|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - Regeneracja Szpery e36
vmasher - 26-11-08, 21:35 Temat postu: Regeneracja Szpery e36 witam,
jak w temacie czy ciężko jest zregenerowqać szperę w e36(puka, stuka, wyje), jakie to mogą byc koszta, co się wymienia, czy ma ktos namiar na jakiś zakład specjalizujący się w tego typu naprawach
lolejko - 26-11-08, 22:15
Jeśli chodzi o regeneracje szpery w BMW, to praktycznie nie ma dostępności części.
JAk płytki (tarczki) są zrąbane to nic nie zrobisz. Zostaje jedynie kombinowanie. Częsci ograniczają się jedynie do wymiany uszczelniaczy i łożysk.
Ogólnie w szperze może się wszystko popsuć, więc to loteria.
Możesz sprawdzić jedynie przed rozebraniem czy zacieśnia. Jeśli jest ok to przynajmniej płytki tarczki z głowy
Jak coś chcesz więcej konkretów to pisz. Mam nadzieje że cię nie przeraziłem, ale ja szpery takiej do regeneracji bym nie kupił/robił, bo koszta większe jak zakup nowej.
Zakład który regeneruje szpery w okolicy nie kojarzę, ale to raczej musi być doświadczona osoba.
vmasher - 26-11-08, 22:34
lolejko napisał/a: | Możesz sprawdzić jedynie przed rozebraniem czy zacieśnia |
jak to sprawdzić o co chodzi
lolejko - 26-11-08, 22:38
kręcisz kołem i jeśli ci delikatnie bedzie przepuszczać, czyli powiedzmy że będzie łapać na drugie koło, ale nie z taka samą siłą jak drugie. I na dwrót to też powinno się sprawdzić czy z taką samą siłą odpuszcza. Jeśli któreś jest słabsze to radzę takim nie kręcić bączków już Tylko spokojnie sobie jeździć i cieszyć się jazdą BMW
HEheh mam nadzieje, że zrozumiale to napisałem
vmasher - 26-11-08, 22:59
lolejko napisał/a: | Jeśli któreś jest słabsze to radzę takim nie kręcić bączków już |
Lolo zawsze 1 masz słabsze przecież (szpera np. 25% = jedno koło łapie poślizg, drugie daje 25% z tego pierwszego) jak obydwie będą kręcić taką samą siłą to chyba e-szpera musi być
lolejko - 26-11-08, 23:04
No własnie nie zrozumiałeś, co napisałem
Chodzi mi o to żeby wyczuć tą różnicę. jeśli 25% szpera to z jednej i drugiej strony tyle musi być. trzeba wyczuć czy przepuszcza. Zazwyczaj się wyczuwa.
vmasher - 26-11-08, 23:08
lolejko napisał/a: | trzeba wyczuć czy przepuszcza. Zazwyczaj się wyczuwa. |
czyli jak przepuszcza to ok, czy nie ok
lolejko - 26-11-08, 23:16
jak przepuszcza to nie ok. Wytarte płytki (tarczki)
vmasher - 26-11-08, 23:22
lolejko napisał/a: | jak przepuszcza to nie ok. Wytarte płytki (tarczki) |
czyli kręcę z jednej strony, drugą trzymam mocno i nie mogę wyczuć że przepuszcza dobrze to rozumiem
potem analogicznie z drugiej kręcę, a te pierwsza 3mam mocno
lolejko - 26-11-08, 23:27
Tak. z tym, że trochę siły musisz użyć.
Najlepiej to widać jak ktoś pali kapcia i mu na jedno koło częsciej nie łapie.
vmasher - 27-11-08, 07:36
lolejko napisał/a: | Najlepiej to widać jak ktoś pali kapcia i mu na jedno koło częsciej nie łapie. | Lolo tak to ja bez szpery umię
sprawdzimy, zobaczymy jak tam sytuacja
Enzo - 27-11-08, 07:57
Dokladnie sam bym tego nie robil.
Ale jest godny polecenia zaklad Szeszkin motorsport: http://www.jgmoto.cba.pl/archiwum.html
Zregenreuja Ci szpere, a nawet moga ja bardziej zacisnic na np. 40 czy 60%, a nawet wiecej jesli zechcesz.
PS: warsztat sprawdzony, kolega z BK tam robil szpere na 40%
///ESIU - 27-11-08, 16:50
lolejko napisał/a: | Jeśli chodzi o regeneracje szpery w BMW, to praktycznie nie ma dostępności części.
JAk płytki (tarczki) są zrąbane to nic nie zrobisz. Zostaje jedynie kombinowanie. Częsci ograniczają się jedynie do wymiany uszczelniaczy i łożysk. |
wcale nie prawda, do tego sa graty nie ma kłopotu, Daniel z BK robi takie patenty podobno,
przy okazjii mozna sobie zacieśnić, polecam
zdrowa szpera to taka w której naprawde ciężko przekręcić koła w rznych kierónkach. w e34 miałem tak zdrowa ze samemu mi się nie udało przekręcic kół na podnosniku, dobrze trzymała
jeśli bedziesz miał w rękach szpere zobacz czy obrócisz w przeciwnych kierunkach piasty, jesli tak to albo nie jest szpera albo jest zajechana i odpuść sobie
lolejko - 27-11-08, 17:34
///ESIU, zgadza się są magicy co regenerują szpery, ale oryginalnych części do tego nie ma. Daniel sam dorabia płytki, można zacieśniań zgadza się, ale już takiego przebiegu na tym nie zrobisz. Chyba że zastosuje odpowiednio twardą stal i mu ktoś dotoczy tarczki. Podejrzewam, że żaden tokarz się za to nie będzie chciał złapać.
vmasher - 27-11-08, 17:47
lolejko napisał/a: | Podejrzewam, że żaden tokarz się za to nie będzie chciał złapać. |
e...tam źle podejrzewasz Lolo
powiem tak odnośnie tej szpery - szpera działa, trzyma dobrze, tylko strasznie metaliczny, głośny dźwięk wytwarza
lolejko - 27-11-08, 17:55
vmasher napisał/a: | e...tam źle podejrzewasz Lolo |
Hehhee jak podjedzie nożem i mu się stępi to mu chęci odejdą
vmasher - 27-11-08, 18:25
lolejko napisał/a: | Hehhee jak podjedzie nożem i mu się stępi to mu chęci odejdą |
hehehe może nie będzie tak źle
///ESIU - 27-11-08, 22:35
vmasher, moze jest zły olej albo poprostu go nie ma.
ale jeśli masz możliwośc przejechania sie autem z taka szperą i mówiesz ze jest głosna to sobie odpuść.
znajdz ładna szperke cichą i ewentualnie daj ja do zaciesnienia
vmasher - 27-11-08, 22:37
///ESIU napisał/a: | znajdz ładna szperke cichą i ewentualnie daj ja do zaciesnienia |
///Esiu ale szpera w lepszym stanie kosztuje 1000-1500zł i też nie wiadomo co kupujesz,
a tutaj wiem co mam i koszta jak za piwko praktycznie
///ESIU - 27-11-08, 23:03
no to skoro tak to kupuj
Enzo - 28-11-08, 09:22
vmasher napisał/a: | ///ESIU napisał/a: | znajdz ładna szperke cichą i ewentualnie daj ja do zaciesnienia |
///Esiu ale szpera w lepszym stanie kosztuje 1000-1500zł i też nie wiadomo co kupujesz,
a tutaj wiem co mam i koszta jak za piwko praktycznie |
Ja bym bral, oni wymienia co tzreba i ci zaciesnia. Takie cos kosztuje ok. 600zl chyba.
vmasher - 28-11-08, 09:39
regeneracja szpery od 400zł do 3500zł
Daniel FW
za spięcie biorę około 550 zł w tej cenie zawarta jest spięcie, kasacja luzów, wymiana oleju i wymiana śrub mocujących bęben szpery na takie o większej wytrzymałości, jeżeli ktoś rezygnuje z oleju i śrub 450 zl
(mowa oczywiście o szperach w stanie bardzo dobrym, dobrym i umiarkowanym- bo w przypadku sieczki raczej odradzam jakiekolwiek inwestowanie)"sieczka - uszkodzone bieżnie łożysk pęknięta podstawa szpery, brak kilku zębów które zostały już zmielone itp 10% z tycz uszkodzeń opłaca się naprawić "
jest też możliwość zmiany przełożenia
w tym tygodniu robione były dwa transfery na 40% i 70%- tu już auto fajnie reaguje na gaz
jeżeli szpera jest znacznie uszkodzona istnieje możliwość zaadaptowania nowego mechanizmu lub nowego- używanego po weryfikacji stanu
Daniel ma ocenić czy opłaca się robic i ewentualnie naprawiać
tak wygląda szpera po regeneracji u Daniela:
lolejko - 28-11-08, 09:52
No to ładnie się to prezentuje
vmasher - 28-11-08, 10:06
lolejko napisał/a: | No to ładnie się to prezentuje |
chłopakowi z Radomia spiął do 60% to koles mówi że masakra jest - tak zawija i tak bierze że szok
|
|