Forum BMW3ER

Felgi, Opony & Zawieszenie - Ustawienie zawieszenia tył

seebba - 22-01-09, 21:04
Temat postu: Ustawienie zawieszenia tył
Witam..nurtuje mnie temat ustawienia zawieszenia z tyłu ,chodzi o obniżenie ale na tyle optymalne,żeby można było zapakować felgi 10'' et 20,z oponami 245/35/17,oczywiście nadkola są wypchnięte....np.jakiego obniżenia optymalnie dać sprężne do sportowego amortyzatora..-20,-30...żeby pakując 3 cią osobe na tył można było spokojnie jeżdzić niezcierając opon.....jakie najlepiej springi...pozdrawiam
///ESIU - 22-01-09, 21:17

czym wieksza gleba tym wiekszy negatyw i można smielej pakować szerokie koło
mała gleba mały negatyw może obcierać

grunt by było twarde

lolejko - 22-01-09, 21:17

seeba springi najtwardsze jakie są. H&R czerwony jest twardy.
vmasher - 22-01-09, 21:20

ale ile obniżyć aby było dobrze
springi z jakim minusem kupić ??

bo gwint od breytona porażka totalna na tył :6: :6: :6:

///ESIU - 22-01-09, 21:21

lolejko napisał/a:
H&R czerwony jest twardy.


podobno kolor w H&R nie ma znaczenia, liczy sie oznaczenie na nich

vmasher - 22-01-09, 21:24

moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint
tylko jakie obniżenie zastosowac żeby było w sam raz ??

ktos jest w stanie doradzić ??

///ESIU - 22-01-09, 21:28

vmasher napisał/a:
moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint


przecież gwint od np. breytona z tyłu to nie gwint jeśli wyjmiemy śróbe,

a kto powiedział zee z tyłu musi być gwint

ja proponuje na tył maxymalne obniżenie jakie siue tylko da, ale przód musi być gwint zeby zawsze mozna było niżej zjechać jak na tyle

seebba - 23-01-09, 15:02

oj ciężki mam temat z tym zawiasem.......
ale będe próbował dać sprężne -30....albo witeca albo h&r...
niemniej temat drąże dalej .....czekam na info...pozdro ;)
JESZCZE DODAM czy spriny na tył podejdą od compacta lub 4cylindówki...

Shreku - 23-01-09, 15:42

seebba, i tak będzie Ci tarło, nie ma springów które będą jak beton...
jak coś mam sprężyny FK 75/40

lolejko - 23-01-09, 16:15

seebba napisał/a:
ale będe próbował dać sprężne -30....albo witeca albo h&r...

Weitec na pewno nie, bo są miękkie.

///ESIU - 23-01-09, 16:22

10 z glebą -30 słabo wyglada
trzeba z 60

lolejko - 23-01-09, 16:39

///ESIU napisał/a:
10 z glebą -30 słabo wyglada

Dokłądnie będzie conajmniej dziwnie.
10" felga jak się już zakłada to już trzeba to zrobić konkretnie. Musi być jak najbliżej błotnika inaczej mija się to z celem.
seebba, zakłądaj jak najniżej :)

padre - 23-01-09, 20:20

Na temat compacta się nie wypowiadam, ale z pozostałych czterocylindrówek na tył sprężyny możesz założyć.
Co do H&R to najlepiej czerwone i lukując po numerach sprawdzaj w katalogu o ile obniżają bo są 30mm i 45mm. Z tym drugim mogę się mylić bo już dokładnie nie pamiętam,a le w googlach znajdziesz katalog H&R w PDF-ie
Przy felach 10" faktycznie najładniej to obniżyć na styk i na sztywno.
Przy takich felach musiałbyś pozostawić po obniżeniu większy negatyw i stożkowe opony (spasowane do danego ET) Bo jak ustwisz geometrię i dasz prawidłowe opony to możesz jeździć u góry jak monster car, ale to nie pasuje.

seebba - 23-01-09, 21:26

///ESIU napisał/a:
10 z glebą -30 słabo wyglada
trzeba z 60

co trzeba to ja wiem najlepiej.. i więcej jak -40 niezjade i ani milimetra więcej..i będzie dobrze....... :yeah: :yeah: :cwaniak2: :cwaniak2:

misza - 23-01-09, 23:02

jakieś bzdury piszecie...
załóż twarde amory na tył po pierwsze...

lolejko - 23-01-09, 23:16

no wiadomo, że jak i spring -40 to i amor :D
///ESIU - 25-01-09, 03:43

german nie ma kompromisów
albo wóz albo przewóz

x_e_o_n - 25-01-09, 10:06

Seeba bez obrazy ale probujesz czegos co na innym forum jest dosc slawne tuning na sile byle bylo !! !!! albo robisz cos porzadnie i cieszysz sie ze pakujesz 4 osoby i nie trze a jest nisko albo nie rob wogole bo bedzie wstyd jak bedzie slychac caly czas szum z pod tylnich nadkoli
x_e_o_n - 25-01-09, 10:10

A zrobic cos zeby tylko bylo naprawde nie jest cool , pytasz czy sprezyny od 4 cylindrowki podejda ?? ?? to juz jest przegiecie az tak chcesz tej gleby z tylu ze juz nie patrzysz na w miare profesjonalne wykonanie ale zeby tylko bylo ?? ???

-40 na tyl przy 17" bedzie wygladac jak okno w stajni !! !!! minimum 50-55 zeby mialo rece i nogi pozdro


Zreszta zrobisz i tak jak chcesz i w tedy zobaczysz ze wywaliles kase na darmo

Enzo - 25-01-09, 12:01

vmasher napisał/a:
moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint
?


Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem... No moze tylko lepsza pod wzgledem komfortu :lol:

vmasher - 25-01-09, 14:41

Enzo napisał/a:
Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem


dobrze że ty same mądrości piszesz Enzo :19:

według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji)

///ESIU - 25-01-09, 14:45

vmasher napisał/a:
według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji)


jeśli chodzi o tył to w niczym, bo mozna tak dobrac amorki i springi że będzie lepiej
mówie tu o tyle o ile mozna nazwać to wogóle zwieszeniem gwintowanym hehe :lol:

vmasher - 25-01-09, 14:47

///ESIU napisał/a:
bo mozna tak dobrac amorki i springi że będzie lepiej


dokładnie Esiu chodzi mi o to samo
kupiłem gwint od breytona (mała kasa, więc i jakość niezadowalająca)

teraz szukam sprężyn -50 lub -60 i amory KONI do tego będę chciał zestawić, żeby było naprawdę twardo na maxa :ok:

///ESIU - 25-01-09, 14:49

znalazłes te koni z regulacja? ile sztuka kosztuje??
vmasher - 25-01-09, 14:55

///ESIU napisał/a:
znalazłes te koni z regulacja? ile sztuka kosztuje??


sztuka do e36 kosztuje 400zł
pisałem do gościa na allegro - na razie ma tylko do e46, ale wkrótce maja być

tutaj cena 462pln http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=92636


tutaj jakby kogoś interesowało opis amorów KONI http://www.4x4team.pl/koni.html

///ESIU - 25-01-09, 15:00

no to fajna cena 900zł za same tylne amorki i do tego jakiś firmowa springi (nowe ok 500zł)
ja bym wolał k-sporta, pełna regulacja, twardość itd.
2 400zł i jestes w 7mym niebie, aha pochylenie przodu nawet jest w wersji podstawowe, w rozszeżonej mozesz mieć nawet wyprzedzenie swożnia
vmasher, sprzedawaj tego TAT i kupuj pozadny zawias z mega regulacją

///ESIU - 25-01-09, 15:01

jak sie szuka oszędności zawsze płaci się dwa razy
vmasher - 25-01-09, 15:03

Cytat:
jak sie szuka oszędności zawsze płaci się dwa razy


nie chcę już gwintu, szukam dobrych sprężyn

zresztą nie wiem czy bawarki nie sprzedam, więc nie rozczulam się na razie nad tym zawiasem :2:

///ESIU - 25-01-09, 15:08

vmasher napisał/a:
zresztą nie wiem czy bawarki nie sprzedam, więc nie rozczulam się na razie nad tym zawiasem :2:


ee to panie racja

bierz e38 madafaka, najlepiej 4,4, widziałem gdzieś zajebiste fotki e38 w naprawde konkretnym germanie, nic do tego nie ma polotu :padam: :padam: :padam: NIC

vmasher - 25-01-09, 15:19

///ESIU napisał/a:
bierz e38 madafaka


właśnie mam chrapkę na takiego sprzęta :24: :24: :24: :5:

///ESIU - 25-01-09, 15:25

e38 miażdzy poprostu
ale wiesz ze w e38 zabawa dopiero sie zaczyna od 21 cali? hehehe inaczej wygląda jak kupa

Enzo - 25-01-09, 15:42

vmasher napisał/a:
Enzo napisał/a:
Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem


dobrze że ty same mądrości piszesz Enzo :19:

według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji)


Sorry moze napisalem to zbyt agresywnie.
No ale nie wiem jak mozna porwnywac gwint do zwyklego zawieszenia, nie mwoie tu o pseudo gwintach tylko tych prawdziwych gzdie cen yzaczynaja sie od 3000 :)

- Po pierwsze, ze jest stosowany w sporcie jak np. WTCC, rajdi itd itp to juz o czyms swiadczy (fakt, ze tam gwint to juz z najwyzszej polki)
- Masz pelna regulacje, zarowno sprezyny jak i amortyzatora.
- Sprezyna i amortyzator wykonywane sa w innej technologii, tzn. z uzyciem mocneijszgeo materialu, dzieki czemu sa twardsze, wytrzymalsze.
- Sprezyna jest robiona na tzw. waska sprezyne dzieki czemu tez ma wieksze wlasciwosci tlumienia.

Shu - 04-01-10, 16:43

a co powiecie na temat tego zawiasu?
http://www.allegro.pl/ite...ci_bmw_e36.html

///ESIU - 04-01-10, 18:53

Shu napisał/a:
a co powiecie na temat tego zawiasu?
http://www.allegro.pl/ite...ci_bmw_e36.html


za te pieniądze mozna kupić markowy niemiecki gwint typu WEITEC CZY FK
KONI z regulacja twardości bedzie troche droższy
ale napewno zamiast tego TAT za 3 tyś kupił bym jakiegos niemca ze sredniej półki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group