jesli chodzi o ekonomie i kulture pracy.
maddog - 13-03-12, 18:46

Ja mam m43b16ale w e36. Dynamika jak na trasę w porządku, wyprzedzać normalnie (nie na wariata) da się nawet w 5 osób, a w mieście jest więcej mocy niż potrzeba, bo wiadomo jak się jeździ w mieście. Na trasie spala mi ok. 8.5l lpg na sekwencji przy 100-120km/h. Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym ;)

GRABA a 740i ile paliło? :)

kucharz - 13-03-12, 19:08

maddog napisał/a:
Ja mam m43b16ale w e36. Dynamika jak na trasę w porządku, wyprzedzać normalnie (nie na wariata) da się nawet w 5 osób, a w mieście jest więcej mocy niż potrzeba, bo wiadomo jak się jeździ w mieście.


maddog napisał/a:
Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym ;)


ja pierniczę, co za bzdury, komu chcesz wcisnąć taki kit

jesteś chyba ewenementem w skali europy

maddog - 13-03-12, 21:44

kucharz napisał/a:
maddog napisał/a:
Ja mam m43b16ale w e36. Dynamika jak na trasę w porządku, wyprzedzać normalnie (nie na wariata) da się nawet w 5 osób, a w mieście jest więcej mocy niż potrzeba, bo wiadomo jak się jeździ w mieście.


maddog napisał/a:
Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym ;)


ja pierniczę, co za bzdury, komu chcesz wcisnąć taki kit

jesteś chyba ewenementem w skali europy


Dla przeciętnego Kowalskiego osiągi są wystarczające. Moje Bmka jest już moim ósmym autem. Miałem auta o mocach od 55km do 211km. Teraz mam e36 1.6 bo szukałem w dobrym stanie w dobrej cenie a nie mocnego szrota jakich nie brakuje na rynku. Wiadomo, że nie jest to wyścigówka, ale ja zarówno na trasie jak i w mieście sobie radzę. Nie jestem z tych osób, które wyprzedzają na 3-ciego i na zakrętach. Jeżeli kolega, który pyta o ten silnik i ma zamiar jeździć spokojnie to m43b16 jest wystarczający. A co do lepszego BMW z małym silnikiem niż innego mocniejszego to zależy kto co lubi i czy jest fanem marki...

vojtek - 13-03-12, 21:45

maddog napisał/a:
Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym


ciekawe masz poglądy.... jeździłeś w ogóle czymś mocniejszym?? chyba że przesiadłeś się z malucha i 1.6 w bmw to jest wariat, no ale po to są różne silniki żeby każdy dobrał coś dla siebie

maddog - 13-03-12, 21:54

vojtek napisał/a:
maddog napisał/a:
Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym


ciekawe masz poglądy.... jeździłeś w ogóle czymś mocniejszym?? chyba że przesiadłeś się z malucha i 1.6 w bmw to jest wariat, no ale po to są różne silniki żeby każdy dobrał coś dla siebie


Tak jak napisałem wyżej. Akurat malucha nie miałem bo nie lubię konserw. Jedyne auto poniżej 100KM to była fiesta, którą miałem aż 1 miesiąc :lol: Gdybym miał większą gotówkę to bym szukał jakiegoś zadbanego R6. Wolałem zdrowe 1.6 niż zajechane R6 w tej kwocie. Szczepana zawsze można zrobić do zdrowej budy. Poza tym pisząc, że da się wyprzedzać nie mam na myśli że będzie to przebiegać szybko i z uśmiechem na twarzy ale to chyba każdy mądry wie...

J.Kędzior - 13-03-12, 22:02

czepiacie sie tych małych silników

według mnie silnik jak każdy inny o przyzwoitej mocy i osiągach

kumpel ma e46 m43b19 (318i) jest 2 właścicielem od nowości autko w pieknym stanie założył sekwencje i na hamowni pokazało mu 121,3km na bynie i 116km na gazie

ponad to na zawodach trafił na e46 w coupe z silnikiem m52b20 i wygrał z nim o ponad dł auta ;)

dziwne ale prawdziwe

ja bym tak nie bluzgał na te silniki miałem już wiele silników w swoich łapach z gamy bmw i jakoś m40 czy m43 nigdy złej opinii u mnie nie miało :piwo:

kucharz - 13-03-12, 22:14

maddog napisał/a:
Moim zdaniem lepsze BMW z małym silnikiem niż inne auto z mocniejszym ;)


maddog napisał/a:
Gdybym miał większą gotówkę to bym szukał jakiegoś zadbanego R6.


:O

lobek - 13-03-12, 22:16

Normalna jazda m43b16 jest możliwa, co w tym dziwnego? Jesli ktoś nie przyspiesza z pod świateł jak najszybciej (kompleks hondziarzy :lol: ), na każdej prostej drodze nie cisnie vmax, to do NORMALNEJ jazdy m43b16 mu wystarczy. Wiadomo, chciałbym mieć m52b28, ale póki co mam m43b16 w świetnym stanie technicznym, nie narzekam. I pali 10-11l lpg przy w miare dynamicznej jeździe (tak wiem wiem, m52b28 też tyle pali albo mniej, wiem wiem). Fakt faktem, że ciężko znaleźć m52b28 w dobrym stanie technicznym w dobrych pieniądzach. A m43 juz łatwiej, i myśle że większość przyzna mi racje..
maddog - 13-03-12, 22:23

lobek napisał/a:
Normalna jazda m43b16 jest możliwa, co w tym dziwnego? Jesli ktoś nie przyspiesza z pod świateł jak najszybciej (kompleks hondziarzy :lol: ), na każdej prostej drodze nie cisnie vmax, to do NORMALNEJ jazdy m43b16 mu wystarczy. Wiadomo, chciałbym mieć m52b28, ale póki co mam m43b16 w świetnym stanie technicznym, nie narzekam. I pali 10-11l lpg przy w miare dynamicznej jeździe (tak wiem wiem, m52b28 też tyle pali albo mniej, wiem wiem). Fakt faktem, że ciężko znaleźć m52b28 w dobrym stanie technicznym w dobrych pieniądzach. A m43 juz łatwiej, i myśle że większość przyzna mi racje..


:piwo:

kucharz - 14-03-12, 10:02

spoko, niech i sobie będą małe silniki, tylko maddog tak przedstawił 316i, że większe są do dupy
skoro większości kupujących bmw zaraz po kupnie brakuje mocy, nawet w tych większych jednostkach, to coś w tym jest

lobek - 14-03-12, 10:21

kucharz napisał/a:
spoko, niech i sobie będą małe silniki, tylko maddog tak przedstawił 316i, że większe są do dupy
skoro większości kupujących bmw zaraz po kupnie brakuje mocy, nawet w tych większych jednostkach, to coś w tym jest

Masz racje, każdemu brakuje (sam już myśle nad m52b28 :lol: ), ale to bardziej chce to mieć niż muszę ;)

A tak w ogóle to oczywiste że R4 < R6 :piwo:

yogi7456 - 14-03-12, 13:34

lobek napisał/a:
I pali 10-11l lpg przy w miare dynamicznej jeździe (tak wiem wiem, m52b28 też tyle pali albo mniej, wiem wiem)
eno troche wiecej pali ;) mi pali 13-15 po miescie,zalezy gdzie nitro wleje ;)
J.Kędzior - 14-03-12, 16:46

mocy zawsze brakuje bo sie szybko każdy przyzwyczai ;) mi w 5,0 brakowało mocy i musiałem z marki bmw odejść na rzecz japońca z turbawką w którym już zaczyna mocy brakować

i tak już zawsze będzie niestety

ale jak ktoś bierze m43 czy m40 to chyba nie chce być królem szos ;D

GRABA20 - 14-03-12, 20:31

maddog napisał/a:
GRABA a 740i ile paliło? :)


oj paliło dlatego je oddalem kolo 20 krecilo sie caly czas a i ponad to nie byl problem...

p.s siudema super auto ale kapuchy trzeba miec i to nie malo....

Marczy - 21-03-12, 21:10

Dla mnie i mojego stylu jazdy 318i zupełnie wystarczy :)
DoReK - 23-03-12, 07:55

posiadam m43b18 oczywiscie w tej chwili u mechanika, ale moge powieedziec ze jak dla mnie silnik jest ok, mocy nie ma w porownaniu do m52d25 to to nie jedzie ale na jazde po miescie i 120 w trasie jak najbardziej ok, spali w trasie przy 120 km/h ok 7 - 8 l a w miescie niewiele wiecej :)
Marczy - 09-05-12, 09:37

Panowie nastąpiła zmiana planów, obiektem zainteresowania stał się teraz model 320i w wersji R6 2.0 (1998-2001). Głównie dlatego, że występuje on z chromowanymi ramkami bocznych okien, lepsze wyposażenie itp., OC jest podobne jak w przypadku wersji z motorem 1.9 ;) Jakie są wady i zalety trójki w takim zestawieniu? W zasadzie auta dla mnie już poszukuje znajomy u naszych zachodnich sąsiadów ;)
lolex - 09-05-12, 11:43

150km troche juz zwawszy silnik, dzwiek R6, spalanie ciut wyzsze, ogolnie dobry silnik wybrałes :ok:
Marczy - 09-05-12, 14:07

Jak silniki M52 znoszą zasilanie LPG? Oczywiście w grę wchodzi sekwencyjna instalacja? Jakie są koszta montażu takiej instalacji do R6 2.0?
lolex - 09-05-12, 15:04

dobrze dobrana instalacja nie bedzie sprawiac klopotow przez dlugi czas . M52 to nie sa jakies specjalnie skomplikowane silniki. Wydatek bedzie około 3000zł u nas zakladaja za 2500 ale lepiej dolozyc i miec swiety spokoj.
Marczy - 10-06-12, 19:59

Panowie mam już upatrzony egzemplarz, na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta?
Marczy - 28-01-14, 12:07

325i po FL dobrze znosi zasilanie LPG?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group