Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - Modyfikacja silników M42 i M44 wg. "GT"

no_limit - 01-02-08, 18:43
Temat postu: Modyfikacja silników M42 i M44 wg. "GT"
Pewnie nie wszyscy czytacie miesięcznik "GT" więc streszcze tu artykuł z ich lutowego numeru opisującego jak zwiększyć moc w BMW E36...

Na początek IS...

Etap 1.
Na początek proponowane jest usprawnienie układów dolotowego i wydechowego. Proponowany jest filtr stożkowy z odpowiednią obudową, który ma poprawić brzmienie i pracę silnika. Do tego dokładamy dedykowany układ wydechowy. Odradzane są uniwersalne tłumiki ze względu na możliwość pogorszenia osiągów... Do tego remap oprogramowania ECU... Spodziewany przyrost mocy 159KM - 163KM...

Etap 2.
Kolejnym elementem jest montaż kompletu aluminiowych kół pasowych, pomp wspomagania i wody oraz alternatora. Takie zestawy proponuje firma Ruff.. W przypadku M44 przydała by się wymiana przepustnicy na większą. Do tego dokładamy wałki rozrządu , proponowane przez "GT" to wałki firmy Schrick. Aby te modyfikacje przyniosły efekt potrzebny jest kolejny remap ECU... Spodziewana moc po przeróbkach 163-175KM...

Etap 3.
Na tym etapie koszty się zwiększają... proponowany jest montaż kompresora, który da się zainstalować bez wyjmowania silnika. Do tego potrzebny jest nowy kolektor ssący bo inne części bez trudu radzą sobie z mocą... Spodziewany przyrost mocy to 200- 225KM...


Powiedzcie co o tym sądzicie... Są jeszcze modyfikacje silników M50 i M52 oraz S50 i S52... Jeżeli chcecie to też wrzuce.

lolejko - 01-02-08, 19:08

Ja poprosze delikatny opisik M50 i M52!!!
No nie wiedziałem ze tyle kucy można z IS-1 wyciągnąć bez zakuwania!!!

dziqsek - 02-02-08, 01:22

A czy modyfikacje odnosnie Iski moga byc tez stosowane w M43 ??
Don.Wojciech - 02-02-08, 13:26

ale m 43 ma jeden wałek ;( ja radził bym wsadzić barany z m44 to już podniesie moc :] = dobra mapa paliwowa i już można śmigać elegancko :)

i teraz moje 3 grosze, wszystko ładnie wszystko pięknie, ale....zupełnie nie opłacalne same wałki to wydatek około 3,500tys zł :P za 3tys to kupujemy elegancka elektrownie 2,8 już nawet za 2 tys można kupić golasa bez osprzętu.

Ja w mojej mam zmieniona mapę paliwowa, stożek, sportowy cat. tłumika końcowego nie rusza jak narzazie bo nie stać mnie na porządny a z tego co widzę to na ultera same skargi a i tak najtańszy kosztuje z 500zł :P wniosek, jeśli chcesz więcej mocy to kup 2,8 :D jeśli chcesz mieć satysfakcje z szybkiego IS to załóż turbo no ale to przy założeniu ze dużo zrobisz sam to i tak 5-7 tys trzeba mieć :P ( turbina, pompa olejowa, przewody, kolektor dolotowy i wydechowy, remaping, potem zestrajanie, bolow of, west gate - wszystko kosztuje i jeśli ma pojeździć to musi być firmowe..czyli drogie :/) kiedyś widziałem gotowe zestawy na ebay.de po 900euro :D no ale trzeba jeszcze doliczyć przesyłkę, koszty instalacji i remapingu

SID - 02-02-08, 14:46

Witam! jeżeli ktoś ma skaner to mógłby wrzucić artykuł i oczywiście lutowe GT zaoszczędziło by to pisania poza tym można by zobaczyć fotki co jak tam wygląda. chętnie bym wrzucił ale nie posiadam skanera chyba że popytam znajomych to wrzucę. Pozdrawiam ELITĘ 3er.
ac_schnitzer - 02-02-08, 15:17

SID, to zrob ladne zdjecia aparatem cyfrowym ;) i wklej na forum
SID - 02-02-08, 15:48

No właśnie! Ale zemnie tępa strzała :mur: jutro na pewno je zamieszczę dziś już wybywam w plener :pijaki: postaram się z samego rana!
///ESIU - 02-02-08, 17:37

W GT opisują motor m50 fotka z m3 ehhh ten artykół to dla mnie głupota
Don.Wojciech - 03-02-08, 09:43

proszę bardzo, ostre walki: cena bardzo przystępna :kij:

ebay.de

ebay.de

ac_schnitzer - 03-02-08, 10:02

noo bardzo abrdzo nawet powiem.... 700E za walki....


ale tak sobie mysle ;) ze przeciez w bydgoszczy mamy p. Swiatka ktory obrabia waleczki ;)



trzeba by bylo znac wymiary, wzniosy krzywek i ogolnie wszystkie potrzebne dane i dac do Swiatka na przerobke ;)

mam lezec w piwnicy 0,5 silnika m42, kompletna glowice z waleczkami, wiec mialbym czesci na przerobke ;)

musze sie tlyko dowiedziec ile za takie przerobienie oni biora... a 15KM piechota nie chodzi ;)

Don.Wojciech - 03-02-08, 10:36

no no nawet org wałki kosztują po 100zł, wiec nie są aż tak drogie :D ehh ale dane mechaniczne wałków to raczej pilnie strzeżona tajemnica, a gotowy wałek skąd wziąć ?? :(
ac_schnitzer - 03-02-08, 10:38

no w tym jest problem... trzeba by bylo znac te wymiary... wiec kto ma walkowany silnik m42 lub m44 ?? i da walki do zmierzenia ??
SID - 03-02-08, 11:40

No wyszła lipa albo jestem nieudolny albo aparat :D niemożna nic przeczytać ze zdjęcia :zly: jak coś postaram się zeskanować artykuł i go wrzucić chyba że
Cytat:
no_limit
ma taką możliwość?
///ESIU napisał/a:
W GT opisują motor m50 fotka z m3 ehhh ten artykół to dla mnie głupota
poprostu taki był poruszony temat i chciałem się dołączyć w sumie każdy ma prawo wyrazić swą opinię na dany temat
///ESIU - 03-02-08, 14:53

SID, poprostu chodzi mi o to ze te przepisy nie są typowe do bmw tylko do wszystkich innych marek . np. w m52 nie poruszyli sprawdzonego sposobu z kolektorem z m50 :mur:
moim zdaniem tym artykółem zapisali sobie pare stron papieru i tyle

Don.Wojciech - 03-02-08, 20:30

dokładnie esiu, ten kto to pisał raczej nie ma pojęcia o elektrowniach BMW:P nie ma sie co oszukiwać najskuteczniejszy sposób na podniesienie mocy i najtańszy w bmw to zmiana silnika na większy a gdy już mamy 2,8 i nam brakuje to turbo albo m3 :P no zawsze można zainwestować w ćpka, ale to tylko parę koni. ( tyle co uciekło ze stadniny przez te parę lat użytkowania naszych bmw :P )
Grigori/// - 04-02-08, 22:27

cze ja jestem swiezak w tych sprawach ale to tez zalezy ile kasy byscie chcieli wydac ostatnio znalazlem firme zajmujaca sprzedaza sportowych kolektorow ssacych Dbilas Dynamic ktora sie znjaduje w niemczech ceny sa wygorowane ale daje kucy o to link do tej firmy http://www.dbilas-dynamic.de/index.htm
Don.Wojciech - 04-02-08, 22:34

Is już maja barany, wiec nie ma sensu - także dzięki nim is ma więcej kucków :)
Grigori/// - 04-02-08, 22:38

Don.Wojciech napisał/a:
Is już maja barany, wiec nie ma sensu - także dzięki nim is ma więcej kucków :)

wiem bo mam isa ale sie pomylilem zapomnialem napisac ze kolektorow ssacych

Don.Wojciech - 04-02-08, 23:03

aaa to co innego :D ale i tak 400 euro za kolektor dolotowy to trochę za dużo xD cenowo nic nie przebije zmiany silnika na 2,8 :P
Grigori/// - 04-02-08, 23:24

pomyliles 1,4 tys euro i faktycznie racja za ta kase masz zcalutki silnik 2,8 z osprzetem :)
Pawelos - 05-02-08, 17:35

Nie napisali o najwazniejszej modyfikacji czyli o przywroceniu wpierw silnikowi fabrycznych parametrow ;)
///ESIU - 06-02-08, 09:58

Cytat:
Nie napisali o najwazniejszej modyfikacji czyli o przywroceniu wpierw silnikowi fabrycznych parametrow ;)


to chyba logiczne

no_limit - 07-02-08, 20:43

Pawelos napisał/a:
Nie napisali o najwazniejszej modyfikacji czyli o przywroceniu wpierw silnikowi fabrycznych parametrow ;)


Pisali... tylko ja tego nie cytowałem...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group