Forum BMW3ER

Mechanika & Eksploatacja - E 36 Dlugie grzanie silnika/Slabe ogrzewanie

DaRo25 - 16-01-13, 23:07
Temat postu: E 36 Dlugie grzanie silnika/Slabe ogrzewanie
No wiec ... zaczelo mi dlugo grzac silnik w mrozy .. wiem ze trwa to dluzej niz latem ale bez przesady ze przejade 15km i dopiero temperatura w pionie ... ogrzewanie oslablo .. dopiero na trasie 1000km grzalo jak szalone-jak kiedys, pokretlo od grzania dziala z opoznieniem .. dam na zimne to po 4 minutach dmucha zimne , dam na cieple to po 6 minutach dmucha leciawe .. mierzone z zegarkiem w reku ;)
Dawniej po 5 minutach tem byla w pionie a ogrzewanie w mrozy musialem zmniejszac bo za goraca bylo ...

Stan plynu chlodzacego w normie , chlodnica ciepla , waz gorny goracy , dolny letni , weze nie pucha .. temp dojdzie do piony i nie wychyla sie ale szybko stygnie po postoju nawet krotkim i ponowne odpalenie podnosci wstakowke to pionu dlugo .

podejrzewalem termostat ze moze sie przycial i jest na wpol otwarty/zamkniety
ale sprawdzile ''strumien'' w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy , przy 2500tys obr zaczyna sie saczyc dopiero przy 4000tys obr leci wmiare ..

Ze dwa lata temu jak zmienialem plyn chlodzacay to widzialem przy odpowietrzaniu jak strumien lal sie juz przy nieco ponad 2000obr min .

Do tego doszedl dzwiek swiszczenia, pogwizdywania, przy wyzszych obrotach silnika , dzwiek dochodzi z pod maski ale slychac go siedzac za kierownica przy uchylonej szybie .. jest delikatny . ale w silniku trudno go zlokalizowac ..

Myslicie ze to wszystko ma zwiazek z odchodzaca juz w zapomnienie pompa wody? :no: Badz zapchana/ zakamieniona nagrzewnica ze ogrzewanie slabe :no:

czy poprostu wina rezystora czy jerza (o ile jest w e 36) pokretla ogrzewania cieple-zimne .. bo cos dluuuuuuuugo sie przelancza ..

Szczerze za duzo niewiadomych i nei wiem od czego zaczac w lokalizowaniu przyczyny :no:

Czesiu - 16-01-13, 23:13

Masz klime manualną czy już climatronic? Ja bym obstawiał pompę wody skoro strumień pojawia się dopiero w wyższym zakresie obrotowym. Jeśli masz pompę z plastikowymi łopatkami to mogły się pourywać i dlatego masz słaby obieg w układzie.
Jednak na początek spróbowałbym jeszcze porządnie odpowietrzyć układ.

A opornica dmuchawy nie ma nic wspólnego z temperaturą, a jedynie z ustawieniem siły nadmuchu.

grabolek363 - 16-01-13, 23:48

Dorzucić do tego możliwe zamulenie układu, termostat który jest otwarty all time i przez to nie dogrzewa się motor i to bym najpierw sprawdził...
matrixm01 - 17-01-13, 13:31

U mnie sytuacja wygląda dość podobnie z tą różnicą, że nadmuch po przestawieniu działa natychmiast.

U siebie obstawiam termostat, ty też go sprawdź.

Koledze przy walniętej nagrzewnicy dopiero przy wskazówce temp. w pionie zaczynał lekko grzać, więc to raczej nie jej wina

rybka318 - 17-01-13, 13:49

Podepnę się. U mnie właśnie dobrze grzeje jak obroty powyżej 2000, jak mniej do dmucha letnie, nawet chłodne czasami :( Pompa wody ?? :wstydnis:
DaRo25 - 17-01-13, 23:49

Pany pdwiesze temat bo dostalem zapalenia pluc i ledwo widze na oczty , jak oprzytomnieje to wroce , sorki
BetaBoy - 19-01-13, 09:31

Może to troche radykalny sposób ale kup od razu pompe i termostat w sklepie i wyjmij stare. Jak nei będa do wymiany, to nowe oddasz i spokój.
Poza tym ta powolna reakcja na zmiany temp, to mogą być elektrozawory również. Działają ale się zacinają. Sposób na nie jest taki, że przy nagrzanym silniku przekręc na zimne z gorącego lub odwrotnie i wtedy postukaj czymś w elektrozawory. Jak się szybko zmieni temp, to masz odpowiedź. Jak nie będzie reakcji, to szukamy dalej.

Zdrowiej chłopie :21:

barteke36 - 19-01-13, 09:34

termostat na pierwszy ogień wymień :)
DaRo25 - 20-01-13, 11:49

Troche lepiej juz ze mna sie robi wiec trzeba na forum leciec :piwo:
Kazdy dal poprawna odpowiedz bo nic innego raczej byc nie moze , sam obstawialem termostat , pompe , nagrzewnica i odpowietrzenie

Wilko odpowietrzalem ostatnio przed tym jak napisalem , nie pomoglo nic , mam jeszcze zwykle grzanie , klima wpadnie w marzec/kwiecien tak samo jak i b28 , ale do tego czasu chce ratowac te ogrzewanie , no i nie chce by pompa wody stanela na trasie .

Narazie jestem nie do konca zdrowy , pozniej tyra :no: No i wtedy wezme sie najpierw za zmiane termostatu , pozniej pompy

Slawek-CH - 20-01-13, 11:57

Jak na moje objawy walniętego termostatu.
DaRo25 - 27-01-13, 21:03

Siemacie

Trzy dni temu walnalem przejazd 200km i grzalo slabo , w pewnym moecie zalapalo na maxa az sie zdziwilem ,lecz po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu ogrzewanie oslablo.

Dzis bylo wolne wiecej i powrocilem do zdrowia , to rozebralem termostat , sprawa nawet prosta byla. Wyciagnalem jeszcze ory termostat wahlera , zalozylem zamiennik , poskladalem do kupy , zalalem plynem i odpowietrzylem uklad.
Jazda próbna przyniosla zamierzony efekt , lecz nie jestem pewny czy do konca :2: . Ogrzewanie dmucha az parzy przy wiekszych obrotach , no wlasnie , a na postoju i wolnych obr. leciawe dmucha . Moze juz jestem przedrazliwiony na tym punkcie :lol: .

Wyciagniety termostat sprawdzalem i otwiera sie ,ale mysle ze nie dokonca bo okolo 1 cm a na sprzerzynce jest miejsce jeszcze drugie tyle , ten zamiennik co wlozylem otwieral sie wiecej.

Druga sprawa to taka ze dalej rokuje na pompe wody :foch: bo na wolnych obr ledwo sie saczy przelew. Trzy dni temu jak jechalem bylo -8st a dzis +7 wiec ogrzewanie moze byc lepsze. No cóz trzeba pojezdzic i poobserwowac na tym termostacie jak bedzie grzalo dupsko w kabinie :)

fazer151 - 28-01-13, 15:48

kolego niewiem ja mi sie wydaje ze dobrze odpowietrzylem ale u mnie ez przy niższych letnie dmucha a przy wyzszych parzy..
DaRo25 - 28-01-13, 17:54

No moze i dobrze prawisz z tym ze na wolnych leci letnie , musze posmigac nieco i bede widzial jak sie sprawuje ogrzewanie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group