Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - E36 320 Ile przejedziesz zanim przełączy się na gaz?

Marionarus - 27-02-13, 23:21
Temat postu: E36 320 Ile przejedziesz zanim przełączy się na gaz?
Witam

Myślę nad założeniem LPG do swojej bawarki.
Chciałbym się dowiedzieć ile przejeżdżacie zimą zanim się załączy?

Do pracy mam 7km w jedną stronę i nie wiem czy zimą w ogóle zdąży się załączyć, bo gdy dojeżdżam pod robotę to przy -15 wskazówka temp jeszcze nie jest w pionie;p. Teraz jest lepiej, bo temperatury dodatnie. Interesuje mnie jednak co się dzieje gdy na zewnątrz jest na minusie.

Zakładając że na zewnątrz jest -15 stopni, to ile km +/- przejadę na dobrej sekwencji zanim się przełączy?. Nie bierzemy pod uwagę rozgrzewania samochodu i skrobania szyb - po prostu wsiadam, odpalam i jadę.
Mój silnik do m50b20.

Możecie napisać też jaką instalację macie, wraz z temperaturą załączenia.
Szukałem podobnego tematu, jednak bezowocnie.

kwiatkonen - 27-02-13, 23:41

m52b28 z instalacją BRC chociaż nie wiem na ile stopni ustawiona. Zimą przełącza się po jakichś 2,5-3 km. Ogrzewanie też jakoś wolno łapie temperaturę, a termostat zmieniałem na oryginał z aso.
Jerry_Cornelius - 27-02-13, 23:49

bmw e36 sedan m43b16 instalacja BRC sequent 24 sekwencja IV generacji zatkane z przodu wloty nerek (przy nerkach na dłuższy dystans trzeba jedną nerke odetkać bo za gorąco) postoi jakieś 3-6min i już jest gotów do gazu, a przy dużych mrozach typu -15 to jakieś 6-8min

Co do przełączania gazu podczas jazdy to 2-3km (do pokonania dystans 4km to jakiś 1km na gazie idzie) ale to więcej żre paliwa niż miałbyś spokojnie rozgrzać auto, 1 zima 2-3 pełne zbiorniki LPG na (35l) na ok 20l paliwa, teraz mam 5 zbiorników na 20l paliwa ;) a tylko dlatego że zatkałem wloty nerek i chociaż 3-4min auto chodzi.

Latem to 0,5-1.5km i gaz ;)

kwiatkonen napisał/a:
m52b28 z instalacją BRC chociaż nie wiem na ile stopni ustawiona. Zimą przełącza się po jakichś 2,5-3 km. Ogrzewanie też jakoś wolno łapie temperaturę, a termostat zmieniałem na oryginał z aso.


tak prosto z mostu zapytam masz płyn w chłodnicy? u mnie jak ubyło trochę płynu to nie chciał szybko załapać temp i czujnik błędne info dostawał.. ;)

BB - 28-02-13, 06:30

podepne sie pod temat w ogole jest sens zakładania instalacji LPG? mam silnik 1.8 do pracy 13km w jedną strone :) moj silnik nie miał nigdy gazu? myśle ze na dobra instalacje LPG trzeba dac 2500 tys ?
Jerry_Cornelius - 28-02-13, 07:04

BB napisał/a:
podepne sie pod temat w ogole jest sens zakładania instalacji LPG? mam silnik 1.8 do pracy 13km w jedną strone :) moj silnik nie miał nigdy gazu? myśle ze na dobra instalacje LPG trzeba dac 2500 tys ?


2500-3000zł IV generacji. Odpowiedz sobie ile km rocznie robisz jak conajmniej 10tys rocznie to instalka zwróci się po 1.5-1.2roku i to się opłaci ale jak zamierzasz swapowac itd to lepiej zaczekaj bo wydasz x2 na gaz ;)

Zychu - 28-02-13, 08:08

m52b28 taki już jest ze długo się nagrzewa, u mnie sekwencja przy mrozach -15 gotowa jest zanim sobie odśnieżę auto, wsiadam odpalam ( ogrzewanie wyłączone ) chodzi 4-5 minut i się przełącza :) , co do sensu zakładania, musisz odpowiedzieć sobie sam, na pewno nie jeździsz autem tylko do pracy ;)
kwiatkonen - 28-02-13, 08:41

Jerry_Cornelius napisał/a:

tak prosto z mostu zapytam masz płyn w chłodnicy? u mnie jak ubyło trochę płynu to nie chciał szybko załapać temp i czujnik błędne info dostawał.. ;)


tak, oczywiście mam, od czasu kiedy m50b25 zaczęło mi cykać i musiałem dolać 4,5 litra oleju bo nie sprawdzałem przez dłuższy czas nauczyłem się kontrolować płyny nie rzadziej niż co 2 tygodnie

KajocinA - 28-02-13, 09:34

u mnie w e34 2.5 stag 300 przelacza sie po ok 3km
MIKUr1 - 28-02-13, 10:12

Auta które są w rodzinie i w których osobiście robiłem gaz:
- E36 M40B18 Stag - sporo poniżej zera - maks 1,5km, przy dzisiejszej temperaturze maks 1km, w lecie ledwo co się ruszy :P

- E36 M42B18 Stag, jak wyżej,

- E30 M20B27 Stag, jak wyżej.

To kiedy się przełącza nie zależy od instalki, tylko od ustawienia w programie :P

Sajrax - 28-02-13, 10:21

M52b20 przelacza sie tez po okolo 3km,moze szybciej,temperatura na przelaczenie ustawiona bodajrze na 37 stopni. Gaz Landi Renzo.
kaziu8707 - 28-02-13, 10:22

mam STAG 300 i dawałem 3tys za wszystko w ubiegłym roku,mam ustawione ze przy 25 stopniach przerzuca na Lpg,to taka dolna granica ale nie ma problemów,i tak zimowa porą to od 1.5-2.0 km,a latem to chwila moment
kretfr - 28-02-13, 10:41

MIKUr1 napisał/a:
To kiedy się przełącza nie zależy od instalki, tylko od ustawienia w programie :P


Prawda, ale ja bym powiedział inaczej. Zależy od tego, kto jak używa gazu na zimnym silniku. Temp około 0*C, ledwo muskam gaz, to mogę i 5 kilometrów zrobić. A wystarczy że 2 razy przyspieszę dynamicznej z przepustnicą otwartą w połowie i od razu robi się ciepły.

menl - 28-02-13, 10:54

Powiem Wam ciekawostke , u mnie poprzedni wlasciciel oddal bete do takiego partacza w Piasecznie , gdzie montowali sekwencje i jakies rurki wodne do reduktora pociagneli z nagrzewnicy . Woda do reduktora dochodzila schlodzona i tez przelaczal sie gaz dopiero po 12 min jazdy jak wskazowka lapala pion . Teraz po poprawce przelacza sie po 4 min jak wskazowka schodzi z niebieskiego pola . Temperatura przelaczania ustawiona jest na 35 stopni .
misieek1226 - 28-02-13, 11:29

nie dłuzej niz 3k. nawet jak jest w choooy mrozno raz w tamtym roku przelaczyla mi ise po 6 ale było -34 heheh wziolem z powrotem na pb mowie niech sie normalnie zagrzeje bo troche zimno ;p :) aaa instalka stag300 ustawiony na 30'
Energy - 01-03-13, 15:47

Na porządnych wtryskiwaczach, u mnie temp. przełączania to 15`. Nawet się silnik nie zająknie. Przełącza się z wolnych obrotów. Wyjeżdżam z garażu, wysiadam zamknąć garaż i słyszę jak się wtryskiwacze lpg załączają.
Jerry_Cornelius - 01-03-13, 16:44

Stag 300 + m52b28 dosłownie pare metrów, temp + 6-7stopni i przełącza na LPG :D
Energy - 01-03-13, 17:07

To, jaki masz sterownik gazu, to nie mówi nic na temat reszty (najważniejszych) gratów wchodzących w skład instalacji LPG. Temp. przełączania ustawiasz indywidualnie. Najważniejsze są: wtryskiwacze i reduktor, jak są w cenie barszczu to temp. przełączania musi być wysoka. Inaczej rozleci się wszystko momentalnie, a i silnik będzie kulał.
lisu166 - 01-03-13, 21:10

M52B25 przy -15 przełącza się po 4-5km. Temperatura przełączenia ustawiona na 35 stopni. Latem przełącza się po ok 1km
Enzo - 02-03-13, 17:31

moje M52B28 bardzo szybko sie nagrzewa.
W lecie gdzies okolo 0,5km auto potrzebuje, w zimie przy mrozach maxx 1km.
Pzrelacza mi sie na gaz jak konczy sie niebieskie pole.

padzio91 - 02-03-13, 17:42

m50b25, stag 300+ , wtryskiwacze WGs , w ostatnie mrozy przełączał się po 2km
jaco0620 - 02-03-13, 19:17

M52B28, stag300+ wtryski hana 2000 czerwone reduktor zavoli zeta s przy temp. -1 po 1 km. temp. przejścia na gaz 35 stopni.
kat23 - 04-03-13, 18:41

m50b25 stag 300 isa 2 valteki kme gold przy +2* 150m i jedzie na gazie
Tatar - 04-03-13, 18:55

M42 stag 200 przy -*C do 2 km :)
konar - 07-03-13, 19:48

a ja napisze cos od siebie, pomimo ze przelancza sie na gaz po przejechaniu ok 5km (3-5 min) to i tak spalane benzyny jest dosc spore przy silniku m52b20 (ssanie dziala i musi wiecej pic), jezdzac na krotkich odcinkach glownie jezdze na PB, latem sprawa wyglada inaczej, nie zauwazam zbytnich ubytkow PB.
///Mateo - 08-03-13, 07:17

Po jakim czasie sie przelacza nie zalezy tylko od ustawien. Wazne aby uklad chlodzacy byl sprawny i zeby instalacja byla prawidlowo wpieta w ten uklad.
nowy_91 - 08-03-13, 09:53

m50b25 stag 300 temp. ustawiona na 35 do 3 km i gaz :D
jacacity - 08-03-13, 10:46

Do pracy też mam niedaleko - 4,5 km, ale w końcu chyba nie tylko do pracy się jeździ, także w ogólnym rozrachunku na pewno wychodzi na plus. Moja instalacja (koszt 3,4 tyś.)"zwróciła" się po około 2,5 roku użytkowania; w zimie stosuje też patent na zakrycie nerek (jak tam już ktoś pisał) , oprócz tego polecam sprawdzić czy pod spodem jest plastikowa osłona na silnik , której brak też pogarsza nagrzewanie się motoru.
Szczurek - 08-03-13, 11:28

Te auta to już nie na takie triki z zasłanianiem nerek :P

2,5 roku instalka Ci się zwróciła ? Hmm dość małe przebiegi musisz robić :)

Jerry_Cornelius - 08-03-13, 11:41

Szczurek napisał/a:
Te auta to już nie na takie triki z zasłanianiem nerek :P

2,5 roku instalka Ci się zwróciła ? Hmm dość małe przebiegi musisz robić :)


Nowsze to się zgodze tylko można zaszkodzić, z starszymi modelami to się sprawdza ale trzeba pilnować by nie przegrzac motoru ;)

2.5roku to fakt musi jeździć poniżej 10tys rocznie :)

jacacity - 08-03-13, 11:51

Jerry_Cornelius napisał/a:
musi jeździć poniżej 10tys rocznie :)

coś koło tego :wstydnis:

Szczurek - 09-03-13, 14:49

Trzeba Cię zacząć przeciągać i po zlotach to troszkę nakręcisz :D i jeszcze instalka na siebie zarobi :P
kkkkamil26 - 20-04-13, 20:50

Moja E36 M52B20 przełącza się w połowie niebieskiego pola.
W zimę max do 2 km (w zależności od mrozu). Jak było 20 st na zewnątrz to dosłownie 50m i już była na gazie.

masloszczak - 16-06-13, 00:39

Stag + REGi , temp przełączania 28 stopni.
Po nocy (10 stopni) przełącza się na LPG po 30 sekundach pracy na postoju, wskazówka w połowie niebieskiego pola ale przez kilka sekund jest jeszcze podatna na zdławienie.

Benny - 19-10-13, 23:28

Żeby nie zakładać specjalnie nowego tematu mam pytanie do osób śmigających na zwykłym lpg, czy jest jakaś różnica gdy odpalam na benzynie i po chwili przegazowuje żeby załączyć na gaz czy jak odpalam na benzynie i chwile przejadę i dopiero po dodaniu gazu przełączam na gaz? Teraz póki jest jeszcze w miarę ciepło, jak się powinno robić aby nie niszczyć ani gazu ani silnika? i jak w zimę?
MIKUr1 - 20-10-13, 23:01

Benny, nie ma różnicy jak przełączasz. To ustawienie przy sekwencji ma tylko służyć wydłużeniu żywotności reduktora i wtryskiwaczy oraz zapobieżeniu nieprzyjemnego zachowania auta przy wzbogaconej mieszance (większa gęstość lpg). Gaz nie niszczy silnika choćbyś nie wiem jak przełączał. Silnik niszczy niedbalstwo, olewanie wymian filtrów, nie interesowanie się stanem i regulacją instalacji. Jeśli jest dobrze instalka założona to wystarczy raz na rok podjechać i skontrolować oraz nie lekceważyć dziwnych zachowań, bo póki jeździ to jeździ, jak stanie to będę się martwił....

edit:
Na tę chwilę za żadne skarby nie założyłbym instalacji I lub II generacji. Chyba, że do Poloneza.

The Polak - 20-10-13, 23:04

MIKUr1 napisał/a:

Na tę chwilę za żadne skarby nie założyłbym instalacji I lub II generacji. Chyba, że do Poloneza.


Nawet do poloneza nie założyłbym nic gorszego niż sekwencja.

MIKUr1 - 20-10-13, 23:10

Zwłaszcza, że jest na gaźniku albo na jednopunkcie :D
Benny - 21-10-13, 07:34

Więc nawet jak jest mróz to można śmiało po odpaleniu na benzynie przegazować na gaz?
Jerry_Cornelius - 21-10-13, 09:44

Instalacja drugiej generacji nie jest najlepsza, do tego wybuchy gazu, spadek mocy, wypalanie zaworów, takie zniszczenia ta instalacja robi że lepiej darować bo to żadna oszczędność.
Sekwencja ma ustawione temp od której ma się przelaczac najlepiej dla wtryskiwaczy i auta to 40stopni,Chociaż można ustawić niższa temp, tylko nie wpływa to korzystnie na podzespoły instalacji gazowej.

MIKUr1 - 21-10-13, 10:09

Jerry_Cornelius napisał/a:
tylko nie wpływa to korzystnie na podzespoły instalacji gazowej.


Jak jest Valtek i Alaska to masz rację :P

pacos - 21-10-13, 13:47

ja mam takie pytanie, jak mam instalacje w miare swieza (od marca bodajze) i mam wtryski valteka ale jezdzi sie ok, nie czuje spadku mocy po przelaczeniu na gaz to jak chce zmienic na hana/baracuda to jak pojezdze jeszcze rok na tych valtekach to dzieje sie co na zasadzie ze na tych wtryskach uszkadza sie silnik, albo cos takiego? czy to tylko chodzi o wydajnosc instalacji?

bylem u gazownika to mowil ze czas wtrysku jest na benzynie i gazie prawie taki sam tylko ze troche za wysokie cisnienie jego jest (chyba wlasnie przez wtryski valteka)

MIKUr1 - 21-10-13, 17:57

Ciśnienie się ustawia na reduktorze, wysokie ciśnienie nie może być spowodowane tym jakie są wtryski. Jest opcja, że jak montowali gaz to zamiast rozwiercić dysze, wsadzili prosto z pudełka i pojechali z ciśnieniem w kosmos (żadna nowość :P ). Jeśli chodzi o Valteki to są po prostu mało żywotne, ale przy prawidłowej regulacji nic Ci nie uszkodzą. Podejrzewam, że 50% aut w Polsce na sekwencji ma właśnie Valteki :P
pacos - 21-10-13, 18:22

Ok, dzięki za informacje.
Co do tego:
MIKUr1 napisał/a:
Jest opcja, że jak montowali gaz to zamiast rozwiercić dysze, wsadzili prosto z pudełka i pojechali z ciśnieniem w kosmos (żadna nowość :P )
jest jakas mozliwosc samemu sprawdzić jak jest to zrobione, czy juz raczej gazownik tylko?

Mam jeszcze jedno pytanie, jak czasem szczegolnie na niskich obrotach i dodaniu duzo gazu samochod tak przerywa ze czuc jakby takie przeskakiwanie (nie wiem jak to nazwać, jakby stukanie ale bez dzwieku, po prostu czuc na pedale gazu oraz w kabinie taki przeskok) to czym moze byc to spowodowane? na benzynie tego nie ma. Przez jakies 3tys. km jakie przejechalem tym autem zdazylo sie tez ze doslownie 3 razy mi zgasl, np na swiatlach stoi na wolnych obrotach i nagle po prostu gasnie, czasem nawet tego nie zauwazam dopóki nie nacisne na gaz.

MIKUr1 - 21-10-13, 18:41

Ciężko mi jest powiedzieć. Musiałbym podłączyć, sprawdzić parametry, przejechać się i zobaczyć ocb. Ogólnie mówiąc, wygląda na niechlujnie założoną i wystrojoną instalkę.
The Polak - 21-10-13, 19:44

MIKUr1 napisał/a:
Zwłaszcza, że jest na gaźniku albo na jednopunkcie :D


Zapomniałem, że takie też istnieją. Podświadomie o 1.4 od razu pomyślałem. :P

MIKUr1 - 21-10-13, 19:58

The Polak, ja też powoli zapominam o gaźnikach :D
yeahman - 22-10-13, 12:26

W kwestii szybkiego przechodzenia na zasilanie LPG ma znaczenie jak zamontowany jest reduktor. Jeśli jest daleko od silnika i wykorzystano długie węże doprowadzające wodę to czas będzie dłuższy, jeśli reduktor jest zamontowany właściwie na bardzo malej odległości i jak najkrótszych wężach to przełączenie nawet zimą będzie szybkie.
spinaczo - 22-10-13, 19:38

yeahman, dodać należy, że nowe instalacje IV generacji potrafią stabilnie pracować już przy 10 stopniach i programy oferują taką opcję w ustawieniach. W praktyce oznacza to, że poza porą kiedy mróz gryzie w oczy, silnik przechodzi na LPG praktycznie od razu. Oczywiście taki stan rzeczy możliwy jest tylko przy wykorzystaniu dobrej klasy wtryskiwacza wspieranego nowoczesnym sterownikiem. Inwestycja w podzespoły oczywiście zwraca się tym szybciej im częściej odpalamy na zimnym.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group