Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - E30 na gazie spalanie

Daniuch - 02-04-13, 22:51
Temat postu: E30 na gazie spalanie
Witam zastanawiam się nad kupnem drugiego bmw do jazdy na codzien i pomyslalem o e30. Jako że chciałbym aby to auto było w miare ekonomiczne powinno jezdzić na gazie. I moje pytanie jaki silniik najlepszy do gazu, ile pali gazu, jaka powinna być instalacja, czy wogole bmw na gazie ma sens (gdyz kiedys miałem e36 325i i chodziło strasznie), czy może diesel ?? :) Proszę o rade.
Adidas99 - 02-04-13, 23:54

Daniuch, jeżeli chodzi o spalanie na lpg to w dużej mierze zależy jak gazownik założy Ci instalację i ustawi mapy, przekonałem się o tym na własnej skórze, chociaż dobrej firmy graty mają dłuższą żywotność ;)
Jerry_Cornelius - 03-04-13, 00:01

dobra instalacja gazowa a będzie to miało sens, jak gazownik druciarz ci zrobi to zapomnij o bezstresowej jedzie :/
potejtos - 03-04-13, 09:10

Jeśli chcesz w miarę tanio i bezproblemowo jeździć z punktu A do B, bierz E36 albo E36 Compakt z M43 pod maską (wiadomo 1.8 lepiej, ale 1.6 jak jeździsz sam i nie czujesz ciśnienia na podium też da radę).

E30 bym chyba odpuścił do turlania się z pkt. A do B, lepiej zostaw to auto dla kogoś kto je postawi w garażu i będzie jeździł tylko do kościoła w niedzielę :D

Szczurek - 03-04-13, 11:16

Tu chodzi o ekonomię tak ? Znajdź najpierw e30 takie w które nie będzie trzeba na starcie władować multum pieniędzy to będzie cud :P Miałem jakiś czas temu Compacta 1.6L M43 bardzo fajne wozidło i na pewno będzie Ci łatwiej znaleźć jak e30-stkę :P


Ogarnięty gazownik będzie wiedział co Ci tam założyć by to ładnie hulało :)

Tyle że w compacicie jest troszkę lipa z butlą... no chyba że nie zależy Ci absolutnie na bagażniku :P



Nie dziękuj - kliknij pomógł :)

Daniuch - 03-04-13, 21:41

Ale czemu odradzacie E30 z powodu ekonomi czy awaryjności ?? A jak się sprawuje e30 z silnikeim M21 2,4D ?? .
MIKUr1 - 03-04-13, 22:10

M21 to bardzo fajne diesle, ale najekonomiczniejsze nie są. Ja tam jednak polecam E30. Jeśli chodzi o awaryjności to jak się nie rozleci z totalnego niedbalstwa to będzie jeździła i jeździła. Ceny części zamiennych to śmiech, jak się nie ma dwóch lewych rąk i jakiekolwiek zaplecze z podstawowymi kluczami to bardzo dużo można przy nim samemu zrobić. Celowałbym na Twoim miejscu w sedana albo touringa z M40 1.8 - tych aut na rynku wtórnym jest najwięcej i są najtańsze. Bardzo ładnie jeździ na instalacjach I i II generacji i jesteś w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 10-12 litrów LPG. Nie uważam, że to auto do jazdy tylko w niedziele. Sam NA CODZIEŃ jeżdżę E30 z silnikiem 2.7 i jest ok. Czuję się w tym aucie dobrze i nie zamieniłbym na żadne inne. Jedyne na co można narzekać to na niższy komfort niż chociażby w E36, ale mi to zupełnie nie przeszkadza :) Przede wszystkim jeśli zdecydujesz się na zakup właśnie E30 to oglądnij kilka sztuk, albo jedź oglądać z kimś kto te auta zna. Ja np. jestem w stanie Ci pokazać wszystkie miejsca które na 90% będą zgnite lub co najmniej mocno zardzewiałe w aucie które wygląda na igłę :P
sienek1989 - 03-04-13, 22:31

compacta zamiast e30 hehe dobre dobre . kupuj e30 m40b18 z najzwyklejszym gazem bedzie to dobre wozidlo , widze ze w e36 tam jest 2.8 wiec e30 bedziesz jezdzil tlyko z pkt A do B . zwykle e30 wyglada cumpct zwyczajny wcale . z tego co wiem silniki w e30 m20 tez nie zle dawaly rade na zwyczajnej gazowni 1 czy 2 gen . wiec moze rozjerzyj sie za 129konnym motorkiem w e30 i oczywiscie 6 cyl ;d to i posluchac cos mozna poza radiem
MIKUr1 - 03-04-13, 22:37

2.0 M20 W E30 niestety paliwożerne. Jak M40 można policzyć 10-12 tak 2.0 13-14 ze wskazaniem na tę większą wartość.
sienek1989 - 03-04-13, 22:41

wiadomo ze naj naj bylo by m20b25 ;d;d ale jest drogie , b20 sa sporo tansze ale tak jak mowisz mniej mocy i stosunkowo duze spalanie ;/ nawet w porownaniu do b25 spalanie prawie takie samo a mocy jednak jest wiecej
potejtos - 04-04-13, 09:45

Moim zdaniem tylko E36 z M43 pod maska do turlania sie z pkt. A do B. Diesel M21 jest bez sensu. Sam nie mialem, ale podobno pali tyle ON co M40 LPG, takze sam sobie odpowiedz czy to ma sens, chyba ze masz dostep do ruskiego paliwa po 3pln/litr.

W dodatku decydujac sie na M43 omijasz szerokim lukiem wszystkie plusy ujemne M40.

kat23 - 04-04-13, 22:47

m21 ale bez turba pali to około 7-8 przynajmniej moje tak paliło a jedyne co zrobiłem przy nim przez 2 lata to świece żarowe
Szczurek - 05-04-13, 12:44

Ja nie odradzam e30-stki jak najbardziej tylko będzie po prostu trudno znaleźć egzemplarz w który nie będzie trzeba włożyć niemałej kaski :]
KonradGT - 05-04-13, 17:54

Dokładnie - E36 z M43 pod maską i jest gitara jako dupowóz, a na sekwencji pali za 30zł na 100km :)
Jerry_Cornelius - 05-04-13, 18:04

KonradGT napisał/a:
Dokładnie - E36 z M43 pod maską i jest gitara jako dupowóz, a na sekwencji pali za 30zł na 100km :)


a mi paliło 23-24zł na 100km :hyhy:

Dj Snake - 06-04-13, 03:09

M20B20 paliwożerne? Dwa lata jeździłem i to dynamicznie jeździłem, korzystająć z pełnego zakresu obrotów. Instalacje miałem BRC 2 gen z Blosem. Spalanie to maksymalnie 12 litrów. W trasie spokojnie w okolicy 10 litrów więc się da : )
Bambus - 06-04-13, 07:40

W maksymalne 12l to nie uwierzę, moje paliło w mieście 11,5 przy spokojnej jeździe w trasie 10 fakt, ale jak lubisz czerwone pole obrotomierza to 15l musi pęknać
Dj Snake - 06-04-13, 14:52

No chyba przy paleniu kapcia albo jeździe 1-2-3 bieg tylko.
Szczurek - 06-04-13, 15:55

Szukaj pomiędzy tymi modelami i uzależnij wybór od tego która trafi Ci się w lepszej kondycji :P
Daniuch - 06-04-13, 17:03

W grę wchodzi tylko e30. Najwyżej będę dłużej szukał ale trudno. E36 już miałem niejedno więc chce małej odmiany a e30 zawsze mi się podobała. :D
sienek1989 - 06-04-13, 20:50

i bardzo ale to bardzo sluszna decyzja e30-cha to e30-cha :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group