Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - Rozrząd i inne

XyX - 03-12-08, 21:53
Temat postu: Rozrząd i inne
Witam kolegów i koleżanki odrazu przejdę do sprawy chcę wymienić rozrząd proszę o aukcje z allegro z kompletnym rozrządem motor 1.8 E36 m40 92r następnie pasek alternatora i wspomagania filtr oleju jak i sam olej filtr ten co jest w podszybiu następnie jaki olej do skrzyni manułal i mostu a co do mostu to jaki tam imbus podchodzi ?? ?Ceny jakie warsztat weźmie za wymianę rozrządu i pozostałych pasków resztę da sie zrobić samemu!
Davo - 04-12-08, 00:06

co do oleju w skrzyni to tak:

naklejka pomaranczowa
ATF Dexron IID

naklejka zolta
Specjalny olej przekladniowy MTF LT1

naklejka zielona
Specjalny olej przekladniowy 81-22-9-407-305

bez naklejki
Olej przekladniowy API GL-4

skrzynka rozdzielcza biegow
ATF Dexron II E


(dane z INFO-TECH, bmw e36 318i, m40b18)




a co do dyfra to najlepiej nie ruszaj, patrz tutaj:
http://www.yeahman.nazwa....opic.php?t=2357

jaco0620 - 08-12-08, 21:40

A ja wygląda sprawa rozrządu 2,5 E36 M50,słyszałem że jest tam łańcuch którego się nie wymienia, ale łańcuchy nie mają dożywotniej gwarancji i też trzeba kiedyś wymienić, tym bardziej że jest to motor z 91r. przebieg 226 tyś.Sądzę że przy tym roczniku trzeba go pomnożyć razy 2. Po nagrzaniu się silnika słychać z przodu taki metaliczny szum, dlatego zastanawiam się czy to łańcuch. Silnik pracuje na castrolu 5w 40 czyli pełny syntetyk. Jak sądzicie może zalać go półsyntetykiem ?
rafal-LUBIN - 08-12-08, 21:46

w rozrzadzie mogl sie troszke naciagnac lancuch i z tad ten dzwiek ale najprawdopodobniej slizg łańcucha jest juz wytary i slaby napinacz...wymien to i powinno byz po problemie...


co do rozrzadu w M40 to komplet kosztuje okolo 250zl...wymiana w okolicach 200-300zl...paski 2sztuki okolo 30zl, filtr oleju 25zl juz lepszy, olej do skrzyni okolo 60zl, do dyferku od 50-80zl (zależnie jakiej firmy)

do wymiany w moscie jest potrzebny duzy imbus...dolna sruba sie spuszcza oleja gorna zalewa....

nie dziekuj tylko kliknij pomógl :hyhy: ....pozdrawiam

jaco0620 - 08-12-08, 22:02

a czy ślizg i napinacz zdobędę gdzieś nowy czy tylko ASO
rafal-LUBIN - 08-12-08, 22:06

mozna kupic oczywiscie po za aso...najlepiej LEMFEDERA
///ESIU - 09-12-08, 09:46

ja nie rozumiem po co kupować wszystkie zakupy w internecie bez pewnosci zczy beda pasować
pojedz do sklepu motoryzacyjnego, tam beda mieć wszystko i jakiej firmy chcesz a do tego jak cos bedzie nie pasować to Ci wymienią na odpowiedni zamienik a tak szukaj wiatru w polu :wstyd:

rafal-LUBIN - 09-12-08, 10:00

zkupy czesci na necie to nie raz bez sensu operacja... ///ESIU ma racje
XyX - 10-12-08, 08:32

Wszystko ładnie pięknie ale ze imbus tam podchodzi to ja wiem zresztą pisałem o tym na początku tylko mnie interesuje jaki dokładnie bo mam zamiar zakupić ten klucz!!!I jak najprościej wymienić ten olej w skrzyni bo miejsca na zalanie to tam zabardzo nie ma pewnie jakaś strzykawka i wężyk czy moze jakieś inne sposoby???
PAWEŁ - 10-12-08, 09:42

jaco0620 napisał/a:
A ja wygląda sprawa rozrządu 2,5 E36 M50,słyszałem że jest tam łańcuch którego się nie wymienia, ale łańcuchy nie mają dożywotniej gwarancji i też trzeba kiedyś wymienić, tym bardziej że jest to motor z 91r. przebieg 226 tyś.Sądzę że przy tym roczniku trzeba go pomnożyć razy 2. Po nagrzaniu się silnika słychać z przodu taki metaliczny szum, dlatego zastanawiam się czy to łańcuch. Silnik pracuje na castrolu 5w 40 czyli pełny syntetyk. Jak sądzicie może zalać go półsyntetykiem ?


ostatnio czytałem że konstruktor silnika BMW podaje lać jak najdłużej pełen syntetyk(póki silnik nie bierze oleju,no i nie ma wycieków)wówczas olej przy odpowiedniej temp. utrzymuje swoje specyficzne właściwości :) też mam tyle przejechane tylko 2,0 92r po swapie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group