Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - BMW 1.6 M40 paliwo + lpg problem z odpaleniem i wkrecanie bp

cycubmw125 - 11-05-13, 18:37
Temat postu: BMW 1.6 M40 paliwo + lpg problem z odpaleniem i wkrecanie bp
Witam od jakiegoś czasu miałem problem z brakiem mocy i duszeniem sie na benzynie przy zimnym silniku nie mogłem ruszyć (automat). Aktualnie odpalenie samochodu graniczy z cudem i wkręcenie go na obroty również powyżej 2.5 tys juz jest lepiej. Na lpg chodzi jak złoto. Ostatnio sprawdzałem i 170kmh na gazie bez problemu. Świece, kopułka, przewody, dziura w dolocie, lewe powietrze dopada ze względu takiego ze na gazie nie ma problemu. Filtr paliwa wymieniony jest minimalna poprawa.
Co możne być nie tak ? może ktoś się z tym spotkał ? Pompa paliwa pracuje równo i nie słychać żeby przerywała. jak odłączałem filtr paliwa to tez ciśnienie małe nie było ale nie miałem jak sprawdzić dokładnie jakie jest. Gazownia zwykła na dolocie. A dodam ze auto to smok paliwa chleje dużo, wiec zastanawiam sie nad sonda na wydechu

barteke36 - 11-05-13, 22:52

E36 Compakt M 40? Dziwne ...

Wymień tą sonde i zobacz co wtedy... znam przypadek (szwagier miał e30 z m40) gdzie było to samo... okazało się że na benzynie na niskich obrotach się zalewała bo wtryski lały jak chciały...

cycubmw125 - 11-05-13, 23:15

Wymiana filtra pomogła trochę zastanawiam sie czy nie wyciągnąć pompy możne ta siatka brudna jest. I pytanie jak działa przelewa w zbiorniku kiedy przepompowuje paliwo ? i jak sprawdzić czy dział?
barteke36 - 12-05-13, 01:49

jeśli chodzi o e36 to u mnie przelewa się wtedy kiedy pracuje pompka czyli na odpalonym silniku bynajmiej ja to tak zauważyłem a jak to działa to nie mam zielonego pojęcia
spinaczo - 12-05-13, 01:55

Sprawdziłbym regulator ciśnienia paliwa, obejrzał podciśnienia, ogólnie szukał po układzie paliwowym, pompę można sprawdzić na wydajność, powinna przepompować x paliwa w y minut, odpinasz przewód, dajesz zapłon, włączasz stoper, podkładasz miskę............


A na koniec po wszystkich nieudanych próbach naprawy podpiąłbym DISa i sprawdził co jest popsute. :)

cycubmw125 - 12-05-13, 09:41

Pompa na zapłonie nie chodzi włącza się na rozruszniku i chodzi na odpalonym silniku. A w związku z przepompowywaniem paliwa to w 2 komorze jest pompka 2 bo ida przewody ?
cycubmw125 - 12-05-13, 17:36

A zauważyłem ze dużo białego dymu z rury idzie i pluje na benzynie wiec wtryski chyba ze uszczelka pod głowica strzeliła ale wtedy by chyba na gazie nie jeździł ?
Energy - 12-05-13, 17:56

Pompka jest jedna, za pasażerem. Za kierowcą, jest czujnik poziomu paliwa/rezerwy.

Co do gazu, nie dziwię się, że na gazie pracuje lepiej. Gaz ma w dupie wskazania przepływomierza powietrza, sondy lambda i innych czujników. Podczas pracy na benzynie, już jest inaczej, trzeba sprawdzić czujniki, podciśnienia i osprzęt.


1,6 + automat + M40 = Apokalipsa. Nawet nie próbuję sobie wyobrazić jak to się odpycha... Moja diagnoza, to stopione wtryskiwacze benzyny. Zwykły gaz zrobił swoje. Jakie masz obroty na biegu jałowym, przy tym swoim zwykłym gazie? Jak masz przedmuchy w kolektorze ssącym, wtedy będą wysokie.

cycubmw125 - 03-06-13, 11:57

No i pompka wywalała paliwo poprzez odpowietrzenie szybka akcja 50zł z portfela mniej i auto jedzie na benzynie duzo lepiej niz wcześniej. Co do obrotów ok 700 i równo nie falują ani nic

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group