Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - jak przygotowac 328 do driftu?

mkolosa - 03-01-09, 22:27
Temat postu: jak przygotowac 328 do driftu?
panowie mam problem, otoz pamietam jak jezdzilem rekinkiem z 1,8 na k-jetronicu i driftowalo m isie tym z wielka latwoscia, teraz nie wiem zestarzalem sie czy co, otoz jak wiezdzam na plac i zaczynam probowac driftowac to mam takie dziwne przypadki, aha auto to e36 328 na gwintach, komp troche ruszony, i gumy 245 na tyle 225 na przodzie, nie do konca negatyw ale tylnie kolka troche wyprostowane, to tyle bo zaraz odezwa sie ci co powiedza nie masz probemu tylko autem sie chwalisz
1. przy tych laczach ciezko jest mi zerwac przyczepnosc
2. jak juz uda sie zerwac przyczepnosc auto prawie natychmiast obraca

ogolnie chodzi o to ze ciezko zaczac poslizg jak juz zaczne to znowu cholernie ciezko utrzymac auto w poslizgu, troszke mniej gazu i auto odzyskuje przyczepnosc, troszke za duzo i obraca mnie, czuje sie tak jakbym musial utrzymywac powiedzmy drugi bieg i idealnie powiedzmy 4780 obrotow bo jak zejde ponizej 4730 przypadek 1 jak przekrocze 4820 obraca, to chyba nie normalne

tak wiec do palenia super do driftu nie koniecznie, doradzcie mi cos co mozna zmienic zeby troche lepiej mi to wychodzilo, jaki gumy polecacie, nie mam szpery ale przy 2,8 to nie powinien byc problem za wielki (rekin byl bez szpery), wiecie moze jak mozna zmiezyc, zwazyc (nie wiem jak to nazwac) rozlozenie masy, moze za duzo mam na tyle, a moze cos z kompem pogmerac, moze tu jest jakis skok mocy nie w tym momencie co trzeba, od czego zaczac please help me, kupilem to bmw do nauki driftu a teraz tylko zalamka

Annoth - 03-01-09, 23:03

Bez szpery to dobrze nie podriftujesz (nie bez powodu wszystkie auta szykowane do driftu mają szpery).. Skoro obraca może za wolno kierą machasz? Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć. też toche próbuje i obróciło mnie 2 razy, ale ewidentnie z mojego błędu (co prawda ja mam tylko m20b20, ale ciiii)


PS. robiłeś coś w zawiasie?

lolejko - 03-01-09, 23:19

mkolosa, kapcie daj może węższe na tyle, bo 245 to trochę mogą trzymać tą dupcię.
Szpera rozwiąze twój problem zdecydowanie :D Może masz ASC + T :D

no_limit - 03-01-09, 23:22

Kurcze to dziwne że masz problem ze zerwaniem przyczepności... Ale jakbyś na tył wrzucił 225 to pewnie łatwiej by było polatać bokiem.

Ja też mam 245 i nie mam problemu z zrywaniem przyczepności....

A no i szpera to podstawa...

Davo - 04-01-09, 00:20

dokladnie, najpierw zorganizuj sobie wezsze laczki i zobacz czy pomoglo, najprawdopodobniejsze i koszty tez niewielkie
///ESIU - 05-01-09, 01:09

kolego zapomnij o drifcie kiedy nie masz szpery !! !!
obraca cie bo nie masz szpery i dla tego tez masz kłopot z zerwaniem przyczepności doskonale wiem o czym mówisz bo e30 też miałem bez szperunku

245 lacze do nauki driftu to dość głupi pomysł :mur:

załuz sobie jakies 15ki 195 i zobaczysz jak fura zacznie zamiatać

piszesz ze kupiłeś 328 do nauki dr. wiec czmu jeszcze nie zaspawałeś mostu

jakieś dziwne rzeczy prawisz, chcesz driftować ? posłuchaj się moich rad

Enzo - 07-01-09, 14:36

Po pierwsze te opon ysa za szerokie, zeb ydriftowac z tym silnikiem, jest po prost uza slaby takie opon ystosuja w drifcie przy ponad 400KM mocy gdzie auto jest maksymalnie odchudzone.

Wsadz najlepiej jakies 15 cali szerokosc max 205 najlepiej jakies 195 ;)

Aha... I szpera to podstawa, bez sszpery da sie, ale to jest bardziej walka z autem niz drift

Rafal325i - 07-01-09, 14:48

15ki 195/65 ciśnienie 3bary,kup most np 3.23-3.45 i zaspawaj (albo most ze szperą) i na początek starczy :piwo:
lolejko - 07-01-09, 18:18

Hhehe i mamy przepis na driftfurę :D
mkolosa - 07-01-09, 21:11

stalem sie posiadaczem kompletu kol 15" z oponami fuldy podobnymi do choiny toyo o szerokosci 195, zeczywiscie 17" na 245 to glupi pomysl, co do odpowiedzi kolegi an temat zakupu auta do driftu to tak kupilem do driftu w jakis sposob juz przygotowane do tego ale nie zostalo skonczone wiec wole podpytac co zrobic, co do szpery juz szukam mostu z szpera co bardziej mi lezy, w ostatecznosci mam jeszcze jeden most (chyba od 1,8) wiec go zaspawam, ale to ostatecznosc
///ESIU - 08-01-09, 00:32

skoro masz juz wąskie opony i szukasz szpery to następnym krokiem bedzie mega twardy gwint dodatkowo powinieneś wymienic gumowe lementy na twardsze zamieniki, ostatnio dużo się słyszy o olkuszu podobno daje rade.
przydała by sie maglownica z emki 3,0 (krótsze przełozenia)
jakis fotel kubełkowy czym głebszy i twardszy tym lepszy
do tego szelki najlepiej 4 punktowe
i tak zrobiona furka drifty powinny byc przyjemnoscią
powodzenia

Annoth - 08-01-09, 11:06

jeśle środek masz seryjny i ci na nim nie zalezy to wywal chociaz kanape z tylu, zawsze to troche lzej. Podobnie im mniej luksusów tym lepiej (swoje ważą). Tak jak ///ESIU radził wymień zwykłe gumy na poliuretany i daj najlepiej gwint (chociaż w moim przypadku mix bilstein B6 + springi H&R do nauki daje rade). I póki szukasz szpery to zaspawaj ten z 1.8, co ci zależy? Na tym da sie normalnie też jeździć
Enzo - 08-01-09, 12:44

Jesli myslisz powaznie o drifcie, to zwykla szpera to nie jest to.
Zaspawaj most, bo na profesjonalna szpere 3000 zl raczej nie bedziesz wydawac ;)

///ESIU - 08-01-09, 15:09

Annoth napisał/a:
jeśle środek masz seryjny i ci na nim nie zalezy to wywal chociaz kanape z tylu, zawsze to troche lzej


kanapa jest bardzo lekka więcej już waży koło zapasowe z gaaśnicą :lol:

wszystko zależy czy poważnie podchodzisz do tematu drifting i czy auto ma być uniwersalne czyli tez na codzień, jesli to twój jedyny pojazd to trudno będzie z tego zrobić dobry wuzek do bocznego upalania

Enzo - 08-01-09, 16:06

///ESIU napisał/a:
Annoth napisał/a:
jeśle środek masz seryjny i ci na nim nie zalezy to wywal chociaz kanape z tylu, zawsze to troche lzej


kanapa jest bardzo lekka więcej już waży koło zapasowe z gaaśnicą :lol:

wszystko zależy czy poważnie podchodzisz do tematu drifting i czy auto ma być uniwersalne czyli tez na codzień, jesli to twój jedyny pojazd to trudno będzie z tego zrobić dobry wuzek do bocznego upalania


Dokaldnie.
Choc e30 to moj jedyny pojazd.
Chociaz ja zawsze pozyczam auto od ojca, ale jesli bym nie mial takiej mozliwosci juz dawno by doszlo jakies drugei e30, e28 do wozenia dupska ;)

bardzo duzo wazy dywan, ciezko go wyniesc w jedna osobe ;)
Duzo rowniez waza fotele (w e30 ok .20 kg sztuka) gdzie kubly moej waza ok. 7-8kg, wiec zaoszczedzile ok .25kg na samych fotelach :)

W E36 pewnei fotele jeszcze ciezsze ;)

///ESIU - 08-01-09, 16:37

podobno z e36 mozna wyciągnac 200kg zbednej masy więc to bardzo dużo , to tak jak byś nieźle dłubnoł sobie silnik
Enzo - 08-01-09, 17:16

juz w e30 jest ten efekt jak wszytsko wypruejsz, to czuejsz efekt (chociaz tak ja mialem w przyapdk u2.7l) ;)

Moja 2.7l po lekich modach i wyprozniona na 400m miala pomiar 15,15s (mierzona na aparaturze na wyscigach 1/4 mili a nei jakims oszukancem gtechem) ;)

///ESIU - 08-01-09, 17:46

moja e30 jak wyprułem tez dało sie od razu zauważyć że lepiej gania a nie była tak do konca jescze wypruta bo zostało na podłodze to twarde wygłuszenie
Annoth - 08-01-09, 17:55

dobra..jak zdjac to wygluszenie ?
lolejko - 08-01-09, 18:00

Annoth, to twarde?
Na ciepło tylko się da.

Enzo - 08-01-09, 18:37

///ESIU napisał/a:
moja e30 jak wyprułem tez dało sie od razu zauważyć że lepiej gania a nie była tak do konca jescze wypruta bo zostało na podłodze to twarde wygłuszenie

Ja chce dodac ze te wyglsuzenia sa na karoserii schowane pdo silnikiem i ksrzyniu i jeszcze oslon ywydech uwszytsko odemnei wylecialo przy wspaie :)

razem z takie cztery pozadne wiaderka :)

mkolosa - 09-01-09, 08:02

gwinty twarde juz mam, elementy gumowe z m-ki sa pelne i twarde a nie tak jak orginal jakis ser szwajcarski, roznica jest znaczna w prowadzeniu auta
ale wracjajac do driftu to zostalo mi kubly + szelki, szpera jak na razie
co do wagi , tu bedzie trudno auto narazie jedyne w domu zona by sie wk... jakbym wywalil srodek, jeszcze na dodatek dziecko w planach wiec srodka nie wywale, naszczescie nie mam za bogatego wyposazenia, wiec na razie do garazu powedrowala zapasowka i subwoofer (ciezsza od kola)
mam jedna rzecz o ktorej wstydze sie mowic.... kuchenke gazowa zasilana 40l butla w bagazniku tuz za sciana grodziwa, tak wlasnie ostatnio dyskutowalismy z znajomkiem ze pewnie ta masa z tylu nie pozwala na jakakolwiek kontrole bo przeciez przy przeciozeniach te rzeczy waza tlye wiecej im wieksze przeciazenie, szperunek napewno duzo pomoze co do 3000 to masz racje nie chce tyle wydac, raczej polowe tej kwoty to chyba max co moge obecnie wlozyc wiec skoro mowisz ze to 3000 to chyba odczekam i kupie pozniej bo kupowac byle co to nie sztuka

///ESIU - 09-01-09, 10:24

Enzo napisał/a:
Ja chce dodac ze te wyglsuzenia sa na karoserii schowane pdo silnikiem i ksrzyniu i jeszcze oslon ywydech uwszytsko odemnei wylecialo przy wspaie :)

razem z takie cztery pozadne wiaderka :)


dokładnie ja u siebie wya=waliłem o jedną osłone zadużo, :lol: :lol: :lol: nie którzy mogli sie poparzyć od wydechu :lol:

mkolosa, o jakich 3000 mówisz? chodzi ci o nową szpere?
śmiało mozesz kupować używke grunt by była w dobrym stanie

mkolosa - 09-01-09, 12:33

Enzo napisał/a:
Jesli myslisz powaznie o drifcie, to zwykla szpera to nie jest to.
Zaspawaj most, bo na profesjonalna szpere 3000 zl raczej nie bedziesz wydawac ;)


o to mi chodzilo, wiec pytanie ile moze kosztowac szpera w dobrym stanie

Rafal325i - 09-01-09, 12:49

mkolosa napisał/a:
wiec pytanie ile moze kosztowac szpera w dobrym stanie
jakieś 1200-1500zł,http://www.moto.allegro.pl/item522754974_dyferencjal_most_szpera_e36_m3_3_23_orginal_bmw.html
Enzo - 09-01-09, 14:41

Wiesz co jesli chcesz wpakowac 1500zl to powiem krotka daj sobei spokoj.
1500 to poczatek wydatkow, to nie tani sport ;)

Na twoim meijscu szukalby mjakiejs E30 a to zostawilbym sobei jako normalne auto do jezdzenia ;)

Annoth - 09-01-09, 18:30

żaden sport motorowy nie jest tani
yeahman - 09-01-09, 19:38

A wspominał już ktoś o 3 chłodnicach ? :D
Enzo - 09-01-09, 21:35

3 chlodnicach?
padre - 09-01-09, 23:04

Pamiętaj abyś nie kupował samej szpery z 3.2 bo do niczego nie będzie pasowała, ratuje Cię cały komplet z wózkiem. Takie komplety zdarzją się za 1500zł
Davo - 10-01-09, 09:41

a o rozporkach wspomnieliscie koledze? podstawa ale nie rzucilo mi sie to w oczy.. na przod rozporki dolna i gorna tyl tez rozporka kielichow tylko ze jezeli to Twoje jedyne auto to tylna moze Ci przeszkadzac w bagazniku.. ale jesli zaopatrzylbys sie w drugie auto to tutaj smialo wybebesz wnetrze i wspawaj klatke. ciezka jest ale auto jest znacznie sztywniejsze i czujesz kazdy jego ruch
///ESIU - 10-01-09, 10:36

do klatki to juz przydał by sie mocniejszy motor bo m52 żaden ścigacz
yeahman - 10-01-09, 11:55

Enzo, no dokładnie ;) chłopaki ode mnie z miasta którzy driftują to żaden nie ma jednej chłodnicy. Audiola 4x4 80 B2 z 1986 roku koleś wsadził tam 420KM i ma 4 chłodnice :D
Annoth - 10-01-09, 12:33

eee... nissan z tomy ma tyko jedna dodatkową chlodnice oleju z tego co wiem i smiga ostro (ma ponad 400KM). Wida,c w audili coś spartolili i sie im przegrzewała :)
///ESIU - 10-01-09, 13:05

po co w 2,8 jakies dodatkowe chłodnic skoro z tego i tak driftcaru nie będzie
chłodnice maja sens w mocno wyzyłowanych konstrukcjach

lolejko - 10-01-09, 18:26

///ESIU napisał/a:
do klatki to juz przydał by sie mocniejszy motor bo m52 żaden ścigacz


Esiu kalatka nie ma nic wspólnego z silnikiem. Do bezpieczeństwa się ją zakłada :)

Davo - 10-01-09, 23:45

lolejko napisał/a:
///ESIU napisał/a:
do klatki to juz przydał by sie mocniejszy motor bo m52 żaden ścigacz


Esiu kalatka nie ma nic wspólnego z silnikiem. Do bezpieczeństwa się ją zakłada :)


Jeden i drugi ma racje :D klatka to klatka - bezpieczenstwo i sztywnosc konstrukcji i z tej racji ma niewiele wspolnego z moca, chociaz klatka tez swoje wazy wiec rzeczywiscie najlepiej jest miec motor wiekszy, jakiegos mpowera :) chociaz 2.8 waskie laczki i zamienic kuchenke i srodek na klatke i juz jest gites :P

///ESIU - 11-01-09, 12:50

lolejko napisał/a:
Esiu kalatka nie ma nic wspólnego z silnikiem. Do bezpieczeństwa się ją zakłada :)


jek to nie??

w przypadku 2,8 50kg nadbagażu jest odczuwalne

Davo - 11-01-09, 14:44

///ESIU, na pewno odczuwalne, zgadzam sie, ale przy montowaniu klatki wyrzucasz kanape i zmieniasz fotele i w sumie wychodzi podobnie :) chociaz w sumie jak ktos przygode z driftem dopiero zaczyna to roznicy tak latwo nie odczuje tez...
///ESIU - 11-01-09, 16:56

Davo napisał/a:
///ESIU, na pewno odczuwalne, zgadzam sie, ale przy montowaniu klatki wyrzucasz kanape i zmieniasz fotele i w sumie wychodzi podobnie :) chociaz w sumie jak ktos przygode z driftem dopiero zaczyna to roznicy tak latwo nie odczuje tez...


no zgadza się, wyrzucasz tapicerke i niby wychodzi podobnie ale...

bez tapicerki i klatkie bedzie jeszcze lepiej więc...... ? chyba oczywiste

w 2,8 ma to już znaczenie bo silnik do super szybkich nie należy

yeahman - 11-01-09, 17:01

Panowie nie jestem specem ale wydaje mi się że do driftu ważniejszy jest moment obrotowy a nie moc. Mam rację ?
///ESIU - 11-01-09, 18:20

moment przedewszystkim gdzie w przypadku 2,8 nie jest za duży bo tylko 280nm
moc też jest ważna

łaby - 18-01-10, 19:36

Mogę krótko powiedzieć że jeżeli nie zrobisz tego wszystkiego co ci podpowiadają i dodatkowo dobrej i twardej zawiechy z regulacją kątów kół to zamiast driftować bęndziesz dosłownie walczył z każdym bokiem.Ja swoje e 30 buduje już 2 rok w tamtym roku latałem z motorem m30 b35 zaspawanym dyfrem i w miarę zawiechą a teraz:
nowy gwint regulacja kątów kół zawiecha na 5 śrób nowy program do kompa na tor i niedługo kubły bo miałem orginalne kubełki bmw nawet dają rade wybebeszona ze wszystkiego i teraz drift to jest lajtowy a nie walka z każdym bokiem chociaż moc i moment obrotowy jest całkiem dobry 225KM moment 350NM.Więc kasa potężna jakby co daje link i można sobie obczaić wszystko.Pozdrawiam
http://bmwmotorsportklub....der=asc&start=0

krzysiek8833 - 19-01-10, 10:09

link nie działa
Krzysiek1992 - 23-07-12, 23:18

po waszych opiniach dochodze do wniosku ze wg was ( nie chce tu ani brylowac ani nikogo hejterzyc ) to tylko moc ma zasadniczą wage... ja tam swoja z3 1.8 115 koni lekko daje rade na 15stkach 195 ( mam ori szpere 25%) w tym roku przezylem swoje 1 zawody na sss drift cup na bemowie w Warszawoe zupelnie seryjnym samochodem ( najslabsze auto zawodów! tyle co ori sportowe podwozie M ) bez nawet rekawa wyjezdzilem 13 miejsce na oponach 205 i to max sportach a nie smietnikach. caly tor tez robilem na 2jeczce przy wejsciu w 1 zakret przy 60ciu( ryba + strzal). tak wiec trening i to wszystko najlepiej opony 15stki bo tanie i felgi i opon dużo u wulkanizatorów i to wszystko mocy w 2.8 jest wystarczająco dużo :)

w sumie jestem nowy na forum i sory ze tak odgrzebuje ten temat ale jakos mnie to ruszyło :)

Krzysiek1992 - 23-07-12, 23:19

do skasowania :wstyd:
Kvmil3k318i - 16-02-17, 23:28

Załóż szperę i zobacz co sie bedzie dzialo 😎 :bmw: :bmw:
Cytat:

Patryk7250 - 16-02-17, 23:31

Kvmil3k318i napisał/a:
Załóż szperę i zobacz co sie bedzie dzialo 😎 :bmw: :bmw:
Cytat:

po prawie 5 latach to ten człowiek już nie jedno bmw skasował :lol: :lol: :lol:

Szczurek - 17-02-17, 03:44

Patryk7250 napisał/a:
Kvmil3k318i napisał/a:
Załóż szperę i zobacz co sie bedzie dzialo 😎 :bmw: :bmw:
Cytat:

po prawie 5 latach to ten człowiek już nie jedno bmw skasował :lol: :lol: :lol:



Ale jedyne co mu zostało to temat na forum :D

ksx9 - 17-02-17, 18:53

Kvmil3k318i, dobry gość jesteś dawno spotkałem ziomka, który odkopał tak stary temat, żeby nie było że nie czuwam :dewil:

Za odkopanie 5cio letniego tematu otrzymujesz ode mnie złotą koparkę


Jest to najbardziej prestiżowa nagroda jaką kiedykolwiek wręczyłem, gratulacje !! :brawo:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group