Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Turboooo

lolejko - 31-10-08, 13:45
Temat postu: Turboooo
http://moto.allegro.pl/it...pel_subaru.html

może ktoś się skusi na turbinkę :D

padre - 31-10-08, 13:53

Żeby to tylko wystarczyło do zmian to byłoby fajnie.
Wszystko powyżej 0,4- 0,5 bara dla serii to śmierć.

Enzo - 31-10-08, 14:01

padre napisał/a:
Żeby to tylko wystarczyło do zmian to byłoby fajnie.
Wszystko powyżej 0,4- 0,5 bara dla serii to śmierć.


To fakt to wszystko to szmelc.

Z rtm t osie z toba nie zgodze.
W Polsce juz lata jakies 2 lata e30 z m20b20 + dol m20b27 na doladowaniu 0,8 bara (,na seryjnych gartach)

Wszytsko zalezy od wystrojenia.

W szwecji sa np. BMW E28 535i dmuchane na 500KM na seryjnych bebechach i jakos lataja.
Fakt ze w szwecji jest mnostow magikow od uturbiania silnikow, tam nawet S14 uturbiaja.
A zeby uturbic S14 to juz jaja tzreba miec :dewil:

Chociaz powiem ci sam, ze balbym sie dmuchac seryjny silnik ;)

lolejko - 31-10-08, 14:03

No fakt że silnik szybciej poleci to pewne, ale podejżewam że pierwszy ten zestawik się rozleci :D Ciekawy jestem kto to robi ?
padre - 31-10-08, 14:33

Ja raczej pisałem pod kątem swojego motoru, polataj na serii M52 0,8 bara to się rozleci.
W M50 bym nie zaryzykwał więcej niż 0,5, a to lepszy motor do uturbienia.

Enzo - 31-10-08, 15:06

padre napisał/a:
Ja raczej pisałem pod kątem swojego motoru, polataj na serii M52 0,8 bara to się rozleci.
W M50 bym nie zaryzykwał więcej niż 0,5, a to lepszy motor do uturbienia.


Nie wiem czy bywasz na sr.pl tam byl odmuchniete dosc mocno M50 na seryjnych gratach :)

Cytat:
Silnik: stage@1 ukończony
- silnik M50B25 vanos, dół seryjny po remoncie, głowica po remoncie
- odprężony do 8,5:1 - dwie seryjne uszczelki + przekładka między nimi wykonana samodzielnie
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zitegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,8bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa wyspawana od nowa - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- silnik zalany olejem Valvoline VR1 Racing 5W-50

lolejko - 31-10-08, 17:18

Też słuyszałem ze M50 daje rade na niezakutym dole. Ponoć 0,5 Bara bez problemu wytrzyma. Ale wiadomo jak dojechana jednostka i fabryki nie trzyma to nie wytrzyma Turbo.
Annoth - 31-10-08, 18:05

fajnie ale ten zestaw to ma raczej turbine made in china. z tego co wiem porzadna turbina kosztuje ze 3-4 tys (albo mam przekichane info statre). Co do dmuchania, wiem ze ktoś dmuchnął m20b25 na 0,8 bara na seryjnych bebehach. Jak mówił Enzom kwestia strojenia (podczas którego spłyneły tłoki :lol: ).

I pytanko - S14 to silnik czy łunochód jakiś? (bo mi sie z nyskami kojarzy)

Enzo - 31-10-08, 18:27

S14 - to silnik z M3 E30 (320IS)

s14b20, s14b23, s14b25

Annoth - 31-10-08, 18:34

dzięki za info Enzo :ok:
vmasher - 31-10-08, 18:40

lolejko napisał/a:
Też słuyszałem ze M50 daje rade na niezakutym dole. Ponoć 0,5 Bara bez problemu wytrzyma. Ale wiadomo jak dojechana jednostka i fabryki nie trzyma to nie wytrzyma Turbo.


ja słyszałem że idealne pod turbo jest m50 bez vanosa :D
a tak z ciekawości zapytam - żeby zakuć M50 to ile floty orientacyjnie trzeba szykować ??

Annoth - 31-10-08, 18:49

z 10 tys? (strzelam)
vmasher - 31-10-08, 19:00

Cytat:
z 10 tys? (strzelam)


:coo: :coo: :coo: :coo: :coo:

myślałem że troszkę mniej :wstydnis:

a robił ktoś w Polsce taki patent ?? :hmm:

Annoth - 31-10-08, 19:20

mówie o cenach do nissanów bo tomaracing w nich siedzi, kute tłoki dobrej firmy 10 tys:/.
lolejko - 31-10-08, 19:36

Dokłądnie na zakucie to trzeba tyle szykować. I chyba tylko w Tomaracing własnie można się pytać. Golfa II taki jeden typek zakuł to sporo floty w to wywalił. Ale tam było też rozwiercanie pojemnośći, kanałów dolotowych i inne cuda. Do tego potężne turbo G Reedy i wytrzymuje ponoć dużo. Ze 150Km ma ponad 400KM, ale ponoć można zestroić na więcej.
Annoth - 31-10-08, 19:48

ja narazie czatuje na 250-300, ponoć da rade, obaczymy, najpierw flota potrzebna
Broder - 31-10-08, 22:11

we wrocku z zakuciem i remontem silnika powiedzial typek orientacyjnie ok 20 tys. (przyrost mocy zapewne konkretny) Ale fakt ze typ robi ponoc auta dla jakiegos tam rajdowca wroclawskiego, wiec pewnie wie co robi.
Co do turbo kita wyzej przedstawionego to szczerze mowiac wolal bym zrobic sportowe walki niz pakowac sie w soft turbo i miec powiedzmy przyrost 50KM na seryjnym dole. Ostre walki + lekkie kolo zamachowe + dobry wydech i mysle ze spokojnie 50KM bedzie.

Mozliwe ze niedlugo podjade do typa co sie walkami zajmuje we wro i zapytam co i jak. Bodobno jakis dziadzio ale kazdy w temacie go zna i bardzo chwali.

http://www.heinrich-tuning.pl/

Poza tym kiedys byl opis takiego turbo kitu dokladnie co i gosc pisal co sie zjebalo po jakim przebiegu, znajde to zostawie likna.

Enzo - 31-10-08, 22:57

Broder napisał/a:
Ostre walki + lekkie kolo zamachowe + dobry wydech i mysle ze spokojnie 50KM bedzie.


zapomniales o najwaznijeszym.
Strojeniu ;)

Broder - 01-11-08, 00:28

Enzo napisał/a:
Broder napisał/a:
Ostre walki + lekkie kolo zamachowe + dobry wydech i mysle ze spokojnie 50KM bedzie.


zapomniales o najwaznijeszym.
Strojeniu ;)


Oczywiste rzeczy pomijam ;)

Mysle ze jak ktos sie juz wezmie za robote to o tym wie. Heinrich podobno bez wysilku robi ze 126p ponizej 10 sekundowca :)

lolejko - 01-11-08, 08:32

Broder napisał/a:
Heinrich podobno bez wysilku robi ze 126p ponizej 10 sekundowca :)

HEheheee tylko mi nnie mów że maluch wyprzedza 320tki :D

Jajaca. Chiałbym zobaczyć minę posiadacza dwulitrówki jak go malec na starcie bierze :D

Davo - 01-11-08, 09:48

widzialem malczana ktory mial ponizej 6s do setki :P w tv bylo kiedys ale nie pamietam co tam mial wlozone ale chyba jakies v8, naprawde nie pamietam :D :D:D jesli chodzi o male przyrosty to tak jak panowie wyzej - kit w dolocie z dobrym stozkiem w dobrym miejscu w komorze i izolacja termiczna, sportowe walki, wieksze wtryskiwacze i wydajniejsza pompa, wydech dedykowany przelotka dobrej firmy, mozna sie pokusic o delikatne (!!!) podniesienie stopnia sprezania, zestaw dynamizatorow w dolocie i przeplywowych (nie nakladkowych) modyfikatorow paliwa (to nie sa zbedne :cenzura: jak niektorzy mysla, moze nie dodaja konikow ale na pewno nie pozwalaja ich utracic). wszystko ladnie zestroic, najlepiej wgrac nowe mapy do ECU w oparciu o hamownie a nie przestrajac aktualne

jesli chodzi o turbo w m50 to mozna na serii maly dodmuch jak to niektorzy wierza ze bedzie to chodzilo dlugo i sie nie rozleci po miesiacu... ale jezeli ktos chce miec profesjonalnie zrobione turbo ktore na prawde bedzie dawac radosc to powinien wiedziec ze to sa na prawde duze koszty.. zakucie silnika, tloki korbowody wal, dobrze jest wymienic glowice na aluminiowa, odprezanie silnika ale to przy okazji kucia mozna inne tloki zamowic o nizszym stopniu sprezania no i troszke wiekszej srednicy, jesli chodzi o sama turbine to i tak najlepiej wybiora specjalisci, ja zwracam uwage by nie byla malutka bo niewiele moze dmuchnac ale i nie za duza z uwagi na mase elementow wirujacych a wieksza masa to wieksze opoznienie turbiny.. uff :) rozrzad do wymiany, pompa paliwowa + wtryski - nie zawadzi bo jak ktos takie cos robi to spokojnie jezdzic to grzech :P ewentualnie mozna pomyslec o szynie paliwowej... dolot - ogolnie sportkit do turbo najlepiej o wydajnosci 400-500 KM zeby byl zapas, no chyba ze ktos wyciagnie wiecej :D wydech - od p[oczatku do konca: ceramiczny kolektor sportowy (przy 6 garnkach system 6 - 1 naturalnie :P ) sportkatalizator (roslinki tez potrzebuja serca a 10 koni w ta czy w ta jesli idziemy ponad 130 w gore to niewiele, no i pieski nie beda szczekac) wydech w uturbionym silniczku moze byc spokojnie zbudowany w oparciu o tylko jeden tlumik koncowy przelotowy, nie bedzie halasowalo jak czolg bo swietnie tlumi halas sama turbina a na jednej przelotce bedziemy miec piekny basowy pomruk :) ceramika i izolacja termiczna, katalizatory szczegolnie, dla przypomnienia gorsza przewodnosc termiczna (w tym dobra izolacja) to lepszy przeplyw spalin czyli nie bedzie zawirowan, nadcisnienia i hamowania turbiny. Nie obedzie sie bez nowych map silnika czyli dlugie godziny na hamowni ;) jak sie to ladnie zestroi to powinno byc cacy :) ale trzeba pamietac ze te dodatkowe konie potrzebuja nowych podkow, zmiana zawieszenia na twardsze, wymiana skrzyni biegow, walu napedowego, dyfra (szpera obowiazkowo!! normalny most tego moze nie wytrzymac), oponki sporo szersze tez trzeba dobrac jak nie chcemy lodowiska na asfalcie.. w sumie z calego auta zostaje tylko buda i wnetrze :) a i we wnewtrzu dobrze troche pozmieniac jak chocby wskazniki temperatury i cisnienia oleju no i cisnienia doladowania.. dobrze jest sie zaopatrzyc w kubelki bo to juz nie przelewki. polecam firme momo, maja w ofercie i te sztywne lekkie kubly jak i normalne fotele regulowane ale trzymaniem bocznym dorownujace tym sztywnym. dla amatorow motosportu dochodzi opcja odchudzenia auta, wywalamy kanapy, kola zapasowe, boczki drzwiowe i wszystko co zbedne :) sie rozpisalem :D jesli o czyms zapomnialem lub wprowadzilem w blad to przepraszam :P koledzy poprawia :)

Annoth - 01-11-08, 12:16

jak juz założe turbo (bynajmniej nie taki kit za 3 tys.....) to obowiązkowo kolektory dobrą taśmą. Drobne przygotowania do tematu ruszą za miesiąc (znaczy się dolot wkońcu ogarne - na fotki z dłubania raczej nie liczcie :( )
Enzo - 02-11-08, 15:08

Annoth napisał/a:
jak juz założe turbo (bynajmniej nie taki kit za 3 tys.....) to obowiązkowo kolektory dobrą taśmą. Drobne przygotowania do tematu ruszą za miesiąc (znaczy się dolot wkońcu ogarne - na fotki z dłubania raczej nie liczcie :( )


Ty chcesz zakladac turbo do m20b20?

Davo - 02-11-08, 20:08

teoria mowi ze mozna do kazdego silnika :P ale moze lepiej zastanowic sie nad swapem, jesli ten masz w dobrym stanie to go sprzedaj a kup m50b25 bez vanosa ewentualnie s50b30 albo s50b32, wyjdzie Cie moze troche drozej ale frajdy bedzie duzo wiecej :) a ten ktory kupisz i tak bedzie musial isc do remontu bo juz samo kucie to wymiana polowy albo wiecej elementow wiec nie musi byc jakis super idealny. nawet w super silnikach czesto trzeba planowac glowice itd wiec 1000 zl mniej za troszke bardziej zuzyty silnik i mysle ze powinno byc ok bo i tak bedzie remont i tak
Enzo - 02-11-08, 20:39

Dokaldnie zani msie zacznie zabawe z turbo trzeba najpierw zrobci remont silnika :ok:
Annoth - 02-11-08, 21:37

co do remontu to wiem, obowiązkowo. Wersje są dwie, albo uturbiam to co mam (da sie), albo po naprawach auto oddaje dziewczynie a sobie sprawe 325 qp i tym sie bawić będe. Chce zostać przy oryginalnych sercach E30 (tylko, że to jeszcze bardziej odsunie w czasie projekt). Wiem, że swapa lepiej, ale ja jestem pieprznięty i chce mieć uturbione m20 :piwo:
Davo - 02-11-08, 22:10

radze ta druga opcje, oddaj je dziewczynie. jesli chcesz sie bawic w turbo to lepiej to robic na silniku 2.5 niz 2.0, uwierz :) kwestia obciazen termicznych i ogolnie przeciazen wynikajacych z samej mocy silnika. 2.5 maja wieksza rezerwe bezpieczenstwa chocby z uwagi na to ze nie oklamujmy sie to sa auta o sportowych zapedach i inzynierowie z GmbH doskonale sobie z tego zdawali sprawe robiac silniki o takich mozliwosciach :P pomysl tylko o mocowaniu silnikow... slabszy ma iles tam mocy i jest wszystko przygotowane pod to plus jakas rezerwa. mocniejszy musi byc troszke stabilniej zamocowany no i rezerwa wieksza. ja bym wolal miec turbo-potworka na mocniejszej konstrukcji...

a najlepiej rozejrzyj sie dobrze za e30 ktore kiedys sluzyly w policji. mialy trwalsze silniki z troszke lepszych stopow metali, brawo konstruktorom za miske szczegolnie. a jak Ci sie poszczesci to trafisz na wersje eta :D tylko nie pamietam czy to bylo 2.4, 2.5 czy 2.7 :P

no i jeszcze jedna opcja, E30 Z1 :D

Enzo - 03-11-08, 10:05

Annoth napisał/a:
albo uturbiam to co mam (da sie),


Czy ja dobrze zrozumialem?
Chcesz uturbic M20 bez remontu?

Annoth - 03-11-08, 19:00

Enzo napisał/a:
Chcesz uturbic M20 bez remontu?
- no aż takim debilem nie jestem. najpierw remont silnika (bez to pewnie po pierszym dmuchnieciu zbierał bym czesci silnika po okolicy :lol: )
Enzo - 04-11-08, 07:30

Annoth napisał/a:
Enzo napisał/a:
Chcesz uturbic M20 bez remontu?
- no aż takim debilem nie jestem. najpierw remont silnika (bez to pewnie po pierszym dmuchnieciu zbierał bym czesci silnika po okolicy :lol: )


No to jednak nie jestes :)

Markkiewicz - 24-11-08, 22:56

Witam serdecznie wszytkich:) mam pytanko kupiłem is1.8 coupe fajna maszynka szukam turbo do niej co myslicie o tym ??
fighter1983 - 24-11-08, 23:01

przyszedles sie pochwalic nowym nabytkiem czy zadac pytanie?
Uturbic benzynke zawsze warto, jednak w Twoim przypadku - przy 1.8 albo SWAP albo zmiana na 2.5 co najmniej pozniej ewentualne mody, 1.8 to za maly potencjal na turbo, ale to tylko moje zdanie ;)

lolejko - 24-11-08, 23:02

no IS podobno daje radę pod turbo. Wytrzymuje to.
http://pl.youtube.com/wat...feature=related

http://pl.youtube.com/watch?v=ElaB8jK_9pw

Ale jeśłi chodzi ci o zwiększenie mocy to Swap tańszy, mniej awaryjny i więcej kucy wyciągniesz :D

mycha - 24-11-08, 23:05

Witaj na forum, kolejny forumowicz z Lubina, pochwal się autkiem ;)
DIDI - 24-11-08, 23:17

Zawal sobie 2,8 i turbo będziesz miał cały czas :cwaniak: 1,8 uturbiać, czy to ma sens w ogóle?
///ESIU - 25-11-08, 01:00

kolego ja mówie całkiem serio

pakuj v8 wyjdzie Cie dużo taniej

Annoth - 25-11-08, 10:19

jak chcesz to montuj kolego, tylko najpierw remont silnika. Mi juz we lbie tutaj nakrecili, tez chcialem turbo a teraz juz sam nie wiem. pozyjemy zobaczymy :hyhy:
Davo - 25-11-08, 14:58

lolejko napisał/a:

http://pl.youtube.com/wat...feature=related

http://pl.youtube.com/watch?v=ElaB8jK_9pw


a teraz pomysl jak chodziloby pod turbo 2.5l, m50b25

///ESIU - 25-11-08, 15:42

ja nie jestem przeciwnikiem suszarek wręcz przeciwnie, jara mnie to strasznie ale doskonale wiem jak to jest sobie uturbić fure i jakie sie wiąża z tym nie ustajace problemy i co gorsze koszta. przyjezdza do nas na warsztat pewien znany pan w światku tuningowym, ma juz kilka projektów na swoim koncie w tej chwili robi golfa I na cztery łapy i celuje w 500km wiec to nie byle co, czasem dłubiemy w tych jego furach i wiem jak to jest ciągle jest cos do zrobieni, takie auta nie sa na codzień, to jeźdzące skarbonki,
pisze o tym bo niektórzy tutaj myslą ze sie wrzuci turbo za pare złoty i bedzie sie jeździc na zakupy otóz prawda jest zupełnie inna
jesli chcemy mieć całkiem niezłe kopyto bo ponad 400 niutków i cieszyć sie jezada na codzień proponuje to
http://www.youtube.com/watch?v=OCIrA8TDEYA
koszt takiego przedsięwziięcia wacha sie w okolicach 13 tyś zł na czysto i mozna smiało jeździc tym po bułki to jest bezawaryjne w stosunku do suszarek
poza tym podkręćcie sobie głosniczki i posłuchajcie jak to chodzi :cwaniak2:
http://www.youtube.com/wa...VGOvLDIg5c&NR=1 dla mnie miód dla uszu

Enzo - 25-11-08, 16:24

fighter1983 napisał/a:
1.8 to za maly potencjal na turbo


Za maly na co? mozesz to rozwinac bo nie rozumiem?

fighter1983 - 25-11-08, 16:28

Enzo, mialem na myśli ze nie warto inwestować tyle kasy w zwiekszanie mocy silnika 1.8 ktory uturbiajac bardzo mocno obciazymy. Jezeli chcemy przyrostu mocy taniej i bardziej bezpiecznie bedzie zrobic przeszczep na wiekszy/mocniejszy silnik,lub w niektorych przypadkach - zmiana calego samochodu i dopiero modyfikacje. wtedy uzyskamy wiecej KM i niutkow za mniejsza kase. No chyba ze sentyment do danego samochodu, przyzwyczajenie - wtedy warto zalozyc turbo, ale jesli chodzi TYLKO o wzrost mocy w mozliwie tani sposob -> swap albo zmiana auta.
krzysiek8833 - 25-11-08, 16:39

fighter1983, zgadzam sie z Tobą :D :ok:
DIDI - 25-11-08, 17:08

///ESIU napisał/a:
i mozna smiało jeździc tym po bułki to jest bezawaryjne w stosunku do suszarek
poza tym podkręćcie sobie głosniczki i posłuchajcie jak to chodzi :cwaniak2:
http://www.youtube.com/wa...VGOvLDIg5c&NR=1 dla mnie miód dla uszu
ESIU V-ka miecie na całego. Ja mam V4 w motocyklu to jest kozaczek.A jak V12 robi w E 30 :brawo: i jak ryczy cudownie :dewil: CO montować turbo, lepiej palnać swapa i miec te koniki cały czas :cwaniak:
///ESIU - 25-11-08, 17:35

wszystko zalezy od zasobnosci portwela i czy to ma byc auto niezawodne czy tylko weekendowe i to nie dokońca
turbo tez ma swoje plusy

Enzo - 26-11-08, 10:37

fighter tanio i turbo sie nie da, tzn. da ale krotko.

A za granica sa IeSy po 240kucy, w szwecji dokladniej

///ESIU - 26-11-08, 14:15

Enzo napisał/a:
A za granica sa IeSy po 240kucy, w szwecji dokladniej


no pewnie że sa nie ma z tym problemu rzadnego ale napewno jak niektórzy myśla że da rade takim tanim zestawem chińskim z allegro za pare złotówek albo jakaś spręzarka ze sprintka to sa w błędzie
dobre turbo na dłuzsza mete kosztuje sporo

aha w szwecji maja jakas manie uturbiania tam jest naprawde dużo gruuubych projektów

Enzo - 27-11-08, 08:05

///ESIU napisał/a:
Enzo napisał/a:
A za granica sa IeSy po 240kucy, w szwecji dokladniej


no pewnie że sa nie ma z tym problemu rzadnego ale napewno jak niektórzy myśla że da rade takim tanim zestawem chińskim z allegro za pare złotówek albo jakaś spręzarka ze sprintka to sa w błędzie
dobre turbo na dłuzsza mete kosztuje sporo

aha w szwecji maja jakas manie uturbiania tam jest naprawde dużo gruuubych projektów


Nom wcale nie trzeba kupywac turba za 3 tysie.
Tam pchaja turbawki np. z saaba.
Ale tanim kosztem na pewno to nie wyjdzie.

lolejko - 27-11-08, 08:19

Dokładnie szwedzi sa maniakami uturbiania :D
Volvo to mają chyba w jednym palcu :D

Annoth - 29-11-08, 11:06

co do kosztów turbo, mi powiedzieli że około 10 tys (+ wczesniej remont silnika) zeby to wszystko było elegancko i dobrze grało. do tego dodac lepsze hamulce i pare innych drobnostek i pewnie wyjdzie około 20 tys :wstydnis: . Cóż, trzeba odkładać do świnki....
Davo - 30-11-08, 14:56

cena za jakosc ale na jakosci w tym temacie oszczedzac nie mozna...
///ESIU - 30-11-08, 15:05

Annoth napisał/a:
co do kosztów turbo, mi powiedzieli że około 10 tys


same zakucie dołu to koszt 6-8 tys. wiec 10 tys za zestaw turbo to hmmm :no:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group