Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - E36 drgania na kierownicy

igls - 02-06-12, 13:35
Temat postu: E36 drgania na kierownicy
Witam,

na początku chciałem się przywitać, bo to mój pierszy post, e36 mam od niedawno bo od jakis 7 miesięcy. Mój problem polega na tym, że po założeniu dystansów na przód 10 mm , opona 16 - 225/50 odczuwam drgania na kierownicy - czasami pojawią się i znikają, i dzieję się to tylko do predkości 100 km - powyżej drgania nagle znikają. Na zimówkach wszystko było jak należy. Felgi dopiero co po prostowaniu, amortyzatory nowe, konc.drążków tez.

Czy to wina dystansów ?

///ADi - 02-06-12, 13:46

wyczyść dobrze piaste i dystans zanim założysz... miałem to samo.
KruszaK - 02-06-12, 13:48

Przejedz się bez dystansów i zobacz czy jest ten sam efekt, będziesz miał odpowiedz.
igls - 02-06-12, 13:55

KruszaK napisał/a:
Przejedz się bez dystansów i zobacz czy jest ten sam efekt, będziesz miał odpowiedz.


Nie mogę się przejechać bez dystansów, to nie takie łatwe są założone przede wszystkim po to bo bez nich opona ociera o coś tam. Dystans czysty , piastę sprawdzę, ale szczerze wątpie bo są to naprawde duże drgania. Może dystans jest źle dobrany ?

ikarus - 02-06-12, 14:29

igls napisał/a:
Może dystans jest źle dobrany ?
a może po prostu jedź wyważyć koła ;)
igls - 02-06-12, 14:51

ikarus napisał/a:
igls napisał/a:
Może dystans jest źle dobrany ?
a może po prostu jedź wyważyć koła ;)


Właśnie o to miałem pytać, czy przy całkiem innej oponie i dystansach trzeba robić zbieżność i geometrię ? A koła zostały wyważone jak prostowano mi felgi ...

iroonhide - 02-06-12, 16:16

A dystans ma tą samą srednice otworu centrującego co piasta i felga? Powinno wszystko pasować do siebie bez luzu.
igls - 02-06-12, 16:41

iroonhide napisał/a:
A dystans ma tą samą srednice otworu centrującego co piasta i felga? Powinno wszystko pasować do siebie bez luzu.


szczerze to nie mam pojęcia jaką srednice ma piasta w e36 ale dystans ma 72,6 5x120
zaś felgi mam takie same 16 cali jak na tej aukcji : http://allegro.pl/orygina...2374092948.html

matee - 02-06-12, 18:05

Średnica piasty w e36 to 72.5.
igls - 02-06-12, 18:26

matee napisał/a:
Średnica piasty w e36 to 72.5.


to ten jeden milimetr Kolego to taka różnica, że kierownica tak lata?

Karolo - 02-06-12, 22:06

U mnie trząsło kierą jak kapcie były stare. Po prostu były krzywe... wymiana na nowe i jak ręką odjął.
igls - 02-06-12, 23:46

Karolo napisał/a:
U mnie trząsło kierą jak kapcie były stare. Po prostu były krzywe... wymiana na nowe i jak ręką odjął.
opony też mam nowe.
ponawiam pytanie, czy ten mm ma różnicę? obstawiam że tak ;d

Kruczek - 03-06-12, 20:33

sprawdz czy dystans wchodzi bez luzu na piaste i w felge, jak ma lekki luz to bedzie bić.
walker0210 - 05-06-12, 08:43

matee napisał/a:
Średnica piasty w e36 to 72.5.


Błąd. Średnica w E36 jak i w większości innych modeli to właśnie 72,6 mm.

igls - 14-09-12, 11:07

Witajcie ponownie ,

Koledzy dalej mam ten problem,

Próbowałem już chyba wszystkiego, miałem ostatnio luzy na maglu, więc magiel poszedł do regeneracji jest jak nówka,
próbowałem zamieniać opony tył na przód - mam opony kierunkowe, też nic nie pomogło, byłem na wyważaniu kół, robiłem geometrię i zbieżność
zawieszenie : amorki+sprężyny są nowe
drążki kierownicze wymienione
wahacze oczywiście proste

Nie mam już pomysłów, a beemka naprawdę jest zadbana jak to 2.8 a boję się przekroczyć prędkości 160-170 na niemieckich autostradach bo samochód tak ściąga . A więc objawy to ściąganie auta ( nie chodzi mi na koleinach ale na idealnie równej drodze) a także KIEROWNICA trzęsie się przy prędkości 70-90 km/h, później zanika.

Może to wina tanich dystansów , są nałożone tylko na przód . Kurcze musze się przejechać na innych kołach .

Może znacie jakiś dobry serwis w Lublinie i okolicach którzy by najpierw zdiagnozowali problem a później zaczeli wymieniać. pzdr i dziękuje za pomocne rady. :bmw:

W sobotę zamieszczę zdjecie z geometrii .

m310ax - 14-09-12, 11:17

a przy hamowaniu telepie bardziej ? jak przy prędkości 120-130 na dłuższym i w miarę łagodnym łuku telepie coś ?
Guinamo - 14-09-12, 12:25

Sprawdz przednie hamulce. Mozliwe ze zacisk sie nie dokonca rozluznia i przez to sciaga oraz sprawdz czy nie masz krzywych tarcz bo czesto sa powodem bicia kierownicy.
igls - 14-09-12, 13:22

m310ax napisał/a:
a przy hamowaniu telepie bardziej ? jak przy prędkości 120-130 na dłuższym i w miarę łagodnym łuku telepie coś ?


Kierownicą telepie przy prekości tak 80-90 około, przy większych prędkościach te drżenia zanikają, przy hamowaniu nic nie telepie. a z tymi tarczami i zaciskiem to sprawdzę, to widać na pierwszy rzut oka że są wygięte ?

13matt13 - 14-09-12, 14:18

Mam ten sam problem, ostatecznie wymieniam piasty bo i tak tam mam metalowe osłony tarcz popękane i podgniłe (brzęczą) to zobaczymy czy to coś zmieni.
igls - 14-09-12, 15:45

13matt13 napisał/a:
Mam ten sam problem, ostatecznie wymieniam piasty bo i tak tam mam metalowe osłony tarcz popękane i podgniłe (brzęczą) to zobaczymy czy to coś zmieni.


okej, w takim razie daj znać jak to zrobisz czy pomogło :) :):)

igls - 16-09-12, 14:51

Witam,

Przepraszam że dubluję , jak obiecuję zamieszczam zdjęcie ze zbieżności,
czy wszystkie liczby się zgadzają ?

zdjęcie ; http://www.fotoszok.pl/sh...ag0283.jpg.html

z góry dziękuję :bmw:

pan_samochodzik - 16-09-12, 18:56

nie.Masz kąty pochylenia koła poza normą
igls - 16-09-12, 19:55

Aha. Za bardzo się nie znam ale Pan, który mnie obsługiwał kręcił takim kluczem i mówił że nie da się tego już pochylić :bmw: :oczy: Mogę dać Ci do niego numer i mu to wyjaśnisz :piwo:
pan_samochodzik - 16-09-12, 21:31

Jak się chce to wszystko się da.Tylko kwestia chęci i znajomości sprzętu..
igls - 16-09-12, 21:46

pan_samochodzik napisał/a:
Jak się chce to wszystko się da.Tylko kwestia chęci i znajomości sprzętu..


Czy te kąty pochylenia koła mogą powodować ze samochód znosi ? To ja może pogadam z tym fachowcem który to robił i wyjaśnisz mu jak to zrobić, godziłbyś się na to ;) ? byłbym niezmiernie wdzięczny

radeck - 16-09-12, 21:54

Moim zdaniem jeżeli masz krzywe tarcze to na 99% to będzie właśnie to. Jeżeli chodzi o dobry warsztat w Lublinie to polecam:
1. Jacek Orzech na Turystycznej
2. PEMIX Car w Jakubowicach Konińskich 3km od Lublina
Z usług obu warsztatów korzystałem i mogę polecić.

igls - 16-09-12, 22:28

radeck napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli masz krzywe tarcze to na 99% to będzie właśnie to. Jeżeli chodzi o dobry warsztat w Lublinie to polecam:
1. Jacek Orzech na Turystycznej
2. PEMIX Car w Jakubowicach Konińskich 3km od Lublina
Z usług obu warsztatów korzystałem i mogę polecić.


Tarcze jutro sprawdzę, są już trochę zużyte, czy one też mogą powodować znoszenie auta czy niebardzo? a nie orientujesz się czy te warsztaty mają maszynę do geometrii i zbieżności ?

radeck - 16-09-12, 23:18

Nie wiem czy krzywe tarcze powodują znoszenie auta. Wiem natomiast że przy szerokich oponach zawsze będzie delikatnie ściągać. W poprzedniej e36 walczyłem także z tematem drgania na kierownicy. Wymiana tarcz pomogła. Dobrze by było żeby na tulejach wachacza też nie było żadnych luzów. Ja zrobiłem od razu zawieszenie i hamulce.Niestety wydaję mi się, że ani w u Pana Jacka ani w Pemixie nie mają urządzeń do ustawiania geometrii ani zbieżności (ale BMW znają na wylot). Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.
igls - 17-09-12, 14:28

radeck napisał/a:
... Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.


Tak się składa że geometrie i zbieżność robiłem właśnie na Związkowej :kij: , a kolega napisał że kąty są poza normą ...

pan_samochodzik - 17-09-12, 14:39

tarcze nie mają nic do znoszenia auta.A przy ustawieniu geometri i zbieżności ma wpływ najmniejszy czynnik nawet to jak jest różnica ciśnienia w kole..
radeck - 17-09-12, 21:48

igls napisał/a:
radeck napisał/a:
... Możesz to zrobić na al.Warszawskiej 66a lub na Związkowej u Wiśniewskiego. Mają dobry sprzęt i znają się na robocie.


Tak się składa że geometrie i zbieżność robiłem właśnie na Związkowej :kij: , a kolega napisał że kąty są poza normą ...


Czyli ktoś tu się nie zna ;) Ja robiłem na Warszawskiej i było ok. A w którym warsztacie na związkowej robiłeś?? Bo jest kilka... poza tym jeżeli auto jest w górze to jaką różnicę robi ciśnienie w oponach??

pan_samochodzik - 17-09-12, 23:18

:O :O :O Jak robicie geometrie i zbieżność na podnośnikach to jak wy chcecie mieć dobre parametry?? :lol: :lol: :lol:
Czy to stary i kaskaderski sprzęt jest??
A wogóle sprawdzają najpierw czy masz luzy w zawieszeniu czy odrazu rzucają się do roboty?

igls - 18-09-12, 12:19

pan_samochodzik napisał/a:
:O :O :O Jak robicie geometrie i zbieżność na podnośnikach to jak wy chcecie mieć dobre parametry?? :lol: :lol: :lol:
Czy to stary i kaskaderski sprzęt jest??
A wogóle sprawdzają najpierw czy masz luzy w zawieszeniu czy odrazu rzucają się do roboty?



No co ty Kolego, o żadnym sprawdzenie luzów nie ma mowy :krzeslo: odrazu rzucają się do roboty :) , nazywa się to jakoś Q-SERVICE w lewo z głównej się skręca i jest. No cóż pojadę jeszcze sprawdzić te luzy .

pan_samochodzik - 18-09-12, 13:17

Ja jebie..nie robi się geometri i zbieżności jeżeli są luzy w zawieszeniu bo nic z tego nie wyjdzie i podstawą jest sprawdzenie podzespołów czy np tuleje lub sworznie są ok..a co do Q-SERVICE u mnie w Gorzowie też są i powiem jedno MASAKRA-TRAGEDIA-BETONY i tyle.
igls - 18-09-12, 13:45

Najśmieszniejsze jest to że wcześniej sprawdzałem luzy i raczej cała zawiecha jest dobra, sprawdzą mi jeszcze raz szczegółowiej i zobaczymy-pojadę może na stacje diagnostyczną na szybko
igls - 18-09-12, 15:17

no więc byłem i wyszła dziwna sprawa.

do wymiany lewy tylny amortyzator 30 % ma, reszta po 72 % - to dziwne bo pół roku kupowałem kompletny gwint ta-technix a tu taka niespodzianka, wiem, że to nie jakieś koni, ale poprzedni zestaw wytrzymał ponad 2 lata. Czy można dokupić 1 amortyzator, czy lepiej dwa?, oraz czy prawy różni się czymś od lewego ?

pan_samochodzik - 18-09-12, 21:15

jeżeli gwint ma pół roku a był kupiony jako nowy to masz na to gwarancje,z tego co wiem nie jesteś pierwszą osobą ktoremu gwint ta-technix puścił.Co do wymiany,zawsze elementy takie jak amortyzatory wymienia się parami.
Prawy nie różni się niczym od lewego amorka

igls - 19-09-12, 16:31

pan_samochodzik napisał/a:
jeżeli gwint ma pół roku a był kupiony jako nowy to masz na to gwarancje,z tego co wiem nie jesteś pierwszą osobą ktoremu gwint ta-technix puścił.Co do wymiany,zawsze elementy takie jak amortyzatory wymienia się parami.
Prawy nie różni się niczym od lewego amorka


tak, tak miałbym gwarancje jak bym jej niestety nie zgubił :krzeslo: , a co do znoszenia auta warto sprawdzić też tuleje pływające.

igls - 25-12-12, 20:52

Koledzy niestety odświeżam temat, no ale po kolei :
Powróciły drgania kierownicy.
Samochód stał prawie 2 tygodnie w garażu bo wyjechałem, no ale odpalił idealnie :)
Znowu drgania są tylko przy prędkości 80-90 a później zanikają,
Opony zimowe nowe z tego roku.
Zawieszenie proste ...

Macie jakieś pomysły ?

///ESIU - 26-12-12, 00:44

igls napisał/a:
Opony zimowe nowe z tego roku.


załuz inny komplet kół np letnie jesli masz taki komplecik, nie sugeruj sie tym ze opony z tego roku i ze nowe itd
pracuje na wulkanizacji wiem co mowie ;)

piotr0208 - 26-12-12, 08:56

Drgania moga wywolywac krzywe tarcze hamulcowe, ale ja bym obstawial na kola, zobasz czy od srodka na feldze nie ma jakiegos błota.
igls - 26-12-12, 11:13

///ESIU napisał/a:
igls napisał/a:
Opony zimowe nowe z tego roku.


załuz inny komplet kół np letnie jesli masz taki komplecik, nie sugeruj sie tym ze opony z tego roku i ze nowe itd
pracuje na wulkanizacji wiem co mowie ;)


Moim zdaniem opony odpadają, to samo felgi choć nie mam ich idealnie prostych z tego prostego powodu iż tydzień wcześniej na tym samym komplecie było wszystko dobrze .

Jutro posprawdzam jeszcze luzy na zawieszeniu no i te tarcze, ale jakby to były tarcze to chyba by kierownica biła cały czas a nie tylko przy 80-100 km/h .

pzdr

piotr0208 - 26-12-12, 12:06

A zimówki masz stalówki?? czy alu?
igls - 26-12-12, 19:05

piotr0208 napisał/a:
A zimówki masz stalówki?? czy alu?
alu 15 cali.
mati.91 - 26-12-12, 19:25

jeździsz cały czas na tych dystansach? Ja słyszałem, że lipne i tanie dystanse też powodują drgania, bo nie są idealnie dotoczone. Kąty pochylenia koła, czyli negatyw nie ma nic do twoich objawów. Zwiększył się po obniżeniu auta i to wszystko. Ja proponuję tak jak wyżej już było pisane, sprawdzić na innym komplecie kół.
igls - 26-12-12, 19:40

mati.91 napisał/a:
jeździsz cały czas na tych dystansach? Ja słyszałem, że lipne i tanie dystanse też powodują drgania, bo nie są idealnie dotoczone. Kąty pochylenia koła, czyli negatyw nie ma nic do twoich objawów. Zwiększył się po obniżeniu auta i to wszystko. Ja proponuję tak jak wyżej już było pisane, sprawdzić na innym komplecie kół.


Te dystanse już dawno wyrzucone i na nich nie jeżdżę.

piotr0208 - 26-12-12, 20:11

Jedz jutro sprawdzic koła, lub zmień na inny komplet.
igls - 26-12-12, 20:20

Z całym szacunkiem Kolego ale pisałem już, że koła na bank są dobre , bo tydzień temu jeździłem jeszcze na tych kołach i wszystko było cacy. Sprawdzę czy nic nie osadziło się na feldze. Czemu tak obstajecie przy tych kołach ;d ?
piotr0208 - 26-12-12, 20:28

Bo wiem, że wystarczy wjechać w małą dziure i koło do wyważenia, a może odważnik z koła zgubiłeś?
igls - 02-01-13, 18:51

Koledzy w pewnym sensie mieliście rację ale wyjaśniam, a więc z przodu nie wiem czemu amortyzator ociera o koło - zarówno z prawej jak i z lewej strony, diagnosta powiedział mi że to może mieć wpływ na drgania.Zawieszenie jest gwintowane taniej firmy TA-TECHNIX, podobno z przodu nie ma regulacji kątów.

I teraz co robić ? Wymieniać amortyzatory na inne ?

piotr0208 - 02-01-13, 19:20

Mialem tak u siebie, albo dystanse, albo inne felgi z mniejszym et.
pawelGA - 02-01-13, 19:39

Dystanse, felgi, odwaznik odpadl (sam tak mialem), cos z oponami z przodu.
igls - 02-01-13, 19:42

pawelGA napisał/a:
Dystanse, felgi, odwaznik odpadl (sam tak mialem), cos z oponami z przodu.


Nie mam założonych żadnych dystansów, felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)

pawelGA - 02-01-13, 20:02

igls napisał/a:
Nie mam założonych żadnych dystansów, felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)

To idac tym tokiem rozumowania nie moze to byc wina gwintu bo wczesniej przeciez nie ocieralo, to co, nagle kolo zblizylo sie samo i zaczelo ocierac?
Jak mialem dragania przy predkosciach 120-140 to sie okazalo ze opony przednie walniete i stawialbym na to.

illest - 03-01-13, 01:21

rzadko się to zdarza, ale może gdzieś wpadłeś i skrzywiła się piasta, raczej mało prawdopodobne ale może warto sprawdzić, nawet najmniejsze różnice (setne milimetra) mogą dać się odczuć na kierownicy.
///ESIU - 03-01-13, 11:32

igls napisał/a:
felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)


hahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:

tydzień temu to bylo tydzień temu :lol: :lol: :lol: :lol:

toporny z Ciebie chlopaczyna :lol:

igls - 03-01-13, 11:46

///ESIU napisał/a:
igls napisał/a:
felgi też są dobre bo jeszcze tydzień temu wszystko było okej, no cóż czas pokaze co to było :)


hahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol:

tydzień temu to bylo tydzień temu :lol: :lol: :lol: :lol:

toporny z Ciebie chlopaczyna :lol:


ESIU wiem że toporny ze mnie chłopaczyna :) :) , czyli jak Koledzy mówicie od czego mam zacząć żeby były najmniejsze koszta? Felgi i opony tak ?

illest - 03-01-13, 14:18

felgi, opony, tarcza, klocki, piasta
PD - 03-01-13, 15:39

Miałem to samo i u mnie powodem były :cenzura: dystanse. Potem dystanse wymieniłem na te co tokarz mi zrobił i pojawiło się drganie na pedale przy hamowanie i :cenzura: koła :lol:
PAWEL328 - 04-01-13, 10:54

Sworznie wahaczy w jakim stanie? Nawet mały luz który nie powoduje stukania przy normalnej jeździe może powodować drgania kierownicy przy wyższych prędkościach.
Hofciu - 06-01-13, 01:19

też z tym walczę ;) na letnich jak i na zimowych mam bicie dystansu brak ;) Bicie mi nie przeszkadzało jak jeździłem na letnim kole bo nie jeździłem na nim zbyt szybko ze względu na profil opony 35 ;]

-tarcze wymienione
-sworznie i tuleje z przodu tak samo
-tuleje wahacza z tył bo jedna byłą zerwana ta pod progiem ;)

mam bicie przy jakiś 80km/h potem ustaje podczas większych prędkości, ale przy hamowaniu bije non stop, i przy wolnych prędkościach jest lekkie odczuwalne pulsowanie pedału.

Po przemyśleniach doszedłem do wniosku że to będzie piasta ;) jak zdejmę koło i kręcę tarczą to czuć że w pewnym miejscu przyciera o klocki i widać lekkie bicie w jarzmie w miejscu nacięcia na tarcze, wsadzałem tam tarczę z drugiego koła i było to samo...

...jak wymienię piastę to dam znać jak nie zapomnę :lol:

pawelGA - 07-01-13, 21:05

Jak bicie na kierownicy to cos z przodem raczej, jak z tylem to cala buda telepie.
konrados - 11-08-14, 21:25

Jako nowy uzytkownik odkopie troche temat, bo dreczy mnie ta sama przypadlosc. Postanowilem odkopac, bo po przeczytaniu kilku tematow z tym watkiem nikt poza jedna osoba, ktora zapytala o porade, pomoc nie udzielil odpowiedzi czy uporal sie z problemem i jak o zrobil.

Jak to u mnie wyglada:
O momentu kiedy kupilem turasa (ponad rok temu) wystepowaly bicia przy hamowaniu. Stwierdzilem, ze to tarcze krzywe. Dalem do przetoczenia i nic sie nie zmienilo. W miedzy czasie wymienilem koncowki drazka. Nastepnie wymienilem tarcze i klocki (Textar), zestaw naprawczy do zaciskow. Bylo dobrze. Po jakis 200 - 300km znowu zaczelo bic. Po oddaniu tarcz do reklamacji stwierdzono, ze tarcza nie rowno przylegala do piasty, a tarcze sa ok. Wsadzilem stare tarcze a nowe dalem do przetoczenia. Okazalo sie, ze jedna miala delikatne bicie ale nie powinno powodowac danych objawow. No ale dla pewnosci przetoczylem je. I bylo znowu git. Bylo git do pewnego momentu i znowu wrocilo bicie :/ Wiec szukam w zawieszeniu. Tuleje tylne na przednim wahaczu do wymiany (wpadaja lemforder) - poprawa jakas jest bo poniezej 80km/h raczej nie ma bic wczesniej bily. Dodam, ze kola okej bo na zimowkach i letnich to samo. Zawieszenie okej, nie sciaga nie tlucze sie. I teraz pytanie co z tym cholernym fantem zrobic? Piasty do wymiany? Jedna napewno musze wymienic bo w jednej gwint przekrecony jest. Ale moze wymienie je na uzywke bo nowe tanie nie sa :/ Jesli ktos ma konkretne propozycje to chetnie poczytam i w koncu uporam sie z problemem i przejde do nastepnego etapu.

Tomaszek1 - 14-08-14, 11:53

Powiem na swoim Przykladzie..do 80 km/h drgała kiera powyżej ten prędkości juz nie..a przy hamowaniu wyrywało mi z rąk kiere.Powód?wyąbane łączniki stabilizatora i końcówki drążków...do tego wyważylem koła i jest pieknie:)
konrados - 14-08-14, 17:05

Dzieki za odpowiedz ale to co zrobiles ja tez zrobilem i dalej to samo. W sobote tarcze bede zmianial kolejny raz i zobaczymy co bedzie.
konrados - 16-08-14, 19:38

Dla potomnych i tych co czytaja tematy, nie zakladaja nowych takich samych...

Dzis sciagnalem kola i wzialem sie za zmiane tarcz. Nie mam foto relacji gdyz pierwszy raz sam to robilem, oczywiscie pod bacznym okiem kumpla mechanika. Po sciagnieciu starych tarcz gdy spojrzalem w jakim stanie jest piasta bylem nie mile zaskoczony. Zasyfiala, pordzewiala itp. Wzialem sie za dokladne czyszczenie piasty papierem sciernym. Elegancko wyczyscilem piaste z rdzy oraz nowe (uzywane) tarcze na powierzchni gdzie sie styka z piasta. Zalozylem oryginalne uzywane przetoczone tarcze. Jak na razie jest wszystko git majonez i mam nadzieje, ze tak zostanie. :)

Nie wiedzialem, ze to taki prosty zabieg, ktory zawsze zlecalem machanikom. Choc przyznac trzeba, ze jedna sruba mocujaca kolo po prostu ukrecila sie i do poniedzialku musze na czterech jezdzic w prawym kole :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group