Forum BMW3ER

Paliwa & Spalanie - Pomoc w regulacji instalacji LPG

Przemo031 - 08-06-13, 23:16
Temat postu: Pomoc w regulacji instalacji LPG
Witam

szukam osoby ktora jest w stanie wytlumaczyc regulacje gazu sekwencyjnego... pokrywanie map itp

Jezeli ktos takie sie znajdze to opisze moj problem

Mate08 - 08-06-13, 23:32

co to za instalacja? stag?
Energy - 09-06-13, 12:45

Opisz swój problem, postaram się pomóc.
dovii - 09-06-13, 18:08

mój problem jest z innej beczki a nie chcę zakładać nowego tematu. Mam problem z gazem sekwencyjnym, tzn gdy jadę i wpadam w dziurę, zaczyna mi świrować gaz tzn przełącza to na gaz to na benzyne. Zaczyna mrygac kontrolka od gazu i pokazuje pelny zbiornik, a za chwile pusty, po chwili polowe lub 3/4 i tak w kółko.. o co może chodzić?? Sterownik to stag 300 a reszta tomasetto. wtryski czerwone valteki
Energy - 09-06-13, 19:23

Może być uszkodzony wielozawór w butli. Ale ja obstawiam czujnik ciśnienia gazu (mapsensor), lub któryś z elektrozaworów.


Rada nr. 1 - sprawdź wsówki przy elektrozaworach. Któraś z końcówek może spadać i na dołku traci zasilanie elektrozawór. Mapsensor także jest czuły i gdy jest uszkodzony, może na dołkach szwankować. Na ostatnim miejscu jest wielozawór w butli.

przemardi_ - 09-06-13, 21:40

diagnoza i u gaziarza włącznie z wpieciem się do sterownika i sprawdzeniem błędów instalacji to koszt 30zł. Jest sens się denerwować i cały dzień spędzać na diagnozowaniu ?
Przemo031 - 10-06-13, 14:40

A wiec tak postaram sie jakos opisac moj podow dla ktorego zalozylem tego posta :)


Instalacja ESGI 2 (sekwencja)

Mam problem z regulacja tej oto instalacji... wychodzi mi za bogato na gazie

roznica czasow wtrysku LPG jest o 1 do 1,5 ms wieksza niz na PB jak mnoznik sciagne troszke na du to auto ma mula... mnoznik jest od 1,3 do 1,0 wiec z tego co sie dowiedzialem jest to idealnie

Mam ta instalacja w swoim drugim aucie i jedyne co zobaczylem to w tamtym aucie chodza 2 sondy a u mnie jedna nie chodzi ( w programie )

A reguluje je dlatego ze jak jade na pb to czy tam w podloge pedal czy jak tylko chce to auto jedzie i nic nie szaprie, a na LPG jest problem szaprania i braku mocy powyzej 4 tys ( spada ostro cisnienie ) reduktor nie pamietam nazwy ale jest do 110 KW (150KM) i instalacja jest prawie nowa bo ma 1,5 roku i przebieg 12 tys km.

Nie wiem czy dobrze to wyjasnilem ale czekam na jakies info bo juz mam dosc tego 2 tyg walcze z programem i nic... bylem w serwisie to tez rece rozkladaja... zdjec narazie nie mam ale mysle ze jest to w miare zrozumiale dla kogos kto zna temat


Dzwina sprawa jeszcze jest w ustawianiu cisnienia na parowniku... max jakie pokazuje program to 1,15 bara... i dalej przeskakuje juz sruba tak jakby o jeden zwoj i poazuje 1,07-1,08

Energy - 10-06-13, 17:30

Problem może dotyczyć przytkanego filtra fazy ciekłej, lub elektrozaworu (przed reduktorem). Czasami podróbki filtrów robią blokadę. Wyjmij na chwilę filtr fazy ciekłej i wtedy sprawdź ciśnienie. Postaraj się doprowadzić wszystko do porządku, na tyle, żeby uzyskać na biegu jałowym stabilne 1,4 bar. To da Ci gwarancję, że przy porządnym butowaniu, ciśnienie spadnie maksymalnie do 1 bara. Wtedy dopiero zaczniemy zabawę w adaptację i tworzenie map. Czasami po roku czasu, reduktor szlag trafia, jak się okaże że filtr, ani żadne elektrozawory nie szwankują, to trzeba sprawdzić reduktor. Co do tworzenia konkretnych map, trzeba będzie ustabilizować ciśnienie i wymodelować wzorzec, śmigając na benzynie nawet kilka dni. Wtedy będziemy mieli model wzbogaceń mieszanki dla poszczególnych wartości obrotów i będzie można pokombinować ze wzbogaceniami mieszanki w wyższych partiach obrotów.
spinaczo - 10-06-13, 17:47

Najprędzej reduktor zdycha. Ale filtr możesz sprawdzić.

dovii, sprawdź kable pod autem.

dovii - 10-06-13, 18:39

dzieki panowie za pomoc. Problem banalny.. źle dokręcony "+" od zasilania sterownika. Na wybojach go rozlączało..
Przemo031 - 11-06-13, 00:21

filtr wymianielem ostatnio na wlasnie jakis dziwny... znaczy sie podobny do tego co byl ale jednak to nie to samo... zaloze ten stary albo wyciagne go na chwile i sprawdze... narazie mam ustawione cisnienie 1,01-1,03 w takich granicach i ustawilem ze mapy sie prawie pokrywaja lekko bogato jest na gazie i wszystko bylo by fajnie gdyby nie mnoznik... zaczynajacy sie od 0,9 a przy ok 15 ms jest 0,7... wiec ze zaczynac siepowinien od ok 1,2-1,3 a konczyc na 1.

Jutro popatrze ten filtr i zobaczymy co da sie zrobic...

Energy - 11-06-13, 17:29

Przemo, Twoim największym problemem jest sterownik LPG. Ten sterownik jest tak miernych lotów, że praktycznie nie pozwala na swobodne modelowanie wzbogaceń mieszanki w określonych zakresach obrotów. Sądzę że ciężko będzie osiągnąć taki model wtrysku gazu, żeby pokrywał się w stu procentach z benzyną. W KME Diego/ Diego LS, w Sagu 300, nawet w Solaris-ie i innych średniej klasy sterownikach, masz około sześciu zakresów obrotów silnika w których możesz swobodnie ustawić wzbogacenie/zubożenie mieszanki, wedle potrzeb. Ten sterownik który posiadasz, pozwala na ustawienie mapy w systemie: "aby polska nie zginęła". Wiele nie zwojujesz. Ale ciśnienie na reduktorze powinno się dać śmiało nawet na 1,7 bara ustawić, coś go dławi. Choć na bogatą mieszankę w górze mapy, nie ma wpływu. Prędzej by było zbyt ubogo. Choć przy takim ustawieniu (1,01bar), przy mocnym bucie mogą być znaczne chwilowe spadki ciśnienia.
Przemo031 - 11-06-13, 19:37

Dzis pomajsterkowalem... i bez filtra tez cisnienie max to 1,13 bara... a ten sam reguktor w innym aucie bije do 1,5 :O


Udalo mi sie ustawic ze przy bucie na pierwszym biegu nie przerywa lecz wbijam 2 bieg i juz lipa brak mocy... jak jade np na 5 i dam pedal w podloge to nie szarpie nic...

Mnoznik mam od 0,9 do 0,7 i to tez taki modelowany przezemnie... adaptacja daje od 1,4 do 1,0 lecz wtedy auto nie jedzie... i nawet czasami gasnie...

Nie mam pojecia czemu mam tak male cisnienie... i obawiam sie ze szarpanie jest tym spowodowane

Na jakiej zasadzie dziala reduktor? co go moze jeszcze dlawic ??

Energy - 12-06-13, 07:24

Sprawdź elektrozawory i wężyk pod autem. Może być coś zasyfione w wielozaworze, lub zagięta rurka. Często też, źle (za mocno) zaciśnięta baryłka na wężyku robi zator.
Przemo031 - 12-06-13, 13:18

elektrozawory z tego co sie orientuje to otwieraja i zamykaja przeplyw gazu... i jak jest mozliwe ze na nich cos muli ?? jakby elektrozawor nie dzialal to by auta na lpg nie chodzilo...


Musze cos poszukac ale nie mam pojecia... weze wygladaja zdrowo zreszta to nowa instalacja...

Przemo031 - 12-06-13, 16:07

Rozmawialem z gazownikiem i mowi ze dla silnika 1,6 cisnienie 1,1 bara jest wystarczajace i to z zapasem. wtryski mam omyl (niebieskie) nie wiem na jakim cisnieniu one musza pracowac...


Narazie auto chodzi w miare dobrze lecz ten mnoznik mnie zastanawia... jest nizszy niz 1 ...

Energy - 12-06-13, 18:27

Ciekawe, jakie dysze Masz zastosowane... Możliwe, że są za duże. Co do ciśnienia roboczego tych wtryskiwaczy, sam szukam, i nie mogę nic na ich temat wyszperać... Np. moje keihiny pracują na ciśnieniu 1,7 bar. Reduktor mam Prins VSI. Gdy poziom gazu w butli sięga +/- 10~15 litrów, przy porządnym depnięciu w gaz, zauważalny jest spadek ciśnienia do granic 1bar-a. Najniższy próg mam ustawiony 0,8bar-a. Niektóre wtryskiwacze lubią pracę na wyższym ciśnieniu, pracują wtedy stabilniej.
Przemo031 - 12-06-13, 23:11

dysze mam "2"

dzis zresetowalem kompa od LPG i zrobilem mapy PB i LPG od nowa. Mnoznik wyszedl od 1,3 do 1 ale auto przy bucie nie jechalo i szapralo... troszke obnizylem mnoznik i do powyginalem teraz jest o 0,9 do 0,7 i auto chodzi dobrze nawet przy bucie czasami tylko cos szarpnie...


pytanie mam do was bo zauwazylem ze na biegu jalowym sa takie same czasy wtryskow ale przy wiekszych obrotach lpg ma mniejsze czasy wtrysku niz PB czy to oznacza ze bedzie palil duzo lpg ??

Czy poprostu daje taka sama dawke gazu lecz w czasie szybszym niz to robi PB ? czasy roznia sie ok 0,3 ms jest to grozne dla silnika ?? dodam tylko ze teraz silnik chodzi i czuc te 100 kucy :P

Energy - 13-06-13, 07:18

Po to sterownik skraca czasy, żeby nie było za bogato. A wykres sondy lambda co pokazuje? Że jest optymalnie? Sonda nie ma znaczenia dla dawkowania LPG, ale daje jakiś tam obraz sytuacji podczas strojenia dawek. Dysze Masz zastosowane takie jak trzeba. Z mojej tabeli wynika że dla 1,6 powinny być 2,2, ale zaleca się dla twoich wtrysków o 10% mniejsze.
Przemo031 - 13-06-13, 12:09

sondzie sie nie przygladalem az tak poprostu widzialem ze oscyluje (dziala)

Zastanawia mnie jeszcze fakt jak ustawic wolne obroty bo wydaje mi sie ze mialem wieksze niz teraz mam



Czyli jezeli sa troszke mniejsze czasy wtrysku niz PB to nic nie szkodzi ??

szukales cos na temat moich wtryskiwaczy prawda ? nie widziales jaka maja min prace jaki czas (MS)

Energy - 13-06-13, 17:13

Często w elektrozaworze zaciera się tłoczysko które zamyka dopływ gazu, zbiera się tam też mazut i robi zator. Elektrozawory się rozbiera i czyści. Podobnie jest z baryłkami na przewodach miedzianych, jak ktoś dokręca "na chama", to baryłka ściska na tyle przewód że robi się zwężka.
Przemo031 - 13-06-13, 23:51

postaram sie elektrozawor sprawdzic na dniach... Jaka powinna byc sekwencja cylindra dla mojego silnika ?? (wartosc podawana w ms)


jako tako udalo mi sie ogarnac mapy i chyba juz powoli rozumiem o co w tym wszystkim chodzi lecz problem ten ktory mialem na poczatku przy zakupie auta nadal jest... zastanawiam sie czy to wina lpg czy moze czegos innego... Mianowicie gdy auto odpalam to jest na PB gdy osiagnie teperature ( zmienialem aby wykluczyc niedogrzany silnik )przelacza sie na lpg i przez ok 5 sekund auto chodzi tak jakby na 2 gary a czasami nawet zgasnie... jezeli jade i podczas jazdy sie przelaczy to tak jakby mi ktos odlaczyl gaz... dopiero minie z 5 sekund i auto normalnie jedzie

Energy - 14-06-13, 07:30

Sekwencję ustaw na 0, to długi czas przełączania powoduje problem z szarpaniem. Będziesz odczuwał przełączenie na LPG, ale będzie to mniej odczuwalne. Ja zawsze ustawiam 0, o ile są dobrze ustawione parametry pochylenia i przesunięcia (bieg jałowy), to przełączenie następuje natychmiast i bez problemu. Temp. przełączania ustawiam na 15 stopni, a obroty dla przełączania 800. Wtedy na ssaniu przy ciut wyższych RPM , gdy jest ciepło sam przełączy się na LPG, bez potrzeby dodawania gazu.
Przemo031 - 14-06-13, 09:06

sekwencje na chwile obecna mam na 150ms...

Czas przelaczania mam na 4s, obroty 300

a teperatura jest 23 stopnie

wieczorem bede mial laptopa to postaram sie to pozmieniac tylko jeszcze powiedz mi na jaki czas dac przelaczania LPG

Energy - 14-06-13, 17:38

Temp. przełączania, Daj na 20 stopni. Będzie oszczędnie, a jeżeli w zimie będzie gorzej się przełączał, to mu będzie można podnieść.

Czas przełączania Daj maksymalnie 1 sek. A najlepiej zero.
Sekwencję też na zero.
Obroty Daj na 800.

Przemo031 - 14-06-13, 22:03

Poddaje sie :P

Zrobilem adaptacje, zmienilem czas przalaczenia na 2 s bo nizej nie mozna, sekwencje dalem na 0 a obroty dalem na 600

Jak ktos jezdzi spokojnie to dobrze chodzi ale jak dam w podloge to auto muli... mnoznik zaczyna sie od 0,9 konczy na ok 0,7 i inaczej byc nie chce bo jak wyzej dam do nawet w trakcie adaptacji auto gasnie...

Energy - 15-06-13, 07:57

Skasuj wszystkie mapy. Zrób auto-adaptację i nie przełączaj na gaz, tylko zrób sobie cały dzień jazdy na PB w bardzo szerokim zakresie obciążeń i obrotów. Później zrób do tego wzorca mapę gazu. Jeżeli będzie to samo, wtedy uruchom rejestrator i niech ktoś lata twoim autem, a Ty z boku siadaj z laptopem i obserwuj parametry, głównie ciśnienie gazu. Możesz też rozpiąć wąż idący od filtra fazy lotnej do wtrysków LPG i prysnąć tam WD40. Później zapinasz wąż tak jak był i uruchamiasz auto. Po przełączeniu na LPG, WD40 przeczyści wtryskiwacze. Ja bym też się zainteresował wężami LPG przed reduktorem... Diagnostyka gazu nie jest łatwa, a dla mnie podwójnie, ze względu na odległość.
Przemo031 - 15-06-13, 10:26

Rozumiem i wierze ze nie jest latwa...

Narazie musze sie wstrzymac poniewaz weekend pracuje autem. A w tyg tez malo czasu bo w garage stoi inna fura ktora reanimuje od zera... po weekendzie jeszcze bede cos tam modzil z tym gazem.

Dzieki wielkie za poswiecenie i pomoc jak cos nowego odkryje to bede pisal :)

MIKUr1 - 15-06-13, 10:43

Za niski mnożnik. Za bardzo rozwiercone dysze, albo za duże ciśnienie gazu.
Przemo031 - 15-06-13, 22:12

mnoznik jest ok ale auto nie jedzie na nim... dlatego musze dac tak niski mnoznik aby auto normalnie jezdzilo...
MIKUr1 - 15-06-13, 23:05

Pokaz mapki. Mnożnik za niski.
Energy - 17-06-13, 07:09

Najlepiej na analizator go podłączyć i sprawdzić skład mieszanki. Albo lambdę obserwować i wtedy stroić. Program może pokazywać bzdury, wtryski mogą nieprecyzyjnie dawkować i dlatego realna ilość podawanej mieszanki, może być zupełnie inna.
Przemo031 - 18-06-13, 19:16

zobaczcie jak to wyglada

http://zapodaj.net/04c8f6d48d912.png.html

http://zapodaj.net/5bc9267c96463.png.html

i inaczej byc nie chce jak zrobie adaptacje to mnoznik jest wyzej (niby prawidlowy) ale auto wtedy nie jedzie i gasnie na gazie... reduktor powinien walic do 1,5 bara a daje tylko 1,15 max!! :( instalacja ma 1,5 roku

MIKUr1 - 18-06-13, 19:47

Przemo031 napisał/a:
(niby prawidlowy)

Na jakiej podstawie to stwierdzasz?

Mapa benzyny nie zebrana, adaptacja jest o dupe potłuc i ten mnożnik który się po niej rysuje mógłbyś sobie sam na farta ustawić oglądając mapki na necie. Zebrać mapę benzyny, mapę gazu i porównać. Jeśli dobrze jeździ na takim mnożniku jak pisałeś to za duże dysze lub zbyt wysokie ciśnienie gazu. Jak chcesz to dobrze wystroić to zacznij czytać to co piszę uważnie. Adaptację robisz raz po montażu instalki, ewentualnie jakiejś istotniejszej zmianie osprzętu instalacji. W każdym innym przypadku zapominasz o niej i ustawiasz mnożnik na podstawie mapek - PO TO ONE SĄ. Niestety trzeba trochę benzyny poświęcić żeby dobrze instalkę wystroić.

Przemo031 - 18-06-13, 20:33

mapka benzyny byla bo robilem ja przez 30 km ale ze ten mnoznik ( ksiazkowo od 1,3 do 1 ) mialem za niski to przywrocilem ustawienia fabryczne i pozniej juz na lph jezdzilem. Jak zrobie mapke to zobacze co i jak i sie odezwe
Przemo031 - 19-06-13, 23:20

Jeszcze pytanie mam odnoscie spalanie lpg od czego zalezy ilosc spalonego gazu ?? wieksze cisnienie wiecej gazu ?? wyzszy mnoznik mniejsze spalanie ??
MIKUr1 - 20-06-13, 10:27

Spalanie powinno być takie... jakie powinno być :P Ocenia się, że gazu spali więcej o około 10% niż benzyny. Ciśnienie gazu ma wpływ na mnożnik.
Przemo031 - 20-06-13, 10:45

dzwina sprawa... a jezeli mapki sie nie pokrywaja to jest mozliwe duze spalanie ??

Po miescie auto pali 10,5 lpg (wiec chyba dobrze)

trasa 12 litrow... :/ (100-110km/h) i to od czsu kiedy gazownik cos grzebal... wczesniej bylo 9,5 spalanie

MIKUr1 - 20-06-13, 11:47

Jak się nie będą pokrywały to się nie będzie zgadzało spalanie.
Przemo031 - 26-06-13, 19:04

porobilem i nic sie nie udalo... nie idzie pokryc map benzyny i lpg... zmieniam mnoznik nawet cala skale auto chodzi zle ale mapy i tak nie daja znaku ze cos sie zmianilo... mapa lpg jest 3 mm nad mapa benzyny... i auto nie ma tyle mocy ile powinno miec
MIKUr1 - 26-06-13, 22:52

Zmieniałeś ciśnienie gazu?
Przemo031 - 30-06-13, 23:25

Cisnienie mam na 1,1 i wiecej nie idzie ustawic... przypomne ze przed wizyta u gazwonika (cisnienie nie bylo zmienianie) auto chodzilo dobrze w calym zakresie obrotow...
MIKUr1 - 01-07-13, 09:56

Czy Ty w ogóle czytasz co się do Ciebie pisze w tym temacie? Ciśnienie masz za WYSOKIE, więc trzeba obniżyć. Ewentualnie wsadzić mniejsze dysze kalibracyjne. Jak nie wiesz jak się za to zabrać i nie posiadasz fundamentalnej wiedzy, to jedź do kogoś kto Ci to zrobi.
evilbanan - 01-07-16, 16:23

Witam,
nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego piszę tutaj i mam nadzieję że ktoś mi doradzi czy jest dobrze czy źle ustawiony gaz, dodam tylko że musiałem sam pogrzebać w modelowaniu bo przy auto kalibracji silnik gasł na wolnych obrotach. Sterownik mam dość stary sirocco ssw zj-200.
Zdjęcia poniżej










Szczurek - 01-07-16, 17:37

a reszta podzespołów ?
evilbanan - 01-07-16, 18:08

A dokładnie jakie podzespoły? Reduktor AGC P250
Szczurek - 02-07-16, 11:36

Komputer reduktor wtryski.
evilbanan - 02-07-16, 16:02

Komputer sirocco ssw zj-200 i wtryski Valtek



Reduktor AGC P250


evilbanan - 07-07-16, 19:28

Panowie, ktoś coś? Czy temat umarł śmiercią naturalną? :(
DonElton - 07-07-16, 23:48

Wbij na lpg forum, znalazłem tam pasjonata w warszawie który wymienił moje wysłużone valteki na regenerowane + wymianę filtrów, fizyczne poprawki instalacji + kalibracja w trasie za całe 150pln a trwało to 3,5h. Napisz temat albo sam poszukaj bo jak sie nie ma pojęcia to tylko szkoda czasu, pieniędzy i auta na takie zabawy.
spinaczo - 08-07-16, 09:39

1. Daj fotkę wtryskiwaczy.
2. Wyłącz te opcje dla wysilonych silników.
3. Odznacz sondę lambda
4. Kliknij ustaw model, albo ręcznie obniż nachył i od nowa zbierz mapę gazową. Jeśli wcześniej nie zbierałeś mapy benzynowej to wykasuj obie mapy i zbierz od nowa w podobnych warunkach.
5. Przeczytaj instrukcję obsługi do Diego/Scirocco. Najlepiej 2 razy.
6. Czas benzyny na gazie jest za krótki, mieszanka dla wolnych obrotów jest za bogata.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group