|
Forum BMW3ER
|
|
Felgi, Opony & Zawieszenie - Ustawienie zawieszenia tył
seebba - 22-01-09, 21:04 Temat postu: Ustawienie zawieszenia tył Witam..nurtuje mnie temat ustawienia zawieszenia z tyłu ,chodzi o obniżenie ale na tyle optymalne,żeby można było zapakować felgi 10'' et 20,z oponami 245/35/17,oczywiście nadkola są wypchnięte....np.jakiego obniżenia optymalnie dać sprężne do sportowego amortyzatora..-20,-30...żeby pakując 3 cią osobe na tył można było spokojnie jeżdzić niezcierając opon.....jakie najlepiej springi...pozdrawiam
///ESIU - 22-01-09, 21:17
czym wieksza gleba tym wiekszy negatyw i można smielej pakować szerokie koło
mała gleba mały negatyw może obcierać
grunt by było twarde
lolejko - 22-01-09, 21:17
seeba springi najtwardsze jakie są. H&R czerwony jest twardy.
vmasher - 22-01-09, 21:20
ale ile obniżyć aby było dobrze
springi z jakim minusem kupić
bo gwint od breytona porażka totalna na tył
///ESIU - 22-01-09, 21:21
lolejko napisał/a: | H&R czerwony jest twardy. |
podobno kolor w H&R nie ma znaczenia, liczy sie oznaczenie na nich
vmasher - 22-01-09, 21:24
moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint
tylko jakie obniżenie zastosowac żeby było w sam raz
ktos jest w stanie doradzić
///ESIU - 22-01-09, 21:28
vmasher napisał/a: | moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint |
przecież gwint od np. breytona z tyłu to nie gwint jeśli wyjmiemy śróbe,
a kto powiedział zee z tyłu musi być gwint
ja proponuje na tył maxymalne obniżenie jakie siue tylko da, ale przód musi być gwint zeby zawsze mozna było niżej zjechać jak na tyle
seebba - 23-01-09, 15:02
oj ciężki mam temat z tym zawiasem.......
ale będe próbował dać sprężne -30....albo witeca albo h&r...
niemniej temat drąże dalej .....czekam na info...pozdro
JESZCZE DODAM czy spriny na tył podejdą od compacta lub 4cylindówki...
Shreku - 23-01-09, 15:42
seebba, i tak będzie Ci tarło, nie ma springów które będą jak beton...
jak coś mam sprężyny FK 75/40
lolejko - 23-01-09, 16:15
seebba napisał/a: | ale będe próbował dać sprężne -30....albo witeca albo h&r... |
Weitec na pewno nie, bo są miękkie.
///ESIU - 23-01-09, 16:22
10 z glebą -30 słabo wyglada
trzeba z 60
lolejko - 23-01-09, 16:39
///ESIU napisał/a: | 10 z glebą -30 słabo wyglada |
Dokłądnie będzie conajmniej dziwnie.
10" felga jak się już zakłada to już trzeba to zrobić konkretnie. Musi być jak najbliżej błotnika inaczej mija się to z celem.
seebba, zakłądaj jak najniżej
padre - 23-01-09, 20:20
Na temat compacta się nie wypowiadam, ale z pozostałych czterocylindrówek na tył sprężyny możesz założyć.
Co do H&R to najlepiej czerwone i lukując po numerach sprawdzaj w katalogu o ile obniżają bo są 30mm i 45mm. Z tym drugim mogę się mylić bo już dokładnie nie pamiętam,a le w googlach znajdziesz katalog H&R w PDF-ie
Przy felach 10" faktycznie najładniej to obniżyć na styk i na sztywno.
Przy takich felach musiałbyś pozostawić po obniżeniu większy negatyw i stożkowe opony (spasowane do danego ET) Bo jak ustwisz geometrię i dasz prawidłowe opony to możesz jeździć u góry jak monster car, ale to nie pasuje.
seebba - 23-01-09, 21:26
///ESIU napisał/a: | 10 z glebą -30 słabo wyglada
trzeba z 60 |
co trzeba to ja wiem najlepiej.. i więcej jak -40 niezjade i ani milimetra więcej..i będzie dobrze.......
misza - 23-01-09, 23:02
jakieś bzdury piszecie...
załóż twarde amory na tył po pierwsze...
lolejko - 23-01-09, 23:16
no wiadomo, że jak i spring -40 to i amor
///ESIU - 25-01-09, 03:43
german nie ma kompromisów
albo wóz albo przewóz
x_e_o_n - 25-01-09, 10:06
Seeba bez obrazy ale probujesz czegos co na innym forum jest dosc slawne tuning na sile byle bylo !!! albo robisz cos porzadnie i cieszysz sie ze pakujesz 4 osoby i nie trze a jest nisko albo nie rob wogole bo bedzie wstyd jak bedzie slychac caly czas szum z pod tylnich nadkoli
x_e_o_n - 25-01-09, 10:10
A zrobic cos zeby tylko bylo naprawde nie jest cool , pytasz czy sprezyny od 4 cylindrowki podejda ?? to juz jest przegiecie az tak chcesz tej gleby z tylu ze juz nie patrzysz na w miare profesjonalne wykonanie ale zeby tylko bylo ???
-40 na tyl przy 17" bedzie wygladac jak okno w stajni !!! minimum 50-55 zeby mialo rece i nogi pozdro
Zreszta zrobisz i tak jak chcesz i w tedy zobaczysz ze wywaliles kase na darmo
Enzo - 25-01-09, 12:01
vmasher napisał/a: | moim zdaniem dobra twarda sprężyna będzie lepsza niż gwint
? |
Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem... No moze tylko lepsza pod wzgledem komfortu
vmasher - 25-01-09, 14:41
Enzo napisał/a: | Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem |
dobrze że ty same mądrości piszesz Enzo
według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji)
///ESIU - 25-01-09, 14:45
vmasher napisał/a: | według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji) |
jeśli chodzi o tył to w niczym, bo mozna tak dobrac amorki i springi że będzie lepiej
mówie tu o tyle o ile mozna nazwać to wogóle zwieszeniem gwintowanym hehe
vmasher - 25-01-09, 14:47
///ESIU napisał/a: | bo mozna tak dobrac amorki i springi że będzie lepiej |
dokładnie Esiu chodzi mi o to samo
kupiłem gwint od breytona (mała kasa, więc i jakość niezadowalająca)
teraz szukam sprężyn -50 lub -60 i amory KONI do tego będę chciał zestawić, żeby było naprawdę twardo na maxa
///ESIU - 25-01-09, 14:49
znalazłes te koni z regulacja? ile sztuka kosztuje??
vmasher - 25-01-09, 14:55
///ESIU napisał/a: | znalazłes te koni z regulacja? ile sztuka kosztuje?? |
sztuka do e36 kosztuje 400zł
pisałem do gościa na allegro - na razie ma tylko do e46, ale wkrótce maja być
tutaj cena 462pln http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=92636
tutaj jakby kogoś interesowało opis amorów KONI http://www.4x4team.pl/koni.html
///ESIU - 25-01-09, 15:00
no to fajna cena 900zł za same tylne amorki i do tego jakiś firmowa springi (nowe ok 500zł)
ja bym wolał k-sporta, pełna regulacja, twardość itd.
2 400zł i jestes w 7mym niebie, aha pochylenie przodu nawet jest w wersji podstawowe, w rozszeżonej mozesz mieć nawet wyprzedzenie swożnia
vmasher, sprzedawaj tego TAT i kupuj pozadny zawias z mega regulacją
///ESIU - 25-01-09, 15:01
jak sie szuka oszędności zawsze płaci się dwa razy
vmasher - 25-01-09, 15:03
Cytat: | jak sie szuka oszędności zawsze płaci się dwa razy |
nie chcę już gwintu, szukam dobrych sprężyn
zresztą nie wiem czy bawarki nie sprzedam, więc nie rozczulam się na razie nad tym zawiasem
///ESIU - 25-01-09, 15:08
vmasher napisał/a: | zresztą nie wiem czy bawarki nie sprzedam, więc nie rozczulam się na razie nad tym zawiasem |
ee to panie racja
bierz e38 madafaka, najlepiej 4,4, widziałem gdzieś zajebiste fotki e38 w naprawde konkretnym germanie, nic do tego nie ma polotu NIC
vmasher - 25-01-09, 15:19
///ESIU napisał/a: | bierz e38 madafaka |
właśnie mam chrapkę na takiego sprzęta
///ESIU - 25-01-09, 15:25
e38 miażdzy poprostu
ale wiesz ze w e38 zabawa dopiero sie zaczyna od 21 cali? hehehe inaczej wygląda jak kupa
Enzo - 25-01-09, 15:42
vmasher napisał/a: | Enzo napisał/a: | Haha a takiej glupoty jeszcze nie slyszalem |
dobrze że ty same mądrości piszesz Enzo
według ciebie w czym gwint jest lepszy od dobrej sprężyny (pomijając możliwość regulacji) |
Sorry moze napisalem to zbyt agresywnie.
No ale nie wiem jak mozna porwnywac gwint do zwyklego zawieszenia, nie mwoie tu o pseudo gwintach tylko tych prawdziwych gzdie cen yzaczynaja sie od 3000
- Po pierwsze, ze jest stosowany w sporcie jak np. WTCC, rajdi itd itp to juz o czyms swiadczy (fakt, ze tam gwint to juz z najwyzszej polki)
- Masz pelna regulacje, zarowno sprezyny jak i amortyzatora.
- Sprezyna i amortyzator wykonywane sa w innej technologii, tzn. z uzyciem mocneijszgeo materialu, dzieki czemu sa twardsze, wytrzymalsze.
- Sprezyna jest robiona na tzw. waska sprezyne dzieki czemu tez ma wieksze wlasciwosci tlumienia.
Shu - 04-01-10, 16:43
a co powiecie na temat tego zawiasu?
http://www.allegro.pl/ite...ci_bmw_e36.html
///ESIU - 04-01-10, 18:53
za te pieniądze mozna kupić markowy niemiecki gwint typu WEITEC CZY FK
KONI z regulacja twardości bedzie troche droższy
ale napewno zamiast tego TAT za 3 tyś kupił bym jakiegos niemca ze sredniej półki
|
|