Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - E36 drgania na kierownicy

igls - 02-06-12, 12:35
Temat postu: E36 drgania na kierownicy
Witam,

na początku chciałem się przywitać, bo to mój pierszy post, e36 mam od niedawno bo od jakis 7 miesięcy. Mój problem polega na tym, że po założeniu dystansów na przód 10 mm , opona 16 - 225/50 odczuwam drgania na kierownicy - czasami pojawią się i znikają, i dzieję się to tylko do predkości 100 km - powyżej drgania nagle znikają. Na zimówkach wszystko było jak należy. Felgi dopiero co po prostowaniu, amortyzatory nowe, konc.drążków tez.

Czy to wina dystansów ?

///ADi - 02-06-12, 12:46

wyczyść dobrze piaste i dystans zanim założysz... miałem to samo.
KruszaK - 02-06-12, 12:48

Przejedz się bez dystansów i zobacz czy jest ten sam efekt, będziesz miał odpowiedz.
igls - 02-06-12, 12:55

KruszaK napisał/a:
Przejedz się bez dystansów i zobacz czy jest ten sam efekt, będziesz miał odpowiedz.


Nie mogę się przejechać bez dystansów, to nie takie łatwe są założone przede wszystkim po to bo bez nich opona ociera o coś tam. Dystans czysty , piastę sprawdzę, ale szczerze wątpie bo są to naprawde duże drgania. Może dystans jest źle dobrany ?

ikarus - 02-06-12, 13:29

igls napisał/a:
Może dystans jest źle dobrany ?
a może po prostu jedź wyważyć koła ;)
igls - 02-06-12, 13:51

ikarus napisał/a:
igls napisał/a:
Może dystans jest źle dobrany ?
a może po prostu jedź wyważyć koła ;)


Właśnie o to miałem pytać, czy przy całkiem innej oponie i dystansach trzeba robić zbieżność i geometrię ? A koła zostały wyważone jak prostowano mi felgi ...

iroonhide - 02-06-12, 15:16

A dystans ma tą samą srednice otworu centrującego co piasta i felga? Powinno wszystko pasować do siebie bez luzu.
igls - 02-06-12, 15:41

iroonhide napisał/a:
A dystans ma tą samą srednice otworu centrującego co piasta i felga? Powinno wszystko pasować do siebie bez luzu.


szczerze to nie mam pojęcia jaką srednice ma piasta w e36 ale dystans ma 72,6 5x120
zaś felgi mam takie same 16 cali jak na tej aukcji : http://allegro.pl/orygina...2374092948.html

matee - 02-06-12, 17:05

Średnica piasty w e36 to 72.5.
igls - 02-06-12, 17:26

matee napisał/a:
Średnica piasty w e36 to 72.5.


to ten jeden milimetr Kolego to taka różnica, że kierownica tak lata?

Karolo - 02-06-12, 21:06

U mnie trząsło kierą jak kapcie były stare. Po prostu były krzywe... wymiana na nowe i jak ręką odjął.
igls - 02-06-12, 22:46

Karolo napisał/a:
U mnie trząsło kierą jak kapcie były stare. Po prostu były krzywe... wymiana na nowe i jak ręką odjął.
opony też mam nowe.
ponawiam pytanie, czy ten mm ma różnicę? obstawiam że tak ;d

Kruczek - 03-06-12, 19:33

sprawdz czy dystans wchodzi bez luzu na piaste i w felge, jak ma lekki luz to bedzie bić.
walker0210 - 05-06-12, 07:43

matee napisał/a:
Średnica piasty w e36 to 72.5.


Błąd. Średnica w E36 jak i w większości innych modeli to właśnie 72,6 mm.

igls - 14-09-12, 10:07

Witajcie ponownie ,

Koledzy dalej mam ten problem,

Próbowałem już chyba wszystkiego, miałem ostatnio luzy na maglu, więc magiel poszedł do regeneracji jest jak nówka,
próbowałem zamieniać opony tył na przód - mam opony kierunkowe, też nic nie pomogło, byłem na wyważaniu kół, robiłem geometrię i zbieżność
zawieszenie : amorki+sprężyny są nowe
drążki kierownicze wymienione
wahacze oczywiście proste

Nie mam już pomysłów, a beemka naprawdę jest zadbana jak to 2.8 a boję się przekroczyć prędkości 160-170 na niemieckich autostradach bo samochód tak ściąga . A więc objawy to ściąganie auta ( nie chodzi mi na koleinach ale na idealnie równej drodze) a także KIEROWNICA trzęsie się przy prędkości 70-90 km/h, później zanika.

Może to wina tanich dystansów , są nałożone tylko na przód . Kurcze musze się przejechać na innych kołach .

Może znacie jakiś dobry serwis w Lublinie i okolicach którzy by najpierw zdiagnozowali problem a później zaczeli wymieniać. pzdr i dziękuje za pomocne rady. :bmw:

W sobotę zamieszczę zdjecie z geometrii .

m310ax - 14-09-12, 10:17

a przy hamowaniu telepie bardziej ? jak przy prędkości 120-130 na dłuższym i w miarę łagodnym łuku telepie coś ?
Guinamo - 14-09-12, 11:25

Sprawdz przednie hamulce. Mozliwe ze zacisk sie nie dokonca rozluznia i przez to sciaga oraz sprawdz czy nie masz krzywych tarcz bo czesto sa powodem bicia kierownicy.
igls - 14-09-12, 12:22

m310ax napisał/a:
a przy hamowaniu telepie bardziej ? jak przy prędkości 120-130 na dłuższym i w miarę łagodnym łuku telepie coś ?


Kierownicą telepie przy prekości tak 80-90 około, przy większych prędkościach te drżenia zanikają, przy hamowaniu nic nie telepie. a z tymi tarczami i zaciskiem to sprawdzę, to widać na pierwszy rzut oka że są wygięte ?

13matt13 - 14-09-12, 13:18

Mam ten sam problem, ostatecznie wymieniam piasty bo i tak tam mam metalowe osłony tarcz popękane i podgniłe (brzęczą) to zobaczymy czy to coś zmieni.
igls - 14-09-12, 14:45

13matt13 napisał/a:
Mam ten sam problem, ostatecznie wymieniam piasty bo i tak tam mam metalowe osłony tarcz popękane i podgniłe (brzęczą) to zobaczymy czy to coś zmieni.


okej, w takim razie daj znać jak to zrobisz czy pomogło :) :):)

igls - 16-09-12, 13:51

Witam,

Przepraszam że dubluję , jak obiecuję zamieszczam zdjęcie ze zbieżności,
czy wszystkie liczby się zgadzają ?

zdjęcie ; http://www.fotoszok.pl/sh...ag0283.jpg.html

z góry dziękuję :bmw:

pan_samochodzik - 16-09-12, 17:56

nie.Masz kąty pochylenia koła poza normą
igls - 16-09-12, 18:55

Aha. Za bardzo się nie znam ale Pan, który mnie obsługiwał kręcił takim kluczem i mówił że nie da się tego już pochylić :bmw: :oczy: Mogę dać Ci do niego numer i mu to wyjaśnisz :piwo:
pan_samochodzik - 16-09-12, 20:31

Jak się chce to wszystko się da.Tylko kwestia chęci i znajomości sprzętu..
igls - 16-09-12, 20:46

pan_samochodzik napisał/a:
Jak się chce to wszystko się da.Tylko kwestia chęci i znajomości sprzętu..


Czy te kąty pochylenia koła mogą powodować ze samochód znosi ? To ja może pogadam z tym fachowcem który to robił i wyjaśnisz mu jak to zrobić, godziłbyś się na to ;) ? byłbym niezmiernie wdzięczny

radeck - 16-09-12, 20:54

Moim zdaniem jeżeli masz krzywe tarcze to na 99% to będzie właśnie to. Jeżeli chodzi o dobry warsztat w Lublinie to polecam:
1. Jacek Orzech na Turystycznej
2. PEMIX Car w Jakubowicach Konińskich 3km od Lublina
Z usług obu warsztatów korzystałem i mogę polecić.

igls - 16-09-12, 21:28

radeck napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli masz krzywe tarcze to na 99% to będzie właśnie to. Jeżeli chodzi o dobry warsztat w Lublinie to polecam:
1. Jacek Orzech na Turystycznej
2. PEMIX Car w Jakubowicach Konińskich 3km od Lublina
Z usług obu warsztatów korzystałem i mogę polecić.


Tarcze jutro sprawdzę, są już trochę zużyte, czy one też mogą powodować znoszenie auta czy niebardzo? a nie orientujesz się czy te warsztaty mają maszynę do geometrii i zbieżności ?

radeck - 16-09-12, 22:18

Nie wiem czy krzywe tarcze powodują znoszenie auta. Wiem natomiast że przy szerokich oponach zawsze będzie delikatnie ściągać. W poprzedniej e36 walczyłem także z tematem drgania na kierownicy. Wymiana tarcz pomogła. Dobrze by było żeby na tulejach wachacza też nie było żadnych luzów. Ja zrobiłem od razu zawieszenie i hamulce.Niestety wydaję mi się, że ani w u Pana Jacka ani w Pemixie nie mają urządzeń do ustawiania geometrii ani zbieżności (ale BMW znają na wylot). Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.
igls - 17-09-12, 13:28

radeck napisał/a:
... Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.


Tak się składa że geometrie i zbieżność robiłem właśnie na Związkowej :kij: , a kolega napisał że kąty są poza normą ...

pan_samochodzik - 17-09-12, 13:39

tarcze nie mają nic do znoszenia auta.A przy ustawieniu geometri i zbieżności ma wpływ najmniejszy czynnik nawet to jak jest różnica ciśnienia w kole..
radeck - 17-09-12, 20:48

igls napisał/a:
radeck napisał/a:
... Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.


Tak się składa że geometrie i zbieżność robiłem właśnie na Związkowej :kij: , a kolega napisał że kąty są poza normą ...


Czyli ktoś tu się nie zna ;) Ja robiłem na Warszawskiej i było ok. A w którym warsztacie na związkowej robiłeś?? Bo jest kilka... poza tym jeżeli auto jest w górze to jaką różnicę robi ciśnienie w oponach??

pan_samochodzik - 17-09-12, 22:18

:O :O :O Jak robicie geometrie i zbieżność na podnośnikach to jak wy chcecie mieć dobre parametry?? :lol: :lol: :lol:
Czy to stary i kaskaderski sprzęt jest??
A wogóle sprawdzają najpierw czy masz luzy w zawieszeniu czy odrazu rzucają się do roboty?

igls - 18-09-12, 11:19

pan_samochodzik napisał/a:
:O :O :O Jak robicie geometrie i zbieżność na podnośnikach to jak wy chcecie mieć dobre parametry?? :lol: :lol: :lol:
Czy to stary i kaskaderski sprzęt jest??
A wogóle sprawdzają najpierw czy masz luzy w zawieszeniu czy odrazu rzucają się do roboty?



No co ty Kolego, o żadnym sprawdzenie luzów nie ma mowy :krzeslo: odrazu rzucają się do roboty :) , nazywa się to jakoś Q-SERVICE w lewo z głównej się skręca i jest. No cóż pojadę jeszcze sprawdzić te luzy .

pan_samochodzik - 18-09-12, 12:17

Ja jebie..nie robi się geometri i zbieżności jeżeli są luzy w zawieszeniu bo nic z tego nie wyjdzie i podstawą jest sprawdzenie podzespołów czy np tuleje lub sworznie są ok..a co do Q-SERVICE u mnie w Gorzowie też są i powiem jedno MASAKRA-TRAGEDIA-BETONY i tyle.
igls - 18-09-12, 12:45

Najśmieszniejsze jest to że wcześniej sprawdzałem luzy i raczej cała zawiecha jest dobra, sprawdzą mi jeszcze raz szczegółowiej i zobaczymy-pojadę może na stacje diagnostyczną na szybko
igls - 18-09-12, 14:17

no więc byłem i wyszła dziwna sprawa.

do wymiany lewy tylny amortyzator 30 % ma, reszta po 72 % - to dziwne bo pół roku kupowałem kompletny gwint ta-technix a tu taka niespodzianka, wiem, że to nie jakieś koni, ale poprzedni zestaw wytrzymał ponad 2 lata. Czy można dokupić 1 amortyzator, czy lepiej dwa?, oraz czy prawy różni się czymś od lewego ?

pan_samochodzik - 18-09-12, 20:15

jeżeli gwint ma pół roku a był kupiony jako nowy to masz na to gwarancje,z tego co wiem nie jesteś pierwszą osobą ktoremu gwint ta-technix puścił.Co do wymiany,zawsze elementy takie jak amortyzatory wymienia się parami.
Prawy nie różni się niczym od lewego amorka

igls - 19-09-12, 15:31

pan_samochodzik napisał/a:
jeżeli gwint ma pół roku a był kupiony jako nowy to masz na to gwarancje,z tego co wiem nie jesteś pierwszą osobą ktoremu gwint ta-technix puścił.Co do wymiany,zawsze elementy takie jak amortyzatory wymienia się parami.
Prawy nie różni się niczym od lewego amorka


tak, tak miałbym gwarancje jak bym jej niestety nie zgubił :krzeslo: , a co do znoszenia auta warto sprawdzić też tuleje pływające.

igls - 25-12-12, 20:52

Koledzy niestety odświeżam temat, no ale po kolei :
Powróciły drgania kierownicy.
Samochód stał prawie 2 tygodnie w garażu bo wyjechałem, no ale odpalił idealnie :)
Znowu drgania są tylko przy prędkości 80-90 a później zanikają,
Opony zimowe nowe z tego roku.
Zawieszenie proste ...

Macie jakieś pomysły ?

///ESIU - 26-12-12, 00:44

igls napisał/a:
Opony zimowe nowe z tego roku.


załuz inny komplet kół np letnie jesli masz taki komplecik, nie sugeruj sie tym ze opony z tego roku i ze nowe itd
pracuje na wulkanizacji wiem co mowie ;)

piotr0208 - 26-12-12, 08:56

Drgania moga wywolywac krzywe tarcze hamulcowe, ale ja bym obstawial na kola, zobasz czy od srodka na feldze nie ma jakiegos błota.
igls - 26-12-12, 11:13

///ESIU napisał/a:
igls napisał/a:
Opony zimowe nowe z tego roku.


załuz inny komplet kół np letnie jesli masz taki komplecik, nie sugeruj sie tym ze opony z tego roku i ze nowe itd
pracuje na wulkanizacji wiem co mowie ;)


Moim zdaniem opony odpadają, to samo felgi choć nie mam ich idealnie prostych z tego prostego powodu iż tydzień wcześniej na tym samym komplecie było wszystko dobrze .

Jutro posprawdzam jeszcze luzy na zawieszeniu no i te tarcze, ale jakby to były tarcze to chyba by kierownica biła cały czas a nie tylko przy 80-100 km/h .

pzdr

piotr0208 - 26-12-12, 12:06

A zimówki masz stalówki?? czy alu?
igls - 26-12-12, 19:05

piotr0208 napisał/a:
A zimówki masz stalówki?? czy alu?
alu 15 cali.
mati.91 - 26-12-12, 19:25

jeździsz cały czas na tych dystansach? Ja słyszałem, że lipne i tanie dystanse też powodują drgania, bo nie są idealnie dotoczone. Kąty pochylenia koła, czyli negatyw nie ma nic do twoich objawów. Zwiększył się po obniżeniu auta i to wszystko. Ja proponuję tak jak wyżej już było pisane, sprawdzić na innym komplecie kół.
igls - 26-12-12, 19:40

mati.91 napisał/a:
jeździsz cały czas na tych dystansach? Ja słyszałem, że lipne i tanie dystanse też powodują drgania, bo nie są idealnie dotoczone. Kąty pochylenia koła, czyli negatyw nie ma nic do twoich objawów. Zwiększył się po obniżeniu auta i to wszystko. Ja proponuję tak jak wyżej już było pisane, sprawdzić na innym komplecie kół.


Te dystanse już dawno wyrzucone i na nich nie jeżdżę.

piotr0208 - 26-12-12, 20:11

Jedz jutro sprawdzic koła, lub zmień na inny komplet.
igls - 26-12-12, 20:20

Z całym szacunkiem Kolego ale pisałem już, że koła na bank są dobre , bo tydzień temu jeździłem jeszcze na tych kołach i wszystko było cacy. Sprawdzę czy nic nie osadziło się na feldze. Czemu tak obstajecie przy tych kołach ;d ?
piotr0208 - 26-12-12, 20:28

Bo wiem, że wystarczy wjechać w małą dziure i koło do wyważenia, a może odważnik z koła zgubiłeś?
igls - 02-01-13, 18:51

Koledzy w pewnym sensie mieliście rację ale wyjaśniam, a więc z przodu nie wiem czemu amortyzator ociera o koło - zarówno z prawej jak i z lewej strony, diagnosta powiedział mi że to może mieć wpływ na drgania.Zawieszenie jest gwintowane taniej firmy TA-TECHNIX, podobno z przodu nie ma regulacji kątów.

I teraz co robić ? Wymieniać amortyzatory na inne ?

piotr0208 - 02-01-13, 19:20

Mialem tak u siebie, albo dystanse, albo inne felgi z mniejszym et.
pawelGA - 02-01-13, 19:39

Dystanse, felgi, odwaznik odpadl (sam tak mialem), cos z oponami z przodu.
igls - 02-01-13, 19:42

pawelGA napisał/a:
Dystanse, felgi, odwaznik odpadl (sam tak mialem), cos z oponami z przodu.


Nie mam założonych żadnych dystansów, felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)

pawelGA - 02-01-13, 20:02

igls napisał/a:
Nie mam założonych żadnych dystansów, felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)

To idac tym tokiem rozumowania nie moze to byc wina gwintu bo wczesniej przeciez nie ocieralo, to co, nagle kolo zblizylo sie samo i zaczelo ocierac?
Jak mialem dragania przy predkosciach 120-140 to sie okazalo ze opony przednie walniete i stawialbym na to.

illest - 03-01-13, 01:21

rzadko się to zdarza, ale może gdzieś wpadłeś i skrzywiła się piasta, raczej mało prawdopodobne ale może warto sprawdzić, nawet najmniejsze różnice (setne milimetra) mogą dać się odczuć na kierownicy.
///ESIU - 03-01-13, 11:32

igls napisał/a:
felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)


hahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:

tydzień temu to bylo tydzień temu :lol: :lol: :lol: :lol:

toporny z Ciebie chlopaczyna :lol:

igls - 03-01-13, 11:46

///ESIU napisał/a:
igls napisał/a:
felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)


hahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:

tydzień temu to bylo tydzień temu :lol: :lol: :lol: :lol:

toporny z Ciebie chlopaczyna :lol:


ESIU wiem że toporny ze mnie chłopaczyna :) :) , czyli jak Koledzy mówicie od czego mam zacząć żeby były najmniejsze koszta? Felgi i opony tak ?

illest - 03-01-13, 14:18

felgi, opony, tarcza, klocki, piasta
PD - 03-01-13, 15:39

Miałem to samo i u mnie powodem były :cenzura: dystanse. Potem dystanse wymieniłem na te co tokarz mi zrobił i pojawiło się drganie na pedale przy hamowanie i :cenzura: koła :lol:
PAWEL328 - 04-01-13, 10:54

Sworznie wahaczy w jakim stanie? Nawet mały luz który nie powoduje stukania przy normalnej jeździe może powodować drgania kierownicy przy wyższych prędkościach.
Hofciu - 06-01-13, 01:19

też z tym walczę ;) na letnich jak i na zimowych mam bicie dystansu brak ;) Bicie mi nie przeszkadzało jak jeździłem na letnim kole bo nie jeździłem na nim zbyt szybko ze względu na profil opony 35 ;]

-tarcze wymienione
-sworznie i tuleje z przodu tak samo
-tuleje wahacza z tył bo jedna byłą zerwana ta pod progiem ;)

mam bicie przy jakiś 80km/h potem ustaje podczas większych prędkości, ale przy hamowaniu bije non stop, i przy wolnych prędkościach jest lekkie odczuwalne pulsowanie pedału.

Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że to będzie piasta ;) jak zdejmę koło i kręcę tarczą to czuć że w pewnym miejscu przyciera o klocki i widać lekkie bicie w jarzmie w miejscu nacięcia na tarcze, wsadzałem tam tarczę z drugiego koła i było to samo...

...jak wymienię piastę to dam znać jak nie zapomnę :lol:

pawelGA - 07-01-13, 21:05

Jak bicie na kierownicy to cos z przodem raczej, jak z tylem to cala buda telepie.
konrados - 11-08-14, 20:25

Jako nowy uzytkownik odkopie troche temat, bo dreczy mnie ta sama przypadlosc. Postanowilem odkopac, bo po przeczytaniu kilku tematow z tym watkiem nikt poza jedna osoba, ktora zapytala o porade, pomoc nie udzielil odpowiedzi czy uporal sie z problemem i jak o zrobil.

Jak to u mnie wyglada:
O momentu kiedy kupilem turasa (ponad rok temu) wystepowaly bicia przy hamowaniu. Stwierdzilem, ze to tarcze krzywe. Dalem do przetoczenia i nic sie nie zmienilo. W miedzy czasie wymienilem koncowki drazka. Nastepnie wymienilem tarcze i klocki (Textar), zestaw naprawczy do zaciskow. Bylo dobrze. Po jakis 200 - 300km znowu zaczelo bic. Po oddaniu tarcz do reklamacji stwierdzono, ze tarcza nie rowno przylegala do piasty, a tarcze sa ok. Wsadzilem stare tarcze a nowe dalem do przetoczenia. Okazalo sie, ze jedna miala delikatne bicie ale nie powinno powodowac danych objawow. No ale dla pewnosci przetoczylem je. I bylo znowu git. Bylo git do pewnego momentu i znowu wrocilo bicie :/ Wiec szukam w zawieszeniu. Tuleje tylne na przednim wahaczu do wymiany (wpadaja lemforder) - poprawa jakas jest bo poniezej 80km/h raczej nie ma bic wczesniej bily. Dodam, ze kola okej bo na zimowkach i letnich to samo. Zawieszenie okej, nie sciaga nie tlucze sie. I teraz pytanie co z tym cholernym fantem zrobic? Piasty do wymiany? Jedna napewno musze wymienic bo w jednej gwint przekrecony jest. Ale moze wymienie je na uzywke bo nowe tanie nie sa :/ Jesli ktos ma konkretne propozycje to chetnie poczytam i w koncu uporam sie z problemem i przejde do nastepnego etapu.

Tomaszek1 - 14-08-14, 10:53

Powiem na swoim Przykladzie..do 80 km/h drgała kiera powyżej ten prędkości juz nie..a przy hamowaniu wyrywało mi z rąk kiere.Powód?wyąbane łączniki stabilizatora i końcówki drążków...do tego wyważylem koła i jest pieknie:)
konrados - 14-08-14, 16:05

Dzieki za odpowiedz ale to co zrobiles ja tez zrobilem i dalej to samo. W sobote tarcze bede zmianial kolejny raz i zobaczymy co bedzie.
konrados - 16-08-14, 18:38

Dla potomnych i tych co czytaja tematy, nie zakladaja nowych takich samych...

Dzis sciagnalem kola i wzialem sie za zmiane tarcz. Nie mam foto relacji gdyz pierwszy raz sam to robilem, oczywiscie pod bacznym okiem kumpla mechanika. Po sciagnieciu starych tarcz gdy spojrzalem w jakim stanie jest piasta bylem nie mile zaskoczony. Zasyfiala, pordzewiala itp. Wzialem sie za dokladne czyszczenie piasty papierem sciernym. Elegancko wyczyscilem piaste z rdzy oraz nowe (uzywane) tarcze na powierzchni gdzie sie styka z piasta. Zalozylem oryginalne uzywane przetoczone tarcze. Jak na razie jest wszystko git majonez i mam nadzieje, ze tak zostanie. :)

Nie wiedzialem, ze to taki prosty zabieg, ktory zawsze zlecalem machanikom. Choc przyznac trzeba, ze jedna sruba mocujaca kolo po prostu ukrecila sie i do poniedzialku musze na czterech jezdzic w prawym kole :/

onamika - 30-08-14, 12:06

Widzę, że nie tylko ja mam problem z biciem kiery :/

U mnie problem pojawia się tylko przy hamowaniu (chociaż i tak nie zawsze).
Trzęsie tak samo na stalówkach 15" jak i na alu 17". Całe zawieszenie mam nowe. Tarcze i klocki - nowe. Piasta wyczyszczona. Koła wyważone, geometria zrobiona.
Wszystko tak jak być powinno, ale jednak... :zly:



PS. Dzięki 'konrados' za odświeżenie tematu.

konrados - 30-08-14, 18:23

No to moze u ciebie piasty sa krzywe, pomimo tego, ze wyczyszczone. Albo przekladnia tez ma luzy. Albo tarcze lipne, bo tez tak moze byc jak sie slabe tarcze kupi. Albo zaciski zle lapia. Strzelam, bo sam za bardzo sie nie znam. Wiec musisz szukac dalej.

Co do mojego zabiegu, to przejechalem juz 400km i jest git. Nie ma drgan. Takze polecam samemu przeprowadzic taki zabieg, ktory nie jest skomplikowany.

onamika - 31-08-14, 00:31

Przypuszczam, że to wina tarcz. Jak zdjęłam koło i rękami sprawdzałam to przycierało w jednym miejscu i falowała dosłownie w oczach.
Dam do przetoczenia, sprawdzę też jeszcze raz piastę i jak to nie to, to szukam dalej przyczyny :foch:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group