|
Forum BMW3ER
|
|
Modyfikacje, Tuning & Styling - Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT"
no_limit - 01-02-08, 19:52 Temat postu: Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT" Dla lolejko
Żródło: "GT" luty2008
Etap 1:
Na początek sugerowany jest wydech typu catback. Do tego filtr powietrza w solidnej obudowie, sugerowana jest obudowa karbonowa ze względu na bardzo dobre właściwości izolujące... Do tego modyfikacja ECU, i w 320 mamy około 170KM a w 328 powinno być przekroczone 210KM...
Etap 2:
Te modyfikacje mają sens praktycznie tylko w przypadku M52... Sugerowany jest kolektor dolotowy np CA Automotive oraz duża przepustnica. Przy bardziej zasobnym portfelu sugerowany jest kolektor dolotowy Schricka... Przyrost mocy do 194-240KM
Etap 3:
Na tym etapie sugerowany jest komplet wałków rozrządu Schricka, który ma dać wyraźny wzrost mocy w górnym zakresie obrotów. Do tego kompletny układ wydechowy o dużej przepustowości... Moc po przeróbkach 206KM - 252KM.
Etap 4:
Na tym etapie w zależności od funduszy proponowane są kompresor bądz turbosprężarka. Jedną z najtańszych opcji będzie kompresor Autowerke Rotrex C30-94, który można kupić w zestawie z czołowym intercoolerem oraz kompletem wydajniejszych wtryskiwaczy, ciśnienie doładowania około 0,5 bara. Jeśli Turbo to sugerowany jest zestaw Activ Autowerke(325 i 328 z 93-95r). Zestaw zawiera turbine Mitsubishi TD06 oraz zewnętrzny zawór westegate Turbonetics. Przy ciśnieniu doładowania 0,4- 0,5 bara można liczyć na około 300KM. Przy grubym portfelu Proponowany jest zestaw AA Generation 3 STG2, który umożliwia nawet 370KM!!! Jeżeli ciśnienie było by zwiększane powyżej 0,5 bara, potrzebne jest wzmocnienie układu korbowo-tłokowego...
///ESIU - 02-02-08, 17:22
bzdury gadają
dolot, wydech, wałki, strojenie jak będzie mało to kompresor czy turbo to są ich porady ale te porady się tyczą nie tylko m50 czy m52 tylko wszystkich innych marek czy fiata czy vw czy pługa
niepopisali sie tym artykułem
padre - 03-02-08, 08:34
///ESIU napisał/a: | bzdury gadają
niepopisali sie tym artykułem |
Dobrze mówisz.
Wiele z tych rzeczy nie zapewnia takiego przyrostu, a pozostałe wymagają wymiany jeszcze innych podzespołów, które nie zostały wymienione w tekście.
k64 - 08-02-08, 19:14
nic nie napisali o kolektorach wydechowych nawet, tak wszystko pobierznie wyczytane gdzies nie wiadom gdzie
macio - 08-02-08, 20:32
Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika (np o mechnizimie różnicowym Torsen)
k64 - 08-02-08, 21:00
macio napisał/a: | Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika (np o mechnizimie różnicowym Torsen) | troche internetu i juz wiedza
rnrn - 09-02-08, 18:26
To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić
Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa
k64 - 09-02-08, 19:54
rnrn napisał/a: | To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić
Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa | no ale jest akurat prawda ze istnieje kompresor gotowy kit ktory daje to czego oczekujemy ... p.s. a masz 2,5 vanos albo bez? (sorki za ot) i na czym bedziesz stroic ...
rnrn - 09-02-08, 20:00
Vanosowi mówie nie .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy.
k64 - 10-02-08, 13:31
rnrn napisał/a: | Vanosowi mówie nie .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy. | to moze sie zmierzymy
|
|