Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Kontrolka ch³odnicy

Marko (e46) - 26-11-08, 16:40
Temat postu: Kontrolka ch³odnicy
Witam!

Panowie mam tak mianowicie problem. Jade sobie dzisiaj do miasta, jakies 14km od odpalenia i nagle po lewej stronie na zegarach zapalila mi sie kontrolka "chlodnicy" (taka du¿a ¿ólta) napewno wiecie ja niestety nie bardzo bo od niedawna jestem posiadaczem tej cudownej marki zjechalem na pobocze zgasilem motor, otwieram mache i nic. lekko odkrecilem korek chlodnicy wypuszczaj±c cisnienie i poziom lynu w normie. wsiadam odpalam kontrolka zgas³a, przejechalem kilka set metrów i znów to samo, otwieram maske i to samo co wyzej, ale zauwarzam jeszcze ze dolny w±z ch³odnicy jest ch³odny i cyka cos jak by mala kulka w metalowej puszce. odpalilem i tak dojechalem do domu i od razu pisze do was. Koledzy pomócie! Co to wal³o? dodam ze tydzien tamu wymienilem p³yn i w autku mam LPG. co to moe byc?

lolejko - 26-11-08, 17:42

Zapowietrzony uk³ad mo¿e masz.
Kontrolka ch³odnicy jest od poziomy cieczy.

Marko (e46) - 26-11-08, 17:53

No ale w BMW podobno sam sie odpowietrza. Chyba ze jest wiecej odpowietrznikow co z tym zrobiæ?
DIDI - 26-11-08, 18:00

Cytat:
No ale w BMW podobno sam sie odpowietrza. Chyba ze jest wiêcej odpowietrznikow co z tym zrobiæ?
skoro masz dolny przewód ch³odny podczas gdy reszta wê¿y jest ciep³a lub gor±ca nawet to znaczy ¿e zapowietrzony uk³ad pewnie. Po wymianie p³ynu s³abo odpowietrzy³e¶. Na ch³odnicy ko³o korka wlewu p³ynu powiniene¶ mieæ tak± ma³± ¶rubkê wykrêcasz j± i uciskasz wê¿e a¿ zacznie ni± lecieæ p³yn. Powinno powietrze najpierw Ci wygoniæ w uk³adu. Je¶li nie ot przyczyny trzeba szukaæ gdzie indziej. Mo¿esz mieæ te¿ zatkany odpowietrznik w korku od ch³odnicy. Polukaj czy to nie to. ;)
lolejko - 26-11-08, 18:01

Marko (e46) napisa³/a:
No ale w BMW podobno sam sie odpowietrza. Chyba ze jest wiecej odpowietrznikow co z tym zrobiæ?

E46 ma samoodpowietrzanie ? Niewiedzia³em.
A ta kontrolka dok³adnie jak wygl±da??

Marko (e46) - 26-11-08, 18:06

tylko tyle zeby plyn przez odpowietrznik wylecial i mozna jezdzic podobno. kontrolka taka duza kwadratowa w kszta³cie pojemnika z woda, taka mala ch³odnica.
DIDI - 26-11-08, 18:22

Marko (e46) napisa³/a:
kontrolka taka duza kwadratowa w kszta³cie pojemnika z woda, taka mala ch³odnica
to nie kontrolka od ch³odnicy :wstydnis: tylko od silnika pewnie??
lolejko - 26-11-08, 18:22

http://www.realoem.com/bm...140&hg=17&fg=05

Czujnik nr 5 jest od poziomu cieczy. I ta kontrolka siê pali tylko gdy jest brak p³ynu. Mo¿liwe ¿e masz poduszkê powietrzn± i ci wyskakuje b³±d. W najgorszym przypadku czujnik pad³ :D

DIDI napisa³/a:
to nie kontrolka od ch³odnicy :wstydnis:


No w³a¶nie te¿ mam z tym problem.

DIDI - 26-11-08, 18:33

Marko (e46) napisa³/a:
i w autku mam LPG.
kolego ¶wieci Ci siê kontrolka silnika jak masz LPG. Skocz i pod³±cz to pod kompa. Mo¿e s± jakie¶ b³êdy. Przy LPG ¶wiecenie siê tej kontrolki ¿ó³tej od silnika to czêsty przypadek, a nawet czasami ¶wieci siê ona ca³y czas. :wstydnis:
lolejko - 26-11-08, 18:49

DIDI, w E46 jest jeszcze taka kontrolka inna, ni¿ o tej co mówisz.
Ty mówisz o checku. A ta kontrolka to jest od poziomu p³ynu w ch³odnicy.

Czy to podobna do tej kontrolka??


Marko (e46) - 27-11-08, 13:41

lolejko napisa³/a:
DIDI, w E46 jest jeszcze taka kontrolka inna, ni¿ o tej co mówisz.
Ty mówisz o checku. A ta kontrolka to jest od poziomu p³ynu w ch³odnicy.

Czy to podobna do tej kontrolka??

[url=http://img219.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img219.images...pix.gif]Obrazek[/URL]


Tak to jest ta kontrolka od ch³odnicy. Juz jestem pewien ze zle go chyba odpowietrzylem i na 100% robi sie poducha pow. Panowie opiszcie jak sie odpowietrza taki silnik z lpg. z góry dziekuje...

lolejko - 27-11-08, 17:37

Zalewaj p³yn ile wlezie odpal silnik, niech siê rozgrzeje na maxa.
Odkrêæ odpowietrznik na ch³odnicy do tego momentu, a¿ przestanie lecieæ p³yn z b±belkami. W miêdzyczasie ja jeszcze pompuje dolnym wê¿em.

Marko (e46) - 28-11-08, 10:09

zagrzewaj go to znaczy ?? ? Kurcze jak ja ja grzeje to ta skazówka od temp. jest ciagle na po³owie i ani drgnie wiecej. to normalne? aha i dolny waz jest ciagle chlodny. spróbuje dzisiaj jeszcze raz mam jeszcze troche p³ynu. dzieki.
lolejko - 28-11-08, 10:26

No zagrzej go do temp takiej aby termostat by³ otworzony.
Wskazówka jak stoi dêba to bardzo dobrze :D

Dolny w±z powinien byæ ch³odniejszy od górnego, ale te¿ zazwyczaj ciep³y jest :D

krzysiek8833 - 28-11-08, 10:55

BMW tak ma ¿e wskazówka od temp ma byc w pionie! nigdy ma nie przekroczyc pionu! to oznacza ze silnik ma optymalna temp. pracy :ok:
Marko (e46) - 28-11-08, 15:10

No dzieki panowie a podpowiedzcie mi jeszcze kiedy powinien w³aczyc sie wentylator ch³odnicy? przy ilu stopniach, i w jakim po³ozeniu jest wtedy wskazówka od temp. wody?
krzysiek8833 - 28-11-08, 15:52

wsazówka temp jest wtedy w pionie! ona nigdy nie moze przekroczyc pionu! nawet na bardzo gor±cym silniku! a jak silnik jest bardzo goracy to sie w³acza wiatrak! cos ko³o 90stopni chyba!
woda w normie(wskazówka w pionie) beta w znakomitej formie :hyhy:
ja mam elektryczny wiatrak(ty chyba tez) to mi sie w³acza po uruchomieniu silnika zaraz a jak jest silnik bardzo gor±cy to w³acza sie tak jakby drugi bieg tego wiatraka i ch³odzi szybciej! jak sch³odzi to z powrotem na ten pierwszy bieg sie za³acza! ogólnie moim zdaniem BMW ma bardzo dobry system ch³odzenia :ok:

Marko (e46) - 28-11-08, 16:15

No wlasnie pytam kiedy wlacza sie wiatrak bo próbowalem zagrzac ja zeby wlaczyl sie wiatrak i nic chodzila z 1h silnik nie byl bardzo goracy a wskazówka w pionie i ani drgnie dalej. i wiatrak sie nie wlaczyl wcale. a u Ciebie kreci sie caly czas??
krzysiek8833 - 28-11-08, 16:39

u mnie ten 1 bieg sie od poczatku kreci jak tylko silnik uruchomie! a jak sie mocno zagrzeje to w³acza sie drugi bieg i szybciej sie kreci!
niewiem czy tez tak powinienes miec! ale sprawdz czy masz podpiety dobrze ten czujnik! od wiatraka!

Annoth - 29-11-08, 11:33

u mnie tez dwa biegi, wskazówka w pionie (zazwyczaj:P) i jak dochodzi do piony wisko zaczyna sie mocniej krêciæ. chyba tylko przy drifice czestym sie zdarza ze przekracza pion (albo jak +40 za oknami i stoisz w korku)
Marko (e46) - 29-11-08, 18:57

Dobra panowie, wolniej... Ja mam tam silnik 318i ten 118KM 1895ccm. powiedzcie mi czy tan wiatrak powinien krecic sie caly czas czy tylko wtedy gdy sie zagrzeje. 90stopni pierwszy bieg i po wyzej 100stopni drugi? czy pierwszy caly czas i jesli zcaly czas to jakie bemy tak mialy? bo u mnie nic sie nie kreci jak odpale.
krzysiek8833 - 29-11-08, 19:25

zacznijmy od tego czy wogóle ci sie kreci... jak tak to kiedy???
bo jak sie wogóle nie kreci to jest cos nie tak :D

Marko (e46) - 30-11-08, 09:05

to znaczy tak... ostatnio grzalem go grzalem i nic. wentylator sie nie wlaczal. wskazówka ciagle byla w pionie, ale moze to normalne bo na dworzu bylo chlodno i jak dotykalem silnika nie byl goracy. Jak sprawdzic szybko czy sie kreci? gdzie tam bedzie wtyk czujnika?
Annoth - 30-11-08, 11:29

wentylator sie wtedy nie krecil wogóle? :oczy:
krzysiek8833 - 30-11-08, 15:02

Marko (e46) napisa³/a:
gdzie tam bedzie wtyk czujnika?

powinien byc gdzies u do³u ch³odnicy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group