Forum BMW3ER

Na każdy temat.. - Koszty utrzymania E36 vs E46 Coupe :D

sony - 25-10-12, 23:34
Temat postu: Koszty utrzymania E36 vs E46 Coupe :D
Siema :)
Mam pytanie do posiadaczy obu tych modeli, którzy dbają o swoje samochody. O ile większe są koszty utrzymania BMW e46 biorąc pod uwagę najczęściej wymieniane elementy, zawiechę, spalanie itp. itd.
BMW E36 323, 325, 328 VS. E46 323, 325, 328, 330
Sam posiadam e36 325 i mniej więcej wiem jak to jest, mój egzemplarz wymaga doinwestowania więc narazie jakoś tanio nie jest ale i drogo też nie.. Czy załóżmy e46 z tymi silnikami będą dużo droższe w naprawach i eksploatacji??

ikarus - 26-10-12, 02:19

w e46 wahacze sa aluminiowe wiec drozsze bo juz z tulejkami ale bez pezsady.... Wiekszosc czesci e46 maja numery katalogowe tak jak e36.Jakiejs mega wielkiej roznicy nie ma.... :brawo:
///ESIU - 26-10-12, 07:00

jest różnica jest na nie korzyśc e46 oczywiscieale ale nie ma co rozpaczać
załamać sie mozna np przy e39 jak kupimy trupka bez zawieszki i hamulcy :lol:

x_e_o_n - 26-10-12, 07:01

roznicy nie bedzie kolosalenj wszystko zalezy jaki kupisz silnik bo od tego zalezy cena np. hamulcow
Wahacza sa drogie ale jak kupisz Myle to pozniej zmieniasz same sworznie tak jak w E36
Reszta w podobnych cenach wiec jakiejs roznicy nie ma liczyc sie bedzie za ile kupisz auto i ile bedziesz musial do niego dolozyc

Slawek-CH - 26-10-12, 08:39

Czasami warto się zastanowić tylko czy chcesz zadbane e36 czy za tą samą cenę trupa e46. Ot cała filozofia. Wtedy wiadomo jaki stan takie koszta utrzymania.
lolejko - 26-10-12, 08:44

Koszta na pewno są droższe przy e46. Jak sprzedałem E36 i kupiłem E46 to wtedy róznica w cenach była dwukrotnie wyższa, teraz trochę się to zatarło, ale drozej jest w e46 niz w E36 choć nie ma takiej tragedii. E39 to już inna liga w zawieszeniu i kosztach.
///ESIU - 26-10-12, 11:40

lolejko napisał/a:
E39 to już inna liga w zawieszeniu i kosztach.


nom to tak jak by sie przesiaść z zaporozca do F-15 jesli chodzi o koszta utrzymania :hyhy:

maddog - 26-10-12, 11:42

Możecie napisać coś więcej o róznicy w utrzymaniu e36/e46 a e39/e38? Dlaczego opinia jest taka,że e46 jest tańsze w utrzymaniu niż e39? Przecież obie mają alu wachacze...
lolejko - 26-10-12, 11:44

maddog, to sobie zobacz ile ma tych wachaczy E39 a ile ma E36 i już sobie sam odpowiesz na pytanie.
///ESIU - 26-10-12, 11:56

lolejko napisał/a:
maddog, to sobie zobacz ile ma tych wachaczy E39 a ile ma E36 i już sobie sam odpowiesz na pytanie.


dokłądnie o to chodzi, mało tego w e36 mozna zmieniać same tulejki wahaczy we39 juz całe wahacze alu. druga sprawa to dwurotnie wieksze hamulce = dwukrotnie drozsze

no ale temat yczy się e46 nie e39 wiec takiej tragedi nie ma chooc róznica bedzie odczuwalna mimo wszystko

główne róznice polegają w cenie przedniego zawieszenia, (tylne e36 i e46 ma podobne)
nieco drozsze hamulce i filtry
reszta mysle na porównywalnym poziomie

sony - 26-10-12, 19:01

Dzięki Panowie :) Właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło a jak ktoś jeszcze coś wymyśli to śmiało :D Opowiem Wam troszkę mojej historii :) Otóż mam E36 325 z 94r. sprowadzone z niemcowni. Poprzedni właściciel (niemiec) bawił się trochu w jakieś pseudo dodatki, które wywaliłem, blacharka jest trochę zapuszczona rudą, wymaga poprawy i konserwacji ale wydaje mi się, że tragedii nie ma. Po dogłębniejszych oględzinach nie widzę aby miała ona jakieś przygody. na praktycznie każdym elemencie jest data produkcji i logo bmw, z vinem wszystko się niby zgadza.. Wiele części pasowałoby odświeżyć ale sporo jest też tych dobrych. Silnik m50b25 :5: nie kopci, nie bierze oleju pracuje bardzo ładnie, wszystkie świece kawa z mlekiem.. Wnętrze ładne, zadbane. A za samochód dałem ogólnie nie duże pieniądze. Noo i mam dylemat czy "odbudowywać" tą BMW pod siebie i dbać czy po prostu szukać e46. Z jednej strony już się trochę do swojej przyzwyczaiłem i mam do niej jakiś taki sentyment. Aktualnie studiuję i jeżdżę tylko w weekend i ktoś pomyśli poco młodemu taki samochód. A wyszło jak wyszło i jakoś się w bmw zakochałem :D Przesiadłem się z motocykla na bmw i nie jest mi z tym źle. Kupiłem taką na jaką mnie było stać i teraz myślę co robić czy sobie ją zatrzymać klasyka i modzić czy kupić młodszą e46. Może Wy macie jakieś sugestie, zresztą doświadczenie napewno większe.. Podpowiedzcie coś :P Sory, że tak się rozpisałem i odbiegłem od tematu ale jak mnie już naszło to myślę sobie zapytam.. :) Może przy wolnej chwili wrzucę na forum swoją coupe i ocenicie czy warta uwagi :P Pozdro :)
///ESIU - 26-10-12, 19:04

powiem Ci jedno
e46 nie da Ci tyle radości co e36 no chyba że kupisz m3 e46
e46 to potulne baranki bez jaj
e36 to wilk z jajami żubra
:lol:

lukasbmw - 26-10-12, 19:18

sony, ja miałem i E36 Coupe i teraz nam E46 Coupe i ja bym na twoim miejscu wolał E46,co prawda części są trochę droższe.Czy to ekspoatacyjne czy co kolwiek to do E36 można kupić za śmieszne pieniądze a w przypadku E46 już Trudniej.
A jeśli zdecydujesz się na 330i to graty będą jeszcze droższe np.komplet hamulcy.

Pytanie jeszcze jaki masz budżet na to E46 ??

sony - 26-10-12, 19:19

Hahaha ///ESIU rozwiałeś mi wątpliwości :D Nie bo tak sobie myślałem kupić e46 czy doprowadzić swoją e36 niby już wiem co mam, zła nie jest, super też nie.. Ale powoli powoli i jak w fanach 4 kółek do celu :P Doprowadzić ją do oryginału, doposażyć i drobne rzeczy zrobić ze smaczkiem potem i zresztą przed godnie reprezentować i szczęśliwie eksploatować :P Taką wersję właśnie rozważam w przypadku e36 :)

lukasbmw myślę, że na e46 mógłbym wygenerować max. 20k.

Dodam, że narazie gadka szmatka bo możemy sobie teraz pogadać i o to mi chodzi a jak już coś by się działo to raczej na wiosnę :P

lukasbmw - 27-10-12, 18:21

sony, za 20 tyś 330Ci nie kupisz na bank no chyba że skarbonkę w którą trzeba wpakować drugie tyle.
W sumie to i na Coupe z silnikiem R6 to 20 tyś.zł to chyba troszkę mało.
Ale tak jak piszesz do wiosny jest dużo czasu a ceny aut mogą się zmienić.

potejtos - 27-10-12, 20:07

sony napisał/a:
...zatrzymać klasyka i modzić czy kupić młodszą e46. :)


E36 to klasyk? Moim zdaniem plastik taki sam jak Golf III. I mówię to jako posiadacz E36.

sony - 27-10-12, 20:58

potejtos musisz się chyba przesiąść na coś innego.. E36 jak i Golf III powoli wkraczają w klasyki. Ja już e36 traktuje jako klasyk. Jeśli takie samochody są w odpowiednich rękach wtedy dopiero widać ich charakter ;) Moja e36 też wymaga pracy ale mam swoje idee i jeśli udało by mi się to osiągnąć byłoby super.
lukasbmw Dlatego właśnie myślę czy nie wpompować trochę kasy w swoją e36 i mieć fajną wypasioną e36 czy słabą e46... Czas jest nic się nie pali :lol:

potejtos - 27-10-12, 21:06

potejtos musisz się chyba przesiąść na coś innego.. E36 jak i Golf III powoli wkraczają w klasyki. Ja już e36 traktuje jako klasyk. Jeśli takie samochody są w odpowiednich rękach wtedy dopiero widać ich charakter ;) Moja e36 też wymaga pracy ale mam swoje idee i jeśli udało by mi się to osiągnąć byłoby super.[/quote]

Nie zamierzam się przesiadać na nic innego, ponieważ lubię to auto i dobrze mi się nim jeździ, ale klasykiem bym go nie nazwał.

Moim zdaniem E36 jest już innego gatunku samochodem niż E30, E34, E32 i poprzednie modele. Jest autem produkowanym masowo, który nawet dzisiaj jest bardzo popularny na ulicy. Nierzadko zdarza się, że jadąc po Warszawie, przede mną i za mną stoi na światłach E36.

Musi minąć jeszcze co najmniej 10lat, tak jak kiedyś było z E30, żeby wszystkie te szpachlowane i klepane z przystanku trupięgi z diodkami, kolorowymi kołpakami, spojlerkami z supermarketu zdechły w najciemniejszej odchłani szrotów i następnie zostały przetopione na żyletki, żeby można było użyć słów E36 oraz klasyk, czy youngtimer w 1 zdaniu.

adin - 27-10-12, 22:42

potejtos napisał/a:
Musi minąć jeszcze co najmniej 10lat, tak jak kiedyś było z E30, żeby wszystkie te szpachlowane i klepane z przystanku trupięgi z diodkami, kolorowymi kołpakami, spojlerkami z supermarketu zdechły w najciemniejszej odchłani szrotów i następnie zostały przetopione na żyletki, żeby można było użyć słów E36 oraz klasyk, czy youngtimer w 1 zdaniu.


Dobrze mówi, polać mu :D E36 jeździ całe multum i na większość nie zwraca się uwagi nawet, zwykłe szare samochody w większości.. ale jak już jedzie jakieś E30 to gonię je żeby obczaić, bo już większość z nich jest w rękach kogoś kto o nie dba.

Ale żeby nie robić za duże OT - jeśli zamierzasz samochodem pojeździć dłużej brał bym dopasione E36, będą za kilka lat szły ceny w góre za ładne egzemplarze ;)

s3b - 27-10-12, 22:49

adin, masz rację z tym E36, ale znalezienie nie bitego egzemplarza w przyzwoitym stanie graniczy z cudem :no:
potejtos - 27-10-12, 22:55

No to zdrówko! :D

Tak samo było z E30. W pewnym okresie czasu było ich też sporo (chociaż na pewno mniej niż E36 teraz, ze względu na ilość wyprodukowanych egzemplarzy oraz stopień zamożności w tamtych czasach społeczeństwa). Potem auta taniały, taniały.. Aż każdy domorosły amator supermarketowego tuningu mógł sobie na nią pozwolić. Żal było patrzeć na te spojlery rodem z polonezów, piorunochrony, lampki, wiatraczki, kołpaczki.. Na niekorzyść/korzyść E30 jest to, że jest czasami nieprzewidywalna w prowadzeniu i potrafi zaskoczyć, więc część takich dyliżansów skończyła w rowach i na drzewach. Aktualnie sytuacja jest taka, że albo jest E30 szrot, albo prawie perełka. Stan pośredni ze względu na popyt prawie nie występuje.

Podobnie będzie z E36, tyle że trzeba duuuużo więcej czasu, ponieważ jest ich po prostu więcej.

W podobną fazę, w której obecnie znajduje się E36 wchodzi również E39. Co raz więcej widać trupów kupionych na zachodzie za 1000 EUR.

potejtos - 27-10-12, 22:59

s3b napisał/a:
adin, masz rację z tym E36, ale znalezienie nie bitego egzemplarza w przyzwoitym stanie graniczy z cudem :no:


Przesadzasz. Próbowałeś kiedyś (w przeciągu ostatnich 2lat) kupić E30? To jest dopiero sajgon. E36 idzie znaleźć, czego przykładem jest moja (tyle, że 316 i sedan).

///ESIU - 27-10-12, 23:51

ja tam zawsze wychodziłem z tego załozenia ze lepiej miec wypasiony doposarzony wygłaskany i odbanglany starszy model danego auta niż nowszą biedote z korbkami w drzwiach i kołpakach na stalówce
s3b - 28-10-12, 18:27

potejtos napisał/a:
Przesadzasz. Próbowałeś kiedyś (w przeciągu ostatnich 2lat) kupić E30? To jest dopiero sajgon. E36 idzie znaleźć, czego przykładem jest moja (tyle, że 316 i sedan).


E30 akurat nie, ale swoją E46 też szukałem prawie 2 miesiące, zależało mi na aucie w 100% oryginalnym żeby wszędzie był oryginalny lakier i udało mi się, ale przyznam szczerze, że jakbym miał ponownie szukać tyle auta to bym się pokroił plastikowym nożem :O

Slawek-CH - 28-10-12, 19:45

Powiem tak klasykiem staje się e30, e34. Model e36 to może za parę lat jak się wykruszy sporo tych złomów po 2-3 tys zł a pozostaną zadbane egzemplarze.

Prawda jest taka, że ogólnie znaleźć jakikolwiek model BMW zadbany i bezwypadkowy to graniczy z cudem. Stare pogniłe i poniszczone przeważnie. Młode roczniki targane z zachodu walone i składane jak 1 z 10.

sony - 20-11-12, 18:47

A jak jest ze szperą w e46 bo w e36 z tym nie ma problemu ?? Np. chcę mieć e46 do codziennego użytku ale czasem jakiś wypad na tor aby polatać bokiem. Z tego co wyczytałem to aby w e46 była szpera trzeba przełożyć cały tylny zawias z m3 e46 ze szperą do normalnej e46. Prawda to??
Kontynuuję temat bo chcę wiedzieć jak najwięcej bo nie wiem jeszcze jak się sprawy potoczą :P

kazikm3 - 20-11-12, 19:26

sony napisał/a:
Prawda to??

prawda :ok:
dziady szperkę włożyli tylko do ///M :mur:

sony - 20-11-12, 20:21

Aj to nie dobrze :( A tak na szybcika dla zorientowanych w temacie sama szpera to koszt 1500-2200zł a reszta.. też pewnie z 2000zł nie licząc roboty?
kazikm3 - 20-11-12, 20:23

ale ja nie wiem czy z ///M podejdzie do zwykłego silnika :O
sony - 20-11-12, 20:42

Heh czyli jeszcze może być opcja, że chcąc mieć szperę w e46 trzeba sobie kupić całe m3 :D No ja też nie wiem jak to do końca jest bo nie widziałem jeszcze normalnej e46 ze szperą :wstyd:
kazikm3 - 20-11-12, 20:45

w USA można kupić szpere coś 1500$ :lol:
kazikm3 - 20-11-12, 20:52

edit :lol:
spójrz na cenę :P
http://www.turnermotorspo...ntial-unit.aspx

sony - 20-11-12, 21:19

Czyli szpera za około 6k :D Za tyle to można mieć e36 do pałowania :lol:
wito_86 - 09-11-17, 18:18

Pany czy tylni wozek z e46 podejdzie p&p do e36?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group