Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Stożek w bmw???

krzysiek8833 - 31-01-08, 21:36
Temat postu: Stożek w bmw???
Wiem wiem ze to było miliony razy na wielu forach ale pytam jeszcze raz: czy jakbym kupił dedykowany stozek K&N do mojego bmw to wzrosła y mi moc chociarz o 1KM??? mam sportowy układ wydechowy G-power wiec było by przez co przeganiac wiecej powietrza i wogole! wiec moze stozek by dodał mocy w moim przypadku??? jak myslicie?
POZDRO!

Don.Wojciech - 31-01-08, 21:52

nie kupisz dedykowanego do is po primo, mój układ dolotowy przyjechał ze stanów a i tak tam na miejscu trzeba było na niego czekać ponad tydzień :P po drugie primo mocy to on mi raczej nie dodał, tylko rasowy dźwięk :) po trzecie primo ultimio jesli nikt ze znajomych nie pojechał na wycieczkę do stanów, to gra nie warta świeczki.
krzysiek8833 - 31-01-08, 22:11

heh... no coz to pozostane przy sportowym wkladzie K&N ale nie powiem ze mnie nie korci to boruczenie jak sie auto ze stozkiem wkreca na obroty ten dzwiek poprostu uwielbiam i chciałbym miec taki w swoim ale jak mowisz ze mocy nie doda to zostane przy tym co mam!
POZDRO!

padre - 31-01-08, 22:28

Też mam u siebie wkładkę K&N i to zupełnie wystarczy aby silnik miał lepszy oddech.
Przy montażu stożka oprócz tego, że trzeba go oddzielić od silnika, dopasować wielkością, dorobić dolot powietrza to często zapomnianą sprawą jest to, że zmieniamy w ten sposób długość dolotu czym bezpośrednio wpływamy na zmianę momentu dlatego często zdarza się, że motor lepiej reaguje na wysokich obrotach co jest raczej rzadko wykorzystywane w codziennej jeździe.

yeahman - 01-02-08, 01:30

Moim zdaniem stożek to raczej efekt niż praktyczna sprawa. Rozmawiałem z wieloma osobami które montowały taki dolot i nikt nie potwierdzał wzrostu mocy. Jedynie lepszy dźwięk.
cedro23 - 01-02-08, 11:56

ja miałem stożek i wróciłem do wkładki...jeżeli chcesz badzo zamontowac to radziłbym zrobić to na hamowni wtedy bedziesz wiedział jeśli nie zabrało mocy i momentu a chodziło ci o to mruczenie to mógłbys sobie zostawic, ale musiałbys zrobic to tak jak kolega wyżej pisał z odgrodzeniem stożka od ciepłego powietrza i nie monotowac go za daleko od przepływomierza
ac_schnitzer - 01-02-08, 15:22

ja mialem stozek dedykowany do M42 K&N, zrobilem do niego sobie dolot zimnego powietrza w zaslepce halogenu.

wszystko bylo ok, w meiscie jakos nie czulem poprawy, jednak na trasie auto sie zbieralo nawet ok.

przejezdzilem tak ok 30tys km i w tej chwili zalozylem z powrotem oryginalna puszke z filtrem...

Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia...

Lastx - 09-02-08, 15:12

ac_schnitzer, Stozek daje fajny dzwiek, ale przy trasie 1000km, to juz w polowie mialem dosyc tego buczenia...

całkowicie się zgadzam

Typowym skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania co radykalnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.

Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra. Decydując się na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne



tak samo jak wiejskie tłumikowe rynny dobre zeby sie pokazaćc na ulicy wieczorem ale nie do robienia tras bo można zwariować i zamiast cieszyć sie jazdą i dobrym dźwiękiem muzyki to głowa pęka z pierdzenia rury wydechowej zresztą w wiadomo że w niektórych drogich autach nie montuje sie radia wogóle ale tam chodzi o dzwięk silnika a nie o dżwięk wydechu i filtrów stożkowych

Annoth - 15-02-08, 17:14

hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika
lolejko - 15-02-08, 18:49

Annoth napisał/a:
hm....zamontowałem dedykowanego K&N'a w swojej E30 i bynajmniej nie mam jakiś opisywanych tutaj dziwnych dzwięków (pierdzenie z rury) . Auto jakby odrobinie lepiej się wkręcało po tym (ale naprawdę tylko odrobinkę lepiej) i odniosłem wrażenie że poprawiła się praca silnika

To tylko pogratulować!! :hyhy:

cartonik - 16-02-08, 11:46

w BMW tylko orginalna Puszka i Filtr zadnych Stożków to nic nie daje po za Tym czasem może nawet źle wpłynąć na samochód czytałem o Tym gdzieś na innym Forum bo też chciałem sobie założyć to naprawde nic nie daje! Pozdrawiam :)
Don.Wojciech - 06-05-08, 07:52

zobaczcie jakie cuda znalazłem :lol:

http://moto.allegro.pl/it...m_e36_318i.html

lolejko - 06-05-08, 12:22

Ja cie kręce 2 sekundy :lol: :lol: !! ! jakby stożki tyle dawały to świat byłby prostszy!
Annoth - 06-05-08, 13:11

moze mu sie pomyliło z +2 KM? :lol: . Sam stożek praktycznie nic nie da, dopiero w połączeniu z innymi modyfikacjami coś tam daje. Ni i napewno nie zamontowany przy przepływce, bo na bank chwyta gorące powietrze i conajwyzej ładnie wygląda (zupełnie jak u mnie :haha: )
SID - 06-05-08, 22:12

Również chciałem wstawić stożek z dolotem ale po poczytaniu troszkę zrezygnowałem mam org. puszkę i wkładkę K&N i jest OK!
padre - 06-05-08, 22:21

SID napisał/a:
.................... wkładkę K&N i jest OK!


Według mnie najlepsze rozwiązanie, które również u siebie mam zastosowane.

ac_schnitzer - 07-05-08, 22:20

jako ze przyszlo lato, wiosna zakladam z powrotem stozek ;) tak tylko na majowke, zeby auto lepiej buczalo ;)

po toruniu wroce z powrotem do seryjnej puszki ;)

cartonik - 10-05-08, 16:54

ac_schnitzer napisał/a:
jako ze przyszlo lato, wiosna zakladam z powrotem stozek ;) tak tylko na majowke, zeby auto lepiej buczalo ;)

po toruniu wroce z powrotem do seryjnej puszki ;)


stożki pogarszają jeszcze sytulacje w samochodzie także ja tego niegdy nie zrobie pozdrawiam :) Ale ten link rozwalił system! :P

ac_schnitzer - 11-05-08, 10:59

cartonik, jaki link ??
cartonik - 11-05-08, 12:17

Cytat:
zobaczcie jakie cuda znalazłem :lol:

http://moto.allegro.pl/it...m_e36_318i.html


Ten :) :)

lolejko - 12-05-08, 11:44

Stożek to tylko dla picu raczej jest! Według mnie strata kasy jeśli zakładany do zwykłego bez przróbek silnika!
losiu - 13-05-08, 00:04

ja tez uwazam ze wkladka dobrej firmy to lepsze rozwiazanie stozek moze i cos daje jesli jest dobrze zalozony i tez dobrej firmy w przeciwnym razie moze jeszcze gorzej byc niz przy serii
Enzo - 17-05-08, 20:23

I tu sie mylicie, dobry airbox najlepiej w carbonowej obudowie daje fekty

Np. SIMOTA w 328i E36 daje 8km, chociaz taki przyrost mial kumpel :)

lolejko - 18-05-08, 16:33

Cytat:
Np. SIMOTA w 328i E36 daje 8km, chociaz taki przyrost mial kumpel :)

No to sporo miał, pogratulaować!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group