Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Problem z Lpg e36 1.6

BlackDog - 29-12-12, 12:21
Temat postu: Problem z Lpg e36 1.6
Witam posiadam następujący problem auto na benzynie chodzi normalnie natomiast po przełączeniu na gaz auto gaśnie. Na przełączniku pokazuje że butla jest pusta ale jest zatankowana do pełna. Co posprawdzać na co zwrócić uwagę? Jest to zwykły gaz nie żadna sekwencja.
MIKUr1 - 29-12-12, 13:25

Na początek sprawdź czy się elektrozawory otwierają.
Szczurek - 29-12-12, 14:48

Warto by było napisać jak długo masz tą instalacje i przede wszystkim co to za instalacja i wymienić jej komponenty...
BlackDog - 29-12-12, 15:01

Ok posprawdzam elektrozawory a instalacja to Landi Renzo skład:
-reduktor SE 81
-elektrozawór gazowy Med
-Układ sterujący LCS
-Wielozawór Tomasetto

Instalacje mam od 1 grudnia tak jak samochód po prostu jak kupiłem to auto to instalacja już nie działała. Mam pełną butle na pewno bo ją dotankowałem

MIKUr1 - 29-12-12, 16:00

Mimo, że jest to zwykły gaz, to ciężko wywróżyć jaki jest problem :P Może być również problem z podłączeniem. Jak sprawdzisz zawory to daj znać i będziemy dalej myśleć.
Bagins - 29-12-12, 21:07

Pozwole sie podłaczyc do tematu z moim problemem a jest on nastepujacy gdy samochod stoi i jest przełaczony na benzyne to obroty sa w normie nic nie faluje nie szarpie,ale ino jak przełoacze na gaz to obroty faluja i szarpie buda,a i dodam iz dzisiaj zaswieciła mi sie kontrolka silnika jak chodziła na gazie jaka moze byc przyczyna,dodam ze to jest e46 330ci coupe,czy to moze byc objaw padajacej sondy??
Szczurek - 30-12-12, 13:04

A masz pewność że instalacja jest dobrze dobrana i odpowiednio wysterowana ?
kat23 - 30-12-12, 14:14

a może więcej informacji jaki sterownik wtryski reduktor ?? ??? z tego co wiem to lpg tech najlepiej obsługuje m54
Szczurek - 30-12-12, 14:39

kat23 a po co więcej ? nie domyślasz się ? :D
Bagins - 30-12-12, 16:25

A wiec tak instalacja to stag 300-6 plus listwa wtryskowa 6x hanna 2000"aa",reduktor magic III
MIKUr1 - 30-12-12, 19:24

Coś ze składem mieszanki. Uwalenie sondy jest możliwe, ale najpierw podjechałbym na kompa do gazowników zobaczyć czy ustawione dobrze.
Bagins - 30-12-12, 20:11

Dzisiaj byłem w garazu oblukac swiece i sa oki ale jak odpaliłem to zaczeła swiecic sie kontrolka od silnika,jutro podjade na kompa odczytac błedy
kat23 - 31-12-12, 15:48

spoko w e36 kontrolka silnika :20: a e46 na magiku to raczej pomyłka
Jedliq - 02-01-13, 17:51

Zobacz mój temat 'nie jeździ na gazie' miałem podobny problem.
U mnie były świece do wymiany no i troche tam go regulowali. Najlepiej jedź do jakiegoś ogarnietego gazownika. Mi zrobili od reki wyregulował wymienił świece, sprawdził spaliny, zajęło mu to 40 min. Za wszystko załaciłem 100 zł (świece 60). Problem z głowy :cwaniak2:

BlackDog - 31-01-13, 17:52

Wracając do mojego problemu sprawdziłem elektrozawór na krótko i działa (cyka) napięcie na kablach też jest. auto dalej nie pali na gazie co jeszcze posprawdzać? Najbardziej mnie dziwi że pokazuje pustą butle gdy jest pełna
Energy - 03-02-13, 14:22

A jaki Masz czujnik ciśnienia gazu? Ja bym go obstawiał. Tzw map sensor. Gdy jest padniety, pokazuje cały czas brak gazu w butli. jak ktoś wątpi, niech zdejmie wtyczkę z map sensora w aucie z LPG.
BlackDog - 03-02-13, 15:00

Powiem tak okazało się że masy zaśniedziały i dlatego nie chodził na gazie i pokazywał na przycisku brak gazu. Dziś udało mi się go uruchomić i przejechać tak z 500 metrów i znów to samo ale wyczyszczę masy wszystkie i powinno być ok a jeszcze pytanko jakie objawy ma wieszający się elektrozawór na butli?
Energy - 03-02-13, 15:28

Auto będzie szarpać. Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego będzie pełno błędów typu: Brak gazu, zbyt małe ciśnienie gazu lub zbiornik gazu jest pusty. Co do podłączenia masy, to powinna być podłączona szczególnie starannie. Oprócz podpięcia przewodu zasilającego do masy, sterownik (obudowa) powinien także być przykręcony kawałkiem blachy do nadwozia, co zapewni mu dodatkową masę i uchroni przed spaleniem w sytuacji braku masy na przewodach. Z tym, przyjacielu, nie ma jaj, trzeba to poprawić. Chyba nie jest Ci na rękę jakiś pożar pod maską...
BlackDog - 04-02-13, 18:11

Energy, Dzięki za rady skorzystam.
buniae36 - 04-05-13, 14:29

Witam. Podłączam sie pod temat... a mianowiecie... mam bmw e36 r 93 gaz sekwencja i mam taki problem... na benzynie jezdzi normalnie ale jak tylko przełącza sie na gaz to oboroty spadaja praktycznie do zera i albo gasnie albo go wyciągam ale rusza jakby chcial a nie mogł i tak jest poki sie nie nagrzeje. Dodam ze na gazie to pali 14 l na 100 :( gaz jest założony od 2011 roku. co to moze byc? pozdrawiam
Jerry_Cornelius - 04-05-13, 23:21

buniae36 napisał/a:
Witam. Podłączam sie pod temat... a mianowiecie... mam bmw e36 r 93 gaz sekwencja i mam taki problem... na benzynie jezdzi normalnie ale jak tylko przełącza sie na gaz to oboroty spadaja praktycznie do zera i albo gasnie albo go wyciągam ale rusza jakby chcial a nie mogł i tak jest poki sie nie nagrzeje. Dodam ze na gazie to pali 14 l na 100 :( gaz jest założony od 2011 roku. co to moze byc? pozdrawiam


Podstawowe pytanka: robiłeś serwis gazu? filterki, przegląd gazowy itd? robiłeś regulację (mapy gazowe itp)? bo z tego co widzę wciąga Ci jak smok tego gazu

buniae36 - 04-05-13, 23:35

Serwis gazu był robiony w listopadzie 2012 roku i bylo zrobione to wszystko o czym napisałeś. po serwisie było wszystko ok ale po zimie wszystko wrociło .... czyli mam serwisowac gaz co pol roku? ostatnio odczułem ze tez na benzynie na wolnych obrotach ciezko mu ruszyc no ale rusza ale na gazie nic :O :O
Jerry_Cornelius - 05-05-13, 00:29

buniae36 napisał/a:
Serwis gazu był robiony w listopadzie 2012 roku i bylo zrobione to wszystko o czym napisałeś. po serwisie było wszystko ok ale po zimie wszystko wrociło .... czyli mam serwisowac gaz co pol roku? ostatnio odczułem ze tez na benzynie na wolnych obrotach ciezko mu ruszyc no ale rusza ale na gazie nic :O :O


Przepływke sprawdź. Powiedz coś więcej o tej sekwencji. Ogólnie mówisz że po zimie powróciły problemy, płyny wszelakie uzupełnione(płyn chłodniczy itp)? Jakie przebiegi autem robisz? bo te filterki to średnio po 15-30tys powinno się wymieniać by wszystko grało. ;)

buniae36 - 05-05-13, 11:16

a jak tą przepływke sprawdzic? filtry wszystkie wymienione. sekwencja:reduktor i zawór gazowy to jest z Tomasetto. płyn chłodniczy był tylko dolany a moze jeszcze jakiś płyn masz na myśli? a przez zime zrobiłem jakies 3000 km.

pól roku temu wymieniłem świeczki na ten sam model i producenta i po tym sie strasznie zamuliłi i tak było aż nie wymienilem akumulatora.przed zimą wymieniłem akumulator na nowy bo mi stary padł. i problem na chwile zniknął. Później zrobilem przegląd gazu i bylo wszystko ok a po zimie wszystko wróciło. :O

:O :O :O

MIKUr1 - 06-05-13, 10:09

buniae36, wtryski. Problem będzie się pogłębiał. Musisz założyć jakiś podgrzewacz, albo ustawić wyżej temperaturę przełączania. Ewentualnie wymiana wtrysków.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group