|
Forum BMW3ER
|
|
Mechanika & Eksploatacja - e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy??
dadus18 - 02-02-09, 14:54 Temat postu: e36 Czy tu ma być filtr pyłkowy/jak wyciągnąć dmuchawy?? Witam, dzisiaj w koncu wziąłem się za znalezienie tego nieszczęsnego filtra pyłkowego, Odnalazłem taką zaślepkę z kablem i odkręciłem śrubkę, po czym wyjąłem to:
Zajrzałem głębiej bo faktycznie wnęka jakaś jest i co ujrzałem:
nic tam nie ma, czyżby to tu miał być filtr pyłkowy??
Ps. do czego służy ta metalowa klapka widoczna po prawej???
x_e_o_n - 02-02-09, 15:19
to pierwsze to opornica do zmiany prędkości nawiewu w tej wnęce ma być filtr pyłkowy w tym miejscu a klapa jest do przełączania się na obieg otwarty obieg zamknięty
dadus18 - 02-02-09, 15:35
No to już jasne wszystko, rozebrałem też podszybie i pewnie ta klapka na zdjęciu:
odpowiada za obieg otwarty, a tak naprawde zawsze była zamknięta gdyż nie działa tak samo jak i ta w środku jest cały czas otwarta.(więc obieg był zamknięty i stąd parowanie szyb) I teraz już wiem dlaczego zawsze po przekręceniu kluczyka spod podszybia wydobywa się dźwięk jakby jakiegoś silniczka który coś chce ale nie może :-)
Teraz pytanie gdzie jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ?
dadus18 - 02-02-09, 16:45
A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on
Ps jak ktoś wie jak wyciągnąc te dmuchawy i znaleź mechanizm sterujący obiegiem to proszę o pomoc, bo znalazłem w sumie opis jak zdemontować ale ta obudowa nadmuchu jest całkiem inna :-(
x_e_o_n - 02-02-09, 17:36
no ogolnie to jest zajecie na kilka dobrych godzin lub nawet dni bo musisz wycignac wszystko co masz pod deska oczywiscie zaczynajac od deski , no chyba ze jest jakis magik co to wyciagnie w inny sposob
dadus18 - 03-02-09, 20:46
Deska rozeblana, ale dalej nic nie wiadomo. Tak jak wspomniałem po przekręceniu kluczyka coś buczy w okolicy dmuchaw, ale po odłączeniu tego niebieskiego przekaźnika co na foto:
buczenie ustaje ale wszystko inne działa gdzie jest mechanizm, który ustawia te klapki???/:-(
x_e_o_n - 03-02-09, 21:40
mechanizm ktory ustawia klapki to sa pokretla od kierunku nawiewu chyba ze masz climatronik a silniczki sa na wierzchu obudowy nagrzewnicy
kryters - 03-02-09, 21:43
dadus18 napisał/a: | A oto i niespodzianka po lewej stronie był sobie zaizolowany kabelek, może wiecie do czego on |
W opisie widzę że masz gaz. Wydaje mi się że ten kabelek jest od instalacji gazowej. Bo mam identyczny u siebie i w tym samym miejscu zamontowany
dadus18 - 03-02-09, 22:01
x_e_o_n, nie wiem czy wspominałem ale ja do otwarcia i zamknięcia obiegu mam przycisk ze światełkiem koło lewarka, ale niestety nic nie daje przełączenie go. :-(
dadus18 - 05-02-09, 21:05
:-) problem rozwiązany - obieg otwarty. Jak by ktoś chciał wiedzieć to akurat w tym modelu jaki mam silniczek od obiegu jest pod dmuchawami w takim miejscu że aby go wyciągnąć niestety trzeba wyjąć nagrzewnicę z auta co wiąże się z kupą roboty, ja wyciągnąłem przekaźnik zablokowałem klapki zewnętrzne i wszystko gra.
Jedyny minus to taki że standardowy filtr kabinkowy nie pasuje:-( Wnęka ma wymiary 33.5X18.5X2 cm moze ktoś wie jaki filtr ma podobne wymiary ? Pozdrawiam
x_e_o_n - 05-02-09, 21:41
no ja Ci napisalem kilka postow wyzej ze to robota na kilka dni a filt powinien pasowac masz klime ??
dadus18 - 05-02-09, 21:46
x_e_o_n, No samo rozebranie tego wszystkiego to ze 2 wieczory bo po pracy, no mam klime ale tu jest fant taki ze sama nagrzewnica jest jakaś dziwna i całkiem inna niż we wszystkich autach z tego modelu i rocznika. Klima jest jakby opcją dorabianą więc włancza się ją tylko 1 guzikiem nad lewarkiem i reguluje nadmuchem. Dlatego też tyle zachodu z tym :-( ale widze już że od 7 jest podobny filtr :-)
Krzysiek@Z - 08-02-09, 19:08
Witam
Mam następujący problem: ustawiam temp. na 16 st, dla pasażera dmucha chłodem, ale dla kierowcy leci gorące powietrze. Tak jakby w ogóle nie reagowało na nastawę dla kierowcy. Mial ktos podobny problem? Powiedzcie co to może być?
x_e_o_n - 08-02-09, 21:15
No musisz sobie radzic jakos
Krzysiek prawdopodobnie w zaleznosci od tego czy masz manuala czy climatronik albo padl sterownik cloimatronik albo silniczek otwierajacy zamykajacy klapke lub jesli manual to cos sie stalo z linka od sterowania klapka
dadus18 - 08-02-09, 22:19
x_e_o_n, dzięki za pomoc.
ps filtr od Alfy 145 jest idealny :-D
|
|