Forum BMW3ER

Modyfikacje, Tuning & Styling - e36 montaż relingów dachowych

Parodia - 10-03-13, 17:44
Temat postu: e36 montaż relingów dachowych
witajcie posiadam e36 touring bez relingow dachowych i chce je zamontowac czy ktos z was sie tym zajmowal??
ewentualnie czy ktos posiada jakis szkic??

z gory dzieki za odp.

Żaba - 10-03-13, 18:33

Ja demontowałem...
czeka CIę troche roboty... troche wiercenia w dachu, ogólnie ja bym sie tego niepodejmował

Parodia - 10-03-13, 18:50

wiem ze sporo pracy ale warto :)
tym bardziej ze autko bedzie cale malowane i dla efektu koncowego warto sie pobawic

Żaba - 10-03-13, 19:08

no pracy bardzo dużo, ja miałem zdjąć i zostawić na sprzedaż ale denerwowało mnie to i poszły na złom razem z budą...
szkic niepotrzebny, zobacz jakieś auto z relingami, pomierz odległości i wszystko co potrzeba już masz:)

Jackx - 10-03-13, 20:00

Żaba napisał/a:
no pracy bardzo dużo,


hmmm..... dziwne :coo: z tego co wiem to nawet tapicerki sie nie zdejmuję, są specjalne szablony dostępne w ASO i jak ładnie poprosisz i trafisz na gościa któremu będzie sie chciało to załatwi. ja tak zrobiłem i dostałem takie szablony razem z całym opisem.
nie założyłem jeszcze relingów bo nie mam odwagi wiercić dziur, nakrętki podobno są juz wspawane wzmocnienie dachu w miejscu otworów. potwierdziłem to u siebie jak zmieniałem podsufitkę ale i tak nie mam odwagi wiercić otworów.

Żaba - 10-03-13, 20:55

Jackx napisał/a:
Żaba napisał/a:
no pracy bardzo dużo,


hmmm..... dziwne :coo: z tego co wiem to nawet tapicerki sie nie zdejmuję, .


musisz zdjąć podsufitkę:)
relingi są przymocowane w 3 miejscach...

Jackx - 10-03-13, 21:17

Żaba napisał/a:
musisz zdjąć podsufitkę:)


a powiedz po co ?


Żaba napisał/a:
relingi są przymocowane w 3 miejscach...


wiem ze są mocowane w trzech miejscach, ale nawet przy demontażu relingów nie trzeba demontować podsufitki to dla czego trzeba było by to robić przy montażu
tak jak pisałem nakrętki są juz wspawane w wzmocnienie dachu, w ASO jest dostępny szablon do wytrasowania otworów i nawet "specjalne" wiertło. myślę ze nawet w ASO jak zakładali dodatkowo relingi to sufitu nie ściągali

Żaba - 10-03-13, 21:39

bo zeby przykręcić to wzmocnienie na którym trzymają się relingi musisz zdjąć podsufitkę
Parodia - 10-03-13, 22:29

no wlasnie jak odkrecalismy relingi i nie bylo juz podsufitki to i tak od srodka nic nie bylo widac
Jackx - 11-03-13, 07:10

Żaba napisał/a:
bo zeby przykręcić to wzmocnienie na którym trzymają się relingi musisz zdjąć podsufitkę


od środka żadnego wzmocnienia sie nie przykręca, nakrętki od śrub relingowych są juz na swoim miejscu wspawane/wgrzane do wzmocnienia dachu. relingi przykręca sie od zewnątrz bez konieczności blokowania nakrętki od środka. nawet etka nie pokazuje jakis dodatkowych elementów jak ktoś by chciał kupic cały komplet w ASO.

Żaba - 11-03-13, 08:57

elementy 3, 4, 7,8 http://www.google.pl/imgr...iw=1366&bih=596
trzeba je od środka przykręcić, ale skoro twierdzisz ze nie to ok, ja nie zamierzam tłumaczyć

pigmey - 11-03-13, 11:00

Żaba napisał/a:
elementy 3, 4, 7,8 http://www.google.pl/imgr...iw=1366&bih=596
trzeba je od środka przykręcić, ale skoro twierdzisz ze nie to ok, ja nie zamierzam tłumaczyć


A czy przypadkiem te właśnie elementy nie są już wspawane/wgrzane w wzmocnienie dachu?

Parodia - 11-03-13, 11:07

pigmey napisał/a:
Żaba napisał/a:
elementy 3, 4, 7,8 http://www.google.pl/imgr...iw=1366&bih=596
trzeba je od środka przykręcić, ale skoro twierdzisz ze nie to ok, ja nie zamierzam tłumaczyć


A czy przypadkiem te właśnie elementy nie są już wspawane/wgrzane w wzmocnienie dachu?


nie te czesci napewno nie sa zgrzane ponieważ to sa takie mamele metalowe elementy ktore przykreca sie do dachu a potem do tych elementow relingi

Żaba - 11-03-13, 11:23

dokłądnie tak jak Parodia pisze, trzeba najpierw je przykręcić do dachu, żeby je przykręcić trzeba niestety zdjąć podsufitkę... następnie do nich przykręcacz relingi
pigmey - 11-03-13, 12:54

Cytat z innego forum:

Cytat:

Jestem szczęśliwym posiadaczem E36 Touring, śliczne autko ale... niema relingów postanowiłem kupić takowe na allegro, udało się :) , pojechałem do ASO po nowe uszczelki i wróciłem do domu zabrać się do montażu. kilka chwil i mały problemik ale podsufitka na zewnątrz....
tu zaczynają się schody w miejscu mocowania relingu mamy profil ZAMKNIĘTY :zalamany: są w nim technologiczne otwory średnicy około 20mm przez które widać gwintowane mocowanie relingu ale brak jakiegokolwiek podejścia Czy ktoś z Was już miał z tym doczynienia ?? ? jak to robi ASO, szablon na dach zakładają ?? ??
robota ewidentnie do zrobienia od zaewnątrz, ale JAK????????????????


Wychodzi na to, ze nie miałem racji, no może częściowo.
Wzmocnienie dachu ma przygotowane GWINTOWANE otwory od góry, wystarczy nawiercić wg szablonu otwory w dachu i przykręcić te elementy za pomocą odpowiednich śrub, które wkręca się w te GWINTOWANE otwory właśnie.

:24:

EDITKA:
W E46 jest tak samo...

Parodia - 11-03-13, 16:33

no ja wszystko posiadam tylko brak szablonow
Żaba - 11-03-13, 16:54

tak jak pisałem weź pomierz wszystko dokładnie u kogoś kto ma relingi, albo uderzaj do aso po szablony
Parodia - 11-03-13, 18:27

nie ma juz w aso dzis dzwonilem
Jackx - 11-03-13, 21:13

Żaba napisał/a:
elementy 3, 4, 7,8 http://www.google.pl/imgr...iw=1366&bih=596
trzeba je od środka przykręcić, ale skoro twierdzisz ze nie to ok, ja nie zamierzam tłumaczyć


zapomniałeś jeszcze o elementach nr. 5 i 6 z podanego diagramu :cwaniak:

aaa wszystkie te elem. to są gumowe podkładki które sie daje między dach a reling i tyle

Żaba - 11-03-13, 23:14

Jackx napisał/a:
Żaba napisał/a:
elementy 3, 4, 7,8 http://www.google.pl/imgr...iw=1366&bih=596
trzeba je od środka przykręcić, ale skoro twierdzisz ze nie to ok, ja nie zamierzam tłumaczyć


zapomniałeś jeszcze o elementach nr. 5 i 6 z podanego diagramu :cwaniak:

aaa wszystkie te elem. to są gumowe podkładki które sie daje między dach a reling i tyle


kurde moze tu jest opisane jako gumowa uszczelka...
nie wiem czy widziałeś jak to wygląda czy montowałeś już, ale ja jak rozbierałem to po zdjeciu relingu zobaczyłem "duży kawałek metalu" który był przykręcony do dachu i do niego przykręcany jest reling
nie wiem jak to dokładniej opisać:) niestety nie robiłem foto bo buda szła na złom, chciałem zdemonotwać relingi ale się poddałem właśnie przez te "blaszki" nie chciało mi się tego wszystkiego odkręcać i zostawiłem razem z budą

Parodia - 11-03-13, 23:17

zaba a relingi trzymaja sie na 12 torksach <nie wiem jak to sie pisze :P >
6 do relingow
i 6 do dachu :)

Jackx - 12-03-13, 06:55

Żaba chyba wiem o czym mówisz ale te zagadkowe mocowania sa przykręcane do dachu od zewnątrz na 1000% a dopiero do nich jest przykręcony reling. po odkręceniu tych mocowań nic od środka sie nie wyjmuje wszystkie nakrętki sa zgrzane do wzmocnienia bocznego dachu, nawet nie ma do nich bezpośredniego dostępu, wszystko jest zasłonięte profilem.
pozdro

P.S.

chyba sie odważę i załoze te nieszczęsne relingi do siebie i zrobie jakies foto-story poglądowe dla pokoleń, ale na pewno szybko to nie nastąpi, myślę że kolega Parodia będzie szybszy :piwo:

Żaba - 12-03-13, 09:44

ja jak zacząłem rozbierać zobaczyłem właśnie jakieś nakrętki od środka do których był słaby dostęp i sobie darowałem, może da się wszystko odkręcić z góry ale wątpie skoro była nakrętka na śrubie... no nic, życzę powodzenia przy zakładaniu bo tak czy inaczej roboty z tym niemało:)
Parodia - 12-03-13, 10:13

Jackx no ja pewnie przeciagu 2max 3 najbliższych tygodni bede je mial zamontowane
Makkao - 28-04-13, 13:30

Czy udało wam się zamontować te relingi ??
Jackx - 17-12-13, 07:04

Parodia, noo i jak z relingami ?! ogarnąłeś temat ?!
Jackx - 07-09-14, 23:03

nooo i po 4 latach namysłów odważyłem sie wywiercić dziury w dachu i założyć relingi. nie ma większych problemów, nie trzeba ściągać podsufitki wszystko robi sie od zewnątrz.
należy sie zaopatrzyć w;
- szablony ( mam zrobione skany, mogę wysłać na maila)
- dwa klucze typu TORX T30 i T35
- jakaś farba do zabezpieczenia otowrów
- dwa wiertła 16mm i 19 mm, a właściwie to sie fachowo nazywa otwornica do metalu. najtaniej robi to DERDRA. wiertła są po 10-11 zł + 15 zł specjalne prowadzenie/mocowanie. wszystko dostępne jest w Castoramie albo Leroy Merlin.
- przyda sie też wiertło jakieś 2-3 mm do zrobienia prowadzenia, łatwiej potem otwornicą wiercić
- młotek + punktak
- wiertarka lub wkrętarka akumulatorowa ale z uchwytem wiertarskim mocującym wiertła przynajmniej 11mm
- jakaś mała strzykawka i olej maszynowy, potrzebne do chłodzenia wiertła
- noo i oczywiście w same KOMPLETNE relingi :P

Kaboom96PL - 16-05-15, 14:53

Cześć, wybaczcie odkopanie wątku, ale mam pytanie. Mam Touringa z grubą carbonową folią na dachu, byłaby możliwość zamontowania relingów? Czy po przewierceniu folii zacznie ona schodzić i nie będzie to estetycznie wyglądało? :(
bimmer40013 - 23-06-15, 20:18

Witam ma ktoś jeszcze szablony do relingów,
jeśli tak to bym był wdzięczny,
Pozdrawiam

Warg - 24-06-15, 07:53

też z chęcią bym przytulił szablon do relingów :hyhy:
dzordz - 24-06-15, 09:51

bimmer40013 napisał/a:
Witam ma ktoś jeszcze szablony do relingów,

Warg napisał/a:
też z chęcią bym przytulił szablon do relingów


Podajcie E-maila to wam wyślę szablony

malutki2001 - 18-04-17, 12:58

mogę poprosić ten scan kustra.piotr@gmail.coom
Jackx - 19-04-17, 16:03

malutki2001 napisał/a:
mogę poprosić ten scan kustra.piotr@gmail.coom


poszło

adapter211 - 02-08-17, 20:38

Jackx, witam, czy ja też mógł bym prosić o scan? lukasz_paleczny@wp.pl
Jackx - 06-08-17, 22:37

adapter211 napisał/a:
Jackx, witam, czy ja też mógł bym prosić o scan? lukasz_paleczny@wp.pl


Poszło...... jest jeden myk, trzymaj się wymiarów podanych na skanach , powodzenia :yeah:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group