Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - e30 na SWAP

///ESIU - 17-11-08, 12:41
Temat postu: e30 na SWAP
przymierzam się do kupna e30 z zamiarem przeszczepu, chce tylko i wyłacznie coupe ale czy wąska czy seroka lampa jeszcze nie wiem, ciagle sie wacham i teraz moje pytanie... czym rózniły sie wersje r6 od r4 czy tylko zawiasem i hamulcami? czy np. podłuznice były wzmacniane w r6, jakies tam wzmocnienia, mocniejsze belki itd.

hamulce zamierzam wstawic inne wieksze i piasty na 5 srób, zawias napewno jakis markowy gwint, wiec jesli nie róznia sie r6 od r4 jakimis tam wzmocnieniami to bede szukał r4 bo taniej mozna kupić.

jak to wyglada panowie?

lolejko - 17-11-08, 12:55

Z tego co ja kojarze to chyba są takie same. Touring jedynie miał wzmacniane nadwozie.
I w touringu było też np. w 316 takie samo zawieszenie jak w R6

///ESIU - 17-11-08, 13:05

o turingu to wiem, ale jak jest w coupe, prosze o sprawdzone informacjie
Enzo - 17-11-08, 13:35

Nie bylo roznic.
Zawias na 5 srob z jakiego wzgledu chcesz, pewnie ze wzgledu na wybor felg no i lans bo innych wgzledow nie ma ;)

///ESIU - 17-11-08, 13:55

Cytat:
Nie bylo roznic.


czyli co smiało mozna brać np 1,8 m10 ?

Enzo napisał/a:
Zawias na 5 srob z jakiego wzgledu chcesz, pewnie ze wzgledu na wybor felg no i lans bo innych wgzledow nie ma ;)


przedewszystkim to wieksze hample bedą no i wiadomo duzo wiekszy wybór felg, 4x100 cos znalesc jest ciężko

Enzo - 17-11-08, 13:59

Czyli tak jak myslalem.
Ja daje spokoj bo 5x120 to niezly koszt

///ESIU - 17-11-08, 14:00

4x100 w 17tce i 10ciu calach jest niemal niemozliwe do osiągnięcia
Enzo - 17-11-08, 14:06

Jak sie posuzka to sie znajdzie kolega ma w e30 335i 17x10 brock b1 :lol:
///ESIU - 17-11-08, 14:08

Enzo napisał/a:
Jak sie posuzka to sie znajdzie kolega ma w e30 335i 17x10 brock b1 :lol:


hehe wiadomo, że jak sie poszuka to znajdzie ale to juz rarytas i nie mów ze nie

lolejko - 17-11-08, 15:00

BBS RS w najzacniejszym rozmiarze 16"J9" łatwiej znaleźc 4x100, bo VW, Opel i BMW miało taki rozstaw.
///ESIU - 17-11-08, 15:07

lolejko napisał/a:
BBS RS w najzacniejszym rozmiarze 16"J9" łatwiej znaleźc 4x100, bo VW, Opel i BMW miało taki rozstaw.

po pierwsze to 16 to zamało a po drugie 9j to normalny rozmiar do e30 więc odpada

tutaj jest 10,5 z tyłu i mysle ze jest idealnie, 9j wpada zagłęboko


no ale dobra konie OT nie o tym mowa tutaj

lolejko - 17-11-08, 15:10

///ESIU napisał/a:
po pierwsze to 16 to zamało a po drugie 9j to normalny rozmiar do e30 więc odpada


Ale to jest rozmiar kultowy w E30 na BBS RS, ponoć najbardziej porządany w tym modelu.

///ESIU - 17-11-08, 15:14

lolejko napisał/a:
Ale to jest rozmiar kultowy w E30 na BBS RS, ponoć najbardziej porządany w tym modelu.


nie wiem to jakieś głupoty raczej skoro sie chowa w błotniku

rafal-LUBIN - 17-11-08, 15:42

ESIU a jaki sinik???? :hmm:
///ESIU - 17-11-08, 15:53

Cytat:
ESIU a jaki sinik???? :hmm:


yego sam jeszcze nie wiem hehe, narazie sobie tylko obmyslam napewno najsłabsza opcja jaka moze byc to b28

Enzo - 18-11-08, 12:36

A nie myslales o S50? ;)

[ Dodano: Wto Lis 18, 08 14:22 ]
esiu co do k-sporta to tu masz np.:
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20234614.html

co do poliuretanow sa na allegro albo tu:
www.poliuretan.olkusz.pl

///ESIU - 18-11-08, 14:37

kurcze nie wiedziałem że jest polski producent robiacy poliretany a nie tylko te powerflexy hehehe
a jak to sie sprawdza w praktyce? jeździł juz ktos na tym?

lolejko - 18-11-08, 14:39

Niezła opcja z tymi poliuretanami :D
Maciek - 18-11-08, 14:59

jesli masz ograniczone fundusze to wkładaj 2.8

jesli masz wiecej kasy, a chcesz tym autem jeździc na codzień to M54B30, spora moc i bezawaryjnośc jednostki, z tego co ostatnio gadałem ze swapownikiem to 11-12 tys na gotowo

jesli to auto ma sluzyc okazyjnie i nie liczy sie zbytnio kasa to tylko i wyłacznie S50b32, e30 + ten silnik to mieszanka wybuchowa, zna 1/4 e46 M3 nie ma z tym szans :yeah:

lolejko - 18-11-08, 15:02

Podejżewam, że z M54B30 tez ma problemy :D
///ESIU - 18-11-08, 15:25

widziałem na youtube jak e30 330i buniego jedzxie równo z m3 e46

tak naprawde to mam spore watpliwosci, bo chce by fura naprawde ganiała czyli m54b30 no w porywach nawet na m60 ale chce tez zeby to zajebiscie wygladało
a przy naprawde niskim germancu takie siliki nie maja sensu bo się ich nie wykorzysta, dla tego myśle też o m52b28

i sam nie wiem co robić tym bardziej że m54 to 2razy większy koszt słapu

[ Dodano: Wto Lis 18, 08 15:35 ]
bede dążył do takiego wygladu, a przy takiej glebie m54 zupełnie będzie bezsensowne, poprostu będzie sie marnować w tej budzie
naprawde mam dylemat, ale wiem że musze zdecydować , czy chce zapie..ać czy znowu sie lansować












[ Dodano: Wto Lis 18, 08 15:44 ]
a mam takie pytanie z innej beczki...

ile taka opona i w jakim rozmiarze moze kosztować?
http://www.youtube.com/watch?v=3msldtoxRY8

lolejko - 18-11-08, 15:48

Esiu szczerze ja bym zakładał M52B28. I tak w pełni tego nie wykorzystasz. Z tym silnikiem E30 to już szatan. Mocy i tak ci po czasie zacznie brakować, ale to samo będzie nawet jak wsadzisz i M60 :D Koszta i Moc najlepiej chyba wypada przy M52B28 tak samo jak i późniejsze serwisowanie :D
///ESIU - 18-11-08, 15:56

lolejko, no wszytko sie zgadza, ale zawsze mozna podniesc sobie zawas (będzie gwint) i założyc drugie kółka (bez naciągu i 11j) i pozapindalać

ostatnio głupieje juz

chce i zapindalać i chce zeby to wygladało ale mam obawy ze się tak nie da, przynajmniej nie na naszych drogach rzecz jasna

jak kupie e30 wtedy bede sie zastanawiał :P

Annoth - 18-11-08, 16:59

kup dwie, jedną do lansu, drugą do zapindalania :hm:
///ESIU - 18-11-08, 17:15

Cytat:
kup dwie, jedną do lansu, drugą do zapindalania :hm:

hehe no tak było by najlepiej ale niestety realia :lol:

kamilo e30ic - 18-11-08, 19:49

esiu nawet jak podniesiesz autko na gwincie to strach tym zap........ ,bo w kazdej chwili może wyrosnąć jakaś dziura albo garb :O pozdrowienia dla drogówców :kij:
Annoth - 18-11-08, 21:04

weż nic nie mów, ostatnio musiałem zajechać do praktikera, na dwóch "polcijantach" przywaliłem wydechem ;( (w sumie dobrze że nie michą), co za idioci zrobili obniżke drogi ZA progiem ?!?!?! A gwinta nawet nie mam (b6 + H&R, na oko -40)
Enzo - 18-11-08, 22:08

Esiu tu mozna pojsc na komprmis.
Mzoesz zrobci auto do lansu i pozapinadalac, np. wyrbac sie na tor i wtedy duzy silnik ma sens ;)

///ESIU - 19-11-08, 00:21

Enzo napisał/a:
Esiu tu mozna pojsc na komprmis.
Mzoesz zrobci auto do lansu i pozapinadalac, np. wyrbac sie na tor i wtedy duzy silnik ma sens ;)


no niby tak. to jest niezłe rozwiazanie ale w u nas to i tory dziórawe hehe :lol: :mur:

no zobaczymy, ale dowiedziałem sie od swapowników ile kosztuje poszczególny słap i powiem tyko tyle że m62b44 jest tylko 1tys drozszy od m54b30 więc jak juz wybrał bym b44 :hyhy: :yeah:

no ale to się zobaczy, u mnie szybko sie wszystko zmienia a nawet nie mam jeszcze e30 więc długa droga przedemna

Enzo - 19-11-08, 06:42

No i prawidlowo nic ne izastapi pojemnosci :lol:
///ESIU - 19-11-08, 11:20

Enzo napisał/a:
No i prawidlowo nic ne izastapi pojemnosci :lol:


zawsze byłem tego zdania :ok:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group