Forum BMW3ER

Elektryka, Car Audio, Alarmy, CB Radio - [E36] Problem z pełnym OBC MAX 18

besol - 23-05-13, 19:49
Temat postu: [E36] Problem z pełnym OBC MAX 18
Hej,

Mam problem i kilka pytań ze swoim obc, które montuję już od tygodnia i pomysłów mi już brakuje gdzie jest error.

Objawy:
- po przekręceniu stacyjki świecą się światła mijania (delikatnie słabiej niż po przekręceniu włącznika, ale świecą)
- po odpaleniu auta i naciśnięciu CHECK wyświetla się: CHECK CONTROL OK, ale jak nacisnę hamulec, to wyświetlacz gaśnie, a po puszczeniu zapala się ponownie z errorami TAIL LIGHTS ERROR, NUM PLATES ERROR, LOW BEAM ERROR (ale żarówki wszystkie się świecą).
- po włączeniu świateł (pozycyjne lub mijania) też pojawiają się błędy, ale nie gaśnie ekran.
- kiedy np. ustawie sobie wyświetlanie temperatury, to jest ok, ale widać te dwa trójkąciki po bokach że są jakieś błedy. Jak nacisnę hamulec, trójkąciki znikają.
- jak nacisnę hamulec i trzymajac go nacisnę CHECK - ekran gaśnie.


Podejrzewam że jest to problem w zasilaniu więc podam wszystkie przewody które są od zasilania i gdzie są podpięte, oraz te związane z hamulcem i przełącznikiem świateł:

OBC, czarna kostka:
1 - wtyczka czujnika hamulca, pin 3
2 - wtyczka czujnika hamulca, pin 2
9 - zielony kabel pod stacyjką, zasilanie +12 TYLKO na drugiej pozycji stacyjki
14 - zasilanie latarki pod schowkiem, +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki

OBC, biała kostka
8 - czerwony kabel pod stacyjką, zasilanie +12 stałe
13 - masa

Check Control, biała wtyczka:
6 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
8 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
15 - fioletowy kabel pod stacyjką, zasilanie +12 na 1 i 2 pozycji stacyjki
te przewody są zmostkowane lutownicą i jako jeden wpinają się do fioletowego.

9 - wtyczka czujnika hamulca, pin 2
10 - przełącznik świateł, pin 6
11 - przełącznik świateł, pin 2
14 - przełącznik świateł pin 1


Zauważyłem też, że jak odłączę przewody z Check Control biała wtyczka pin 8 i 15 (wspomniane wyżej), to lampy nie świecą się po zapłonie od razu, ale dopiero po przełączeniu włącznika, czyli jak należy.

Przesyłam też filmik ukazujący objawy o których piszę (jak nagrywałem nie miałem jeszcze podłączonego czujnika spryskiwaczy i świateł przednich dlatego error, teraz jest be nich) :

Moje auto to E36 sedan, 1997 automat.

Pomocy...LINK DO FILMIKU

grzesiek2304 - 23-05-13, 20:41

coś pomieszałeś z kablami i tyle, schemat w rękę i po kolei sprawdzaj kabel za kabelkiem
besol - 23-05-13, 21:32

No jest podłączone jak napisałem wyżej, znam to już na pamięć. Przewody sprawdzałem pinami, kolorami i jest tak jak wyżej.

Pytanie tylko czy jest różnica czy zamiast wpinać się np. w bezpieczniki jak mówi schemat, wbiłem się w takie samo zasilanie ale pod stacyjkę?
A skoro połączenie lamp przednich jest ok i zasilania z CCM to dlaczego świecą bez przełącznika? Spieprzony ccm?

besol - 27-05-13, 17:27

Metodą prób i błędów udało mi się znaleźć kabel, po którego odcięciu ustaje wyłączanie wyświetlacza i chyba całego check control po naciśnięciu hamulca:

OBC, czarna kostka:
1 - wtyczka czujnika hamulca, pin 3


Jest on wpięty w pin 3 kostki czujnika, nad stopami kierowcy, przy pedale hamulca. Czy to jest odpowiednie dla niego miejsce czy może wpina się go gdzie indziej???


I jeszcze jedno, nie mam i nie zamierzam podłączać przewodów od ZKE i EWS (centralny lub alarm i immobilizer - funckja code) bo nie będę i tak z tego korzystał. Czy to może mieć wpływ na takie, te wszystkie zachowania??

pomocy...

grzesiek2304 - 27-05-13, 23:20

nie, nie podepniez to nie będzie działać i tyle, masy wszystkie masz podłączone?
besol - 28-05-13, 16:56

tak, wszystko jest podłączone, masy też ale sprawdzę jeszcze raz za chwilę.

Znalazłem wczoraj taki o to schemat:
http://3.bp.blogspot.com/...1600/CCMOBC.PNG

Tutaj przerywaną linią jest zaznaczone połączenie bez CCM, a grubymi - nowe, z CCM.
Czy ja dobrze rozumiem, że stare połączenia należy zerwać a w nie wstawić nowe? Czyli że nie można po prostu wpiąć się w istniejące przewody ale pociągnąć na nowo?

lobek - 28-05-13, 18:05

jak nie masz ccm, to nie masz zadnych starych przewodów :P

Czujnik stopu masz 4pinowy pod ccm czy zwykły?

besol - 28-05-13, 21:40

Wg tego schematu, jak nie mam CCM to przewody idą jak ta przerywana linia. Czyli klasyczny układ w aucie. Jak pojawia się CCM to idą już te pogrubione, a przerywane nie istnieją - zatem przy dokładce checka są i jedne i drugie. Trzeba stare połączenia uciąć. I tak też zrobiłem - tam gdzie wpinałem się w przewody do żarówek odciąłem kable od strony auta. Efekt? Wszystkie errory zniknęły. Były po dwa zasilania na żarówkę (stare i nowe z ccm które wpinałem).

Ciekawy moim zdaniem patent zastosowałem na przednie lampy.
Lewa strona:
Przeciąłem przewód który zasila żarówkę - zielono-żółty . W końcówkę wychodzącą z auta wpiąłem pin 15, (tu idzie zasilanie na żarówkę), a w koniec który idzie od strony żarówki wpiąłem pin 12 (podłączenie CCM do lampy). Czyli szeregowo wpiąłem w zasilanie CCM.

Prawa strona:
Przeciąłem przewód który zasila żarówkę - niebiesko-żółty . W końcówkę wychodzącą z auta wpiąłem pin 8, (tu idzie zasilanie na żarówkę), a w koniec który idzie od strony żarówki wpiąłem pin 13 (podłączenie CCM do lampy).


Mimo wszystko pozostaje problem z hamulcem. Poniżej filmik jak to wygląda:

http://www.kackiewicz.pl/...c_error_obc.wmv



P.S. Czujnik stopu jest 4 pinowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group